abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39303725
Wanneer ik mij heb geschoren heb ik aan de onderkant van mn kin en hals vaak last van rooie pukkels. Het zijn geen puistjes en ook geen vlekken, kleine rooie bultjes. Deze kunnen wel eens irriteren, dan heb je gelijk een plek met allemaal bultjes bij elkaar.
Nu heb ik dit al is bij de drogist gevraagd. Deze raadde mij aan om eerst voor het scheren te scrubben. Dan staan je porien open en zijn de haartjes zachter. Daarna van 2x van boven naar beneden scheren. En zo mn gehele hals af. Daarna insmeren met de bijbehoreren creme.
Hoe komt dit nou eigenljik, het is sinds een paar maanden opeens. Het is erg irritant. Je ziet het een paar dagen (daarna moet je je alweer scheren, dus dan is het er weer) en het irriteerd (trekkend gevoel) wanneer ik klaar ben, gaat overigens weg na het insmeren met de creme.
Het tegen de baardlijn inscheren in mn hals is geen optie meer, dat doet best zeer, net of je de haartjes eruit trekt. Dan heb zeker die irritatie te pakken.

Merk scheerschuim: Gillete voor gevoelige huis
Scrubgel en aftershave: Biodermal (voor gevoelige/ droge huid).

Hoe komen die rooie pukkeltjes nou eigenlijk en wat is nou eventueel een betere optie?

thnx
pi_39304012
zoals je ook op je balzak krijgt na het scheren zegmaar, dat idee?
pi_39304022
is je scheermesje soms bot of oud?
pi_39304030
had (heb) ik ook vaak last van ..! wat ik tegenwoordig doe is eerst goed warm douchen, en dan vantevoren mijn nek ook even met warm water.. Daarna scheerschuim erop --> NIET die van gilette, vond ik helemaal niet fijn (die gel) .. Maar gewoon goedkoop aldi merk) Flink wat! dus geen dun laagje, maar gewoon lekker erop doen .. Dan inderdaad van boven naar beneden 1x, en vervolgens van beneden naar boven .. Goed spoelen met warm water elke keer..

Bij mij valt het nu wel mee (stukken minder alweer)
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:23:40 #5
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_39304539
probeer eens te scheren met scheerolie. Ik gebruikte vroeger ook die troep van gillette, en altijd last van uitslag. Met scheerolie (en water, veel water) heb ik nergens meer last van, als ik er maar de tijd voor neem. En eerst ff douchen, dan zijn de haartjes zachter.

Ik gebruik Williams Shaving Oil. Klein kegelvormig flesje. Te koop voor plusminus 5 euro bij de dorgist. Doe je trouwens wel superlang mee.
"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
pi_39304779
Mach 3 van gilette heb ik en de mesjes zijn ook van mach 3. Tevens niet bot

De tijd neem ik er zeker voor, dat moet ook wel wil je je huid zo goed mogelijk verzorgd houden.
Ik scheer onder het douchen, dus eerst ook ervoor zorgen dat alles goed nat is, dus niet meteen scheren, maar pas na 5 minuten (eerst tandenpoetsen enzo). Niet snel scheren, maar langzaam op het gemak.
Laat ik erbij zeggen dat ik geen problemen heb met uitslag ofzo in mn gezicht, daar roets ik in een paar seconde overheen en klaar. Alleen mn kin en hals zijn zeer vervelend.
pi_39304843
scheergel nemen
Twinning = boring
pi_39305374
Ja die heb ik nog, albert heijn merk
pi_39312010
Dat heb ik ook altijd, maar dan op mijn benen enzo. Het beste kun je scheren na het douchen, als de haartjes zacht geweekt zijn. Vervolgens heel veel scheerschuim gebruiken en alleen met de haargroei meescheren (tis dan wel minder glad maar je hebt dan minder snel bultjes). Daarna doe ik er altijd talkpoeder (die voor babys) op, dat helpt bij mij enorm. Een vriendin van mij gebruikt babyolie, maar dat vind ik persoonlijk niks.
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:41:29 #10
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_39312054
Heb ik ook wel eens een klein beetje, maar ik heb meer het gevoel dat dan het mesje niet meer scherp genoeg is. Ik smeer er dan wat Nivea bodymilk op (Ik denk dat het zo heet.), iig zo'n grote blauwe fles van Nivea. Is sowieso wel lekker na het scheren om je gezicht in te vetten.
I'm not deaf or blind, I'm just ignoring you.
oO<
pi_39312083
Heb ik ook, niks aan te doen nog veel erger. Droog scheren nergens last van, en net zo makkelijk
pi_39312765
Dus bij iedere scheerbeurt scrub je je eerst Lijkt mij teveel van het goede indien dat het geval is. Scrubben hoef je maar 1 a 2 keer in de week te doen. En dan zou ik het juist niet doen op de gevoelige plekken. In jouw geval is dat dan onder je kin en op je hals.

Om de poriën te openen heb je slechts warm water nodig en koud water om ze af te sluiten.

Scheren kun je het beste doen na het douchen. Dan gaat het scheren makkelijker.

Erase van Zirh is een middel tegen scheerirritatie's. Voor soortgelijke middelen kun je het beste advies vragen bij een Douglas of Ici Paris XL.
  woensdag 28 juni 2006 @ 10:17:46 #13
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_39312843
Ik douche dus altijd na het scheren, zijn meteen alle eventuele wondjes dicht en voelt het ook lekkerder aan.
oO<
pi_39312903
wat bij mij aardig helpt is hetvolgende:

eerst je hals licht scrubben. Dat kan gewoon met scrubcreme van de Niveau. daarna scheergel erop en eerst scheren met de haarrichting MEE! Dat is heel belangrijk.

laat je baard eens staan (paar dagen) dan zie je direct welke kant je haartjes op groeien. Ik weet niet of 't bij iedereen zo is, maar de baardharen op mijn hals groeien zeg maar naar de zijkant. (richting mijn nek). Ik moet dus in die richting scheren, anders krijg ik sowieso flinke irritatie. Dat is dus mijn tip

En na 't scheren een aftershave-creme ofsow erop kan ook helpen!
Haleloeja
pi_39314345
Ik stap na het scheren altijd onder de douche. Dan heb ik nergens last van. Overal lees je dat het andersom moet omdat dat je haartjes zachter worden enz, maar als ik na het scheren onder de douche stap dan heb ik totaal geen last van irritatie enz dus voor mij werkt dat ideaal.
  woensdag 28 juni 2006 @ 11:16:58 #16
121108 Woldo
Het enige echte Bier.
pi_39314477
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik stap na het scheren altijd onder de douche. Dan heb ik nergens last van. Overal lees je dat het andersom moet omdat dat je haartjes zachter worden enz, maar als ik na het scheren onder de douche stap dan heb ik totaal geen last van irritatie enz dus voor mij werkt dat ideaal.
Helemaal mee eens.
oO<
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:48:35 #17
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39334806
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:44 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Nou ja, dan in de toekomst eventueel toch maar sparen voor definitieve ontharing...

Bij http://www.laseraesthetic.nl kan je in termijnen betalen, vanaf ¤35,- per maand.
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:28 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Een berekening:

Scheren kost mij ongeveer ¤10,- per maand of ¤120,- per jaar (Gillette Mach 3 Turbo mesjes zijn +/- 2 per stuk, met 1 mesjes doe ik een week en daar komt dan 1 bus scheerschuim per maand bij).

Bij http://www.laseraesthetic.nl kan je in termijnen betalen vanaf ¤35,- per maand. Gemiddeld betaal je zo'n ¤250,- per behandeling voor je hele gezicht en er zijn zo'n 6 behandelingen nodig. Dat is dus ongeveer ¤1500,- in totaal. Met zo'n tariefplan zou je dus +/- 3,5 jaar lang elke maand ¤35,- betalen. In plaats van ¤10,- per maand betaal ik nu dus ¤25,- per maand extra.

Als ik 3,5 jaar lang zou blijven scheren kost mij dat ongeveer ¤300,-. Voor ¤1500,- kan ik mij 12,5 jaar lang scheren, dus ik heb pas winst als ik 38 jaar oud ben. Een gemiddelde man wordt ongeveer 75 jaar oud, vanaf mijn 38ste zou ik me anders dus nog 37 jaar lang geschoren hebben. Als ik dus op mijn 75ste dood zou gaan, dan heb ik ¤4440,- bespaart qua scheerkosten.

Bron
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:54:18 #18
71089 blxxun
leve het leven !
pi_39335019
heb ik ook last van...Wat ik doe is ´s avonds voor het slapen gaat m´n gezicht wassen met warm water, en scheergel van gilette erop. Even wachten, dan met wat natte handen opnieuw inmasseren. Dan met Gilette sensor exell (2 mesjes) 1 a 2 keer VAN BOVEN NAAR BENEDEN scheren. Tegen de haren inscheren is vragen om narigheid ! Neem er de tijd voor....De eventuele irritatie trekt ´s nachts weg, ´s morgens weer het heertje en snel weg !
Een vrouw is net een cryptogram...Geef me het antwoord, en ik snap er nog niks van...
pi_39461253
Hier heb ik dus ook last van!

Ik douche altijd na het scheren (ten eerste omdat ik het lekkerder vind + omdat met mijn motoriek het schuim wel es op ongewenste locaties komt ) maar spoel wel mn hele gezicht eerst met lauw, en daarna nog met heet water af..
La derecha oprime, la izquierda libera
  zondag 2 juli 2006 @ 23:09:17 #20
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_39461374
Uit een ander topic:
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:23 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Afgezien van definitieve laserontharing, is het toch een kwestie van de juiste scheermesjes vinden en een goede scheerolie, -schuim, -gel of iets dergelijks.

Enkele tips:

- 3 mesjes (zoals mach 3) zijn niet per definitie beter dan 1 mesje.
- Scheer atijd na het douchen en het wassen van je gezicht.
- Ontsmet je scheermesjes regelmatig met alcochol.
- Scheer altijd met de haarrichting mee.
- Maak zo min mogelijk scheerbewegingen.
- Spoel na elke scheerbeweging je mesje af met heet water.
- Spoel na het scheren je gezicht af met koud water.
- Doe geen aftershave op alcohol-basis op je gezicht, ga voor alcohol-vrij.
- Gebruik regelmatig een nieuw mesje.

Zie ook de diverse links over scheren in de openingspost van dit topic!

Bron
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_39468320
heel simpel:

eerst douchen
daarna aanbrengen van (wiliams) scheerolie (geloof me, werkt beter en fijner dan schuim/gel)
scheren met haarrichting mee (boven naar onder), desnoods 2x
afspoelen, drogen (wondjes evt inwrijven met aluin-stickje) en daarna aftershave(balsam)

nergens geen last meer van.
  maandag 3 juli 2006 @ 11:15:34 #22
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_39468677
natural scheerschuim (dacht dat het zo heet) is soort schuim zonder parfum en rotzooi. daarvan krijg je het veel minder
pi_72093175
Groeit het in de hals van boven > beneden of van beneden naar boven?
x
pi_96669663
Kan misschien raar klinken maar, ik heb `s nagevraagd aan een lieve meid van de drogist.
En die adviseerde me om VEET op de hals te smeren.
Dus, eerst scheren, en niet scheren waar je pukkeltjes groeien.
Daarna gewoon afspoelen, afdrogen, dan insmeren met VEET ontharingscreme.
Even 5 minuten wachten, dan eraf halen met de bijgeleverde lepel.
Even met koud water de restjes erafhalen, en klaar.
Je hebt er echt baat bij.
Ja, `t is een ontharingscreme, en bij mij en veel collega`s en vrienden helpt `t echt.
Dus, probeer maar eens.
`T werkt tenminste wel bij mij.
Succes.

PS: Dit topic is al wat oud, maar ik had toch even de neiging om te reageren, want ik weet hoe `t voelt.
pi_96825143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 21:15 schreef johannes64 het volgende:
Kan misschien raar klinken maar, ik heb `s nagevraagd aan een lieve meid van de drogist.
En die adviseerde me om VEET op de hals te smeren.
Dus, eerst scheren, en niet scheren waar je pukkeltjes groeien.
Daarna gewoon afspoelen, afdrogen, dan insmeren met VEET ontharingscreme.
Even 5 minuten wachten, dan eraf halen met de bijgeleverde lepel.
Even met koud water de restjes erafhalen, en klaar.
Je hebt er echt baat bij.
Ja, `t is een ontharingscreme, en bij mij en veel collega`s en vrienden helpt `t echt.
Dus, probeer maar eens.
`T werkt tenminste wel bij mij.
Succes.

PS: Dit topic is al wat oud, maar ik had toch even de neiging om te reageren, want ik weet hoe `t voelt.
TS niet luisteren!
GEEN veet op je hals smeren! Je huid brandt weg!
Chemische spul dat haar losweekt wil je niet op je hals smeren.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 15 mei 2011 @ 03:26:50 #27
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_96826908
veiligheidsmesje gebruiken en onder de douche scheren. Nooit last van rode pukkels en altijd babybil gladde hals.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_96826992
Scheergel van De Vergulde Hand _O_
pi_96840825
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 03:33 schreef RiftNL het volgende:
Scheergel van De Vergulde Hand _O_
hielp echt níet bij mijn vriend.
Hij gebruikt nu de samuraischeercrème van Rituals.
Zorg ervoor dat je mesje goed is en dat je eerst hebt gescrubt. Gebruik lauw-warm water.
En smeer het daarna in.
Die van Rituals is ook te gebruiken om het erna mee in te smeren. En het ruikt lekker :D
pi_96844954
Of gewoon een goede aftershave met veel alcohol erop smeren.
5 Ferrari's op videoband!
  zondag 15 mei 2011 @ 16:40:04 #31
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_96845075
:')
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: