abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39305093
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alleen als vergelding
Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.
En vergelding als je zelf nog leeft vind ik niet gerechtvaardigd.
Wat dat betreft zou de hele wereld een voorbeeld mogen nemen aan Mahatma Ghandi.(Ja Mahatma dat vind ik hem zeker)
Maar in die tijd (van Mohammed) had ik het ongetwijfeld niet lang overleefd als ik deze doctrine al uberhaupt zou volhouden.
Wat dat betreft was het toch echt niet beter vroeger dan vandaag de dag.
Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
pi_39305145
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
Alleen als vergelding
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.
pi_39305213
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:37 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.
Dat recht heb je.
quote:
En vergelding als je zelf nog leeft vind ik niet gerechtvaardigd.
Het is dan ook niet je zelf laten vergelden, maar dingen die van je afgenomen worden, geld, huis, familie, land etc.
quote:
Wat dat betreft zou de hele wereld een voorbeeld mogen nemen aan Mahatma Ghandi.(Ja Mahatma dat vind ik hem zeker)
check mijn signature
quote:
Maar in die tijd (van Mohammed) had ik het ongetwijfeld niet lang overleefd als ik deze doctrine al uberhaupt zou volhouden.
Wat dat betreft was het toch echt niet beter vroeger dan vandaag de dag.
Wel voor de islam.
pi_39305279
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:

[..]

Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan dat van de Islam.
De christenen hebben ook het oude testament, dat is niet bepaald geweldloos.
Daarnaast vind ik de leer niet altijd even bepalend aangezien christenen door de eeuwen heen de nodige ellende hebben aangericht.
Net als moslims trouwens.
pi_39305307
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:

[..]

Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.
Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?
pi_39305373
Goeie OP Trigger

Een counterweight hebben we tegenwoordig wel nodig

Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessant Het boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155

Deze docu is ook leuk trouwens

Turning Muslim in Texas

http://video.google.com/videoplay?docid=-9184353144432289069&q=muslims+texas
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39305388
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?
Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?
pi_39305405
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:
Goeie OP Trigger

Een counterweight hebben we tegenwoordig wel nodig

Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessant Het boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155

Deze docu is ook leuk trouwens

Turning Muslim in Texas

http://video.google.com/videoplay?docid=-9184353144432289069&q=muslims+texas
Salaam agie, alles goed?

Thnx en bedankt voor je bijdrage
pi_39305417
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?
als boek, niet meer.
pi_39305466
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

als boek, niet meer.
Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?
pi_39305484
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?
Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.
pi_39305518
Ik weet wat Islam betekent, de betreffende zinsnede hoor je alleen vaak. Je zegt dat vergelding niet wordt aangemoedigd, waar je keurt wel Mohammed's daden van vergelding goed. Ik ben geen bijbelkenner, maar ik weet wel dat er het volgende in staat. Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere".
pi_39305537
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.
(Korantaal veel te lyrisch)
pi_39305630
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Salaam agie, alles goed?

Thnx en bedankt voor je bijdrage
Salaam back at ya! Jawel, alleen last van mijn ogen vandaag. Ga lekker mijn nestje in zo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39305716
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Golradir het volgende:
Ik weet wat Islam betekent, de betreffende zinsnede hoor je alleen vaak. Je zegt dat vergelding niet wordt aangemoedigd, waar je keurt wel Mohammed's daden van vergelding goed. Ik ben geen bijbelkenner, maar ik weet wel dat er het volgende in staat. Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere".
Vergelding in de zin van zelfverdediging:
quote:
190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

[quote] waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;
Om dus niet over je heen te laten lopen, wat voorkeur betreft.:
quote:
Verdrijf het kwade met het beste(goede)
pi_39305728
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
-Rabia Al-Basri
pi_39305779
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etc
pi_39305789
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
ook
pi_39305801
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Salaam back at ya! Jawel, alleen last van mijn ogen vandaag. Ga lekker mijn nestje in zo
beterschap
pi_39305828
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etc
Een zoon toewijzen ?
Dat is toch door de christenen bedacht ergo NT?
pi_39305885
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:58 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Een zoon toewijzen ?
Dat is toch door de christenen bedacht ergo NT?
Efraim, OT.
pi_39305898
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

beterschap
Danke sehr!
-Rabia Al-Basri
pi_39305903
Wat mij opvalt is dat er vele docu's en boeken zijn die het bewijs van Jezus ontkrachten. Maar zelden vind je een docu of boek dat aantoont dat Mohammed niet bestaan heeft. Of mis ik iets. Ik ben in ieder geval blij dat ik wat meer te weten kan komen over een volwaardige mooie religie.
Vrij van de maatschappelijke normen ontdekken we nieuwe wegen. De vrouw haar vrijheid, geeft de man het meeste plezier
pi_39305967
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:00 schreef monogawie het volgende:
Wat mij opvalt is dat er vele docu's en boeken zijn die het bewijs van Jezus ontkrachten. Maar zelden vind je een docu of boek dat aantoont dat Mohammed niet bestaan heeft. Of mis ik iets. Ik ben in ieder geval blij dat ik wat meer te weten kan komen over een volwaardige mooie religie.
Thnx

Misschien omdat Jezus nooit is begraven volgens overleveringen en gestegen is naar God?
pi_39306290
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Efraim, OT.
Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.
Dat Efraim ipv Manasse zeg maar de zegen van oudste zoon ontvangt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')