abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39345430
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan al niet meer, het moet wel op iets uitlopen nu. Of het kabinet valt of het is exit D66
Inderdaad, als alles zo mooi geregisseerd werd tot een uiteindelijke sisser, had Lousewies niet 'óf óf' gezegd.
pi_39345432
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:26 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Hoeven we ze volgend jaar ook geen dag naar voren te halen
Nee
pi_39345439
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:26 schreef SPK het volgende:
Ik denk dat het kabinet wel gaat vallen,aangezien balkenende en zalm er ook bij betrokken zijn.
Je kan niet alleen een minister wegsturen dan lijkt me
Nee, dan wordt het een thee-kransje bij Bea en worden de komende maanden een beetje lamgelegd tot de verkiezingen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:28:21 #104
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39345452
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:26 schreef SPK het volgende:
Ik denk dat het kabinet wel gaat vallen,aangezien balkenende en zalm er ook bij betrokken zijn.
Je kan niet alleen een minister wegsturen dan lijkt me
Nee, ze schoppen D66 eruit en gaan of door als minderheidskabinet (te link, denk ik) of ze halen de LPF erin voor die paar maanden die er nog resten. En die willen dat wel. Kunnen ze nog een paar Kamerleden (die na de volgende verkiezingen werkloos zijn) van een wachtgeldje voorzien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39345478
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, ze schoppen D66 eruit en gaan of door als minderheidskabinet (te link, denk ik) of ze halen de LPF erin voor die paar maanden die er nog resten. En die willen dat wel. Kunnen ze nog een paar Kamerleden (die na de volgende verkiezingen werkloos zijn) van een wachtgeldje voorzien.
Ze zouden zich echt zwaar belachelijk maken als ze de lpf erbij gaan halen.
Maar dankzij de lpf leven ze nog enigzins
pi_39345479
quote:

[..]

Ja wat is het nou? Complot of geen complot?

LPF lijkt me erg dom trouwens. Heinsbroek en Spong erin zeker...
pi_39345502
quote:

[..]

Lekker geloofwaardig richting kiezer om de LPF erbij te halen voor een spek en bonen kabinet. Een LPF waarop het vorige kabinet is stukgelopen. Een LPF die door heel Nederland is uitgekotst (lees: 0 zetels in elke peiling die je maar kan verzinnen). Denk dat het de VVD en het CDA zetels zal kosten als ze de komende maanden met de LPF vol willen maken.
pi_39345515
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

In de politiek en zeker in deze coalitie kan alles. Moties van wantrouwen aan je broek krijgen zonder consequenties te nemen, de laagste peilingen ooit in de geschiedenis hebben, zonder je beleid te veranderen, salarisstops voor de bevolking maar jezelf wel 30% meer toebedelen, meedoen aan imperialistische veroveringsoorlogen van andere landen om je er in te likken... Kan allemaal, hoor. Dus even een motietje omverlullen moet geen probleem zijn.
Motie van wantrouwen heeft consequenties als deze wordt aangenomen, niet enkel als de oppositie deze wekelijks afvuurt op een minister.
Tussentijdse peilingen zijn vrijwel zonder uitzondering slecht. Geheel voorspelbaar zijn deze weer aan het bijtrekken.
Die 30% salarisverhoging is niet waar. Het gaat (evt) pas gelden bij de volgende regering.

Jij volgt de politiek nog niet zo lang?
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:33:03 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_39345523
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Lekker geloofwaardig richting kiezer om de LPF erbij te halen voor een spek en bonen kabinet. Een LPF waarop het vorige kabinet is stukgelopen. Een LPF die door heel Nederland is uitgekotst (lees: 0 zetels in elke peiling die je maar kan verzinnen). Denk dat het de VVD en het CDA zetels zal kosten als ze de komende maanden met de LPF vol willen maken.
Ze kunnen het eigenlijk niet winnen, he? Nu verkiezingen is exit CDA/VVD, doorgaan met D66 is ongeloofwaardigheid ten top, D66 eruit, LPF erin is ook niet slim, D66 eruit, SGP erin, misschien?
pi_39345539
Wat maakt het uit dat die 30% verhoging pas volgend jaar in gaat?
Het besluit word toch nu al genomen,komt heel vreemd over als je de bevolking 2% laat stijgen in de cao's
pi_39345544
LV strooit nogal met complottheorieën inderdaad. Nu zijn het weer zakkenvullers die zetelwinst willen behalen over het lijden van AHA..Nou ja, dat heeft in ieder geval één persoon getracht.
pi_39345559
SGP en VVD in één kabinet....right. Moet Verdonk er alsnog uit .
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:36:37 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_39345576
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:32 schreef knnth het volgende:

[..]

Motie van wantrouwen heeft consequenties als deze wordt aangenomen, niet enkel als de oppositie deze wekelijks afvuurt op een minister.
Als de oppositie er 3 op een minister meent te moeten afvuren (toch wel het zwaarste wapen wat de Kamer heeft), lijkt het me toch dat je als minister en als kabinet eens op je hoofd moet gaan krabben over je functioneren.
quote:
Tussentijdse peilingen zijn vrijwel zonder uitzondering slecht. Geheel voorspelbaar zijn deze weer aan het bijtrekken.
Tussentijdse peilingen zijn lang niet altijd slecht. En dan nog: Als je als kabinet de slechtste tussentijdse peilingen in de parlementaire geschiedenis om je oren krijgt (en dat niet eventjes, maar structureel zo'n 2 jaar lang), lijkt me dat je als kabinet toch eens moet gaan nadenken of je wel bezig bent het belang van je bevolking te dienen.
quote:
Die 30% salarisverhoging is niet waar. Het gaat (evt) pas gelden bij de volgende regering.
Ja, en? Je geeft midden in een recessie jezelf alvast vooruitzicht op een hoger salaris, terwijl aan alle kanten je bevolking moet inleveren en de armoede toeneemt. Dan heb je het toch niet helemaal begrepen, hoor.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:38:50 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_39345604
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:34 schreef Autodidact het volgende:
LV strooit nogal met complottheorieën inderdaad.
Ik baseer me op vergelijkbare gevallen uit het verleden, zowel lokaal (waar ik zelf actief ben geweest) als landelijk. Niets is wat het lijkt in de politiek. Maar we zullen zien om 14:00 uur. Ik voorspel gewoon dat er geen crisis komt en als er een crisis komt, dat dan de Kunnegin Balkenende opdracht zal geven, te trachten de zaak te lijmen, waarop CDA en VVD en misschien D66 wat poppetjes zullen wijzigen en gewoon de tijd volmaken tot 2007.
pi_39345610
Het kán natuurlijk niet gewoon zijn dat D66 het vertrouwen in Verdonk heeft opgezegd omdat Verdonk keer op keer spelletjes zit te spelen met de Kamer...nee...complot! Zakkenvullers!
pi_39345611
D66 kan ook uit het kabinet steunen en toch het kabinet blijven steunen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:40:13 #117
66444 Lord_Vetinari
pi_39345627
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:39 schreef Autodidact het volgende:
Het kán natuurlijk niet gewoon zijn dat D66 het vertrouwen in Verdonk heeft opgezegd omdat Verdonk keer op keer spelletjes zit te spelen met de Kamer...nee...complot! Zakkenvullers!
Tuurlijk kan dat. Niemand zegt dat dat niet kan. Het gaat hier over hoe het dan nu verder gaat. Best mogelijk dat D66 balen tabak heeft van Verdonk. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit verregaande consequenties gaat hebben.
pi_39345630
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ze kunnen het eigenlijk niet winnen, he? Nu verkiezingen is exit CDA/VVD, doorgaan met D66 is ongeloofwaardigheid ten top, D66 eruit, LPF erin is ook niet slim, D66 eruit, SGP erin, misschien?
Ik zou gokken op een minderheidskabinet. Ligt goed in het land: niet zwichten voor gemiereneuk & Verdonk behouden.

En past helemaal in deze tijd - het gaat niet om fatsoen, of om verantwoordelijkheid, het gaat om objectieve cijfertjes en heldere regels. De cijfertjes zijn de stemmen in de Tweede Kamer en de regeltjes zijn dat er geen meerderheid is om de regering (of zelfs maar Verdonk) af te keuren.

Zolang het kabinet niet naar huis gestuurd is door de meerderheid wordt het dus gesteund. Dat is leunen op de LPF natuurlijk, maar wie maalt daarom. Zolang je die niet formeel opneemt in het kabinet gaat het gewoon om meerderheid in de Tweede Kamer en dat is democratie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:42:24 #119
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39345646
Minderheidskabinet zit er zeker in, vooral omdat vrijwel alle grote dossiers van het kabinet al zijn afgerond. Het is nu vooral nog wat kleine zaken regelen en proberen de vruchten te plukken van de economische groei; daar heb je niet een enorm stevige basis voor nodig.
pi_39345664
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:42 schreef Reya het volgende:
Minderheidskabinet zit er zeker in, vooral omdat vrijwel alle grote dossiers van het kabinet al zijn afgerond. Het is nu vooral nog wat kleine zaken regelen en proberen de vruchten te plukken van de economische groei; daar heb je niet een enorm stevige basis voor nodig.
Ik zou de LPF niet zo veel macht geven...
pi_39345685
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Met de SGP komen ze op 74 zetels (CDA 44, VVD 28, SGP 2), dus dat gaat ze ook niet redden.

Ze kunnen het inderdaad niet winnen

Glaasje champagne?
pi_39345695
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou gokken op een minderheidskabinet. Ligt goed in het land: niet zwichten voor gemiereneuk & Verdonk behouden.

En past helemaal in deze tijd - het gaat niet om fatsoen, of om verantwoordelijkheid, het gaat om objectieve cijfertjes en heldere regels. De cijfertjes zijn de stemmen in de Tweede Kamer en de regeltjes zijn dat er geen meerderheid is om de regering (of zelfs maar Verdonk) af te keuren.

Zolang het kabinet niet naar huis gestuurd is door de meerderheid wordt het dus gesteund. Dat is leunen op de LPF natuurlijk, maar wie maalt daarom. Zolang je die niet formeel opneemt in het kabinet gaat het gewoon om meerderheid in de Tweede Kamer en dat is democratie.
Regeren met een minderheidskabinet wordt lastig. Je loopt immers altijd het risico dat de tweede kamer je voorstellen van tafel veegt en aangezien de oppositie nu bloed ruikt....
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:46:59 #123
66444 Lord_Vetinari
pi_39345701
quote:
Veel te link. De oppositie ruikt bloed, ziet de peilingen veranderen en zal elke scheet aangrijpen voor een motie van wantrouwen. Er ligt nog het e.e.a. over Donner (afluisteren journalisten, Schipholbrand, TBS), dus munitie hebben ze genoeg.
pi_39345732
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik zou de LPF niet zo veel macht geven...
Vallen kan altijd nog. Bovendien zou een minderheidskabinet niet alleen leunen op de steun van de LPF, maar ook op D66.

Zoals SCH al zei, D66 kan prima uit het kabinet stappen en toch het kabinet blijven steunen. Het is zelfs zo'n typische D66 constructie dat het me bijna waarschijnlijk lijkt.

De D66 ministers kunnen zelfs in het kabinet blijven zitten denk ik. Puur formeel. Klopt dat?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:50:47 #125
66444 Lord_Vetinari
pi_39345757
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoals SCH al zei, D66 kan prima uit het kabinet stappen en toch het kabinet blijven steunen. Het is zelfs zo'n typische D66 constructie dat het me bijna waarschijnlijk lijkt.
Dan gooit D66 zijn eigen glazen in en blijft er in de volgende verkiezingen echt niks van ze over.
pi_39345765
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Vallen kan altijd nog. Bovendien zou een minderheidskabinet niet alleen leunen op de steun van de LPF, maar ook op D66.

De D66 ministers kunnen zelfs in het kabinet blijven zitten denk ik. Puur formeel. Klopt dat?
Dat klinkt als politieke zelfmoord voor D66. Hoe geloofwaardig ben je nog als je uit een coalitie stapt, maar die vervolgens wel blijft steunen?

Niet dat D66 nou nog erg geloofwaardig was, maar ik vind dit een moedige stap die ze al veel eerder hadden moeten nemen. Ik zou bijna op ze gaan stemmen.

Dit kan nog leuker worden dan het winnen van een WK
pi_39345840
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:46 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Regeren met een minderheidskabinet wordt lastig. Je loopt immers altijd het risico dat de tweede kamer je voorstellen van tafel veegt en aangezien de oppositie nu bloed ruikt....
Maar het kabinet heeft de grote dossiers afgerond. Kortom - ze kunnen prima zonder voorstellen in te dienen lekker gaan uitbuiken. Een soort demissionair en zich verschuilen achter het niet helemaal kunnen afronden van losse eindjes (komt ze goed uit) dankzij D66. Voor CDA en VVD lijkt het me win - win. Ze kunnen vanalles claimen nog te hebben willen doen in dit laatste jaar zonder dat ze het waar hoeven te maken. Ondertussen kunnen ze lekker naar de verkiezingen toewerken.

En de oppositie, daar trekken ze zich gewoon niets van aan. Zolang het geen meerderheid is kan je het schouderophalend naast je neerleggen. Als ze dat nu doen door in te zetten op een minderheidskabinet dan is het geen probleem om dat daarna vol te houden.

Maar er zijn allerlei andere uitkomsten evengoed mogelijk, vanmiddag. Gewoon vallen, of Verdonk laten vallen (en wat doet de VVD dan?). Ben benieuwd.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:57:17 #128
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39345849
Wat ook nog een optie is - alhoewel ik die niet echt reeel acht - is dat de VVD uiteindelijk toch nog bereid is om Verdonk te offeren, mits D66 zich de komende elf maanden compleet koest houdt. Maar dat is wel spelen met vuur; Verdonk zou als reactie daarop uit de VVD kunnen stappen, en dan is de VVD een electoraal zwaargewicht kwijt. Maar vermoedelijk zal in ieder geval D66 - en wie weet ook wel het CDA - bij de besprekingen die gaan volgen inzetten op deze optie.
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:58:11 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_39345864
Benieuwd of Verdonk er nou eindelijk uitgetrapt wordt...
Ze zullen elkaar allemaal wel weer de hand boven 't hoofd houden en eruit komen: alles om volgende keer die 30% extra mee te kunnen pakken.....

Ongeloofwaardige bende is het, eerst het gedonder met Donner, toen 't gezeik met Verdonk. Za blijven toch wel zitten, vorlijk geld vangen....

Vroegah, toen schoten ze ministers gewoon af als ze niet voldeden...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_39345914
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Niemand zegt dat dat niet kan. Het gaat hier over hoe het dan nu verder gaat. Best mogelijk dat D66 balen tabak heeft van Verdonk. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit verregaande consequenties gaat hebben.
D66 kan niet meer terug.
pi_39345922
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:51 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat klinkt als politieke zelfmoord voor D66. Hoe geloofwaardig ben je nog als je uit een coalitie stapt, maar die vervolgens wel blijft steunen?

Niet dat D66 nou nog erg geloofwaardig was, maar ik vind dit een moedige stap die ze al veel eerder hadden moeten nemen. Ik zou bijna op ze gaan stemmen.
Juist omdat ze 'm veel eerder hadden moeten nemen vind ik het nu mosterd na de maaltijd. Het vermindert mijn lust op ze te stemmen.
quote:
Dit kan nog leuker worden dan het winnen van een WK
Al met al is het ongeveer even beschamend. De hele rel hoor, te beginnen zo'n 6 weken terug. Best vergelijkbaar met het WK ja. Geen spoor van zelfkritiek, walgelijk gebrek aan zelfbeheersing, sportiviteit en fatsoen en een huiveringwekkende uitleg van 'regels'.
Ik vind er niks leuks aan.
pi_39345942
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dan gooit D66 zijn eigen glazen in en blijft er in de volgende verkiezingen echt niks van ze over.
Dat hoeft niet perse - ze kunnen zich dan toch beroepen op deze beslissing en zullen toch sowieso het kabinetsbeleid van de afgelopen jaren moeten verdedigen, of ze er nu uitstappen of neit.
pi_39345966
Als het nu nog niet duidelijk is dat mensen als Halsema en Bos er alleen maar zitten om Verdonk af te schieten dan weet ik het ook niet meer. Granted, Verdonk heeft fouten gemaakt, maar is nog altijd rechtlijniger dan menig ander politicus.

Het zijn een stelletje huichelaars bij elkaar. Bah.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:04:57 #134
66444 Lord_Vetinari
pi_39345981
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:03 schreef Disorder het volgende:
Als het nu nog niet duidelijk is dat mensen als Halsema en Bos er alleen maar zitten om Verdonk af te schieten dan weet ik het ook niet meer.
Haal dat rode waas eens voor je ogen weg, joh..
quote:
Granted, Verdonk heeft fouten gemaakt, maar is nog altijd rechtlijniger dan menig ander politicus.
We hebben geen info aan Congo gegeven...Oh jawel, maar niet zoals jullie bedoelen...Oh toch wel, nou dan spijt het ons...HA heeft niets te vrezen.....HA raakt haar paspoort kwijt....HA moet dit tekenen...Oh nee, het mag... HA houdt paspoort.

Ja, rechtlijniger kom je ze niet tegen...
pi_39345993
Maar nog altijd rechtlijniger dan de rest.
Je hebt het truukje trouwens aardig afgekeken van je voorbeelden.
pi_39346037
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 08:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar het kabinet heeft de grote dossiers afgerond. Kortom - ze kunnen prima zonder voorstellen in te dienen lekker gaan uitbuiken. Een soort demissionair en zich verschuilen achter het niet helemaal kunnen afronden van losse eindjes (komt ze goed uit) dankzij D66. Voor CDA en VVD lijkt het me win - win. Ze kunnen vanalles claimen nog te hebben willen doen in dit laatste jaar zonder dat ze het waar hoeven te maken. Ondertussen kunnen ze lekker naar de verkiezingen toewerken.
Wetsvoorstellen kunnen ook uit de Kamer zelf komen, verder maak je jezelf erg ongeloofwaardig alleen maar te blijven zitten in de hoop beter klaar te zijn voor de verkiezingen. Je zit daar om het land te regeren, niet om campagne te voeren.
quote:
En de oppositie, daar trekken ze zich gewoon niets van aan. Zolang het geen meerderheid is kan je het schouderophalend naast je neerleggen. Als ze dat nu doen door in te zetten op een minderheidskabinet dan is het geen probleem om dat daarna vol te houden.
Denk dus dat dat electoraal een slechte keuze zou zijn.
quote:
Maar er zijn allerlei andere uitkomsten evengoed mogelijk, vanmiddag. Gewoon vallen, of Verdonk laten vallen (en wat doet de VVD dan?). Ben benieuwd.
Ik wacht ook gespannen af, met een gekoelde fles champagne in de buurt
pi_39346052
Ik denk persoonlijk (ik heb me er niet echt in verdiept) dat het wel mee val zallen. Ik denk dat er een lijmpoging zal komen en dat iedereen blijft zitten.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:11:42 #138
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39346068
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:09 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wetsvoorstellen kunnen ook uit de Kamer zelf komen, verder maak je jezelf erg ongeloofwaardig alleen maar te blijven zitten in de hoop beter klaar te zijn voor de verkiezingen. Je zit daar om het land te regeren, niet om campagne te voeren.
De regering kan initiatiefswetsvoorstellen uit de Kamer simpelweg negeren. De Kamer kan het nooit buiten de regering om regelen
pi_39346092
quote:
Als het nu nog niet duidelijk is dat mensen als Halsema en Bos er alleen maar zitten om Verdonk af te schieten dan weet ik het ook niet meer. Granted, Verdonk heeft fouten gemaakt, maar is nog altijd rechtlijniger dan menig ander politicus.

Het zijn een stelletje huichelaars bij elkaar. Bah.
Nou Rita schiet zichzelf wel af hoor ,een doofstomme had haar nog wel aangekunnen,met de fouten die ze gemaakt heeft.
pi_39346108
quote:
Het hele probleem met RV is dat rechtlijnigheid een doel bij haar is. Zij zou zich nog een verkeersongeluk inrijden omdat ze voorrang had.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:14:41 #141
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_39346121
Zal wel weer met een sisser aflopen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_39346137
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:05 schreef Disorder het volgende:
Maar nog altijd rechtlijniger dan de rest.
Je hebt het truukje trouwens aardig afgekeken van je voorbeelden.
Die rechtlijnigheid is juist het probleem.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:16:55 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39346147
Het gaat echter allang niet meer erom of Verdonk verantwoord dan wel onverantwoord heeft gehandeld; een college van onafhankelijke deskundigen zou Verdonk waarschijnlijk allang hebben weggestuurd. Het gaat erom of het politiek opportuun is om Verdonk weg te sturen, en dat is voor zeker de VVD niet het geval. Politieke overwegingen gaan - zeker met verkiezingen volgend jaar - voor bestuurlijke overwegingen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:17:52 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39346158
quote:
Het integratiebeleid is nog een groot dossier dat nog steeds niet is afgerond, en daarnaast zorgen de 'afgeronde' dossiers (WAO, zorg) de komende tijd nog wel voor penibele situaties.

Hoewel het een reeele optie is, blijft een minderheidskabinet sowieso ontzettend zwak. Het geroep om verkiezingen zal alleen maar toenemen, en terecht. Het geeft onzekerheid en nog meer het gevoel dat dit kaninet uit alle macht de confrontatie met de kiezer niet aandurft. De basis van dit kabinet ligt in de afkeer tegen de oppositieleider, dat is een ongelooflijk zwakke mentaliteit die ongetwijfeld door de kiezer wordt afgestraft.

Maar goed, we hebben het uiteraard over D66.
Hoewel, na alle perikelen, boetedoening en beloften zou dit het moment zijn waar ze op hebben gewacht: de kans om te laten zien dat ze toch ruggegraat hebben. De nieuwe fractievoorzitter en de nieuwe politieke leider willen de fouten van hun voorganger(s) herstellen en krijgen nu het moment. Maar of ze ook daadwerkelijk voet bij stuk houden... Ik ben heel erg benieuwd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39346177
Ik ben ook benieuwd we zullen het zien!
  donderdag 29 juni 2006 @ 09:22:16 #146
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39346235
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:17 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het integratiebeleid is nog een groot dossier dat nog steeds niet is afgerond, en daarnaast zorgen de 'afgeronde' dossiers (WAO, zorg) de komende tijd nog wel voor penibele situaties.

Hoewel het een reeele optie is, blijft een minderheidskabinet sowieso ontzettend zwak. Het geroep om verkiezingen zal alleen maar toenemen, en terecht. Het geeft onzekerheid en nog meer het gevoel dat dit kaninet uit alle macht de confrontatie met de kiezer niet aandurft. De basis van dit kabinet ligt in de afkeer tegen de oppositieleider, dat is een ongelooflijk zwakke mentaliteit die ongetwijfeld door de kiezer wordt afgestraft.
Het integratiebeleid wordt inderdaad wel een heet hangijzer, alhoewel met steun van de LPF het waarschijnlijk wel door de SG geloodst kan worden. Voor de rest kan het kabinet de situatie natuurlijk wijten aan het gedrag van D66. De vraag is of de kiezer dat accepteert, maar zolang de economie groeit hoeft dat niet eens een directe zorg te zijn
pi_39346449
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:11 schreef Reya het volgende:

De regering kan initiatiefswetsvoorstellen uit de Kamer simpelweg negeren. De Kamer kan het nooit buiten de regering om regelen
Alle wetsvoorstellen uit de kamer negeren en zelf ook niets meer doen, maak je je ook niet echt geloofwaardig mee, he?
pi_39346525
Kicke!

Maar ik heb toch zo toch het voorgevoel dat dit af gaat lopen met een sisser .
pi_39346555
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:37 schreef no1uknow het volgende:
Kicke!

Maar ik heb toch zo toch het voorgevoel dat dit af gaat lopen met een sisser .
Gezien de uitspraken van D66 lijkt me dat onwaarschijnlijk.
pi_39346585
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 09:33 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alle wetsvoorstellen uit de kamer negeren en zelf ook niets meer doen, maak je je ook niet echt geloofwaardig mee, he?
Dat maakt toch helemaal niet uit, Vhiper.

Het gaat om de stemming in het land, en hoe een en ander wordt uitgelegd door de kiezer.
Als het formeel kán en de (overgebleven) coalitie denkt meer sympathie te verwerven door -buiten eigen schuld (want geen meerderheid voor motie! ) er het beste van te maken, dan is dat mogelijk.

De vraag is wat de kiezer meer waardeert: integer vallen of regels-zijn-regels dus kunnen we door. Als ik de stemming peil durf ik het niet te zeggen. Er is minder waardering voor fatsoen en integriteit dan ik zou wensen en meer dan me lief is voor regels-zijn-regels. Ook als dat laatste in strijd is met geest en bedoeling van de regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')