abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39359476
quote:
Fatiha is geen onbekende in de Bredase gemeenschap. Op de dag van de aangifte kreeg ze haar diploma voor sociaal maatschappelijk werk. Ze organiseert sportcursussen voor vrouwen in Breda-Noord, was vorig jaar de initiator van een multiculturele dag op het Baronie College.

Waarmee ze maar wil aangeven dat ze heel actief is. En dat ze wel tegen een stootje kan. Ik ben eerder bespuugd door een Lonsdale-jongen, maar toen dacht ik ach, laat maar gaan Nu die donderdag. Fatiha is vrolijk. Ze is onderweg van haar bijbaan, wil de bus van 20.33 uur halen op de Tuinzigtlaan, tot haar vriendin belt. Ze hebben lol.

Chagrijnig

Wanneer lijn 111 arriveert, blijft ze lachenDe chauffeur kijkt heel chagrijnig. Ik kijk hem lachend aan, laat OV-jaarkaart zien en wil op het bankje direct achter hem gaan zitten. Maar dan chreeuwt hij:;Naar achteren jij; Ik zeg nog sorry ;, want ik dacht misschien is die voorste plek voor invaliden; Ze gaat verderop zitten. Dan begint de chauffeur weer te schreeuwen, vertelt Fatiha: ;Hij riep ; helemaal achterin jij, wat denk je wel, geen goedenavond zeggen en dan ook nog onbeschoft bellend binnen komen;

Haar vriendin, die door de telefoon de ophef hoort, vraag wat er aan de hand is. Fatiha antwoordt dat-ie zeker chagrijnig is of zo En dan tiert de man door: Godverdorie, ga terug naar je kut-Marokko, vieze trut; Fatiha wordt boos en zegt: Ik ga zeker naar Marokko, maar op vakantie. En als jij problemen hebt met Marokkanen, dan moet jij maar opzouten.

De chauffeur zwijgt. Fatiha, die zijn gedrag buitenproportioneel vindt, vraagt aan de vier, vijf andere passagiers of er misschien eerder iets is voorgevallen. Twee jongens knikken, alsof ze willen zeggen dat ze ook niet begrijpen waarom hij zo doet.

Dan komt de bus aan op het station. Iedereen stapt uit. Maar Fatiha gaat naar de chauffeur, vraagt opheldering over zijn uitbarsting. Die zwijgt, leunt op zijn stuur, blijft voor zich uit kijken en draait zich niet om. Ik zei: Net schold je me nog uit, maar nu kun je opeens niet meer praten; Hij bleef maar voor zich uit kijken. Toen spuugde ik op de grond

Scène

Terwijl ze naar de deur loopt, springt hij op, zet de deuren op slot, rent haar achterna en roept: ;Nu ben je wel bang hè?; Fatiha: Hij wilde me aanvallen, ik was doodsbang; De jongen die ze eerder sprak, staat al buiten, maar schrikt van de scène. Hij bonst op de deur en roept ;Ben je nou gek geworden. Je gaat toch geen meisje slaan dat geen goedenavond heeft gezegd?; Fatiha roept dat hij de politie moet bellen, maar dat is hij al aan het doen. De chauffeur wil haar naar buiten werken, maar Fatiha blijft op het trapje staan wachten op de politie. De chauffeur probeert nog een keer of vijf de deur te sluiten, maar de Bredase gooit haar lijf er tussen. ;Ik ben er nu nog blauw van

Volgens de BBA zijn er wel vaker ongeregeldheden op lijn 111. Er arriveert dan ook snel een agent in burger op de motor.Dan nog twee vrouwelijke politieagenten. Ze troosten Fatiha, die erg overstuur is. In de tussentijd komt ook een toezichthouder van de BBA naar het station. Hij hoort alleen het verhaal de chauffeur. Volgens Fatiha blijft hij tegen de politie zeggen: Ze liegt De chauffeur begint meteen over het spugen. Hij beweert dat Fatiha in zijn gezicht heeft gespuugd. Zij houdt vol dat ze op de grond heeft gespuugd. Aan wat er vooraf gebeurde, kwamen we niet eens toe. Dat ik werd opgesloten, gediscrimineerd en bedreigd

De agenten weten niet wat ze met de kwestie aanmoeten. Het is haar verhaal tegenover het zijne, leggen ze uit. Ze krijgt nog wel bericht thuis, zeggen ze. Fatiha dient bij het BBA-hoofdkantoor in Tilburg een klacht in over discriminatie. In de loop van de week komt ze er achter dat er bij de politie alleen een melding van haar zaak ligt, geen aangifte.

Afgelopen dinsdag deed ze alsnog een officiële aangifte bij bureau Vlaanderenstraat.Volgens de BBA is de zaak al naar tevredenheid intern met de chauffeur afgehandeld zegt Willie Lavrijssen van de BBA. Ze wil er verder niks over kwijt, behalve dat de twee verhalen tegenover elkaar staan. Nu Fatiha op het bureau haar verhaal heeft gedaan en een aanklacht wegens discriminatie heeft ingediend, neemt de politie de zaak uiterst serieus

Volgens woordvoerder André van den Hul gaat zij alle betrokkenen nog eens horen. één-tegen-één verhaal blijft lastig, maar we gaan ook de jongen horen die de politie heeft gebeld. We hebben zn adres
http://www.bndestem.nl/breda/article459444.ece

oke ik ben wel te snel met mijn antwoord en dat wil ik hierbij bijstellen

we moeten de kant van de chauffeur nog horen

[ Bericht 2% gewijzigd door Meki op 29-06-2006 17:59:51 ]
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39359512
Het was zeker een Marokkaanse buschauffeur. .
pi_39359575
Eenzijdig verhaal. Nu de kant van de chauffeur nog horen.
pi_39359618
Mja, vind het opzich wel asociaal om bellend een bus in te gaan en niet even normaal gedag te zeggen tegen de chauffeur. Kleine moeite om te doen.
Verder wil ik indd ook wel de andere kant van het verhaal horen. Beetje moeilijk oordelen zo.
pi_39359633
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:44 schreef Scorpie het volgende:
Eenzijdig verhaal. Nu de kant van de chauffeur nog horen.
die liegt
kijk maar naar de laaste alinea
pi_39359661
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:45 schreef Blerfaap het volgende:
Mja, vind het opzich wel asociaal om bellend een bus in te gaan en niet even normaal gedag te zeggen tegen de chauffeur. Kleine moeite om te doen.
Verder wil ik indd ook wel de andere kant van het verhaal horen. Beetje moeilijk oordelen zo.
moeilijk te oordelen als het andersom was was je overstuur
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:50:39 #7
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_39359840
Deze man moet gewoon per direct ontslagen worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:50:42 #8
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39359844
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:42 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.bndestem.nl/breda/article459444.ece

Zulke racitische mensen hebben geen plek nodig in de samenleving
zulke mensen moet je isoleren van de samenleving
ik wordt een beetje misselijk van jouw postings.
volgens die redenatie zou ook het overgrote deel van de moslimgemeenschap wel terug gestuurd kunnen worden of in de bak.
zelfs jij aangezien jij meerdere keren mensen onterecht uitscheld voor nazi of racist!
ik ben lief :)
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:51:39 #9
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_39359889
Terechte reactie van de chauffeur
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_39359992
Beetje vaag verhaal als je het mij vraagt. Ik geloof er eerlijk gezegd helemaal geen barst van.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_39360040
Wellicht dat de Islamitische klederdracht van de dame in kwestie bedreigend overkwam op de chauffeur? Heb ik zelf ook als ik een burka/niqaad oid tegenkom in het donker.
pi_39360048
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:51 schreef LENUS het volgende:
Terechte actie van de chauffeur Bellend de bus binnenlopen en geen goede avond zeggen
Dus als ik aan het bellen ben moet ik ook goededag zeggen een racist
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:56:53 #13
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_39360126
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:55 schreef Meki het volgende:

[..]

Dus als ik aan het bellen ben moet ik ook goededag zeggen een racist
Heeft met opvoeding en ontwikkeling te maken. Het is asociaal om bellend te bus binnen te lopen en zonder te groeten door te lopen. Kan me voorstellen dat dan ineens de "bom" barst
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_39360157
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:50 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

ik wordt een beetje misselijk van jouw postings.
volgens die redenatie zou ook het overgrote deel van de moslimgemeenschap wel terug gestuurd kunnen worden of in de bak.
zelfs jij aangezien jij meerdere keren mensen onterecht uitscheld voor nazi of racist!
hoe moet je deze man noemen dan een held
pi_39360164
Vies mens, beetje gaan spugen in de bus. Heeft ze het wel op moeten ruimen met haar hoofddoekje?
pi_39360178
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:56 schreef LENUS het volgende:

[..]

Heeft met opvoeding en ontwikkeling te maken. Het is asociaal om bellend te bus binnen te lopen en zonder te groeten door te lopen. Kan me voorstellen dat dan ineens de "bom" barst
staat dat in de grondwet
pi_39360191
In de bus spugen
Niet de beleefdheid hebben om ff te kappen met bellen als je de bus instapt

Vrouw uitschelden
Haar niet normaal de bus uit laten
pi_39360205
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:57 schreef Sputnik het volgende:
Vies mens, beetje gaan spugen in de bus. Heeft ze het wel op moeten ruimen met haar hoofddoekje?
vooroordeel en onwetenheid pas daarop
pi_39360211
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:46 schreef Meki het volgende:

[..]

die liegt
kijk maar naar de laaste alinea
Er zaten meerdere mensen in de bus en dan was het haar verhaal tegen het zijne? Dan zijn er ook getuigen dus beetje raar verhaal
pi_39360313
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:54 schreef buachaille het volgende:
Wellicht dat de Islamitische klederdracht van de dame in kwestie bedreigend overkwam op de chauffeur? Heb ik zelf ook als ik een burka/niqaad oid tegenkom in het donker.

Samenscholing
pi_39360345
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:58 schreef Meki het volgende:

[..]

vooroordeel en onwetenheid pas daarop
K, misschien had ze geen hoofddoek op, dan kan ze het ergens anders mee opruimen he.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:02:17 #22
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_39360384
Deze buschauffeur verdient een stambeeld...

Het zal ze leren...onbeschofte moslima's...
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:02:19 #23
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_39360390
Feit 1: bellend de bus in gaan
Feit 2: buschauffeur niet fatsoenlijk groeten
Feit 3: in de bus spugen

En dan gaan huilen als die buschauffeur niet zo vriendelijk reageert
pi_39360430
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:01 schreef Sputnik het volgende:

[..]

K, misschien had ze geen hoofddoek op, dan kan ze het ergens anders mee opruimen he.
Mag ik je feliciteren met je racist diploma
pi_39360435
ze waren allebei onbeschoft bezig.

ik schat zo in dat die vent al een pestbui had, komt er een kind zonder gedag te zeggen en bellend de bus in, wat ook rete irritant is, ja, gaat ie kerel los natuurlijk, en sleept er dan het meest opvallende uiterlijke kenmerk bij.

was het een blootbuikige net te dikke breezah geweest, had ie haar ws die over haar broek hangende vetrol erbij gesleept.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_39360468
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:02 schreef LENUS het volgende:
Feit 1: bellend de bus in gaan
Feit 2: buschauffeur niet fatsoenlijk groeten
Feit 3: in de bus spugen

En dan gaan huilen als die buschauffeur niet zo vriendelijk reageert
je vergeet er nog een, "Racist! Racist!" roepen bij elke gelegenheid.
pi_39360485
deze reacties laten weer zien hoe jullie denken over mede landgenoten
jullie zelf hebben geen respect
pi_39360496
asociale vrouw
wat een kutuser ben ik toch eigenlijk
pi_39360531
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:03 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoezo ben ik racist?

Oh wacht, jij bent van de bevolkingsgroep die eerst "Racist!" roept en daarna eens gaat kijken wat er eigenlijk aan de hand is.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:06:03 #30
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_39360564
Wat milagro zegt.
Wijf deed asociaal maar chauffeur ging ook absoluut buiten zijn boekje.
pi_39360566
Pff, als het om een dik blank wijf had gegaan had die buschauffeur haar uitgescholden voor dik luidruchtis asociaal tyfuswijf. Die man had het gewoon helemaal gehad en brak, dat hij nou toevallig een luidruchtige asociale Marokkaanse tegenkomt, tsja, das pech voor haar..

Tuurlijk is zijn gedrag niet goed te praten, maar om het nou meteen een racistisch incident te vinden, nee.
Big dick.
pi_39360587
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:05 schreef Sputnik het volgende:

[..]

Hoezo ben ik racist?

Oh wacht, jij bent van de bevolkingsgroep die eerst "Racist!" roept en daarna eens gaat kijken wat er eigenlijk aan de hand is.
lees je reacties ff goed na en neem je racist diploma in
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:06:41 #33
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39360589
Ik hoop dat die mevrouw lekker snel het land verlaat. Toedeloe!
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_39360598
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:04 schreef Meki het volgende:
deze reacties laten weer zien hoe jullie denken over mede landgenoten
jullie zelf hebben geen respect
Respect moet je verdienen. Op dit moment zijn er groepen landgenoten die nog hard moeten werken om respect te verdienen, en dan met name de jongere garde van die groepen. En dan gaat het heus niet alleen om marokkaantjes Meki maar het gaat op voor alle groepen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:06:52 #35
148823 znarch
ondertitel
pi_39360599
het is inderdaad aso om overdreven hard in je telefoon schreewend de bus binnen te lopen en dan niks te zeggen
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_39360655
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Innemen is dat ik 'm kwijtraak. Aanvaarden is dat ik 'm aanneem. Wat is het nu, krijg ik zo'n diploma nu of niet?
pi_39360708
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:06 schreef znarch het volgende:
het is inderdaad aso om overdreven hard in je telefoon schreewend de bus binnen te lopen en dan niks te zeggen
en het is zeker sociaal wat de buschauffeur deed
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:10:08 #38
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39360722
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:06 schreef znarch het volgende:
En die Fatima's kúnnen gillen hoor.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
pi_39360732
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:06 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij bent echt een topic basher Lekker zo'n topic plaatsen en zelf ondertussen net zo racistisch zijn
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:10:27 #40
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_39360734
Die chauffeur klinkt alsof ie niet helemaal lekker is,
en die meid klinkt alsof het zo'n super-felle op de grond-spugende ego-trut is.

Laat ze handjes schudden en optyfen, klaar.
zzz
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:10:47 #41
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39360745
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Oorzaak -> Gevolg.
pi_39360763
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:06 schreef Sputnik het volgende:

[..]

Respect moet je verdienen. Op dit moment zijn er groepen landgenoten die nog hard moeten werken om respect te verdienen, en dan met name de jongere garde van die groepen. En dan gaat het heus niet alleen om marokkaantjes Meki maar het gaat op voor alle groepen.
Nee in deze topic laten mensen niet zien dat ze respect hebben daar gaat het om en niet over andere soorten mensen
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:11:15 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39360764
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Als je dag in dag uit zo behandeld wordt, ben je het een keer zat. Je zegt gvd maar eens een keer gedag zoals normaal is in Nederland..

Ow wacht, iek disjkriminier noe!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:12:09 #44
148823 znarch
ondertitel
pi_39360804
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:10 schreef Bombardier het volgende:

[..]

En die Fatima's kúnnen gillen hoor.
Die kwam zo de bus inlopen denk ik zo een:

JAAA MAN EWA TFOE JEWEET TOEN MEHMET OOK KWAM JATOG

is idd zon beetje ergernis n1 in het ov
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:12:10 #45
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39360805
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Als je dag in dag uit zo behandeld wordt, ben je het een keer zat. Je zegt gvd maar eens een keer gedag zoals normaal is in Nederland..

DIS-KRIE-MIE-NA-TIE!!!!
pi_39360810
O en trouwens, als ik een bus zou hebben en iemand spuugt daarin, hoek ik ze ook tegen de grond. Respectloos kutgedrag
Big dick.
pi_39360812
quote:

[..]

de kans is groot dat ie wordt ontslagen

Hij maakt zichzelf zo . dan had ie maar een andere baan moeten neme
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:12:44 #48
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39360828
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Die kwam zo de bus inlopen denk ik zo een:

JAAA MAN EWA TFOE JEWEET TOEN MEHMET OOK KWAM JATOG

is idd zon beetje ergernis n1 in het ov
Precies. Ondertussen weet heel Nederland hoe die types tekeer gaan.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:13:14 #49
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_39360843
Ach, Fatiha had tenminste een vervoersbewijs. Kunnen we van Meki niet zeggen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:13:42 #50
147235 Bombardier
The artillery man
pi_39360855
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik hoop dat die spugende, scheldende, telefonerende, schreeuwende, respectloze mevrouw uit ons vredige landje ontslagen wordt.
pi_39360863
quote:

[..]

precies, mijn zoon kreeg het ook een keer te horen, hoor, een jaar of wat geleden toen hij niet gedag zei tegen de chauffeur.
Kwam ie mopperend thuis, kreeg ie van mij nog eens een preek

In een winkel is het net zo irritant, met je mobiel aan je oor bij de kassa je spullen afrekenen.
pi_39360879
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee in deze topic laten mensen niet zien dat ze respect hebben daar gaat het om en niet over andere soorten mensen
Ik weet het, het is moeilijk om kritisch te zijn op je eigen bevolkingsgroep.
pi_39360886
quote:

[..]

Of dat wijf een andere bus natuurlijk
Big dick.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:14:30 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39360891
quote:

[..]

Als hij idd ZO gedaan heeft als in het artikel: terecht.

Maar NEE, hij had niet maar een andere baan moeten zoeken, mensen moeten gewoon eens normaal met elkaar omgaan. En even gedag zeggen als je de bus in loopt IS nou eenmaal heel gewoon. Dat heet beschaafd met elkaar omgaan .
Get woke, go broke!
pi_39360893
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:10 schreef L.Denninger het volgende:
Die chauffeur klinkt alsof ie niet helemaal lekker is,
en die meid klinkt alsof het zo'n super-felle op de grond-spugende ego-trut is.

Laat ze handjes schudden en optyfen, klaar.
Precies.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:14:48 #56
31101 _Led_
pi_39360902
Er zijn plenty mensen hier in dit topic die naar racisme rieken inderdaad.
Als ze zelf uitgekafferd zouden worden door een buschauffeur omdat ze geen gedag zeggen zou Fok! te klein zijn om al hun geklaag en gezeik aan te moeten horen.

Wat ik al zei - de dame in kwestie lijkt me geen katje om zonder handschoenen aan te pakken,
en die kerel lijkt me ook zo fout als wat.

Tja, en die combi mixt niet zo goed.
Oplossing ?
Laat ze elkaar voortaan gewoon lekker negeren.
zzz
pi_39360929
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:13 schreef Bombardier het volgende:

[..]

Ik hoop dat die spugende, scheldende, telefonerende, schreeuwende, respectloze mevrouw uit ons vredige landje ontslagen wordt.
dat kan niet
want daar ga jij niet over
daar gaat Verdonk over die ook wordt ontslagen
pi_39360939
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Zei de Portugees.
pi_39360945
quote:

[..]

Nah, hij zal publiekelijk een standje krijgen en daarna getrakteerd worden door z'n collega's voor het durven aanpakken van irritante klanten die geen respect opbrengen voor anderen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:16:18 #60
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39360965
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:14 schreef L.Denninger het volgende:

Als ze zelf uitgekafferd zouden worden door een buschauffeur omdat ze geen gedag zeggen zou Fok! te klein zijn om al hun geklaag en gezeik aan te moeten horen.
Ja, en daarom zeg ik netjes "goeiemiddag" niemand een probleem en wel zo netjes .
Get woke, go broke!
pi_39360997
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar NEE, hij had niet maar een andere baan moeten zoeken, mensen moeten gewoon eens normaal met elkaar omgaan. En even gedag zeggen als je de bus in loopt IS nou eenmaal heel gewoon. Dat heet beschaafd met elkaar omgaan .
de man heeft al interne problemen mee daarmee kan je concluderen dat ie mogelijk wordt ontslagen
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:17:41 #62
31101 _Led_
pi_39361020
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het feit dat iemand zich niet houdt aan de algemene sociale omgangsvormen geeft je niet het recht om iemand op te sluiten en uit te kafferen.

Meneer had er best wat van mogen zeggen, maar enige proportie is dan ook weer beschaafd.
zzz
pi_39361033
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, en daarom zeg ik netjes "goeiemiddag" niemand een probleem en wel zo netjes .
aan zulke mensen zijn goedemiddag het niet waard
pi_39361046
De buschauffeur had zijn dag niet en de dame in kwestie was misschien de zoveelste die dag die onbeschofd reageerde.

Maar om al bellend en niet eens groetend de bus in te stappen is getuige van geen respect. En dat wil de dame in kwestie wel hebben. En dan gelijk roepen racist.

En dan een FOKker die een topic opent om wat nieuws neer te zetten en met twee regeltjes af te doen. Je bent pas schuldig als het ook schuldig is bevonden (buschauffeur in dit geval). Dan kun je zeggen racist en hoort niet in de samenleving.

Gezien het feit dat TS zelf van marokkaanse afkomst is en dus volledig achter het artikel staat aan de kant van de dame in kwestie, zal hier in het topic gediscrimineerd worden jegens buschauffeurs in het algemeen of autochtonen die 'racistische' opmerkingen maken.

Je leest het goed, racistisch tussen leestekens. Immers is degene die iemand uitscheld voor roodkop, dikbil, vetklep of lantaarnpaal ook racistisch bezig en maakt dus onderscheid tussen verschillende soorten mensen.

Ik denk dus ook dat TS zelf geen haar beter is op een slechte dag als de buschauffeur in het artikel. Hij zelf zou ook regelmatig zijn ongevoelens uiten tegen dikbillen en kaaskoppen. Is het niet buiten, dan zal het in zijn vrienden- of kennisenkring worden geuit.

Conclusie: als de dame in kwestie zich beleefd had gedragen volgens de geschreven en ongeschreven normen en waarden die hier gelden in deze samenleving, was er niets aan de hand geweest. Dit geldt ook voor de buschauffeur uiteraard.
pi_39361066
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:15 schreef Sputnik het volgende:

[..]

Nah, hij zal publiekelijk een standje krijgen en daarna getrakteerd worden door z'n collega's voor het durven aanpakken van irritante klanten die geen respect opbrengen voor anderen.
jah waar ?? en bron
pi_39361071
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:17 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Het feit dat iemand zich niet houdt aan de algemene sociale omgangsvormen geeft je niet het recht om iemand op te sluiten en uit te kafferen.

Meneer had er best wat van mogen zeggen, maar enige proportie is dan ook weer beschaafd.
Heb jij dat wel eens geprobeert? Afgelopen week in Antwerpen probeerde iemand in de bus dat ook namelijk, werkte niet echt.
Big dick.
pi_39361082
quote:

[..]

Dat is inderdaad belachelijk.

(Kom ik ooit nog aan een eigen mening toe? .)
pi_39361093
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Blanke buschauffeurs bedoel je?
Big dick.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:19:53 #69
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39361120
quote:

[..]

Mooie zin weer .

Zulke mensen, zoals jij ze omschrijft, zouden zulke mensen niet zijn als er gewoon met ze werd omgegaan ipv als vuil behandeld. Te laag om gedag tegen te zeggen, DAT is de boodschap die "jullie" overbrengen.

Zoals zovaak zoeken "jullie" de oorzaak weer eens bij een ander.
Get woke, go broke!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:20:13 #70
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_39361135
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:03 schreef Meki het volgende:

[..]

je bent wel aardig ingeburgerd met je nep-portugal vlag hè
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_39361148
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:18 schreef Devlinsect het volgende:
De buschauffeur had zijn dag niet en de dame in kwestie was misschien de zoveelste die dag die onbeschofd reageerde.

Maar om al bellend en niet eens groetend de bus in te stappen is getuige van geen respect. En dat wil de dame in kwestie wel hebben. En dan gelijk roepen racist.

En dan een FOKker die een topic opent om wat nieuws neer te zetten en met twee regeltjes af te doen. Je bent pas schuldig als het ook schuldig is bevonden (buschauffeur in dit geval). Dan kun je zeggen racist en hoort niet in de samenleving.

Gezien het feit dat TS zelf van marokkaanse afkomst is en dus volledig achter het artikel staat aan de kant van de dame in kwestie, zal hier in het topic gediscrimineerd worden jegens buschauffeurs in het algemeen of autochtonen die 'racistische' opmerkingen maken.

Je leest het goed, racistisch tussen leestekens. Immers is degene die iemand uitscheld voor roodkop, dikbil, vetklep of lantaarnpaal ook racistisch bezig en maakt dus onderscheid tussen verschillende soorten mensen.

Ik denk dus ook dat TS zelf geen haar beter is op een slechte dag als de buschauffeur in het artikel. Hij zelf zou ook regelmatig zijn ongevoelens uiten tegen dikbillen en kaaskoppen. Is het niet buiten, dan zal het in zijn vrienden- of kennisenkring worden geuit.

Conclusie: als de dame in kwestie zich beleefd had gedragen volgens de geschreven en ongeschreven normen en waarden die hier gelden in deze samenleving, was er niets aan de hand geweest. Dit geldt ook voor de buschauffeur uiteraard.
gelukkig heb jij het verkeerd
ik ben alleen racistisch tegen racistische mensen
ik ben geen racist en ik sluit nooit mensen buiten
pi_39361184
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mooie zin weer .

Zulke mensen, zoals jij ze omschrijft, zouden zulke mensen niet zijn als er gewoon met ze werd omgegaan ipv als vuil behandeld. Te laag om gedag tegen te zeggen, DAT is de boodschap die "jullie" overbrengen.

Jullie ?? - ik spreek vanuit individu ? of ben ik woordvoerder van criminelen ??
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:21:23 #73
31101 _Led_
pi_39361187
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:18 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Heb jij dat wel eens geprobeert? Afgelopen week in Antwerpen probeerde iemand in de bus dat ook namelijk, werkte niet echt.
Ja, en die situatie is ook compleet vergelijkbaar

Een bijdehandte moslima is MINIMAAL net zo gevaarlijk als 5 opgefokte jongens
En in dat geval helpt het echt als je een grote mond opzet - als die man in Antwerpen iets vaker had gescholden hadden ze 'm vast niet doodgeschopt !

zzz
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:21:42 #74
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39361200
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alsof dat nog zo normaal is in Nederland.

't Is eerder uitzondering.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:22:01 #75
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39361215
quote:

[..]

In dit geval ben ik het eens dat ALS het zo idd gebeurd is dat de buschauffeur overdreven reageerde hoor. Ik heb het meer over in het algemeen. Ik reis elke dag met het OV en maak dit soort dingen altijd mee.

Bijna elke dag stapt er wel iemand in met een niet geldig vervoersbewijs, en als de chauffeur hem dan daarop wijst is de bus bijna te klein. Toeval? I think not...
Get woke, go broke!
pi_39361226
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:18 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

deze 2 zaken verschillen hier sterk van elkaar
Antwerpen ging het om gevaarlijke criminelen
en hier gaat het om racistische buschauffeur
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:22:23 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39361228
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Jullie ?? - ik spreek vanuit individu ? of ben ik woordvoerder van criminelen ??
Tis dat je het zelf zegt .
Get woke, go broke!
pi_39361237
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:21 schreef Meki het volgende:

[..]

Is er iemand in jouw omgeving te vinden die het met jou òneens is dan?
Big dick.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:23:05 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39361252
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Alsof dat nog zo normaal is in Nederland.

't Is eerder uitzondering.
Bullshit, zelfs hier in het ofzo Asociale Amsterdam zegt bijna iedereen die ik meemaak bij het instappen even hallo oid.
Get woke, go broke!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:23:13 #80
31101 _Led_
pi_39361256
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Mooie zin weer .

Snap je niet dat die stelling in dit geval ook de andere kant op werkt ?
Dit kan ik net zo goed zeggen voor de Marokkanen die door zoveel klootzakken als oud vuild behandeld worden.
zzz
pi_39361281
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:22 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Is er iemand in jouw omgeving te vinden die het met jou òneens is dan?
over welke zaak ?
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:24:13 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39361287
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Bullshit, zelfs hier in het ofzo Asociale Amsterdam zegt bijna iedereen die ik meemaak bij het instappen even hallo oid.
Sure.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:24:17 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39361290
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Snap je niet dat die stelling in dit geval ook de andere kant op werkt ?
Dit kan ik net zo goed zeggen voor de Marokkanen die door zoveel klootzakken als oud vuild behandeld worden.
Ik snap alles prima. maar gaat gewoon niet op. Als je in de bus stapt zeg je even gedag, klaar. EN als je dat NIET doet is de busschauffeur dan fout? Waar is het dan omkeerbaar?
Get woke, go broke!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:24:57 #84
31101 _Led_
pi_39361321
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Da's wel waar
En ik heb vaak leuke gesprekken met lieve moslima's in de tram
Die zijn vaak heel beleefd bij het instappen trouwens.
zzz
pi_39361326
quote:

[..]

je pakt soms iemand, in een zo'n bui, op het meest opvallende uiterlijke kenmerk, Meki, dat moeten mensen zoals jij, om maar eens in jouw termen te blijven, ms eens leren aanvoelen.

als Jan Wouters op het voetbalveld een tegenstander van Marokkaanse komaf uitscheldt voor 'kutmarokkaan', maakt hem dat geen racist, het maakt hem enkel onbeschoft, en soms is die onbeschoftheid in de context te begrijpen.

is iedere Marokkaanse Nederlander die het eens in een boze bui heeft over "zo'n kut Nederlander/kaaskop" ook een racist?
pi_39361327
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik snap alles prima. maar gaat gewoon niet op. Als je in de bus stapt zeg je even gedag, klaar. EN als je dat NIET doet is de busschauffeur dan fout? Waar is het dan omkeerbaar?
en als je dat niet doet ?? zelfs Oma´s en Opa´s zeggen geen gedag
pi_39361328
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:22 schreef Meki het volgende:
deze 2 zaken verschillen hier sterk van elkaar
Antwerpen ging het om gevaarlijke criminelen
en hier gaat het om racistische buschauffeur
Waren die jonge marokkanen in antwerpen al gevaarlijke criminelen voordat ze die man doodschopten, of begon hun criminele carriere pas op dat moment?

Die buschauffeur was uiteraard al racistisch, want mensen worden racistisch geboren he? Eerdere ervaringen hebben daar nooit iets mee te maken, zeker als buschauffeur niet toch?
Big dick.
pi_39361368
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Waren die jonge marokkanen in antwerpen al gevaarlijke criminelen voordat ze die man doodschopten, of begon hun criminele carriere pas op dat moment?

Die buschauffeur was uiteraard al racistisch, want mensen worden racistisch geboren he? Eerdere ervaringen hebben daar nooit iets mee te maken, zeker als buschauffeur niet toch?
Allang criminelen.

gelukkig erken jij die man wel als racistisch
hoezo aanvaringen je hebt hersens , gebruik die dan ook.
pi_39361373
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef Meki het volgende:

[..]

de meesten wel, en de kans is groot dat als ze het niet doen, en de chauffeur zo'n lekkere bui heeft, hij niet wacht met optrekken tot ze zitten.
pi_39361394
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:26 schreef milagro het volgende:

[..]

de meesten wel, en de kans is groot dat als ze het niet doen, en de chauffeur zo'n lekkere bui heeft, hij niet wacht met optrekken tot ze zitten.
is de reactie van de buschauffeur richting oma en opa ook racistisch ?
pi_39361409
Kan me wel voorstellen dat je het soms even helemaal verliest, zeker als buschauffeur. Maakt het niet veel beter, laat staan acceptabel, maar ik kan er wel bij gegeven de lading crap die je telkens over je heen krijgt. En dat zal zeker niet in de laatste plaats crap van Marokkaanse jongeren zijn.
pi_39361428
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Allang criminelen.

Ben je nou echt zo'n ontzettend stom varken? (Halal?)
pi_39361436
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:27 schreef Meki het volgende:

[..]

is de reactie van de buschauffeur richting oma en opa ook racistisch ?
oh dat had jij er wel van gemaakt, als het een Surinaamse oma of opa was geweest

je wil het niet snappen, hè
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:29:20 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39361457
OH, mijn SURINAAMSE collega hier is jarenlang buschauffeur geweest en hij heeft eigenlijk nog nooit zoveel problemen meegemaakt als met..... juistem .

Het is dus niet echt een blank vooroordeel ofzo .
Get woke, go broke!
pi_39361472
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Allang criminelen.
Racist.
quote:
Sarcasme zegt je niks, dat had ik kunnen weten
quote:
ERvaringen Meki, ERvaringen. Gebruik je ogen anders eens.
Big dick.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:30:18 #96
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_39361490
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:25 schreef Meki het volgende:

[..]

Als je het niet doet moet je niet raar opkijken dat de buschauffeur je een kutmarokkaan vind die weer alle vooroordelen bevestigt...

En daarbij, de meeste opa en oma's die ik in de bus zie hebben hele gesprekken met de chauffeur.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_39361491
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:29 schreef HeatWave het volgende:
OH, mijn SURINAAMSE collega hier is jarenlang buschauffeur geweest en hij heeft eigenlijk nog nooit zoveel problemen meegemaakt als met..... juistem .

Het is dus niet echt een blank vooroordeel ofzo .
Damn right. Wat ik dan wel weer jammer vind is dat de in de openingspost besproken persoon z'n woede uit op een of andere jonge vrouw die misschien geen 'hallo' zei maar verder geen enkele aanleiding gaf om zo behandeld te worden.

Beter rost 'ie zo'n vervelende bontkraag op z'n bakkes
pi_39361495
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:28 schreef milagro het volgende:

[..]

oh dat had jij er wel van gemaakt, als het een Surinaamse oma of opa was geweest

je wil het niet snappen, hè
nee dan zou de reactie zo zijn ... aach laat nou maar ...
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:31:18 #99
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39361531
@ meki

in heel veel berichten staat wel eens: "de daders waren volgens oog getuigen van marokkaanse afkomst"
dan wijdt jij 100 postings aan een topic om te zeggen dat we verder onderzoek moeten afwachten of dat die getuigen niet kunnen zien of het marocs of turken of negers zijn. of dat de slachtoffers het waarschijnlijk zelf hadden uitgelokt.

maar o wee als er een marokkaan of andere allochtoon slachtoffer is. dan zijn het meteen nazi's
ik ben lief :)
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:31:31 #100
31101 _Led_
pi_39361538
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, als jij geen gedag zegt is de buschauffeur niet fout.
Als jij geen gedag zegt ben jij asociaal.
Als de buschauffeur jou opsluit en uitkaffert is de buschauffeur fout bezig.

Als jij de hele tijd op Marokkanen zeikt en ze behandelt als oud vuil, is het voor hun ook een keertje genoeg geweest.

Net zoals voor de buschauffeur, als er weer eens kutkoters herrie lopen te schoppen in z'n bus.

Snap je het nou ?
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')