abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:40:57 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_39336779
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De pop. Zonder twijfel. George Lucas hadden ze nooit bij CGI in de buurt moeten laten.
Die pop in TPM
Ik hoop dat die ooit nog vervangen wordt door de CGI-versie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:41:13 #52
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39336788
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:38 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

schaalmodellen?
De bigatures, Rivendell, Minas Tirith, Orthanc en de rest van Isengard etc etc
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:41:57 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39336809
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die pop in TPM
Ik hoop dat die ooit nog vervangen wordt door de CGI-versie.
TPM was toch ook CGI?

De CGI legt het af tegen de originele Yoda uit Empire
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_39336876
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:40 schreef Magistic het volgende:

[..]

Ja, die lopende bomen waren bonzai's die heeel dicht bij de camera stonden
, ik weet niet wat er bedoeld wordt met schaalmodellen maar die legers in LOTR zijn ook allemaal cgi hoor. met een programmaatje dat Massive heet worden die hele legers bestuurd en vechten ze met elkaar enzo.
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:44:00 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39336884
als ze anaconda hadden opgenomen met een normaal 'jawsmodel' hadden ze veel geld gespaard en een beter film gekregen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39337093
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
als ze anaconda hadden opgenomen met een normaal 'jawsmodel' hadden ze veel geld gespaard en een beter film gekregen.
een robot slang?
pi_39340707
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:38 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

schaalmodellen?
check de extra's, in LotR hebben ze ongeloofelijk veel miniaturen gebouwd, wat volgens mij een zeer goeie beslissing is, vooral CGI achtergronden missen dikwijls detail waardoor ze er nep uitzien
pi_39342181
Ik ben het wel eens met de TS, soms is er met CGI gigantisch de plank misgeslagen. Vooral bij A Sound of Thunder heb ik me daaraan verschrikkelijk zitten ergeren (ja, het verhaal was ook niet denderend)
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:35:55 #59
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_39345570
Wel lekker makkelijk om meteen maar alle CGI op één hoop te gooien nietwaar? Het probleem is alleen dat computer animatie net als met alle andere aspecten bij het makenvan films, alleen beter word naarmate er meer geld en tijd ingestoken word. En waarom word elke keer als mensen lopen te zeiken over CGI films als A Sound of Thunder aangehaald? Ja die film ziet er abominabel slecht uit, ja. En ja het is de slechtste film van z'n jaar, zo niet, van z'n decennium. Maar is het de standaard voor alle computer effecten? Ik dacht het niet.

Want de eerste die nu nog aankomt met dat gelul dat de nieuwe Kong er nep uitziet of dat SW ep3 er nep uitziet kan al helemaal compleet m'n rug op. Dit zijn natuurlijk wel films over fantasie onderwerpen, dus hoe vind jij dat een ruimte gevecht tussen kilometer lange schepen eruit moet zien? Of een 9 meter grote gorilla die het ESB beklimt en dubeldekkertjes uit de lucht slaat. Die dingen kwamen bij mij anders behoorlijk overtuigend over. Het enige wat je bij films als dat kunt aanmerken is dat ze zich veel teveel aan die effecten vastklampen en dus teveel gebruikten.

En begrijp me niet verkeerd: ik hou onztettend veel van praktische effecten en poppen animatie. The Dark Chrystal is één van mijn favoriete films allertijden en Jim Henson, Rick Baker en Stan Winston zijn allen genieen in hun vak (Jim Henson was natuurlijk) en overtroffen, en overtreffen nog steeds, vaak hun digitale concurrenten.

Maar zeggen dat alle CGI ronduit kut is? Bull-shit.
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
  donderdag 29 juni 2006 @ 08:55:14 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39345820
Ik stoorde me nochtans ook aan de CGI in King Kong. Niet die aap zelf, maar die scenes met die kudde dino's die op hol slaat en dat gedoe met die insecten. Bij die scenes gebeurden dingen waardoor het voor mij te duidelijk werd dat het er later in een studio was bijgeplakt en zoiets vind ik erorm storend, ik ga op in het verhaal waar ik aan dat soort dingen niet denk en dan word ik er door die overdreven fakeheid terug uitgesleurd. Met andere woorden, het is soms té moeilijk om in mijn hoofd te blijven doen alsof het echt is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_39348046
@ OP : Mierenneuken is ook een vak...

Ik ben echt blij dat ik van dit soort films kan genieten (King Kong) en niet op dat soort details (Big ass insecten die er fake uitzien) stoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')