Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.quote:
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
Alleen als vergelding
Dat recht heb je.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:37 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.
Het is dan ook niet je zelf laten vergelden, maar dingen die van je afgenomen worden, geld, huis, familie, land etc.quote:En vergelding als je zelf nog leeft vind ik niet gerechtvaardigd.
check mijn signaturequote:Wat dat betreft zou de hele wereld een voorbeeld mogen nemen aan Mahatma Ghandi.(Ja Mahatma dat vind ik hem zeker)
Wel voor de islam.quote:Maar in die tijd (van Mohammed) had ik het ongetwijfeld niet lang overleefd als ik deze doctrine al uberhaupt zou volhouden.
Wat dat betreft was het toch echt niet beter vroeger dan vandaag de dag.
De christenen hebben ook het oude testament, dat is niet bepaald geweldloos.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:
[..]
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan dat van de Islam.
Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:
[..]
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.
Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?
Salaam agie, alles goed?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:
Goeie OP Trigger![]()
Een counterweight hebben we tegenwoordig wel nodig![]()
Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessantHet boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155
Deze docu is ook leuk trouwens![]()
Turning Muslim in Texas![]()
http://video.google.com/videoplay?docid=-9184353144432289069&q=muslims+texas
als boek, niet meer.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?
Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?quote:
Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.
Salaam back at ya!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Salaam agie, alles goed?
Thnx en bedankt voor je bijdrage
Vergelding in de zin van zelfverdediging:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Golradir het volgende:
Ik weet wat Islam betekent, de betreffende zinsnede hoor je alleen vaak. Je zegt dat vergelding niet wordt aangemoedigd, waar je keurt wel Mohammed's daden van vergelding goed. Ik ben geen bijbelkenner, maar ik weet wel dat er het volgende in staat. Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere".
Om dus niet over je heen te laten lopen, wat voorkeur betreft.:quote:190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
[quote] waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;
quote:Verdrijf het kwade met het beste(goede)
Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ikquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.
(Korantaal veel te lyrisch)
De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etcquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.
(Korantaal veel te lyrisch)
ookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
beterschapquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Salaam back at ya!Jawel, alleen last van mijn ogen vandaag. Ga lekker mijn nestje in zo
![]()
Een zoon toewijzen ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etc
Efraim, OT.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:58 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Een zoon toewijzen ?
Dat is toch door de christenen bedacht ergo NT?
Danke sehr!quote:
Thnxquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:00 schreef monogawie het volgende:
Wat mij opvalt is dat er vele docu's en boeken zijn die het bewijs van Jezus ontkrachten. Maar zelden vind je een docu of boek dat aantoont dat Mohammed niet bestaan heeft. Of mis ik iets. Ik ben in ieder geval blij dat ik wat meer te weten kan komen over een volwaardige mooie religie.
Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.quote:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jere/31.htmlquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:11 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.
Dat Efraim ipv Manasse zeg maar de zegen van oudste zoon ontvangt?
Geen probleemquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:25 schreef Vandeplato het volgende:
Tja bijbelteksten zullen wel nooit mijn ding worden.Onduidelijk en op velerlei manieren uit te leggen, maar bedankt voor de moeite.
Iemand die de joodse profeten/heilige geschriften etc ontkend, kan geen moslim zijn volgens Mohammed en ook Judaisme komt van Allah leren de moslims.quote:Trouwens (offtopic) wat denken moslims (of jij iig) over ongelovigen voor het onstaan van de religies (en dan mn voor het Joodse monotheisme)?
Jawel, Allah zegt hierover:quote:Deze mensen konden natuurlijk onmogelijk het "juiste" geloof belijden, verdienen ze dus geen plaats in het paradijs cq de hemel?
En ongeveer dezelfde stelling, een figuur als Ghandi of moeder Theresa die ongelovelijk veel goede dingen gedaan hebben maar niet het "juiste" geloof beleden hebben, verdienen die geen plek in het paradijs cq hemel maar een zeg maar matig goed geleefd hebbende moslim wel?
Ja oke, maar Allah betekent gewoon De God, dus in andere woorden je moet gewoon in God geloven. Zolang je in God gelooft kom je aanmerking voor het paradijs. Ben ik het niet met je eens, vanaf de tijd van Adam werd al geroepen te geloven in een God, of heb je het nu over historische overleveringen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:37 schreef Vandeplato het volgende:
Ja maar dan ben je dus wel verplicht om in Allah te geloven.
Als je wel goed leeft maar niet in Allah gelooft dus niet?
Voor een bepaalde tijd was er ook nog niet het Joodse geloof in 1 god ergo men kon niet in 1 god geloven want die was nog niet "bedacht".
(Komt erg onrechtvaardig op mij over)
Neem bv de oude Grieken, monotheisme was nog niet bedacht dus in 1 god konden ze niet geloven.Zijn ze dus uitgesloten uit het paradijs cq hemel omdat ze geen monotheisme hebben bedacht?quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja oke, maar Allah betekent gewoon De God, dus in andere woorden je moet gewoon in God geloven. Zolang je in God gelooft kom je aanmerking voor het paradijs. Ben ik het niet met je eens, vanaf de tijd van Adam werd al geroepen te geloven in een God, of heb je het nu over historische overleveringen?
Volgens de koran hebben alle naties openbaringen ontvangen, die gene die het niet hebben ontvangen treft geen blaam.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Neem bv de oude Grieken, monotheisme was nog niet bedacht dus in 1 god konden ze niet geloven.Zijn ze dus uitgesloten uit het paradijs cq hemel omdat ze geen monotheisme hebben bedacht?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:45 schreef Alulu het volgende:
Pssst... Soera 17 aya 15
Echter, volgens Islamitische theologie en Koran zijn er vele boodschappers gestuurd naar de mensheid, om in de Schepper te geloven.
thnx agie, die zocht ikquote:15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.
Ik heb geen openbaring ontvangen!quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de koran hebben alle naties openbaringen ontvangen, die gene die het niet hebben ontvangen treft geen blaam.
Jij hoort bij de natie van Mohammedquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:47 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Ik heb geen openbaring ontvangen!(Ik voel me sowieso statenloos)
Genoeg gedagdroomd ik ga nachtdromen.Fait des beaux reves.
De islam leert geen erfzonde hequote:Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef Vandeplato het volgende:
15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. (En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.)
Kijk dat zijn mooie spreuken.(Tussen haakjes mag er van mij af)
Niet waar.quote:
Heb jij de Bijbel eigenlijk gelezen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
De bijbel predikt ook haat. Gelukkig negeren de meeste christenen dat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:34 schreef Vandeplato het volgende:
Trouwens de gedachte dat ruim een miljard mensen een geloof zouden aanhangen wat haat predikt vind ik erg ondoordacht.
Een mooie spreuk? De godsdienststichter Mohammed heeft zijn tegenstanders gewoon geen "dwalers" te noemen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef Vandeplato het volgende:
hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.
Kijk dat zijn mooie spreuken.
He goedemorgen deus absconditus.quote:Op woensdag 28 juni 2006 06:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een mooie spreuk? De godsdienststichter Mohammed heeft zijn tegenstanders gewoon geen "dwalers" te noemen.
En natuurlijk. Mohammed was gewoon een vuile geesteszieke pedofiel.
Klik even op Akje's postgeschiedenis....quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:51 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Wat voor geestesziekte denk je dat Mohammed had?
Dat is en blijft naar mijn mening een punt van interpretatie van die boeken en erg duidelijk zijn ze vaak niet .quote:Op woensdag 28 juni 2006 05:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De bijbel predikt ook haat. Gelukkig negeren de meeste christenen dat.
Nee maar ze hebben wel een alternatief "bedacht":quote:
Hij wil me ook al niet vertellen waarom hij zo'n probleem heeft met christenen (voor hem gristenen) die geloven dat mensen die niet in de "messias" Jezus geloven niet naar de hemel gaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klik even op Akje's postgeschiedenis....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |