Zal wel dat paard zijnquote:Op zondag 1 oktober 2006 17:39 schreef Erasmusch het volgende:
idd, maar wat staat er allemaal op? Obelix, vak-p logo, wapen Enschede en...?
www.groningenfanatics.nlquote:Het gaat niet goed in Friesland. Het voetbal is niet om over naar huis te schrijven en gescoord wordt er ook al nauwelijks. En dan komt FC Groningen ook nog langs. Daar word je als veiligheidscoördinator van de Friese club natuurlijk niet vrolijker van. En dan ga je, zoals een echte Fries betaamt, dwarsliggen.
Wat is het geval? Wij hadden een mooie actie uitgedacht in het uitvak in Heerenveen. Over de hoofden van het 1200-koppige publiek zou een fraai megadoek rollen waarmee de Groninger trots uitgedragen zou worden. Uiteraard werd dit plan overlegd met FC Groningen die het verder zou overleggen met de Friese club. Daar lag veiligheidscoördinator Jan Wind al vrij snel dwars: er kon namelijk van alles gebeuren onder dat megadoek waar de Friese camera's geen zicht op hadden. Jan was niet te overtuigen: een megadoek kwam het uitvak niet binnen.
Dat is natuurlijk een lelijke streep door onze rekening. Maar de we lieten ons niet kisten. Er werd een nieuwe actie bedacht. Met een fraaie choreo van 1200 papieren en een bijpassende megabanner van een metertje of 20 zou de Groninger trots dan worden uitgebeeld. Er werd weer contact gezocht met FC Groningen of dit plan wel de goedkeuring kon wegdragen. Het antwoord laat zich wel raden: in verband met de brandveiligheid (papier dat in de fik gezet zou kunnen worden) kon voor deze actie geen toestemming verleend worden. Let even op: in verband met de brandveiligheid dus, dat is de reden die werd aangegeven.
Dat probleem leek snel opgelost, want wij impregneren al onze doeken zodat de kans geminimaliseerd wordt dat een doek vlam vat. Hetzelfde goedje is prima te gebruiken voor de pamfletten en dus stelden we voor de papieren voor de choreografie allemaal te impregneren. Wederom een telefoontje naar Friesland want nu waren er toch geen beren meer op de weg voor een fraaie Groninger actie in het uitvak?
Natuurlijk wel, want met papier kun je gooien! En dat vinden ze in Friesland niet leuk. Waar eerst de brandveiligheid als reden wordt gegeven waardoor de actie niet door mag gaan, zijn het nu weer de proppen die mogelijk op het veld belanden. Tja.
En zo kunnen we waarschijnlijk nog wel even doorgaan. Initiatieven tot het uitvoeren van een tifo-actie in het uitvak worden steevast de grond in geboord, want dat vindt men toch alleen maar lastig. Vanuit Groningen heeft men steeds geprobeerd een tussenweg te zoeken en heeft men zelfs niet moeilijk gedaan over het verbieden van de eerste actie, maar tegen zoveel Friese koppigheid valt niet te onderhandelen.
Wij laten dus zeer waarschijnlijk onze spullen thuis, maar laten de spelers dan graag het stokje overnemen en een actie op het veld laten zien: 0-2.
Hoorde ik vrijdag nu serieus "We're ... We're wonderfull, We're going crazy after every fucking goal"?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:21 schreef Afunados het volgende:
[afbeelding]
TVP, gaat qua sfeer lekker bij ons.
Als Heerenveensupporter had ik inderdaad liever gezien dat de Groningers hun actie ook uit mochten voeren. Wij hebben echter een mannetje op de positie veiligheidscoördinator die erg van zijn macht geniet. Op het Heerenveenforum kwam duidelijk naar buiten dat de overgrote meerderheid van de Heerenveensupporters het niet eens is met deze gang van zaken.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:03 schreef DarkShine het volgende:
Triest beleid in Friesland.
Kan er geen fakkel onder jullie doek worden afstoken trouwens?
dat is gewoon boertje pesten.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:03 schreef DarkShine het volgende:
Triest beleid in Friesland.
Kan er geen fakkel onder jullie doek worden afstoken trouwens?
Ziet er niet gezond uit die tribune. Welke club is dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:12 schreef numero_uno het volgende:
http://www.brainblog.de/movie/wmv/stimmung
Wel niet nederlands maar kon het andere tifo topic niet vinden
Inderdaad. Plus dat het een gedrukt doek is. Dat haalt toch een hoop schoonheid weg wat mij betreft.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 02:23 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
alleen verneukt de choreo het weer totaal.
tja, niet iedereen heeft zin om zo'n vel op te houdenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 02:23 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
alleen verneukt de choreo het weer totaal.
Dan moet je geen choreo doen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:07 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
tja, niet iedereen heeft zin om zo'n vel op te houden
Mjah, zeg dat maar tegen die vellengeilers die ze iedere keer neerleggenquote:
misschien had het wel mooier geweest als het zelf gespoten wasquote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:10 schreef the_hunter het volgende:
Ruud-fr, wat vind jij dan van zo'n gedrukt doek? Heb je niet liever een zelfgespoten doek?
Kijk naar de doeken van Twente (handgemaakt) en je weet dat het onzin is wat je zegt.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 09:59 schreef Keltie het volgende:
Ik maak het niet, dus haal er 0,0% voldoening uit ...
+ Wat ik al eerder zei; ik denk dat het lelijk word als het gespoten zou zijn (blurry zegmaar)..
Dan is het toch anders dan gespoten?quote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:02 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Kijk naar de doeken van Twente (handgemaakt) en je weet dat het onzin is wat je zegt.
[afbeelding]
Deze is overigens ook handgemaakt, en toch ook behoorlijk gedetailleerd en scherp. Overigens niet gespoten maar gewoon geverfd.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:25 schreef Yeahinho het volgende:
Niet echt TIFO, maar ik wist niet waar het anders geplaatst moest worden.
http://www.youtube.com/watch?v=08UNsMEEOpk > Vak 410 tegen ADO.
mwahahaquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:25 schreef Yeahinho het volgende:
Niet echt TIFO, maar ik wist niet waar het anders geplaatst moest worden.
http://www.youtube.com/watch?v=08UNsMEEOpk > Vak 410 tegen ADO.
En jij doet je naam eer aan! Alsof ze in Griekenland en Italië meteen vanaf het begin met hele tribunes werkten?quote:Op donderdag 2 november 2006 14:43 schreef KansloosForEver het volgende:
Tifo verpest de sfeer in de Nederlandse stadions. Tifo is mooi wanneer een heel stadion of een hele tribune meedoen (zie Italie, Griekenland), niet als maar 2 á 3 vakken naast elkaar een bordje omhoog houden
jawel, die kleuteracties niet organiserenquote:Op donderdag 2 november 2006 14:41 schreef TheGHunter het volgende:
Hte gaat om t idee dat er toch ook nog wat in t zuiden gedaan wordt he
Dat de meesten op de tribune te lam zijn om een blaadje omhoog te houden kunnen wij niks aan doen
daar heb ik niks mee te maken. Ik weet hoe het daar nu is. Dat begin heb ik daar niet meegemaakt, en jij ook niet dus daar kan ik niet over oordelenquote:Op donderdag 2 november 2006 14:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En jij doet je naam eer aan! Alsof ze in Griekenland en Italië meteen vanaf het begin met hele tribunes werkten?
Jij bent zo iemand die zeker last ervan heeft als er gezwaaid word met een vlag tijdens de wedstrijd? Maar wel perse daar moet zitten waar je er 'last' van hebtquote:Op donderdag 2 november 2006 14:46 schreef KansloosForEver het volgende:
[..]
jawel, die kleuteracties niet organiseren. Tifo is totaal niet NEderlands, het past gewoon niet in de NEderlandse stadions.
tis kansloos wanneer volwassen mannen een bordje omhoog houden of met een vlaggetje zwaaien om de sfeer te verhogenquote:Op donderdag 2 november 2006 14:48 schreef DarkShine het volgende:
KansloosForEver, voor mij is het einde discussie. Je zeikt over sfeeracties hier om maar ergens over te zeiken.
Jij bent echt kansloos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |