abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 juli 2006 @ 18:36:01 #126
141861 El_Mariachi
ctrl+alt+del
pi_39664964
quote:
Op zondag 9 juli 2006 16:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
persoonlijk zal een pedo geholpen moeten worden en in de gaten moeten gehouden worden.
Maar ze hebben wel recht om te leven en te blijfen leven in deze maatschappij.
Oneens, of bedoel je met "geholpen" de manier waarop mensen hun kat of hond laten "helpen" ?
Als dit "helpen" echt zou helpen mogen ze wat mij betreft best onder toezicht in een kamp blijven leven (en werken natuurlijk,anders kost het weer klauwen met geld)

En dat een pedofiel geen sex wil maar slechts van kinderen houd is natuurlijk onzin, waarom dan de leeftijd verlagen naar 12 jaar? Een pedofiel wil toch geen sex met een kind?
Bovendien zullen de meeste pedo`s 12 jaar al wel wat oud vinden.
Er is geen verschil een pedo is een pedo, hang er maar wat aan als -fiel of -sexueel het is nog steeds hetzelfde beest.
Without order there is no chaos.
*disclaimer nooit kan wie dan ook mij verantwoordelijk houden voor "taal vauwten" nu niet en in de toekomst ook njet
  zondag 9 juli 2006 @ 18:37:55 #127
141861 El_Mariachi
ctrl+alt+del
pi_39665006
quote:
Op zondag 9 juli 2006 16:39 schreef z80 het volgende:

[..]

en weer een die niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
LEES eerst even de vorige berichten of is dit te moeilijk?
Pedoknuffelaar toevallig ?

Ik lees dat iemand het goed probeert te praten en zijn mod status misbruikt om verkapt met bans te dreigen., en daar reageer ik op.

[ Bericht 15% gewijzigd door El_Mariachi op 09-07-2006 18:59:01 ]
*disclaimer nooit kan wie dan ook mij verantwoordelijk houden voor "taal vauwten" nu niet en in de toekomst ook njet
  zondag 9 juli 2006 @ 19:57:40 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_39667373
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:37 schreef El_Mariachi het volgende:

[..]

Ik lees dat iemand het goed probeert te praten en zijn mod status misbruikt om verkapt met bans te dreigen., en daar reageer ik op.

???
waarom?
ik reageer allen op jou tekst, en dan vooral op de vergelijking uit een vorig bericht wat je kompleet uit zijn verband trekt.
en wat wordt er goed gepraat? voor zover ik heb kunnen lezen is niemand het er mee eens dat een volwasenen sex heeft met een kind/minderjarige.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 9 juli 2006 @ 20:23:29 #129
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_39668312
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:36 schreef El_Mariachi het volgende:

[..]

Oneens, of bedoel je met "geholpen" de manier waarop mensen hun kat of hond laten "helpen" ?
Als dit "helpen" echt zou helpen mogen ze wat mij betreft best onder toezicht in een kamp blijven leven (en werken natuurlijk,anders kost het weer klauwen met geld)

En dat een pedofiel geen sex wil maar slechts van kinderen houd is natuurlijk onzin, waarom dan de leeftijd verlagen naar 12 jaar? Een pedofiel wil toch geen sex met een kind?
Bovendien zullen de meeste pedo`s 12 jaar al wel wat oud vinden.
Er is geen verschil een pedo is een pedo, hang er maar wat aan als -fiel of -sexueel het is nog steeds hetzelfde beest.
Het klinkt nog al lullig om deze mensen een beest te noemen wanneer ze hun verlangens niet de overhand laten nemen. Deze mensen hebben ook maar net de pech dat zij iets in hun jeugd hebben meegemaakt waardoor o.a. hun sexuele voorkeur is blijven hangen. Ik zie pedofilie als een fetisj als men ook kent met SM en latex etc. Ik weet het niet, maar ik denk dat een pedofiel ook wel op oudere (volwassen) mensen valt. Het zal toch niet hetzelfde zijn als dat de meeste 'gewone' mensen niet op te oude mensen vallen omdat ze dat ranzig vinden?

Al weet ik ook niet of iemand die op oude mensen valt (legale) jongere mensen ook aantrekkelijk vindt. Het lijkt mij van wel; het is meer alleen een pluspuntje als de persoon waar ze sexuele contacten mee hebben ook erg oud zijn (of bij pedofielen: erg jong).

Naar mijn weten zijn zelfs extreme fetisjen gewoon met wilskracht tegen te houden; en lichtere versies vereisen helemaal geen moeite lijkt me dan. Daarnaast kun je het volgens mij ook wel redelijk onderdrukken met hypnose of iets dergelijks.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat het absoluut niet goed dat er sexuele handelingen met kinderen worden uitgevoerd, maar pedofielen zijn net als homofielen en heterofielen ook maar mensen met een andere voorkeur die ze (in tegenstelling tot homofielen en heterofielen) niet eens HOEVEN uit te leven. Dat denk ik althans
The best thing about the truth is that you can make it up...
  zondag 9 juli 2006 @ 20:44:11 #130
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_39668921
Bonobo's.. Het ras aapjes welke onderling gewoon sex hebben, oud met jong, jong met oud.. Man man, vrouw vrouw.. Is geen aanranding of zo, maar schijnbaar algemeen geaccepteerd binnen de bonobo gemeenschap. naar mijn weten trouwens enige apensoort welke deze praktijken hanteert..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 9 juli 2006 @ 21:43:35 #131
37769 erodome
Zweefteef
pi_39670868
[quote]Op zondag 9 juli 2006 01:12 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Goede vraag!

Uit de OP:
"Pedofiel betekent in de letterlijke zin van het woord "houden van kinderen". (eigenlijk is iedereen die van zijn of haar kind houdt pedofiel, de boze mannen waar het over gaat noemen we pedoseksuelen, maar dat terzijde)"

Tsja, dat lost dus niets op. Volgens mij ging in-Limboy er ook behoorlijk prat op dat hij 'maar' een pedofiel was, en geen pedosexueel. Dat is idd een raar onderscheid. Stel, iemand houdt van vrouwen, dan is het sexuele aspect nooit ver weg lijkt mij.

Wellicht is het zo dat pedosexuelen de actieve beoefenaars zijn van hun pedofilie, en dat pedofielen wel de behoefte voelen tot sexueel contact, maar dat niet actief beoefenen.
Dit is imho een zeer belangrijk verschil. Pedosexuelen moeten dood, en liefst nogal pijnlijk, pedofielen zijn mensen om medelijden mee te hebben maar er is geen reden om hen te verafschuwen. Wat maakt hen anders dan bijv. homofielen of heterofielen?
[/quote

Er wordt gezegd dat pedofilie geen geaardheid is, maar vrijwel altijd pas op latere leeftijd ontwikkeld, een stoornis dus.

Waar opzich wat inzit aangezien er pedofielen zijn die nooit actief zullen gaan worden, die die behoefte toch wel echt kunnen killen mits ze het in de gaten houden, bij een echte geaardheid kan je dat wel op je buik schrijven dat je dat kan doen zonder verder veel problemen op te roepen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:46:14 #132
37769 erodome
Zweefteef
pi_39670942
quote:
Op zondag 9 juli 2006 16:57 schreef suijkerbuijk het volgende:
even gelezen

een kind van 0tot9jaar heeft geen seksueel gedachtens of gevoelens er voor.
Heel erg niet waar, een kind heeft in de baarmoeder al seksuele gevoelens, maar pas als de secundaire geslachtskenmerken komen en de bijbehorende hormonen wordt het langzaam een volwassen seksualiteit, die anders is, maar zeggen dat kleintjes geen seksuele gevoelens hebben is absoluut niet waar, de angst voor kinderseksualiteit is groot om de een of andere reden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:48:28 #133
141861 El_Mariachi
ctrl+alt+del
pi_39671012
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:23 schreef AlttC het volgende:

[..]

Het klinkt nog al lullig om deze mensen een beest te noemen wanneer ze hun verlangens niet de overhand laten nemen. Deze mensen hebben ook maar net de pech dat zij iets in hun jeugd hebben meegemaakt waardoor o.a. hun sexuele voorkeur is blijven hangen. Ik zie pedofilie als een fetisj als men ook kent met SM en latex etc. Ik weet het niet, maar ik denk dat een pedofiel ook wel op oudere (volwassen) mensen valt. Het zal toch niet hetzelfde zijn als dat de meeste 'gewone' mensen niet op te oude mensen vallen omdat ze dat ranzig vinden?

Al weet ik ook niet of iemand die op oude mensen valt (legale) jongere mensen ook aantrekkelijk vindt. Het lijkt mij van wel; het is meer alleen een pluspuntje als de persoon waar ze sexuele contacten mee hebben ook erg oud zijn (of bij pedofielen: erg jong).

Naar mijn weten zijn zelfs extreme fetisjen gewoon met wilskracht tegen te houden; en lichtere versies vereisen helemaal geen moeite lijkt me dan. Daarnaast kun je het volgens mij ook wel redelijk onderdrukken met hypnose of iets dergelijks.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat het absoluut niet goed dat er sexuele handelingen met kinderen worden uitgevoerd, maar pedofielen zijn net als homofielen en heterofielen ook maar mensen met een andere voorkeur die ze (in tegenstelling tot homofielen en heterofielen) niet eens HOEVEN uit te leven. Dat denk ik althans
Ik zie pedofilie niet als een fetish maar als een ernstige afwijking die andere kwaad berokkend.
Een fetish is eerder iets wat je kan uitvoeren met een andere volwassene, een onbalans in de verhoudingen zoals bv met sm gebeurt nog steeds met goedkeuring van allebij de volwassenen.
Pedo`s omringen zichzelf graag met kleine kinderen (de kat die zichzelf op het spek bind) en hoe groot is dan de kans dat er een keer een grens wordt overschreden? en waar ligt die grens?
Paardje rijden op schoot bv, je zou zeggen niets aan de hand en de kleine merk het niet eens dat "ome jan" een stijve heeft en fantaseerd over van alles... is er in dit geval geen grens overschreden?

Persoonlijk zou ik de samenleving graag gezuiverd zien van sommige elementen, pedo`s staan heel hoog op dat lijstje.
  zondag 9 juli 2006 @ 21:48:29 #134
37769 erodome
Zweefteef
pi_39671014
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:44 schreef neo2000 het volgende:
Bonobo's.. Het ras aapjes welke onderling gewoon sex hebben, oud met jong, jong met oud.. Man man, vrouw vrouw.. Is geen aanranding of zo, maar schijnbaar algemeen geaccepteerd binnen de bonobo gemeenschap. naar mijn weten trouwens enige apensoort welke deze praktijken hanteert..
Zo ver ik weet(weet het dus niet helemaal zeker) wordt dat met de hele kleintjes niet gedaan, maar pas vanaf die puberteit zeg maar...
  zondag 9 juli 2006 @ 22:04:13 #135
141861 El_Mariachi
ctrl+alt+del
pi_39671560
quote:
Op zondag 9 juli 2006 20:44 schreef neo2000 het volgende:
En vissen leven onder water.....
pi_39675467
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:43 schreef erodome het volgende:
[quote]Op zondag 9 juli 2006 01:12 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Goede vraag!

Uit de OP:
"Pedofiel betekent in de letterlijke zin van het woord "houden van kinderen". (eigenlijk is iedereen die van zijn of haar kind houdt pedofiel, de boze mannen waar het over gaat noemen we pedoseksuelen, maar dat terzijde)"

Tsja, dat lost dus niets op. Volgens mij ging in-Limboy er ook behoorlijk prat op dat hij 'maar' een pedofiel was, en geen pedosexueel. Dat is idd een raar onderscheid. Stel, iemand houdt van vrouwen, dan is het sexuele aspect nooit ver weg lijkt mij.

Wellicht is het zo dat pedosexuelen de actieve beoefenaars zijn van hun pedofilie, en dat pedofielen wel de behoefte voelen tot sexueel contact, maar dat niet actief beoefenen.
Dit is imho een zeer belangrijk verschil. Pedosexuelen moeten dood, en liefst nogal pijnlijk, pedofielen zijn mensen om medelijden mee te hebben maar er is geen reden om hen te verafschuwen. Wat maakt hen anders dan bijv. homofielen of heterofielen?
Er wordt gezegd dat pedofilie geen geaardheid is, maar vrijwel altijd pas op latere leeftijd ontwikkeld, een stoornis dus.

Waar opzich wat inzit aangezien er pedofielen zijn die nooit actief zullen gaan worden, die die behoefte toch wel echt kunnen killen mits ze het in de gaten houden, bij een echte geaardheid kan je dat wel op je buik schrijven dat je dat kan doen zonder verder veel problemen op te roepen.
[/quote]

Ik vraag mij dus erg af of pedofilie een geaardheid is of niet. Het kan zijn dat ik iets mis, maar is er eerder hier aangetoond dat het een stoornis is? Dat verandert de zaak namelijk wel.

Daarnaast is bisexualiteit ook een geaardheid, zou dit bij pedo's niet ook kunnen? Dat je niet alleen op kinderen valt, maar ook op volwassen mannen bijv.? Dan zou 'inhouden' dus wel een optie zijn, toch?

Daarnaast vind ik dat El_Mariachi wel erg weinig openstaat voor de mening van anderen, en de indruk wekt dat hij niet nadenkt over wat anderen zeggen. Je punt is nu wel duidelijk, probeer ook eens te bedenken dat je er een beetje naast zou kunnen zitten, of dat de realiteit wellicht iets anders is. Niet elke marokkaan is een dief.......niet elke pedo is een verkrachter?
  zondag 9 juli 2006 @ 23:44:18 #137
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_39676485
quote:
Op zondag 9 juli 2006 21:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Heel erg niet waar, een kind heeft in de baarmoeder al seksuele gevoelens, maar pas als de secundaire geslachtskenmerken komen en de bijbehorende hormonen wordt het langzaam een volwassen seksualiteit, die anders is, maar zeggen dat kleintjes geen seksuele gevoelens hebben is absoluut niet waar, de angst voor kinderseksualiteit is groot om de een of andere reden.
maar ze hebben totaal geen besef wat ze aan het doen zijn of er mee kunnen.
En in de baarmoeder is het niet vreemd
Moeder natuur bekijkt wel of alles klopt en in orde is.
Maar het kind kan misschien even spelen met zich zelf maar doet dat zonder bewus er van.
Seks in gevoel en gedachten waardoor besef onstaat is tijdens het veranderen van het lichaam en geest.
Dus in de pubertijd.
  zondag 9 juli 2006 @ 23:46:08 #138
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_39676557
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:47 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is er in principe dan ook met alles wat niet heteroseksueel is.

het verschil dat de fetish betreffende pedo's onschuldigfe kinderen zijn die de dupe hier van zijn. Verder zijn ze niet zieker dan een homo, transseksuelenliefhebber, poepsexfanaat e.d.
kan jij je ff inhouden met je hetro-normen?
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 10 juli 2006 @ 13:13:15 #139
48067 neo2000
pi_39687852
Toch jammer dat schijnbaar sommige mensen alleen zwart-wit kunnen denken, terwijl er in het leven zoveel grijs is.
Ik probeer niets goed te praten, maar ideeen als: "als iemand er niet dezelfde denkbeelden als ik op nahoudt magtie wat mij betreft aan de hoogste boom opgeknoopt worden", nee, daar gaan we de oorlog mee winnen..!
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  maandag 10 juli 2006 @ 13:19:36 #140
37769 erodome
Zweefteef
pi_39687991
quote:
Op zondag 9 juli 2006 23:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

maar ze hebben totaal geen besef wat ze aan het doen zijn of er mee kunnen.
En in de baarmoeder is het niet vreemd
Moeder natuur bekijkt wel of alles klopt en in orde is.
Maar het kind kan misschien even spelen met zich zelf maar doet dat zonder bewus er van.
Seks in gevoel en gedachten waardoor besef onstaat is tijdens het veranderen van het lichaam en geest.
Dus in de pubertijd.
Het is niet hetzelfde als de volwassen seksualiteit, maar het besef van dat is fijn en dat niet, dat is spannend en de vage kennis van seksualiteit zijn er absoluut al, ik raad je aan om eens de topic op te zoeken die over wanneer je je eerste seksuele ervaringen had toen je klein was, staan toch best een hoop dingen tussen tussen zeer jonge kinderen of zeer jonge kinderen alleen.

We moeten niet net doen alsof kinderseksualiteit niet bestaat, die bestaat dus wel degelijk en fiks ook, maar het is niet te vergelijken met wat het wordt als die hormonen eenmaal op gaan staan, daarom mag het naar mijn mening niet gemixt worden, het zijn verschillende ontwikkelingsniveau's, door een hoger ontwikkelingsniveau erbij te voegen slaat degene die lager in ontwikkeling zit stappen over die nodig zijn om tot een evenwichtige seksualiteit te komen(en ook verder in de geest).
  maandag 10 juli 2006 @ 13:22:06 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_39688051
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:13 schreef neo2000 het volgende:
Toch jammer dat schijnbaar sommige mensen alleen zwart-wit kunnen denken, terwijl er in het leven zoveel grijs is.
Ik probeer niets goed te praten, maar ideeen als: "als iemand er niet dezelfde denkbeelden als ik op nahoudt magtie wat mij betreft aan de hoogste boom opgeknoopt worden", nee, daar gaan we de oorlog mee winnen..!
Maar in deze is het ook zwart/wit....

Stel, je hebt een kind, ga je deze dan alleen achter laten bij iemand waarvan je weet dat hij/zij pedo is?
Denk het niet dat er verstandige ouders zijn die dat doen, ik zou het iig niet doen, de kat op het spek binden noemen we dat namelijk, de goden verzoeken om een andere uitspraak erbij te gooien.

Hoogste boom hoeft van mij niet, dat alleen voor degene die actief worden en levens vergallen, maar voor de andere vind ik persoonlijk verplichte, levenslange hulp wel een goed idee.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:27:03 #142
48067 neo2000
pi_39693722
quote:
Hoogste boom hoeft van mij niet, dat alleen voor degene die actief worden en levens vergallen, maar voor de andere vind ik persoonlijk verplichte, levenslange hulp wel een goed idee.
Dat is net wat ik bedoel.. Niet iedereen is hetzelfde, kinderen niet en net zo goed pedo's niet denk ik.
  maandag 10 juli 2006 @ 16:52:07 #143
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_39694521
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:11 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik begrijp dat onderscheid nooit zo goed. Pedofielen hebben dus geen seksuele gevoelens? Alleen pedoseksuelen?
Ik heb zelf met een aantal pedofielen gesproken en iemand die ik ken heeft er zijn beroep van gemaakt
Anyhow, ze hebben die gevoelens vast ook wel eens. Maar dat je die gevoelens hebt betekent niet dat je er iets mee wil doen. Jij bespringt ook niet gewoon iemand waar je seksuele gevoelens voo rhebt neem ik aan
Pedofielen houden van 't kind en respecteren 't. Zij willen kinderen dus geen pijn doen, en zullen dus niet een kind verkrachten.
Pedoseksuelen "verpesten" (voor zover mogelijk) de naam pedofiel omdat zij meer op lust bezind zijn dan liefde

Ik ken ook iemand die pedofiel is, en om z'n seksuele gevoelens kwijt te raken gaat ie seksen met een volwassen man of vrouw Hij heeft daar alleen compleet geen gevoel bij meen ik.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  maandag 10 juli 2006 @ 16:55:29 #144
150152 Queen_Bee
pi_39694617
quote:
Op zondag 9 juli 2006 22:04 schreef El_Mariachi het volgende:

[..]

En vissen leven onder water.....
Het is waar. Vroeger leefden bonobo's en chimpansees in bomen omdat de gorillas voedsel op de grond zochten. Toen kwam er een droogte, gorillas weg. Regen --> groen --> bonobos op grond, chimpansees leven in bomen, waardoor ze nu meer van elkaar verschillen dan eerst
Afjin, toen de bonobos op de grond kwamen was daar veel meer ruimte voor sociale contacten ed, en zo is de voorliefde voor seks ontstaan.
I'm super sonic man
pi_39696433
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:52 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Ik heb zelf met een aantal pedofielen gesproken en iemand die ik ken heeft er zijn beroep van gemaakt
Anyhow, ze hebben die gevoelens vast ook wel eens. Maar dat je die gevoelens hebt betekent niet dat je er iets mee wil doen. Jij bespringt ook niet gewoon iemand waar je seksuele gevoelens voo rhebt neem ik aan
Pedofielen houden van 't kind en respecteren 't. Zij willen kinderen dus geen pijn doen, en zullen dus niet een kind verkrachten.
Pedoseksuelen "verpesten" (voor zover mogelijk) de naam pedofiel omdat zij meer op lust bezind zijn dan liefde

Ik ken ook iemand die pedofiel is, en om z'n seksuele gevoelens kwijt te raken gaat ie seksen met een volwassen man of vrouw Hij heeft daar alleen compleet geen gevoel bij meen ik.
Juist. En dat is nu juist de nuance die velen missen, maar die wel belangrijk is in discussies over dit onderwerp. Pedofielen zijn mensen met een erg groot en lullig probleem, moeten we ze daar niet mee helpen op een goede manier, zoals wij als maatschappij mensen met een probleem sowieso proberen te helpen?
Pedosexuelen, tsja, knoop die maar op...
pi_39697008
Opgeruimd staat netjes, denken pedo's...

Dat is ook dan het enige wat deze zieke geesten onthouden hebben uit hun jeugd...
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
  maandag 10 juli 2006 @ 20:31:34 #147
150152 Queen_Bee
pi_39701080
quote:
Op maandag 10 juli 2006 17:57 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Juist. En dat is nu juist de nuance die velen missen, maar die wel belangrijk is in discussies over dit onderwerp. Pedofielen zijn mensen met een erg groot en lullig probleem, moeten we ze daar niet mee helpen op een goede manier, zoals wij als maatschappij mensen met een probleem sowieso proberen te helpen?
Pedosexuelen, tsja, knoop die maar op...
Dit zeg ik ook elke keer in zulk soort topics, but they just dont want to listen

Mensen kunnen er niets aan doen waar ze op vallen Ze hebben 't vast moeilijlk genoeg, en dan worden ze ook nog door de hele maatschappij uitgekotst, gewoon omdat mensen niet weten waar ze het over hebben.

Maar hoe kun je iemand hiermee helpen? Stel dat het wel een seksuele geaardheid is, daar kun je toch niets aan doen? En ook al is het iets anders, middelen en alles zijn er niet voor?
Wat moet je dan in godsnaam doen?

De pedofielen gebruikten trouwens ook steeds andere namen, iets van boylovers ofzo is ook geweest, maar vervolgens gebruikten pedoseksuelen die benaming ook, zo kun je wel aan de gang blijven
I'm super sonic man
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:32:19 #148
48067 neo2000
pi_39717553
Naar mijn mening is en loverboy gewoon een ander woord voor een (vaak allochtone?) pooier. Alleen mag het zo schijnbaar niet heten. Gewoon iemand die misbruik maakt van de zwakheden van een ander en deze dan uitbuit. Tsjah, schijbaar is het dan makkelijker om er een labeltje aan te hangen zodat we weten dat we over hetzelfde praten. Maar vooral niet in hokjes denken in nederland hoor!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:24:16 #149
153287 CriticalThinker
The Critical Thinker
pi_39720773
Zoalshetis schreef:
quote:
maatschappelijk bepaald of niet, ik vind het als volwassen man raar om liever met kinderen, behalve die van jezelf, heel graag om te gaan.
Vind jij het ook "raar" als een volwassen man graag met zijn kleine neefje of nichtje om wil gaan? Of mag hij er volgens jou wel mee omgaan maar het niet graag willen?

Waarom is het niet "raar" als een volwassen man graag met zijn eigen kinderen omgaat maar wel met die van een ander? Is het ook "raar" als een leraar graag omgaat met de kinderen die hij les geeft?

Wat is het verschil tussen het graag willen omgaan met een volwassen persoon of een niet volwassen persoon? Is een niet volwassen persoon minder dan een volwassen persoon of alleen maar anders?

Zelf geef is les aan mensen van de leeftijd tot 11 t/m 90 jaar. Ongeacht de leeftijd van de persoon waaraan ik les geef doe ik het altijd even "graag". Belangrijk is wel dat de persoon in kwestie het ook even "graag" wil.

runfokkerrun schreef:
quote:
ik wil me verder niet al te kwaad maken over reacties van sommige maar ik weet 1 ding zeker. Degene die mijn kids met zijn smerige pedo-poten aanraakt verdwijnt spontaan van deze verdomde aardkloot
Wat jij wil zeggen is dat iemand die jou kinderen "aanraakt" spontaan door jou wordt afgemaakt? Vind jij dat toen iemand jou vroeger een aai over het hoofd gaf jou ouders die persoon spontaan van de aardbodem had moeten laten verdwijnen? Want misschien was die persoon wel een pedofiel?

Er zijn veel ouders die hun eigen kinderen niet eens meer met liefde durven aan te raken. Personen die durven iemand anders kind een aai over het hoofd te geven zijn er bijna al helemaal niet meer. Wat mij is opgevallen is dat veel mensen niet eens meer naar kinderen durven te glimlachen.

Het bovengenoemde is niet zo vreemd als je kijkt naar hoe snel mensen van elkaar denken dat ze pedofiel zijn.

Eén ding staat vast. Wij helpen langzaam onze maatschappij de afgrond in. Dit allemaal omdat men zo bang is voor een probleem dat niet eens het probleem is.

p.s. Ik weet dat jullie het mogelijk anders bedoelen. De woorden "omgaan" en "aanraken" hebben voor jullie misschien een andere betekenis dan voor mij.

[ Bericht 3% gewijzigd door CriticalThinker op 11-07-2006 13:33:21 ]
How do we know something does not exist if we never observed it?
pi_39720971
Een aardig betoog CriticalThinker, alleen de laatste alinea denk ik nog even over na

Wat in ieder geval zo is, is dat de pedo-fobie geen overdreven iets moet worden (denk aan de Red Scare in de VS). Als je leest dat mensen in de VS aangeklaagd worden omdat ze kinderen idd een aai over de bol gaven, of op schoot namen als ze huilden.....dan vraag je je af of mensen nog wel voor zichzelf nadenken en elke situatie apart inschatten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')