abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39362158
zo ik heb mijn best gedaan vandaag:

keuken opgeruimd, gasfornuis schoongemaakt (rot werk ) vaatwasser opgeruimd en ingeruimd, de was, de wc, de kattenbak, boven gestofzuigd en de woonkamer opgeruimd.

vind het wel weer mooi zo en oh ja die reminder van "shine your sink" is wel handig hoor, is je keuken net even wat opgeruimder van (die vergat ik dus wel eens )

nu lekker in bad als beloning
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39362626
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:22 schreef Troel het volgende:
Ik heb voor mezelf het volgende kwartiertje ingezet op 19:45 uur.
Dan doe ik mee
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39362649
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:47 schreef Barb het volgende:
Zitten er eigenlijk ook reminders bij dat je eens een dagje niks hoeft?
Ik wil best regelmatiger een beetje doen, maar ik vertik het om 7 dagen in de week iets aan mijn huishouden te doen, al is het nog maar een minidingetje. Ik wil ook wel eens een dagje vrij, .
Je bent sowieso zaterdag en zondag huishoudvrij (en ik geloof dinsdag of zo ook)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39362716
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:52 schreef DarkElf het volgende:
zo ik heb mijn best gedaan vandaag:

keuken opgeruimd, gasfornuis schoongemaakt (rot werk ) vaatwasser opgeruimd en ingeruimd, de was, de wc, de kattenbak, boven gestofzuigd en de woonkamer opgeruimd.

vind het wel weer mooi zo en oh ja die reminder van "shine your sink" is wel handig hoor, is je keuken net even wat opgeruimder van (die vergat ik dus wel eens )

nu lekker in bad als beloning
Eigenlijk heb je volgens flylady principes dus gewoon veel te veel gedaan
We zijn vandaag in zone 5: woonkamer! En jij maakt het gasfornuis blinkend schoon

(maar wel lekker dat het gedaan is hè )
pi_39362758
isa leuke foto
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:14:50 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_39362791
Zo, nadat ik vanmiddag dus bezig ben geweest met de salade voor het eten en daarna netjes de boel opgeruimd heb, heb ik net het barbecuerooster staan schoonmaken wat we straks weer gaan gebruiken. En wederom glimt mijn aanrecht. Het voelt toch best goed.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39362863
lekker gevoel geeft dat he Troel ik hou hier thuis de badkamer bij en als ik die helemaal goed gepoetst heb ben ik ook altijd zo blij jammer dat hij altijd weer zo snel vuil wordt
pi_39362908
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je volgens flylady principes dus gewoon veel te veel gedaan
We zijn vandaag in zone 5: woonkamer! En jij maakt het gasfornuis blinkend schoon

(maar wel lekker dat het gedaan is hè )
ja maar.. ja maar het zag er niet uit

en idd, blij dat ie weer glimt. (waar een vrouwtje al blij mee kan zijn he? )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39362915
Ik kan mijn allereerste flylady-shine-your-sink moment nog herinneren. Ik had gepoetst en geboend en wow....wat was ik trots op mijn zonnebril-nodige-glans. Er bleef alleen iemand die nacht slapen en toen ik 's morgens mijn keuken inliep zaten er allemaal vieze tandpasta spetters in mijn gootsteen
pi_39362946
ja maar das ook kut

als mijn badkamer wastafel helemaal schoon is poets ik wel eens mijn tanden in de keuken puur om het effect niet te bederven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:23:04 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_39363001
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:18 schreef Riann het volgende:
lekker gevoel geeft dat he Troel ik hou hier thuis de badkamer bij en als ik die helemaal goed gepoetst heb ben ik ook altijd zo blij jammer dat hij altijd weer zo snel vuil wordt
Och, bij het barbecuerooster maakt me dat niet eens zo heel veel uit
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:23:47 #187
35189 Troel
scherp en bot
pi_39363018
Ik zorg ervoor dat ik de badkamerwastafel en spiegel pas schoon maak NADAT Bert zijn tanden heeft gepoetst. En de douche doe ik altijd terwijl ik aan het douchen ben, dan sta ik dus echt gewoon met een fles schoonmaakmiddel en een schuursponsje te douchen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:27:33 #188
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_39363108
joehoe! ik ga zo mijn kamer opruimen...te beginnen met het pakken van een vuilniszak en het in de kast hangen van al mijn schone kleren...zul je zien dat ik ineens weer dingen heb om aan te trekken!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_39363134
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:23 schreef Troel het volgende:
Ik zorg ervoor dat ik de badkamerwastafel en spiegel pas schoon maak NADAT Bert zijn tanden heeft gepoetst. En de douche doe ik altijd terwijl ik aan het douchen ben, dan sta ik dus echt gewoon met een fles schoonmaakmiddel en een schuursponsje te douchen
Dat doe ik ook Cremespoeling indoen, wasbak met schuursponsje bewerken, mijn haar uitspoelen etc.
pi_39363388
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:21 schreef DarkElf het volgende:
ja maar das ook kut

als mijn badkamer wastafel helemaal schoon is poets ik wel eens mijn tanden in de keuken puur om het effect niet te bederven
Ik moet altijd echt standaard plassen, 2 min nadat ik de wc heb schoongemaakt en de badkamer gedweild is.
  donderdag 29 juni 2006 @ 18:42:44 #191
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39363484
Isa, heb jij die duster(s) aangeschaft van Flylady? Zo ja, zijn die echt zo formidabel als ze beweren? Iedereen daar zo lyrisch over, en dan vertrouw ik het nooit.

En het blijven Amerikanen hè, alles is super en geweldig.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_39363546
Ik heb niets aangeschaft. De meeste Amerikaanse websites willen dat je met een credit card betaald en die heb ik niet. Verder heb ik me er niet in verdiept. Maar zo'n knalroze T-shirt met FLY erop vind ik wel eh...leuk
pi_39363573
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:39 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik moet altijd echt standaard plassen, 2 min nadat ik de wc heb schoongemaakt en de badkamer gedweild is.
mijn man moet altijd naar de wc als ik in het weekend de wc heb schoongemaakt. Maakt niet uit op welk tijdstip ik het doe
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39363639
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb niets aangeschaft. De meeste Amerikaanse websites willen dat je met een credit card betaald en die heb ik niet. Verder heb ik me er niet in verdiept. Maar zo'n knalroze T-shirt met FLY erop vind ik wel eh...leuk
ik vind zo'n stofafneem ding wel leuk ja

maar goed, ik gebruik hem toch niet want ik neem altijd nat af
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39363748
Ik doe wel alles met timer tegenwoordig Ik stof bijvoorbeeld 2 minuten per dag af en je kan in 2 minuten echt héél veel doen. En wat zijn nou 2 minuten...deze post zetten kost me al een minuut.
pi_39363816
misschien moet ik me gewoon minder laten afleiden, ik begin ergens mee, zie iets anders, ga daar mee verder en dat gaat zo door en door tot ik met tig dingen tegelijk bezig ben en nergens zin meer in heb

maar de laatste tijd gaat dat weer beter gelukkig
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_39363844
Ik moet dus duidelijk een eierwekkertje aanschaffen voor ik hiermee begin?
pi_39364384
ik gebruik meestal de stofzuiger met het borstelmondje om af te stoffen. Doe ik altijd standaard voordat ik de vloer enzo stofzuig. Maar ik heb dan ook eigenlijk geen prullaria wat ik kapot kan maken ofzo.

Wat ik vandaag aan huishouden gedaan heb:
-wc schoongemaakt
-vazen afvassen en water verversen van de waterplantjes/andere plan water gegeven
-natte kleding opgehangen
-droge kleding opgevouwen
-benedenverdieping opgeruimd
-benedenverdieping gestofd/gestofzuigd
-gekookt

wat ik nog ga doen:
-afwassen (is maar weinig)
-shine my sink
-nog wat wasgoed wegwerken

morgen:
-laatste wasgoed wegwerken
-bed verschonen/opmaken
-boven stofzuigen
-shine my sink, maar dan boven
-shine my shower

mijn huis is weer helemaal gepimpt morgen

en ja babysteps dat is leuk als je begint met een schoon huis. Dus even doorzetten en hard aan de slag en daarna weer met babysteps het onderhoud doen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:32:04 #199
3498 Barb
Graduated Fool
pi_39365041
Jeutje, wat heb jij veel gedaan vandaag!

Ik heb gedaan:
- was van waslijn afgehaald nadat ik em vannacht had laten hangen omdat ik gisteren geen zin meer had om het eraf te halen
- vaatwasser uitgeruimd
- op het terras gezeten

En dat vond ik eigenlijk wel weer genoeg voor vandaag.

.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_39365214
Jullie doen allemaal veel te veel! Behalve Barb dan
De babysteps zijn bedoeld voor het verkrijgen van een net huis. Jullie maken zeker ook uitgebreid schoon voor de schoonmaakster komt?

In de eerste week was onze badkamer echt een teringzooi. Dus mijn vriend vraagt me waarom ik een gootsteen sta te poetsen en de slaapkamer aan het opruimen ben terwijl de badkamer een ramp is. Ik heb gewoon gezegd 'die komt over 2 weken'. En dat heb ik ook toen pas gedaan. De badkamer is drastisch veranderd (declutter declutter declutter) en sindsdien helemaal schoon en opgeruimd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')