abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39361550
wil iemand het nieuws in de spaanse kranten blijven volgen. Hier een lijst met recente artikels: http://news.google.es/news?hl=es&ned=es&ie=UTF-8&q=Operacion+Puerto
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:33:46 #152
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39361604
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:14 schreef -skippybal- het volgende:
Nog "fans" hier van de prikpagina?? Op dit moment lach je je kapot !
Idd
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_39361700
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:23 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

[..]

Eerst allemaal "Zie je wel!!!" bij andere renners, en nu zijn er rabo-renners aan de beurt en allemaal gezeik ineens
Fantastisch ja. Een of ander vaag spaans radiostation was zonet nog een onbetwijfelbare bron van waarheid, en nu de telegraaf 2 raborenners noemt is het ineens een kutkrantje, die maar wat verzinnen, en moeten we allemaal rustig blijven tot de hele lijst bekend is
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:37:45 #154
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_39361733
Je handen in het vuur steken voor 2 wielrenners die dan toevallig bij Rabo rijden vind ik toch ook vrij naïef .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_39361758
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:36 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Fantastisch ja. Een of ander vaag spaans radiostation was zonet nog een onbetwijfelbare bron van waarheid, en nu de telegraaf 2 raborenners noemt is het ineens een kutkrantje, die maar wat verzinnen, en moeten we allemaal rustig blijven tot de hele lijst bekend is
Probleem met alle namen, is dat er inmiddels al meer genoemd zijn dan die 58.
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:53:21 #156
127004 maril
Smeetsfan
pi_39362175
Justitie in Spanje heeft alle renners die bij het dopingschandaal in Spanje zijn betrokken geïdentificeerd. De lijst met 58 namen wordt mogelijk vandaag nog in de openbaarheid gebracht.

Volgens een Spaanse radiostation zouden de namen van Jan Ullrich, Ivan Basso en Francisco Mancebo op de lijst prijken. Alejandro Valverde, een andere favoriet voor de Tour, zou niet tot de 56 behoren die bloeddoping zouden hebben gebruikt.

De genoemde renners zouden klant zijn van wielerarts Fuentes, die gezien wordt als het brein achter het dopingnetwerk. Wat de gevolgen zijn voor renners die aan de Tour meedoen, is nog ongewis.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_39362213
Botero vertrouw ik ook voor geen meter.
Maarja, 't blijft gissen tot die lijst bekend is, en dan nog weet je het niet.

*gaat een stukje fietsen, op sultana en bananen*
pi_39362541
zdf.de meldt ook de naam van Lombardi
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:06:55 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_39362580
lalalala
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:07:24 #160
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39362593
PP hoopt nu dat ook Boonen op de lijst staat
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:39:58 #161
40566 Ericr
Livewrong
pi_39363411
Telegraaf bevind zich op een hellend vlak, je moet toch wel aardig zeker zijn wil je dit soort uitingen doen. Lijkt een beetje op wat volgens mij de Volkskrant ooit bracht 'Gullit naar Juventus!'. Kan ook het AD zijn geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ericr op 29-06-2006 18:45:52 ]
pi_39363678
Denk dat het allemaal overdreven word en het reuze mee zal vallen. Iedere wielrenner die eens een heeft gewonnen is nu verdacht. Vooral de grote namen omdat dat kranten verkoopt. Dadelijk zijn er maar 8 renners ofzo waar daadwerkelijk bewijzen tegen zijn. Dan zullen de kranten geen rectificatie plaatsen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:58:28 #163
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39363938
Verdomme watn kroam
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_39364004
De tour is in elk geval spannend voor ie begint

Ik geloof niet dat Basso erop staat, niet dat hij niet gebruikt, maar ik denk dat Bjarne wel een andere dokter heeft (of het zelf is)
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:09:19 #165
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_39364208
Bjarne Riis heeft daarstraks plots de persconferentie van zijn ploeg CSC verlaten. Zijn kopman Ivan Basso wordt genoemd in het Spaans dopingschandaal. Toen B.S. Christiansen iets in het oor van de manager fluisterde, stapte de Deen onmiddellijk op. "Ja, ik ben geschokt", zei Riis.

Veel wilde hij niet kwijt. "Ik heb ook geen extra informatie. Jullie, journalisten weten evenveel als ik. Ik kan ook niks anders doen dan wachten op de bewijzen", besloot Riis en weg was hij, meldt Ekstrabladet.

(bron: hln.be)
a.k.a. Sikko
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:10:12 #166
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_39364232
Wel opvallend: Ik ben nog nergens de naam van Vino tegengekomen
a.k.a. Sikko
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:13:46 #167
12045 Dieptriest
Muziekkenner
pi_39364356
Ik ben er redelijk zeker van dat de namen van Joseba Beloki, Roberto Heras, Tayler Hamilton, Santiago Botero, Angel Edo , Quique Guttierrez, Santi Pérez en Francisco Mancebo, die kom ik bijna overal tegen.
Menchov, Flecha en Valverde worden veel minder genoemd, en waarom zal bijna overal wel een naam als Edo staan, en niet veel bekendere renners als Menchov en Valverde niet.
a.k.a. Sikko
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:16:23 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_39364439
HLN zuigt qua nieuwsberichtgeving. Zitten ook vaak fout btw.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:20:21 #169
40566 Ericr
Livewrong
pi_39364580
quote:
More names released in Operación Puerto

Spanish newspaper El Pais has published more names among the 58 riders involved in Operación Puerto. The list, which comes from the Spanish Civil Guard's official report on the doping probe, contains several big names, and there is a strong possibility that the Tour de France could be raced with a very different list of favourites.

Cyclingnews sources say that Spanish authorities have obtained blood tests from last year's Tour and compared them to the names on this list in order to confirm the matches to the blood found in the blood bags.

El Pais has alleged that Jan Ullrich, Roberto Heras, Oscar Sevilla, Joseba Beloki, Santiago Botero, Santi Pérez, Tyler Hamilton, Quique Gutierrez and Angel Edo are all mentioned in the 500 page report that will be delivered to the Spanish Secretary of State for Sport, Jaime Lissavetsky. In addition, De Telegraaf mentions that Rabobank riders Denis Menchov and Juan-Antonio Flecha are on the list, and other sources have mentioned Ivan Basso and Francisco Mancebo. All the riders questioned by journalists so far have denied any involvement in the affair.

Lissavetsky will fly to Strasbourg on Friday to meet French counterpart Jean-François Lamour to discuss the affair before the start of the Tour.

The names at the centre of the affair, which is being treated as a crime against public health, as Spain hasn't got its anti-doping law in place yet, are still the following five: Sports doctor Eufemiano Fuentes, haematologist José Luis Merino Batres; directeur sportif of Comunidad Valenciana, Ignacio Labarta; former team manager of Liberty Seguros, Manolo Saiz; and the former mountain biker Alberto León
Bloed zou dus gematched zijn aan bloed afgenomen in de vorige Tour. Telegraaf komt ook nog aan bod met het gerucht over Menchov en Flecha.

http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jun06/jun29news3
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:21:50 #170
40566 Ericr
Livewrong
pi_39364639
Astana mag overigens starten!! :
quote:
Astana-Würth OK to race

The Court of Arbitration for Sport has given the Astana-Wurth team the go-ahead to race in the Tour de France. "CAS has rejected the request of ASO to stop the team Astana-Würth from starting the Tour de France," read the CAS official statement.

On June 26, ASO, the organisers of the Tour, had asked Active Bay, the managing company of the Spanish squad, not to take part in its race. Both parties took their case to CAS, which heard it today (June 29) in the presence of ASO and Active Bay representatives.

CAS ruled that the team of Alexandre Vinokourov will be able to participate in the race. Belgian judge Guido de Croock decided the matter, basing his sentence on the fact that no official information on the team's links to the doping network had yet been revealed.
Voor hoelang het duurt natuurlijk, als die lijst erg bezwarend is dan kan het zo veranderd zijn.

pi_39365007
tvp
Haleloeja
pi_39365135
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:20 schreef Ericr het volgende:

[..]

Bloed zou dus gematched zijn aan bloed afgenomen in de vorige Tour. Telegraaf komt ook nog aan bod met het gerucht over Menchov en Flecha.

Dat bloed verhaal vind ik wat vreemd. Sommige van deze renners reden de tour vorig jaar helemaal niet. En hoe is de spaanse justitie ineens in bezit van dat bloed (ok, niet dat het WADA te beroerd zou zijn om mee te werken). Het verhaal van codes en video opnames vind ik toch wat waarschijnlijker.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:59:27 #173
40566 Ericr
Livewrong
pi_39365914
Tja de wildste verhalen gaan nu in de rondte, Cyclingnews staat alleen niet bekend als roddelsite op nieuwsgebied. Wel in de brieven, maar dat is niet de verantwoordelijkheid van Cyclingnews zelf.
  donderdag 29 juni 2006 @ 20:01:13 #174
127004 maril
Smeetsfan
pi_39365983
Tour: Vinokoerov mag starten

anp | Gepubliceerd op 29 juni 2006, 19:32
Laatst bijgewerkt op 29 juni 2006, 19:41

LAUSANNE - Het sporttribunaal CAS in Lausanne heeft donderdag bepaald dat de wielerploeg Astana-Würth met kopman Aleksandr Vinokoerov mag starten in de Ronde van Frankrijk. De Tourdirectie had het CAS om een oordeel gevraagd in de hoop de ploeg te kunnen weren.

Astana-Würth is de opvolger van Liberty Seguros-Würth, de ploeg die betrokken is bij een grootscheeps dopingschandaal in Spanje. Het Amerikaanse Liberty trok zich onmiddellijk terug als sponsor. Ploegbaas Manolo Saiz stapte op in de hoop dat daarmee de schade voor het team beperkt zou blijven.

Saiz zou klant zijn geweest van een laboratorium in Madrid waar illegale bloedtransfusies werden uitgevoerd.

Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_39366052
Komt Tour-start Basso en Ullrich in het gevaar?

do 29/06/06 - Het Spaanse gerecht heeft de 56 renners geïdentificeerd die deel zouden uitmaken van een dopingnetwerk. Ook de namen van Jan Ullrich en Ivan Basso worden geciteerd. De ProTour-teams vatten de koe bij de horens: wie op de dopinglijst staat, mag niet starten in Strasbourg.

Donderdag is het onderzoeksgeheim opgeheven. Het parket had dat gevraagd, nadat de Spaanse krant El Pais al heel wat informatie had gelekt.

(foto Photonews)
Het Spaanse gerecht heeft een rapport van 500 bladzijden klaar dat zou worden overhandigd aan de Spaanse minister van Sport.

56 renners zouden betrokken zijn, onder wie veel buitenlanders. Het Spaanse wonderkind Alejandro Valverde en de Kazak Alexander Vinokoerov zouden daar volgens enkele bronnen niet bij zijn.

De Spaanse radiozender Cadena SER, doorgaans erg betrouwbaar, weet dat de namen van Jan Ullrich (foto) en Ivan Basso opduiken in het gerechtelijke dossier.

Worden ook genoemd: Joseba Beloki, Roberto Heras, Tyler Hamilton, Santiago Botero, José Enrique Gutierrez, Santiago Perez en Francisco Mancebo.

Ook de namen van Oscar Sevilla, Denis Mensjov en Juan Antonio Flecha worden gefluisterd.

Wie op de dopinglijst staat, zal niet starten
In Straatsburg, waar de Tour vertrekt, is het chaos. Het is er afwachten tot vrijdag 9.30u. Dan maakt de onderzoeksrechter de namen van alle renners in het dopingschandaal officieel bekend.

Van de 56 (of 58, afhankelijk van de bron) renners zouden er 22 aan de Tour deelnemen. Als hun namen vrijdag worden vrijgegeven, mogen ze niet aan de start komen van de proloog. Dat zou betekenen dat Ullrich en Basso er niet bij zijn.
bron: sporza
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')