abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2000 @ 15:17:00 #1
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_179831
Hoi, ik ben sinds kort weer begonnen in HTL en ik was benieuwd of er nog andere mensen zijn die die boeken ook hebben gelezen. Net deel I uit in een dag en ik wil ook graag weten of er mensen zo crea zijn om een leuke vraag te bedenken zoals die twee muizen op het eind doen.

PS, wi eheeft er hanibal gelezen?

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  zondag 9 januari 2000 @ 15:42:00 #2
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_179832
quote:
op 01-09-2000 om 03:17 PM schreef Jumparound het volgende:

PS, wi eheeft er hanibal gelezen?

Jumparound,
over hannibal is een heel topic. Het zal een beetje naar beneden zijn gezakt dus even de laatste "zoveel" dagen opvragen.
Benieuwd wat jij van dat boek vond.

Terug uit het enge bos
  zondag 9 januari 2000 @ 20:46:00 #3
1114 Fokke
Met een feestmuts
pi_179833
He Jumpie,

Ik dacht al een tijdje dat je een fan was van Douglas Adams. Maar goed, ik heb het boek gelezen, d.w.z. de trilogie uit vier delen en het later verschenen deel "Mostly Harmless."

Als ik weer eens tijd heb moet ik ze ook maar weer eens herlezen. Veel plezier!

Niets is zeker, en zelfs dat niet.

maandag 10 januari 2000 @ 11:54:00 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_179834
Ik ben nu weer begonnen in deel II, en ik heb ze allemaal al eens gelezen. Maar het blijft leuk.
Ecosia
  maandag 10 januari 2000 @ 12:17:00 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179835
Hebben jullie ook al eens andere boeken van Douglas Adams gelezen? de twee boeken met Dirk Gently vond ik toch wel amusant, omdat ze op een andere manier "weird" zijn.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 10 januari 2000 @ 15:37:00 #6
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_179836
THGTtG>

Lees dit boek (en de vervolgen) ASJEBLIEFT
in het originele Engels. Er gaat echt verschrikkelijk veel verloren als je dit in een vertaling leest.

Warm advies van een grote Douglas Adams fan.

Marco

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
  maandag 10 januari 2000 @ 16:12:00 #7
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_179837
Praat me bij!, was dat met die gekke detective?
Ecosia
  maandag 10 januari 2000 @ 17:15:00 #8
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179838
Yep! Of liever "holistische" detective! Ik wil er niet teveel over verklappen, voor diegenen die die boeken nog niet kennen, maar het zijn wel typisch Douglas Adams-verhalen.
Met name het verhaal over de Noorse goden vond ik erg grappig (reusachtige man in bontjas verpulverd vliegveldbalie, omdat hij geen paspoort heeft).
Zijn er meer mensen die deze boeken kennen, en zo ja: wat vond je ervan?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 11 januari 2000 @ 08:46:00 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_179839
Ja ik ken die boeken ook, maar ik weet bij got niet meer waar ze over gingen, ze zijn al wel een tijdje oud. Iemand Red Dwarf gelezen, je weet wel met het grote kroegenspel in londen
Ecosia
  Admin dinsdag 11 januari 2000 @ 11:37:00 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179840
Heb alleen de laatste TGL niet gelezen. Van de Dirk Gently serie heb ik alleen Dirk Gently's Holistic Detective Agency gelezen. Klasse boeken allemaal. Heb me de t*ring gelachen
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 11 januari 2000 @ 14:12:00 #11
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_179841
Het is gewoon die extreme absurditeit, wie verzind er nou iets over een ernorme ruimte vloot die door een hondje per ongeluk wordt opgegeten. Het is toch helemaal "van de wereld", maar het is wel leuk.

* Jumparound =even naar de miliweg, is er weer over een jaar of 370 duizend miljoen.

Ecosia
  dinsdag 11 januari 2000 @ 14:50:00 #12
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179842
Ik heb van een vriend ook het hoorspel gekregen (BBC radio), maaar het is toch wel beter te volgen als je eerst de boeken hebt gelezen...
Dommage arachide-fromage
  donderdag 20 januari 2000 @ 23:39:00 #13
2004 sunshine
Still shining!
pi_179843
Ik heb alle delen gelezen en herlezen en zelf toen lachte ik me een deuk. Vooral Theo
Pleun, B'Elana, Isama bin Poesie, Floppie, Speedy, Miep, Linux en Flip!
pi_463513
n.a.v. een gedachtenwisseling in het topic "literaire kwoots kwis" omhoog!
pi_463518
mijn laatste reactie aldaar (als antwoord op cosmicgirl):
quote:
Op 12 november 2000 14:49 schreef cosmicgirl het volgende:
ik heb nog ff wat rondgesurft. de titel van de ned. vertaling is het leven, het heelal en de rest
Het leven, het heelal en de rest is het 3e deel uit de 5-delige trilogie! In het Engels; Life, the Universe and Everything. De 5 delen heten in het Engels:

- The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy
- The Restaurant at the End of the Universe
- Life, the Universe and Everything
- So Long, and Thanks For All the Fish
- Mostly Harmless

d'r is geloof ik later nog een epiloog bijgekomen...

quote:
arthur dent heet hier hugo veld
yep, klopt helemaal...

bij de bieb is de Nederlandse versie ws wel te lenen, iig hier in Amsterdam (staat bij de afdeling sci-fi). schrijver is Douglas Adams.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 12-11-2000 16:18]

pi_463981
Tip!
Bij Broese Wristers in Utrecht is de complete engelse bundel verkrijgbaar voor maar 25 gulden. Echt geen geld. Wel opschieten want ze hebben er nog maar een paar.

Het hoorspel is ook aan te raden, maar idd alleen goed te volgen als je de boeken kent.

The answer to the question of life, universe and the everything... 42. Schitterend! Wie verzint dat nou!?

[Dit bericht is gewijzigd door Herne_the_Hunter op 12-11-2000 19:33]

TA! RA! NIS!
  maandag 13 november 2000 @ 02:44:42 #17
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_465071
quote:
Op 10 januari 2000 12:17 schreef Mark het volgende:
Hebben jullie ook al eens andere boeken van Douglas Adams gelezen? de twee boeken met Dirk Gently vond ik toch wel amusant, omdat ze op een andere manier "weird" zijn.
Ik heb alleen "Dirk Gently's Holistic Detective Agency", maar die vind ik wél erg leuk (en vaag!). Moet ik weer eens gaan lezen, want het is alweer een tijdje geleden...

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 13-11-2000 02:49]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 13 november 2000 @ 04:24:48 #18
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_465113
Geweldig boek, maar leest ALSJEBLIEFT de ENGELSE versie en geen lame nederlandse vertaling.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 13 november 2000 @ 09:51:31 #19
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_465318
Ik heb eerst de vertaalde versie gelezen en pas geleden de originele Engelse. Die is VEEEEEEEEEEEEEEEEL leuker. Op de een of andere manier is de Engelse humor gewoon niet vertaalbaar denk ik.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
  maandag 13 november 2000 @ 22:37:47 #20
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_467282
en b.v. taalgrapjes zijn gewoon niet te vertalen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 15 november 2000 @ 12:16:19 #21
7469 voh
Now without pants!
pi_470925
Daarom vervangen ze engelse taalgrapjes gewoon met lollige nederlandse taalgrapjes.

Ik vind nederlands nogal zouteloos, en ja, de HHGTTG is beter dan HTL

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
  zondag 29 december 2002 @ 12:38:57 #22
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_7595136
Ik ken alleen de nederlandse vertaling van deel 1, aar ik moet toegeven dat die nederlandse vertaling zo gek nog niet is. Een boek waarin zowat de hele topografie van Noord-holland en voetbalclub AZ wordt opgevoerd is voor een vertaling best geestig.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  maandag 30 december 2002 @ 07:57:27 #23
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_7612785
Naast het hoorspel is er ook een 6 delige (30 minuten per deel) BBC serie geweest - die behelst de eerste 6 afleveringen van het hoorspel. Ziet er -heel erg- gedateerd uit, maar was voor mij wel een geweldige toevoeging aan de serie boeken (Hitchhikers ''trilogie'', die ik veel en veel te vaak gelezen heb). Ik heb deze video's een tijdje terug besteld bij de BBC Online shop. Waren niet zo heel duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')