Ik vond die Jean Seberg juist wel leuk acteren, maar heb volgens mij nog nooit een film met Anna Karina gezien. Was zelf ook al wel benieuwd naar Le Mepris, wist trouwens niet dat Lang daarin acteerde. (wist überhaupt niet dat hij acteerde)quote:Op woensdag 6 september 2006 16:18 schreef Sokolsky het volgende:
Mijn favoriete Godard is Pierrot le fou; mooi geschoten, fantastische humor, Belmondo steelt de show enAnna Karina
vind ik ten opzichte van Jean Seberg een flinke stap voorwaarts. Sinds Une femme est une femme is Anna Karina mijn favoriete actrice. Godard kan mooi een bepaalde levensvreugde in zijn films uitstralen (ook in Bande à part), waar ik echt van zit te smullen. Ingetogenere films als Vivre sa Vie en het door SoK zo verguisde Alphaville vind ik ook zeer behoorlijk, maar toch een stukkie minder. Week-End heeft een fenomenale openingsscène maar ontspoort daarna volledig, en over 2 ou 3 choses que je sais d'elle zal ik het maar helemaal niet hebben. Le Mépris tenslotte is een leuke maar ook interessante film over films, met prachtrollen van Bardot en Fritz Lang (!). Ik zou zeggen: lees vooral het topic van Gorro er op na, die kan daar veel beter over vertellen
Overigens staan er in mijn top-500 een heel stel Godards, maar geen een bij de eerste 80. Daarvoor vind ik 'm te onevenwichtig. Wel een hoogst originele filmmaker.
Ik was al aan het zoekenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:21 schreef Sokolsky het volgende:
Jean-Luc Godard - De Tarantino van de jaren '60
Die titel is wel wat jammer, maar dat is 'm vergeven.
goed dat je waarschuwtquote:Op woensdag 6 september 2006 16:47 schreef Sokolsky het volgende:
Jean Seberg doet het ook wel leuk, maar Anna is hors catégorie.
Regisseurs die in andermans films acteren zijn coolOnlangs zag ik De Sica in Ophüls' Madame de... Of Truffaut in Spielbergs Close Encounters of the Third Kind. En een aantal anderen; wil daar eigenljik nog eens een FMT-vraag over stellen.
Maar FMT bestaat nog steeds, merk ik? Ik zal weer eens mee gaan doen, da's ook al weer even geleden.quote:Op zondag 10 september 2006 02:20 schreef Sokolsky het volgende:
Dat nieuwe Fok! is wel wennen.
Net gekeken. Was inderdaad weinig aan. Op zich geinige film hoor, maar de Coens kunnen wel beter natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:16 schreef cwk het volgende:
[..]
Zie je dat, Doff doet er al 6 dagen over om The Ladykillers te kijken. Hij was dan ook niet zo goed.
Ja dat kan ik wel doen, maar het zijn niet echt veel films natuurlijk. En straks staan meteen twee favorieten tegenover elkaar.quote:Op zondag 10 september 2006 14:01 schreef cwk het volgende:
Geen idee eigelijk, ik gok dat de tournament leiders altijd gewoon loten. Maar weet het niet zeker.
Als slang, die voor je neus geslacht wordt, eten en met AK47s schieten daaronder valt, ja.quote:Op dinsdag 12 september 2006 13:57 schreef cwk het volgende:
Hey LW, welcome back. Beetje de schobbejak uitgehangen in Vietnam?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |