Het getto van Zeist!quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:11 schreef SiGNe het volgende:
En we hebben de langste flat van de wereld: Vollenhove:
[afbeelding]
en gelukkig ook de Warande, hoef ik niet in de vollenhoveflat te wonen
Je kan het zelf niet meer aanpassen, maar als je een topic report maakt met de nieuwe OP erin, dan zorg ik ervoor dat die ingevoegd wordt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:12 schreef Orealo het volgende:
Je hebt gelijk !
Ik zit nu op m'n werk dus kan er nu niet veel bijzonders van maken maar als ik eenmaal vanavond weer thuis ben ga ik ermee aan de slag, als ik dan nog de OP aan kan passen !
Mijn excuses!
Ik bedoel eigenlijk meer om lange stukken te skaten, want rare dingen uithalen op mijn skates zie ik nog niet gebeuren.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:45 schreef Orealo het volgende:
Skaten kan je wel tof doen voor de konmar, bij 't busstation!![]()
Woudenbergseweg, fietspad natuurlijk? Zitten wel wat klimmetjes in, maar dan kun je ook weer hard naar beneden.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:53 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer om lange stukken te skaten, want rare dingen uithalen op mijn skates zie ik nog niet gebeuren.
Ik ken maar één kroeg in dat dorp, de Schavuitquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:19 schreef Orealo het volgende:
Uitgaan kan in de Dorpstraat!
Praat hier over ons gezellige dorp!
En natuurlijk de Reunie. Met lekker weer een zeer gezellig terrasquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:38 schreef lipje het volgende:
[..]
Ik ken maar één kroeg in dat dorp, de Schavuit
Utrechtseweg!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:53 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer om lange stukken te skaten, want rare dingen uithalen op mijn skates zie ik nog niet gebeuren.
Zoals al genoemd: Kerkebosch!quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:53 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Zit je lekker dicht bij Winkelcentrum Vollenhove. En de bushalte.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:49 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik ga binnenkort in Zeist wonen, op de warande.als men nog tips heeft over Zeist etc hoor ik t graag. Ik weet nml bijna niks
de bushalte weet ik die heb ik al gebruikt en winkelcentrum vollenhove is dat met super de boer? dan heb ik die ook gezienquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:30 schreef PDOA het volgende:
[..]
Zit je lekker dicht bij Winkelcentrum Vollenhove. En de bushalte.
Ja, zit schuin aan de overkant. Je hebt ook een Chinees daar met lekkere Babi Pangang!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:32 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
de bushalte weet ik die heb ik al gebruikt en winkelcentrum vollenhove is dat met super de boer? dan heb ik die ook gezien
Ja daar ben ik even heengelopen had een half uur tusse eerste hospiteeradres en t tweede dus gign wat rondlopenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:36 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ja, zit schuin aan de overkant. Je hebt ook een Chinees daar met lekkere Babi Pangang!
die chinees vind ik maar niks, die in het centrum bij het busstation is goed!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:36 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ja, zit schuin aan de overkant. Je hebt ook een Chinees daar met lekkere Babi Pangang!
Klopt, en billie is een eikel!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:21 schreef SiGNe het volgende:
.
en de patat van Billie is ook niet lekker.
Ik moet het centrum eerst nog vindenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:21 schreef SiGNe het volgende:
[..]
die chinees vind ik maar niks, die in het centrum bij het busstation is goed!
En An Tong is ook wel goed, die bezorgen ook.
Overigens komt er volgens mij een Turkse winkel bij in het winkelcentrum.
en de patat van Billie is ook niet lekker.
Bille, zit die er nog steedsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:48 schreef Orealo het volgende:
[..]
Klopt, en billie is een eikel!
Met z'n houten kut verkapte caravan![]()
Zeist is absoluut geen kakdorp. Dan moet je in Bos en Duin zijn, een klein dorpje dat er vlak naast ligt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:16 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ken een paar mensen uit Zeist en die wonen allemaal in asociaal grote huizen. Is het gek dat ik denk dat het een kakdorp is
![]()
?
Ach, dat heb je in elk dorp. Jullie hebben het over de verlengde Slotlaan en de Boulevard. Daar woont idd het rijke gedeelte van Zeist.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:06 schreef SiGNe het volgende:
Nou, Zeist is wel een beetje kak hoor, dat zie je ook aan de kledingwinkels, Mcgregor, Beneton, Deutz.
tuurlijk zijn er een hoop rijtjeshuizen en flats in Zeist, maar moet je eens aan de andere kant van het centrum kijken, aan de boskant...alleen maar 2 onder een kap huizen, villa's en andere grote huizen.
Bos en duin vind je inderdaad alleen maar villa's
Ja klopt die hebben we ook hier ergens.quote:
Wel is gelopen met oud&nieuw daarquote:
De A28 lang genoeg?quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:03 schreef Quinazoline het volgende:
Ik woon in Zeist! Al een maand.
Wat is er te doen in Zeist? En waar kun je goed skaten (als in: lange stukken goed asfalt)
En het wordt nog minder als het aan de gemeente ligt.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:06 schreef SiGNe het volgende:
http://www.google.com/maphp?hl=en&q=&ie=UTF8&t=h&om=1&ll=52.097569,5.220737&spn=0.002307,0.005032
Waar de Warande, Vollenhove en de gevangenis staan was vroeger het sanatorium bos.
Is nog maar een klein deel van over.
Maar inmiddels is de grote omwenteling begonnen. Voor het eerst sinds de middeleeuwen of zo is de VVD niet de grootste partij in de gemeenteraad van ons mooie dorp.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:06 schreef SiGNe het volgende:
Nou, Zeist is wel een beetje kak hoor, dat zie je ook aan de kledingwinkels, Mcgregor, Beneton, Deutz.
tuurlijk zijn er een hoop rijtjeshuizen en flats in Zeist, maar moet je eens aan de andere kant van het centrum kijken, aan de boskant...alleen maar 2 onder een kap huizen, villa's en andere grote huizen.
Bos en duin vind je inderdaad alleen maar villa's
Met Peter Timofeef in de gemeenteraadquote:Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar inmiddels is de grote omwenteling begonnen. Voor het eerst sinds de middeleeuwen of zo is de VVD niet de grootste partij in de gemeenteraad van ons mooie dorp.
Ik ga er ook wonen maar studeren in Utrecht is imo allemaal perfect geregeld. De afstand is nog geen 10km prima te fietsen met goed weer, de bussen rijden ook vaak maar tot hoe laat weet ik nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik zat er aan te denken om volgend jaar ofzo, als ik een vaste baan heb, ook in Zeist te gaan wonen ivm lange stomme wachttijden in UtrechtDus ik ben me alvast een beetje aan het orienteren, en ik vroeg me af of het te fietsen is naar Utrecht (wat de afstand precies is) en of de busverbindingen goed zijn (als in, of er tot laat in de avond/nacht nog veel bussen gaan).
Reken op vijf à tien kilometer fietsen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:14 schreef CherryLips het volgende:
Ik zat er aan te denken om volgend jaar ofzo, als ik een vaste baan heb, ook in Zeist te gaan wonen ivm lange stomme wachttijden in UtrechtDus ik ben me alvast een beetje aan het orienteren, en ik vroeg me af of het te fietsen is naar Utrecht (wat de afstand precies is) en of de busverbindingen goed zijn (als in, of er tot laat in de avond/nacht nog veel bussen gaan).
En jij dacht dat er in Zeist geen wachttijden zijn ? Think againquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:14 schreef CherryLips het volgende:
tuurlijk wel, alleen ze zijn korter dan in utrecht, en je moet dan in utrecht blij zijn met een studio van krap 18m2 in Kanaleneiland na 4 jaar wachten ofzo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:46 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
En jij dacht dat er in Zeist geen wachttijden zijn ? Think again![]()
In Zeist is de wachttijd 3 jaar, of je moet het via via zien te regelen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
tuurlijk wel, alleen ze zijn korter dan in utrecht, en je moet dan in utrecht blij zijn met een studio van krap 18m2 in Kanaleneiland na 4 jaar wachten ofzo.
scheelt wel weer een jaartjequote:Op donderdag 6 juli 2006 23:15 schreef PDOA het volgende:
[..]
In Zeist is de wachttijd 3 jaar, of je moet het via via zien te regelen...
En je hebt de foto's van mijn appartementje gezien, en dat was een kwestie van 2j3mnd wachttijd en een hoop mazzel.quote:
Het duurt toch nog een tijdje voor ik een vaste baan heb enzo, ik durf nu niet meer het huis uit omdat ik bijna klaar ben met m'n studie en geen garantie heb op een baan. Maar ik ga wel voor de lol reageren op woningnet en kijken hoe ver ik komquote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En je hebt de foto's van mijn appartementje gezien, en dat was een kwestie van 2j3mnd wachttijd en een hoop mazzel.
Maar de laatste bus gaat inderdaad door de week rond 1 uur vanuit Utrecht. Fietsen voelt wel ver dankzij de lange saaie Utrechtseweg, maar eigenlijk is het best goed te doen.
Zolang het niet regent wel ja!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:01 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
En je hebt de foto's van mijn appartementje gezien, en dat was een kwestie van 2j3mnd wachttijd en een hoop mazzel.
Maar de laatste bus gaat inderdaad door de week rond 1 uur vanuit Utrecht. Fietsen voelt wel ver dankzij de lange saaie Utrechtseweg, maar eigenlijk is het best goed te doen.
Hoi jou zie ik vakerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:36 schreef SiGNe het volgende:
Er komen trouwens ook nachtbussen op donderdag en vrijdag (vrijdag is er geloof ik al een) en als dat goed gaat rijden ze de rest van de week ook 's nachts. (overigens is er ook nog de warandebus voor degenen die op de warande wonen, is nog gratis ook)
fietsen is een half uurtje, met de bus ben je in 5 minuten bij de berenkuil, binnen 10 minuten bij de stadsschouwburg en in 20 minuten op CS (als het verkeer rustig is en de bus een beetje doorrijdt)
5 minuten over dat kleine stukje Berenkuil -> Stadsschouwburg?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 17:36 schreef SiGNe het volgende:
Er komen trouwens ook nachtbussen op donderdag en vrijdag (vrijdag is er geloof ik al een) en als dat goed gaat rijden ze de rest van de week ook 's nachts. (overigens is er ook nog de warandebus voor degenen die op de warande wonen, is nog gratis ook)
fietsen is een half uurtje, met de bus ben je in 5 minuten bij de berenkuil, binnen 10 minuten bij de stadsschouwburg en in 20 minuten op CS (als het verkeer rustig is en de bus een beetje doorrijdt)
Als er veel mensen in en uitstappen wel ja anders gaat dat wel sneller uiteraard.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:13 schreef Frasier het volgende:
[..]
5 minuten over dat kleine stukje Berenkuil -> Stadsschouwburg?
Gelukkig is er in zulke gevallen nog de wettelijk verplichte afkoelperiode.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:53 schreef Orealo het volgende:
Iemand vandaag aangesproken door de mensen op belcour?
Ik wel.
Lidmaatschap aangesmeert gekregen, kan ik dat opzeggen?.
Vandaag niet, vorige week wel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:53 schreef Orealo het volgende:
Iemand vandaag aangesproken door de mensen op belcour?
Ik wel.
Lidmaatschap aangesmeert gekregen, kan ik dat opzeggen?.
Maar ik wil nog steeds wel naar Zeist, schatquote:Op maandag 3 juli 2006 22:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar inmiddels is de grote omwenteling begonnen. Voor het eerst sinds de middeleeuwen of zo is de VVD niet de grootste partij in de gemeenteraad van ons mooie dorp.
Ik haal je met liefde hiernaartoe, meisjequote:Op zondag 9 juli 2006 18:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar ik wil nog steeds wel naar Zeist, schat![]()
![]()
Ik heb enkel een fiets dusquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:06 schreef paddy het volgende:
En ik woon er nuLeuk groot dorp, maar wat ongelukkig qua de weg vinden. Veel éénrichtingsverkeer. Tenminste waar ik dan elke keer langs moest. Maar wat een natuur
Wij wonen erg dichtbijquote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:32 schreef maniack28 het volgende:gaat in Zeist wonen met ingang van 1 sept (of eigenlijk 1 okt, eerst nog klussen
). In de Geroflat (dat klinkt echt retarded) in Volle(n?)hove.. Die L-flat is idd echt een pauperflat, Geroflat is wel ok
2e verdieping, mensen laten laminaat na en nog wat stuff.. scheelt weer in de kosten
62 m^2 ofzo, slaapkamer 12 m^2, woonkamer 18m^2 en de rest boeit niet, maar is ook wel groot
en dat alles voor maar 602,88 euro
![]()
Nu vroeg ik me alleen af of er naast de Super de Boer nog ergens andere supermarkten zijn.. Super de Boer is duur. Ik kom uit de Bilt (kamer) en deed met mn vriendin altijd boodschappen bij de Dirk, want die is echt retegoedkoop. Dus ik hou me aanbevolen wat betreft supermarkten en winkels!
Nog andere dingen die ik moet weten over Zeist?
Hoelang is die vriend van je vertrokken?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:18 schreef SiGNe het volgende:
Je hebt trouwens ook een groot bos in je "achtertuin", het Sanatorium bos.
Mooi stukje natuur in de buurt.
Wat dat betreft jammer dat je niet hoger woont.
Een vriend van me woonde op de bovenste verdieping van de Geroflat, half zeist is gewoon bos, daken zie je amper.
En er staan prachtige huizen in Zeist, de meesten rond 1900 gebouwd.
En de meesten zijn veel te duur om te kunnen betalen helaas..![]()
Is toch één en al flat of volksbuurt daar in die wijk op vijf minuten lopen dan. Ach, afbraakwoningen kosten daar nog 269.000quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:18 schreef PDOA het volgende:
[..]
Het getto van Zeist!
Ik woon vijf minuten lopen vanaf winkelcentrum Vollenhove (nee ik woon niet in Vollenhove).
Je zit dus ook in de Geroflat of niet? Had er een vraagje over, mjah.. vrijdagmiddag, niemand bereikbaar enzo.. moet weten of je warmwatervoorziening middels een boiler of een geiser is geregeld, dit ivm aanvragen stroom+gas enzo..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 02:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Wij wonen erg dichtbijWe staan wel weer ingeschreven, want wil uiteindelijk toch graag een huis, Die zijn daar alleen zo moeilijk te krijgen. Ik hoor veel over dat L-flat, maar zie er nooit wat. Is pas geleden (hoorde ik) wel weer iemand naar beneden gesprongen. Een ander flat (rechts van mij) met al die beplanting op het dak moet een nog geliefder plekje zijn voor mensen die willen leren vliegen..
Veel bos hier. Kan het centrum nog steeds niet zelfstandig vinden.Super de Boer en C1000 zijn niet al te ver weg. Er is nu ook ergens een Nettorama. Vond ik (toen ik in Enschede woonde) ook wel een goedkope winkel.
Wel grappig...Ik zit in een flat wat eigenlijk een stuk kleiner is, maar wel twee keer zo duur omdat je in het midden van het land woont.
Moet nog een beetje aan de smog wennen van de A28 hierachter, maar voor de rest vind ik het hier wel mooi. Vooral het uitzichtGa uiteindelijk toch nog wel voor een huisje
Tnx... die pizzaria had ik idd al de indruk ja... niet echt een sjofele zaak..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:40 schreef SiGNe het volgende:
Ook handig om te weten: Pizzaria Romeo bij winkelcentrum vollenhove maakt geen goede pizza's en de chinees op het plein (Blue Lotus) is ook niet echt super.
Ik laat altijd pizza's van Pronto komen en chinees laat ik door An Tong bezorgen, vind ik persoonlijk een van de beter chinese restaurants van Zeist.
Stookgas en water zit bij de huur in.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Je zit dus ook in de Geroflat of niet? Had er een vraagje over, mjah.. vrijdagmiddag, niemand bereikbaar enzo.. moet weten of je warmwatervoorziening middels een boiler of een geiser is geregeld, dit ivm aanvragen stroom+gas enzo..
Ja ik ben er ook achter jaquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:04 schreef paddy het volgende:
[..]
Stookgas en water zit bij de huur in.
Kook gas moet je bij eneco regelen. Net als elektriciteit.Oh ja, en trap niet in de eerste rekeningen van een paar euro. Meteen omhoog zetten via internet, anders moet je een boel bijbetalen met de jaarafrekening
Pizzeria is goed hier op Vollenhove . Heb al verschillende geprobeerd, maar die van Vollenhove springt er wel tussenuit. De chinees is goed, maar ook duur.
Die chinees van jou wil ik nog wel proberen. Qua pizza's vind ik die van vollenhove best heel goed. De turkse zelfs beter dan waar dan ook....Op de bakker na...Turkse bakker (weet zo niet uit te leggen waar) Maakt heerlijke Turkse Pizza's voor weinig geld.Ik heb ze een tijd zelf gemaakt, maar weet het recept van de bodem niet meerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:40 schreef SiGNe het volgende:
Ook handig om te weten: Pizzaria Romeo bij winkelcentrum vollenhove maakt geen goede pizza's en de chinees op het plein (Blue Lotus) is ook niet echt super.
Ik laat altijd pizza's van Pronto komen en chinees laat ik door An Tong bezorgen, vind ik persoonlijk een van de beter chinese restaurants van Zeist.
Dubbelquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:20 schreef maniack28 het volgende:
Ow en Paddy.. ik vergeet nog wat... zijn de meters enkel of dubbel bemeterd? Dit ivm stroomaanvraag.. staat nergens in het overzicht, beetje slordig.
Ik had Essent.NIets mis mee, besef alleen dat de leidingen van Eneco zijn hier en je dan toch vast recht moet betalen. Dat zul je gaan merken, vandaar mijn overstap van Essent naar Enecoquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:12 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook achter jatnx!
Ik twijfel nog tussen Eneco en Essent, maar dat komt wel goed.. van het weekend ff regelenDan nog verzekering etc. en dan eens naar verf enzo kijken.. veel wit, hoeven we ook niks meer te doen als we eruit gaan
Iedere kamer 1 gekleurde muur en dit door het huis doortrekken
Misschien dat ik ergens nog een mondraain op de muur nateken
iig bedankt voor de info so far!
En dat betaal je bij Eneco niet? Of krijg je daar korting over of wat? Want de prijzen van Essent zijn wel lagerquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:23 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik had Essent.NIets mis mee, besef alleen dat de leidingen van Eneco zijn hier en je dan toch vast recht moet betalen. Dat zul je gaan merken, vandaar mijn overstap van Essent naar Eneco
Maar vast recht inbegrepen? Geloof ik nietquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En dat betaal je bij Eneco niet? Of krijg je daar korting over of wat? Want de prijzen van Essent zijn wel lager
Zou kunnen, tnx.. ik ga er even naar kijken! Handig, iemand die in de flat woont waar ik ga wonenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Maar vast recht inbegrepen? Geloof ik niet
Essent moet vast recht betalen over de leidingen van Eneco. Dat moet je merken. Mijn vader was hoofd bij Essent..Die waarschuwde mij er ook al voor. Nu is hij al een paar jaar in de VUT, maar zoveel is er toch niet veranderd? Vraag die dan maar even na...Oh ja, uiteraard zwart op wit laten zettenErvaring enzo met telefonische beloftes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |