abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39349529
Verondersteld wordt dat er achter de ons bekende realiteit andere dimensies schuil gaan die onze realiteit beïnvloeden c.q opbouwen. Doel van het onderzoek hiernaar is het identificeren van aanwijzingen dat er een basis is van intelligent ontwerp is die blijkbaar zijn oorsprong vind in een andere dimensie.
Een aantal basis principes zijn naar voren gekomen die herhaaldelijk onderliggende verbanden tussen gebeurtenissen zouden kunnen aantonen en deze basis principes geven zelfs gelegenheid tot anticipaties op toekomstige gebeurtenissen. Anticipaties en dus geen exacte gebeurtenissen.
De principes zijn gebaseerd op Hyper Dimensional Physics elementen, Platonische Geometrie toegepast op de bewegingen in ons zonnestelsel en dus onze perceptie van tijd, de Gulden Snede Phi ratio gerelateerd aan de omloop banen van planeten in ons zonnestelsel, etc.
Gebleken is dat bij het serieus omgaan met deze materie, er een soort ‘tuning’ plaats vind die als een soort intuïtieve sturing nieuwe aspecten aan het licht kan brengen. Dit kan gebeuren in de vorm van een intuïtief idee of een synchroniteit, direct gevolgd door een bevestiging van relevantie. Met andere woorden, de resultaten van het onderzoek die ik verzameld heb zijn niet het gevolg van eindeloos verbanden zoeken, maar meer het gevolg van het serieus nemen van synchroniteiten en intuïtieve gedachten.
Het resultaat is echter rationeel te beredeneren en te beoordelen.
Doel van dit alles is een beter inzicht te krijgen in onze realiteit en wellicht de mogelijkheden vergroten voor spirituele groei.
Ik kan in 1 bericht natuurlijk niet een hele theorie uitleggen, maar dat komt gaande weg wel

Ik zou het op prijs stellen om de discussie aangaande dit onderwerp op dit forum te voeren en niet op het hyper dimensional design forum, dat meer is bedoelt voor verdere ontwikkeling van de theorieën en het bijhouden van de geïdentificeerde tijdsgecodeerde patronen
"There is no logical way to the discovery of elemental laws. There is only the way of intuition, which is helped by a feeling for the order lying behind the appearance."
Albert Einstein
pi_39350157
Pseudo-wetenschap vergelijkbaar met astrologie.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:06:33 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_39350456
Waarom moet het met van die geleerde taal? Het klinkt zo vaag dat er moeilijk een touw aan vast te knopen is.
pi_39350603
Ik weet niet veel van astrologie maarik denk dat dit iets heel anders is. Platonische geometry is niet de basis van astrology, althans niet zover ik weet
"There is no logical way to the discovery of elemental laws. There is only the way of intuition, which is helped by a feeling for the order lying behind the appearance."
Albert Einstein
pi_39350661
het is niet mijn bedoeling om geleerde taal te gebruiken maar het gaat hier wel over aanwijzingen die te maken hebben met een multi dimensionele realiteit. dat kan niet altijd in simpele begrippen
Albert Einstein
pi_39350874
quote:
Doel van dit alles is een beter inzicht te krijgen in onze realiteit en wellicht de mogelijkheden vergroten voor spirituele groei.
"Spiritueel"? Wat heeft spiritualiteit in godsnaam met andere dimensies te maken? Is het een soort religie waar je theorie over gaat?
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_39350978
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

"Spiritueel"? Wat heeft spiritualiteit in godsnaam met andere dimensies te maken? Is het een soort religie waar je theorie over gaat?
Ja, bij die passage zette ik ook mijn vraagtekens of het hier wel gaat om een wetenschappelijke theorie. Die zin zegt meer dan de hele openingspost in verbloemd, wetenschappelijk jargon.
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_39351104
het heeft ook te maken met connecties met ons bewustzijn. Het is geen wetenschap, het is geen religie.
Albert Einstein
pi_39351122
De huidige stand van wetenschap heeft meerdere dimensies nog niet aangetoont maar ook niet uitgesloten
Albert Einstein
pi_39351157
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:28 schreef Dutch. het volgende:
het heeft ook te maken met connecties met ons bewustzijn. Het is geen wetenschap, het is geen religie.
Ok, maar wat is het dan?

Er zijn trouwens genoeg wetenschappelijke publicaties en conferenties over bewustzijn. Is dat niet voldoende?
"Nicht wie die Welt ist, ist das Mystische, sondern daß sie ist" Ludwig Wittgenstein.
pi_39351191
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:29 schreef Dutch. het volgende:
De huidige stand van wetenschap heeft meerdere dimensies nog niet aangetoont maar ook niet uitgesloten
Ik ben geen fysicus, maar volgens mij is het bestaan van meerdere dimensies al aangetoond door de snaartheorie.
pi_39351301
ik denk dat het mogelijkheden kan bieden om het wetenschappelijke en religieuze denken te combineren in een nieuw begrip van onze realiteit
Albert Einstein
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:36:03 #13
14320 TR08
pi_39351319
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:31 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Ik ben geen fysicus, maar volgens mij is het bestaan van meerdere dimensies al aangetoond door de snaartheorie.
Is de snaartheorie al bewezen dan?
pi_39351379
die meerdere dimensies die aangetoont zijn met de snaartheorie zullen uiteindelijk ook nodig zijn om onze realiteit wetenschappelijk te beschrijven. Ondertussen lijkt het mij zinvol om te filosoferen over wat die andere dimensies voor ons betekenen en wat onze plaats hierin is.
Albert Einstein
pi_39351497
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:35 schreef Dutch. het volgende:
ik denk dat het mogelijkheden kan bieden om het wetenschappelijke en religieuze denken te combineren in een nieuw begrip van onze realiteit
Ok...daar is de kloof al voelbaar. Ik ben van mening dat men het wetenschappelijke en het religieuze paradigma gescheiden moeten blijven. Beide paradigma's gaan van hele andere veronderstellingen uit: de één ratio en empirie, de ander de onfeilbaarheid van oude, religieuze documenten.
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:44:24 #16
14320 TR08
pi_39351538
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:42 schreef Dr_Jack het volgende:

[..]

Ok...daar is de kloof al voelbaar. Ik ben van mening dat men het wetenschappelijke en het religieuze paradigma gescheiden moeten blijven. Beide paradigma's gaan van hele andere veronderstellingen uit: de één ratio en empirie, de ander de onfeilbaarheid van oude, religieuze documenten.
Uitgaan van onfeilbaarheid van documenten is al een gevaar op zich. Het is allemaal maar door mensen gemaakt, ook de religieuze documenten.
pi_39351555
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:36 schreef TR08 het volgende:

[..]

Is de snaartheorie al bewezen dan?
Het is mathematisch consistent voorzover ik heb gehoord. Maar eigenlijk hebben een reactie nodig van een fysicus, want die zit dieper in die materie.
pi_39351608
precies, maar Hyperdimensional Physics kan niet los gezien worden hoe wij tegen ons eigen bewustzijn aankijken. ontwikkelingen op het terrein van de HD Physics hebben gevolgen voor ons denken op andere terreinen. I feite zou het een brug over de kloof kunnen zijn
Albert Einstein
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:47:57 #19
14320 TR08
pi_39351660
Mathematisch consistent maakt het hoogstens aannemelijk. Volgens mij was nog weinig er van daadwerkelijk praktisch aangetoond.
Niet dat ik grote twijfels heb over die theorieen trouwens, ik weet er uberhaupt niet veel van.
pi_39351719
Ik ben niet werkelijk geinteresserd in religieuze dogma's en onomstotelijk wetenschappelijk bewijs. Wat ik doe is wellicht uit te leggen als onderzoek naar cycli, maar het blijft onderzoek en dus onderhevig aan kritiek en aanpassingen
Albert Einstein
pi_39351771
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:47 schreef TR08 het volgende:
Mathematisch consistent maakt het hoogstens aannemelijk. Volgens mij was nog weinig er van daadwerkelijk praktisch aangetoond.
Niet dat ik grote twijfels heb over die theorieen trouwens, ik weet er uberhaupt niet veel van.
Klopt, dat is ook de hele discussie in die kringen. Het is mathematisch consistent...maar kunnen er empirische bewijzen komen?
pi_39351862
ook belangrijk is de vraag of we daar op moeten wachten, of dat we al na moeten denken over de gevolgen van het bestaan van meedere dimensies die invloed kunnen hebben op ons bestaan
Albert Einstein
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:29:18 #23
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39352897
Bij deze wederom een TVP.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_39353102
wat is een TVP?
Albert Einstein
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:37:24 #25
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39353160
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 13:35 schreef Dutch. het volgende:
wat is een TVP?
TerugVindPost. Oftewel, ik kan dit topic terug vinden in mijn active topics

Edit: is gefixt

[ Bericht 12% gewijzigd door Fir3fly op 29-06-2006 14:32:12 ]
And if you listen very hard