Sterker nog, ik zou er wellicht niet voor terugdeinzen vlak voor m'n 78e verjaardag het een en ander aan rekeningen te vereffenen onder het mom van "aangeklaagd word ik toch niet meer". En wat mensen te beroven teneinde gedurende m'n laatste maanden flink wat geld te kunnen verbrassen op Ibiza. En velen met mij.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Het mooie aan het leven is juist dat het niet te voorspellen is. Als je weet wanneer je dood gaat ga je alleen maar aftellen en is het leven weinig meer waard.
Die kans is idd ook vrij grootquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:59 schreef thaleia het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zou er niet voor terugdeinzen vlak voor m'n 78e verjaardag het een en ander aan politici af te schieten. En wat mensen te beroven teneinde gedurende m'n laatste maanden flink wat geld te kunnen verbrassen op Ibiza. En velen met mij.
Kortom, het zou ontaarden in 'n helse chaos.
Ja hoor iedereen heeft wel eens neigingen tot massamoord.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:34 schreef danos het volgende:
Reken me er niet op af dat dit plan onethisch is, is het ook maar het is gewoon een gedachtengang, die iedereen wel eens heeft.
Sorry, er over heen gelezen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:34 schreef danos het volgende:
.............
Reken me er niet op af dat dit plan onethisch is, is het ook maar het is gewoon een gedachtengang, die iedereen wel eens heeft.
Dat was ook meteen wat in mij opkwam toen ik de OP las... Misschien hebben Wirth, Stangl en Eberl nog kleinkinderen die hun gedachtengoed kunnen voortzetten.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aktion T4 revisited
Zoals ik al zei het is gewoon een gedachtengang, zolang ik hem niet ter uitvoering of concreet breng is daar toch niks mis mee. Ik was in ieder geval niet van plan om alle 78 jarigen allemaal zelf af te maken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja hoor iedereen heeft wel eens neigingen tot massamoord.
Daar is niks onethisch aan... ...
Zullen we ook dan maar a-sociale figuren die dit soort plannetjes als ethisch juist zien executeren?
Of herken je daarvan wel het nazigehalte ?
Ach, als ik zie hoe mijn oma's, die natuurlijk ook gewoon hun ouderdoms problemen hebben, toch weer elke dag opstaan met het idee om er wat van te maken voor zichzelf of wie dan ook om hun heen valt dat allemaal nog wel mee. Natuurlijk zijn er gevallen waar het voor mensen echt ondragelijk vervelend wordt, maar daar moet dan maar op een individuele basis mee worden omgegaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:34 schreef danos het volgende:
Maar de dag na hun 78e verjaardag, trekken we gewoon bij iedere 78 jarigee de stekker eruit, kwaliteit van leven gaat immers toch alleen maar achteruit, mobiliteit neemt af, kortom de 78-plusser houd weinig levensvreugde meer over...
Eerlijk ben je in ieder geval wel.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:34 schreef danos het volgende:
...en blijft voor de staat een steeds groter wordende kostenpost.
Of zie die aflevering van Star Trek: The next generation, of die aflevering van Futurama waarin the Professor op z'n 150ste door door robots word ontvoerd en Bender boeren laat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:54 schreef sigme het volgende:
Lees This perfect day van Ira Levin.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:59 schreef nietzman het volgende:
[..]
Of zie die aflevering van Star Trek: The next generation, of die aflevering van Futurama waarin the Professor op z'n 150ste door door robots word ontvoerd en Bender boeren laat.
Dat is waar. Misschien kunnen we daarom beter een loterij opzetten, waar alle oudjes verplicht aan mee moeten doen. Elke week trekken we dan 1000 prijswinnaars, die vervolgens meteen worden doodgeschoten. Zo blijft het leven tenminste nog een beetje spannend.quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Het mooie aan het leven is juist dat het niet te voorspellen is. Als je weet wanneer je dood gaat ga je alleen maar aftellen en is het leven weinig meer waard.
Gewoon soldaten bij de grens neerzetten, en als ze dan proberen te ontsnappen kun je ze op de trein zetten naar speciaal daarvoor ingerichte wachtruimtes. Er zijn vast nog wel wat oude legerbarakken die we daarvoor kunnen gebruiken. Gewoon een dikke gasleiding erop aansluiten, en we kunnen beginnenquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:28 schreef danos het volgende:
van mij hoeft het niet eu breed, maar de mensen komen gewoon het land niet uit, en ontsnappen ze toch dan zal er een team moeten komen om deze oudjes te elimineren, Code Name 78 ofzo
hahaha prachtig, ik moest er echt keihard om lachen, huldequote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:53 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dat is waar. Misschien kunnen we daarom beter een loterij opzetten, waar alle oudjes verplicht aan mee moeten doen. Elke week trekken we dan 1000 prijswinnaars, die vervolgens meteen worden doodgeschoten. Zo blijft het leven tenminste nog een beetje spannend.
[..]
Gewoon soldaten bij de grens neerzetten, en als ze dan proberen te ontsnappen kun je ze op de trein zetten naar speciaal daarvoor ingerichte wachtruimtes. Er zijn vast nog wel wat oude legerbarakken die we daarvoor kunnen gebruiken. Gewoon een dikke gasleiding erop aansluiten, en we kunnen beginnen
Misschien is het ook verstandig, om degene die bijna 78 worden een embleem te geven, zodat we weten op wie we moeten letten. Om fraude te voorkomen zou je dat bij die mensen op hun voorhoofd kunnen tatoueren. Oude mensen zijn namelijk nog wel eens vergeetachtig.
De lijken zou je voor de energievoorziening kunnen gebruiken, door ze te verbranden in energiecentrales. Dan hebben ze nog een nuttige functie, want laten we eerlijk zijn, al die begraafplaatsen nemen maar kostbare en nutteloze ruimte in beslag, en leveren bovendien niks op. En het wordt alleen maar beter met het oog op de komende vergrijzing, zulke goedkope brandstof vindt je nergens. En in mindere tijden kunnen we gewoon de leeftijd wat verlagen naar 76 of 75 jaar ofzo, zodat er geen tekorten kunnen ontstaan.
Niks mis mee toch, is gewoon een gedachtengang die iedereen wel eens heeft. Jammer dat ze dit plan vroeger niet doorgezet hebben![]()
verwerken tot voedsel is anders ook een goed idee .. ala soylent greenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:53 schreef Armani XL het volgende:
De lijken zou je voor de energievoorziening kunnen gebruiken, door ze te verbranden in energiecentrales. Dan hebben ze nog een nuttige functie, want laten we eerlijk zijn, al die begraafplaatsen nemen maar kostbare en nutteloze ruimte in beslag, en leveren bovendien niks op. En het wordt alleen maar beter met het oog op de komende vergrijzing, zulke goedkope brandstof vindt je nergens. En in mindere tijden kunnen we gewoon de leeftijd wat verlagen naar 76 of 75 jaar ofzo, zodat er geen tekorten kunnen ontstaan.
I'm going to the Island!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:48 schreef utvoske het volgende:
zo was het ook in Brave new World van Aldous Huxley
mensen werden geloof op hun 60e al vermoord, maar ze vonden het schitterend, want het werd mooi voorgespiegeld.
Kannibalisme veroorzaakt een gekke-koeienziekteachtig iets. Op Papua Nieuw Guinea dan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:28 schreef danos het volgende:
of natuurlijk menselijk gehakt, als varkensgehakt goed smaakt dan moet een oudje van 78 ook nog wel te pruimen zijn na een bezoekje aan de hakselaar
Dr was niet zo lang geleden een Amerikaanse politicus die pleitte voor verplichte geboortenbeperking bij risicogroepen. Negers enzo. Hier hebben we natuurlijk Marokkanen. En daarna op naar de volgende onderlaag! Eerst de arme en asociale bejaarden, dan de alleen arme, dan de zieke, dan de lelijke en dan hen je ze allemaal gehadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
Als we toch aan het uitroeien zijn..
De helft van de babyjongetjes vermoorden dan daalt de criminaliteit met 45 % in een paar jaar.
Goed voor de eigen portemonnee van TS..
En gevangenen natuurlijk ..massaal vergassen dat tuig.. ook weer goed voor de portemonnee van de brave burgers..
Iemand nog ideetjes hoe rijker te worden door bepaalde groepen te executeren ?
Vieze gedachtengangen zijn vies..quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:23 schreef danos het volgende:
Zoals ik al zei het is gewoon een gedachtengang, zolang ik hem niet ter uitvoering of concreet breng is daar toch niks mis mee. Ik was in ieder geval niet van plan om alle 78 jarigen allemaal zelf af te maken.
Allesch für der Ekonomie!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:38 schreef OllieA het volgende:
Het idee is me sympathiek, maar het leeftijdscriterium vind ik niet zo realistisch. Het lijkt me veel praktischer om bij iedereen die langer dan twee jaar werkeloos is de stekker eruit te trekken. Dan houden we de productieven over, ongeacht kleur, geloof of leeftijd.
Dat kan Nederland een ongelooflijke economische push geven.
Dat is toch waar het om draait, Yildiz. De productieven moeten het toch maar opbrengen voor diegenen die uit hun neus lopen te lepelen.quote:
ja dat kan off, iedere maand worden de slechtste werknemers afgemaakt en vervangen door nieuwe werklozen, wedden dat wij de best draaiende economie hebben van de wereldquote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is toch waar het om draait, Yildiz. De productieven moeten het toch maar opbrengen voor diegenen die uit hun neus lopen te lepelen.
Sterker nog! Het verschaft werk! Laten we de arme zielen die dreigen in de buurt van die 2 jaar te komen aan het werk zetten in deze nieuwe branche! 2 vliegen in 1 klap!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:38 schreef OllieA het volgende:
Het idee is me sympathiek, maar het leeftijdscriterium vind ik niet zo realistisch. Het lijkt me veel praktischer om bij iedereen die langer dan twee jaar werkeloos is de stekker eruit te trekken. Dan houden we de productieven over, ongeacht kleur, geloof of leeftijd.
Dat kan Nederland een ongelooflijke economische push geven.
Ja, in het OZB-wereldje van Zalm misschien, niet in de mijne.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 01:43 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is toch waar het om draait, Yildiz. De productieven moeten het toch maar opbrengen voor diegenen die uit hun neus lopen te lepelen.
Nuke everything! Stem bush!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:49 schreef nietzman het volgende:
En als nergens van genoten mag worden kunnen we natuurlijk net zogoed meteen ophouden.
Verplichte abortus voor iedereen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |