abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39293225
Na 3 jaar fulltime te hebben gewerkt begin ik in september weer met een HBOstudie. Ik heb een eigen huis, eigen paard en een auto. De hypotheek van mijn huis is prima, betaal nog geen 300 euro netto per maand. Het paard is duur, maar daar kan ik wel op bezuinigen en de auto kan ik inruilen voor een goedkopere.

Wat zijn de kosten als student zijnde ongeveer? Dus wat betalen jullie aan je woning, hobby's, uitgaan en aan de studie zelf??

En hebben jullie veel tijd voor een bijbaantje??
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:47:39 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39293272
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:46 schreef Coolcat het volgende:
Na 3 jaar fulltime te hebben gewerkt begin ik in september weer met een HBOstudie. Ik heb een eigen huis, eigen paard en een auto. De hypotheek van mijn huis is prima, betaal nog geen 300 euro netto per maand. Het paard is duur, maar daar kan ik wel op bezuinigen en de auto kan ik inruilen voor een goedkopere.

Wat zijn de kosten als student zijnde ongeveer? Dus wat betalen jullie aan je woning, hobby's, uitgaan en aan de studie zelf??

En hebben jullie veel tijd voor een bijbaantje??
je gaat toch niet als oude poep naar die kinderpartijtjes toe? dus ik denk niet meer dan je nu al uitgeeft.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:48:44 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_39293313
Studenten lopen niet met een paard, dure auto en mooi huis rond, dus als je nou eerst eens dat paard ( ) weg doet.. en dan vallen de kosten per maand nog wel mee!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_39293368
Als het paard weg doen een optie was had ik dat wel genoemd, maar die gaat dus niet weg! Als je niks zinnigs hebt te antwoorden, antwoord dan niet... :n
En hoe kom je erbij dat het een mooi huis en dure auto is...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:51:36 #5
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_39293402
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:50 schreef Coolcat het volgende:
Als het paard weg doen een optie was had ik dat wel genoemd, maar die gaat dus niet weg! Als je niks zinnigs hebt te antwoorden, antwoord dan niet... :n
dan maar als antwoord:

Zoals het er nu uit ziet valt t wel mee hoor. Als je 3 jaar gewerkt heb, heb je vast meer geld op je rekening dan een gemiddelde beginnende student.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:52:35 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39293437
ts, je doet net of alles veranderd aan je levenssituatie als je gaat studeren. je hoeft dus eigenlijk alleen maar te weten wat de studie kost. en dat weet je waarschijnlijk toch al.
pi_39293483
Ik heb geen flauw idee wat boeken enzo kosten en weet ook niet echt hoeveel stufi ik krijg...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:54:39 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_39293505
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:54 schreef Coolcat het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat boeken enzo kosten en weet ook niet echt hoeveel stufi ik krijg...
ligt aan de inkomens van je ouders, of je op jezelf woont of niet etc.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:56:52 #9
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39293572
Dat word leuk als je maar 300,= stufi krijgt
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_39293618
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:46 schreef Coolcat het volgende:

Wat ben je daar nu zelf aan kwijt?

Op hoeveel stufi je recht hebt kun je uitrekenen met het programma op www.ib-groep.nl
Je betaalt geloof ik ongeveer 1500 euro aan opleidingskosten.
Daarnaast inderdaad nog boeken.
Je kunt je boeken natuurlijk nieuw kopen, maar tweedehands kan ook.
Zelf haalde ik altijd veel uit de bibliotheek en betaalde dan na een trimester een paar euro boete per boek.

Bij een HBO studie blijft er tijd zat over voor een bijbaantje. Vaak hoef je maar 3 dagen in de week naar school.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39293620
Boeken ligt aan je opleiding (400 euro per jaar ongeveer) en studiefinanciering is voor uitwonenden maximaal 460 ofzo. Je hebt geen tijd meer om te werken, dus 300 euro hypotheek per maand alleen van studiefinanciering betalen is wel erg veel. Als je geen spaargeld hebt zal je wel moeten lenen.
pi_39293639
Ja dat bedoel ik dus, daarom vroeg ik me af wat de gemiddelde student betaald voor een kamer...
pi_39293685
oeh, zo te zien heb je aardig wat vaste lasten.
Dat zal flink lenen worden...
Ik denk dat je het nooit kunt opbrengen met een bijbaan en stufi
Do what you love, love what you do!
pi_39293716
1300 euro per jaar aan school, zo'n 1000 euro aan boeken, afhankelijk van de studie

afhankelijk waar je woont betaal je voor een kamer 200-400 euro p/m
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:02:00 #15
141631 Jesse-
Yeeehaaw!
pi_39293740
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:59 schreef Coolcat het volgende:
Ja dat bedoel ik dus, daarom vroeg ik me af wat de gemiddelde student betaald voor een kamer...
ligt maar net aan de stad
voor 250 heb je overal wel wat
maar verwacht dan niet zoveel ruimte als je nu hebt natuurlijk
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:02:18 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39293751
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:59 schreef Coolcat het volgende:
verhuur je huis en ga in een 'bezemkast' op kamers wonen. paard wordt wel lastig dan.
pi_39293768
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:58 schreef p-etr-a het volgende:
Je hebt geen tijd meer om te werken
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_39293772
Ik ben zelf een student en rij in een toch tamelijk dure auto rond, ga vaak dingetjes doen en heb ook een paar tamelijk dure hobby's maar kom toch goed rond.
Heb dan wel een baantje door het jaar door (anders wordt het toch wel erg lastig ).
Maar als je toch al 3 jaar full time hebt gewerkt, zorg dan gewoon voor een klein bijbaantje dan moet dat best wel lukken lijkt me zo
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_39293789
Ik denk dat de gemiddelde kamer ook wel zo'n 300 euro kost per maand, als het al niet meer is. De auto kun je er denk ik echt niet bijhebben.. je moet ook nog de verzekering, wegenbelasting en niet vergeten de benzine betalen. Ik zou geld bijlenen en een bijbaantje nemen. Ik studeer zelf aan de universiteit en verdien met mn bijbaantje nog eens 200 extra per maand. Ik hoop dat je een spaarpotje hebt voor de boeken en het collegegeld..
pi_39293808
Paard staat bij mijn ouders, dus dat zit wel goed...

Bijbaantje voor 2-3 dagen per week, stufi en lening, volgens mij moet het dan wel lukken dus...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:13:16 #21
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_39294132
Ben zelf thuiswonend, heb het geluk dat mijn ouders mijn studie betalen (en steken de 89 euro stufi dan ook lekker in eigen zak ), heb een riante bijbaan waarmee ik elke maand ruim 500 euro netto mee verdien, ik stort elke maand minstens de helft op mijn spaarrekening en de rest gaat op aan telefoon (25 euro), zorgverzekering (67 euro), sponsorkindje (12,50), de chipknip om op school dingetjes te kopen (eten, papier printen), uitgaan, af en toe tankje benzine, andere kosten. Je hoort mij dus niet klagen over mijn financiele positie Nu heb ik dan ook geen enkele reden tot klagen.

Nog een tip: probeer je studieboeken voor zover mogelijk via marktplaats oid te kopen EN weer verkopen. Ik heb vaak boeken die mijn klasgenoten nieuw voor 50 euro kopen via MP gekocht voor een tientje. Kan echt heel veel schelen.
pi_39294177
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:02 schreef imago het volgende:

[..]

Ik iig niet. Misschien 1 dag in de week, maar daar blijft het wel bij. Daarmee verdien je niet genoeg geld om zo'n hypotheek zonder lening te handhaven.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:15:56 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39294212
als ze haar huis verhuurd voor 300 meer dan ze aan huur betaald voor een kippenhok, dan is ze er toch?
pi_39294283
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
als ze haar huis verhuurd voor 300 meer dan ze aan huur betaald voor een kippenhok, dan is ze er toch?
En moet TS dan zelf in een kippenhok gaan zitten?
pi_39294514
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
Ze?? Ik lees gewoon mee hoor... En ik ga idd niet in een kippenhok zitten, zo groot woon ik bij-de-weg niet hoor, gewoon een flatje... En huis verhuren daar begin ik echt niet aan! Wat een ellende haal je je dan op de hals zeg...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:29:42 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39294731
Na 3 jaar werk zou je een spaarpotje moeten hebben. 300 euro hypotheek is vast met hypotheekaftrek, dat ben je binnenkort dus kwijt, want je betaald geen belasting meer.
Geef je knol weg, verkoop je auto, en welkom bij de OV-kaart!
censuur :O
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:34:18 #27
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_39294897
Je kan ook erotische foto's laten maken, dan kan je je paard en je auto wel houden.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 19:47:49 #28
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39295385
Als iedereen nou niet probeert grappig te zijn

De optie avondstudie is niet te doen? Ik denk dat je toch best veel moet inleveren als ik eerlijk ben.
Je kan je hypotheek niet voortzetten? 300 euro betaal je netto ook aan kamers.
De auto... to be honest - OV jaarkaart!
Het paard... mag ik dit als luxe artikel houden? Het klinkt lullig maar er zijn zat die geen huisdier hebben omdat het alleen geld kost tijdens een studie
Je zal gewoon flink moeten inleveren. Bijbaantje okay... maar kan je daarvan het paard houden? Vollop de IBG lening nemen..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_39295399
Is er geen optie de studie duaal te volgen?
pi_39295632
Ik krijg ¤300,- van mijn ouders, daar gaat ¤200,- van naar de huur kamer.
Verder ¤240,- uitwonende beurs en ik werk ook nog in de weekenden; ¤300,- per maand.

Ik ga dan ook wel (redelijk vaak) stappen, kleren kopen enz. Uiteraard moet ik ook eten, dus daar gaat ook wat geld naartoe. (Mijn ouders betalen overigens de boeken en studie nog)

Kortom; ik kom goed rond. Ik denk dat jij dat ook wel lukt, je hebt immers ongeveer gelijke vaste lasten als dat van een 'gewone' student. Ik zou uiteraard dan wel een bijbaan erbij nemen.
It's Nice To Be Important, But It's More Important To Be Nice!
pi_39295808
Als je serieus wilt gaan studeren, maak dan gewoon een simpel kostenplaatje. Je kan makkelijk geld lenen bij de IB-groep, dus als je voltijd wilt gaan studeren, zal dat met deze uitgaven wel nodig zijn. Al had je natuurlijk moeten sparen om in ieder geval collegegeld en boeken te kunnen betalen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39295896
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:54 schreef DrunkenMuncky het volgende:
Ik krijg ¤300,- van mijn ouders, daar gaat ¤200,- van naar de huur kamer.
Verder ¤240,- uitwonende beurs en ik werk ook nog in de weekenden; ¤300,- per maand.

Ik ga dan ook wel (redelijk vaak) stappen, kleren kopen enz. Uiteraard moet ik ook eten, dus daar gaat ook wat geld naartoe. (Mijn ouders betalen overigens de boeken en studie nog)

Kortom; ik kom goed rond. Ik denk dat jij dat ook wel lukt, je hebt immers ongeveer gelijke vaste lasten als dat van een 'gewone' student. Ik zou uiteraard dan wel een bijbaan erbij nemen.
Als mijn ouders m'n studie en huur zouden betalen kwam ik ook wel makkelijk rond ja...
  Moderator dinsdag 27 juni 2006 @ 20:02:57 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39295924
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:01 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Als mijn ouders m'n studie en huur zouden betalen kwam ik ook wel makkelijk rond ja...
Ik wou het niet zeggen.

540 euro om te eten en te stappen en kleren te kopen. Daavan moeten sommige 4 koppige gezinnen alles mee doen
pi_39296956
Duaal is een optie ja, maar ik kan geen werk vinden, dus vandaar dat ik begin met voltijd en dan hoop ik alsnog in februari in te stromen in duaal. Maar goed, het 1e half jaar moet ik wel rond komen. Heb nu al een brief op de bus gedaan voor een bijbaantje, ik moet met mijn werkervaring wel een vrij goed bijbaantje kunnen vinden, ben immers gediplomeerd al.
Tja en mijn ouders zullen wat bij gaan springen, maar gaan echt niet de hele studie betalen.
En de reden dat ik weer ga studeren is oa dat ik echt weg wil bij mijn werk, oa door reorganisatie. Anders was ik idd deeltijd gaan doen...
pi_39297339
Snel geschat wat ik gemiddeld per maand uitgeef:

Huur: 350
Eten/drinken: 150
Uitgaan enzo: 300
Kleding: 100
Studie + boeken: 175
Vakantie: 125

Maar ik denk dat je best kan besparen op et een en ander. Denk dat de goedkoopste student op 600 (kamer 250; stduie+boeken 125; eten/drinken 150; kleding 50; wat extras 25) zit ofzo. Maar denk zeker als je daarvoor wel geld verdient hebt, je wellicht wat meer wilt uitgeven.
ik ben sowieso da bomb
pi_39297384
1500 Euro Collegegeld p/jaar. (betaal ik echter niet zelf) zo'n 500-600 Euro aan boeken p/jaar, 305,50 p/mnd huur - 75 euro huursubsidie. Normaal een bijbaantje wat zo'n 2.500 - 4.000 euro per/jr. opleverd. Nu echter al een paar maanden aan het teren op mijn spaarpot. En 240 Euro p/mnd uitwonende beurs.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:40:31 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39297448
Doe even "tactisch" met aftrekposten! Je hebt dit jaar gewerkt, en dus belasting betaald. Als je halverwege het jaar stopt, krijg je sowieso al een deel terug (halverwege volgend jaar, tegen die tijd een leuke financiele meevaller waar je zeker je collegegeld weer van kan betalen) , omdat je in het progressieve belastingstelsel dan te veel hebt betaald.
Als je in september 1500 euro collegegeld + studieboeken betaald, zijn dat (na de drempelwaarde) ook aftrekposten. Hoe meer studiekosten je dit jaar maakt, hoe meer je dus kan profiteren van je belastingaftrek! Koop een paar dure boeken die je begin volgend jaar toch nodig hebt alvast dit jaar.
Heb je studiefinanciering, dan gaat elke cent die je dit jaar krijgt, van je aftrekpost af. Oftewel: vraag stufi pas aan in januari! Dat moet je waarschijnlijk sowieso al doen, omdat je na 6-8 maanden werken + vakantiegeld wel over je "bijverdiengrens" heen bent, en dus de stufi die je vanaf september zou krijgen, moet terugbetalen PLUS een boete wegens het onterecht gebruik van je OV-kaart... Dit zijn de belangrijkste dingen die je een hoop geld kunnen besparen als je ze even doorrekent.
Als je geen stufi krijgt, ligt het dus net wat anders. In ieder geval je collegegeld in 1 keer betalen in september, niet in termijnen, want dan is je aftrekpost weg dit jaar. En volgend jaar zal je minder werken, en dus minder kunnen aftrekken.

Heb je de afgelopen paar jaar een computer gekocht? Dan is die natuurlijk bedoeld voor je studie! Afschrijven in 3 jaar, 10% restwaarde, dus per jaar 30% van de nieuwwaarde zijn studiekosten. Natuurlijk Fok! je ook, dus de computer heeft ook prive-gebruik, maar als enthousiaste student gebruik je hem 90% voor je studie. Dus: 30 % * 90 % van de nieuwwaarde ==> 27% van de nieuwwaarde van je computer is een hele mooie aftrekpost voor bij je studiekosten op je volgende belastingaangifte.

Oh yeah, het is je recht om te proberen zo weinig mogelijk belasting te betalen door middel van legale aftrekposten

En dit jaar heeft een bijbaantje natuurlijk weinig zin, omdat je relatief veel belasting betaald. Beter je tijd aan je studie besteden, en vanaf januari weer gaan werken

[ Bericht 14% gewijzigd door RemcoDelft op 27-06-2006 20:45:57 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:45:06 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39297608
600-700 euro heb je in een gewone situatie al nodig. Tel daar je meerkosten voor huisvesting, paard en auto bij op en je gaat over de 1000 euro. Bedenk je of het haalbaar is om dat bij elkaar te krijgen en je weet welke richting je op moet werken.

Overigens wisselt het per studie hoe goed je er naast kunt werken.
Vampire Romance O+
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:47:11 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39297672
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:24 schreef Coolcat het volgende:

[..]

Ze?? Ik lees gewoon mee hoor... En ik ga idd niet in een kippenhok zitten, zo groot woon ik bij-de-weg niet hoor, gewoon een flatje... En huis verhuren daar begin ik echt niet aan! Wat een ellende haal je je dan op de hals zeg...
ik verhuur ook, geen problemen mee. je moet gewoon altijd weten wat je doet. geldt ook voor nieuwe hbo-opleidingen.
pi_39297698
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:13 schreef RenzoBrad het volgende:
Ben zelf thuiswonend, heb het geluk dat mijn ouders mijn studie betalen (en steken de 89 euro stufi dan ook lekker in eigen zak ), heb een riante bijbaan waarmee ik elke maand ruim 500 euro netto mee verdien, ik stort elke maand minstens de helft op mijn spaarrekening en de rest gaat op aan telefoon (25 euro), zorgverzekering (67 euro), sponsorkindje (12,50), de chipknip om op school dingetjes te kopen (eten, papier printen), uitgaan, af en toe tankje benzine, andere kosten. Je hoort mij dus niet klagen over mijn financiele positie Nu heb ik dan ook geen enkele reden tot klagen.

Nog een tip: probeer je studieboeken voor zover mogelijk via marktplaats oid te kopen EN weer verkopen. Ik heb vaak boeken die mijn klasgenoten nieuw voor 50 euro kopen via MP gekocht voor een tientje. Kan echt heel veel schelen.
ik wil ook 500 euro per maand!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:51:10 #41
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_39297791
gaan studeren en vragen of ze der paard kan houden met je stufi
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_39297889
HBO-student, thuiswonend.

Uitgaven:
Telefoonrekening: 35 e
Ziektekosten: 67 e
Uitgaan: 200 e ofzo, variëert per maand
En dan nog de losse dingen die af en toe gekocht (moeten) worden
Opleiding wordt betaald door m'n ouders, stufi is voor mij, boeken betaal ik zelf (inderdaad via MP doen o.i.d., scheelde mij 60-70% afgelopen jaar).

Inkomsten uit mijn werk zijn tussen de 500 & 1000 euro p/m, ligt er maar net aan hoeveel ik kan werken ivm school. Bij een volle maand qua studie ligt het rond de 600 euro. Nu is het vakantie, ga ik zoveel mogelijk werken, en dan ligt het hopelijk boven de 1000 euro.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:54:55 #43
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_39297905
weet je.. je mag -- ! legaal ! -- per persoon 3 wietplanten hebben voor eigen gebruik

neef van me doet het ook en het scheelt toch al een paar rondjes p/maand
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_39297951
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Doe even "tactisch" met aftrekposten! Je hebt dit jaar gewerkt, en dus belasting betaald. Als je halverwege het jaar stopt, krijg je sowieso al een deel terug (halverwege volgend jaar, tegen die tijd een leuke financiele meevaller waar je zeker je collegegeld weer van kan betalen) , omdat je in het progressieve belastingstelsel dan te veel hebt betaald.
Als je in september 1500 euro collegegeld + studieboeken betaald, zijn dat (na de drempelwaarde) ook aftrekposten. Hoe meer studiekosten je dit jaar maakt, hoe meer je dus kan profiteren van je belastingaftrek! Koop een paar dure boeken die je begin volgend jaar toch nodig hebt alvast dit jaar.
Heb je studiefinanciering, dan gaat elke cent die je dit jaar krijgt, van je aftrekpost af. Oftewel: vraag stufi pas aan in januari! Dat moet je waarschijnlijk sowieso al doen, omdat je na 6-8 maanden werken + vakantiegeld wel over je "bijverdiengrens" heen bent, en dus de stufi die je vanaf september zou krijgen, moet terugbetalen PLUS een boete wegens het onterecht gebruik van je OV-kaart... Dit zijn de belangrijkste dingen die je een hoop geld kunnen besparen als je ze even doorrekent.
Als je geen stufi krijgt, ligt het dus net wat anders. In ieder geval je collegegeld in 1 keer betalen in september, niet in termijnen, want dan is je aftrekpost weg dit jaar. En volgend jaar zal je minder werken, en dus minder kunnen aftrekken.

Heb je de afgelopen paar jaar een computer gekocht? Dan is die natuurlijk bedoeld voor je studie! Afschrijven in 3 jaar, 10% restwaarde, dus per jaar 30% van de nieuwwaarde zijn studiekosten. Natuurlijk Fok! je ook, dus de computer heeft ook prive-gebruik, maar als enthousiaste student gebruik je hem 90% voor je studie. Dus: 30 % * 90 % van de nieuwwaarde ==> 27% van de nieuwwaarde van je computer is een hele mooie aftrekpost voor bij je studiekosten op je volgende belastingaangifte.

Oh yeah, het is je recht om te proberen zo weinig mogelijk belasting te betalen door middel van legale aftrekposten

En dit jaar heeft een bijbaantje natuurlijk weinig zin, omdat je relatief veel belasting betaald. Beter je tijd aan je studie besteden, en vanaf januari weer gaan werken
Pff ingewikkeld, maar hier kan ik wel wat mee... Nou die PC heb ik al 2 jaar, dus helaas, maar dat van die aftrek daar had de hypotheekadviseur het ook al over. Hij waarschuwde alleen wel voor een limiet... ?

Ik bekijk dit nog ff..
pi_39298067
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:51 schreef Pumatje het volgende:
gaan studeren en vragen of ze der paard kan houden met je stufi
Ik heb nergens gevraagd of ik me paard kan houden, die blijft gewoon...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:59:03 #46
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39298069
De limiet in de hoogte voor aftrek van studiekosten zal je bij een normale studie nooit halen!
Als je PC 2 jaar oud is, heb je dus nog 1 jaar aftrek te gaan voor-ie afgeschreven is volgens de fiscus.

[ Bericht 4% gewijzigd door RemcoDelft op 27-06-2006 21:39:57 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:00:31 #47
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39298135
Die aftrek beperkt zich trouwens tot vast bedrag van ca. 180 euro. Je mag het alleen tegen werkelijke kosten aftrekken als je over het dubbele van dit bedrag heengaat. Er geldt sowieso een drempel van 500 euro, en, zoals gezegd, je moet het wel eerst aan belasting betaald hebben voor je het terug kan krijgen, en aangezien je ook al een hypotheek hebt zou ik door de rente die je al als aftrekpost opvoert niet te snel juichen.
Vampire Romance O+
pi_39298140
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:59 schreef RemcoDelft het volgende:
De limiet voor aftrek van studiekosten zal je bij een normale studie nooit halen!
Als je PC 2 jaar oud is, heb je dus nog 1 jaar aftrek te gaan voor-ie afgeschreven is volgens de fiscus.
Ik wou net zeggen. De studiekosten zijn te gering om in aanmerking te komen voor aftrek.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:04:27 #49
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39298284
Ik krijg m'n vorige post niet meer gewijzigd. In ieder geval: dat vaste bedrag geldt alleen als je geen stufi meer krijgt, had ik niet aan gedacht.
Vampire Romance O+
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:18:06 #51
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39298676
quote:
Heb je ook het pdfje gekeken dat erachter hangt?
http://download.belasting(...)n_had_ib2661t5fd.pdf
Vampire Romance O+
pi_39300136
jeps, volgens mij kan je alles aftrekken -500 euro... Ik heb niks met die maximum te maken. Heb al ff de nep VT ingevuld om ff te checken.
pi_39300227
O ja, heb mijn PC vorig jaar rond deze tijd gekocht, dus dat valt ook weer mee... Morgen wel meteen ff de IB groep bellen om mijn aanvraag voor stufi stop te zetten, anders kan ik boete gaan dokken. Zit dus wel al aan mijn bijverdiengrens voor dit jaar...
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:57:34 #54
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39300434
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:35:16 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:03:10 #55
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39300678

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:35:17 ]
Zerg schreef:
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:19:10 #56
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_39301493
Komt meer binnen dan eruit gaat
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:24:05 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39301744
Mikkie ==> Nu je het zegt, zoiets zit me ook bij! Maar qua aftrekposten is het ongunstig (lees: als je 1000 euro stufi vangt, gaat zeg maar 35% of wat je tarief ook is daarvan direct naar de fiscus dit jaar).
Voor de zekerheid even navragen bij de IB-groep wat die boete betreft kan natuurlijk nooit kwaad, als je je OVkaart dit jaar al wilt.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:33:04 #58
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39302176

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:35:17 ]
Zerg schreef:
  dinsdag 27 juni 2006 @ 22:39:08 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_39302492
Mag ik je paard hebben?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_39310858
Nee

Die auto heb ik wel, maar vanaf hier ga ik liever met ov naar gron dan met de auto... Die auto wil ik dan inruilen voor een oud koekblik of scooter zodat ik wel iedere dag naar paard op en neer kan, maar niet zoveel kwijt ben aan belasting en verz, heb een diesel namelijk.

Ik ga zo de IB groep ff bellen...
pi_39310896
Ik geef ongeveer 800 euro per maand uit. 90 stufie, 470 lenen en 300 euro salaris. NB. Ik ben nu wel met mijn rijbewijs bezig. Normaal leen ik 150 euro bij.
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:28:06 #62
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39311810
Wat kost zo'n paard per maand nou?
Vampire Romance O+
pi_39322943
Nou ja ik betaal geen stalling en voer doordat ie bij mijn ouders staat, maar aan lessen, wedstrijden en nodige spullen ben ik gem denk ik 100 euro per maand kwijt. Maar 1 veearts rekening oid en bengg daar ga je...
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:05:24 #64
139629 jstylo
Betweter...
pi_39422073
Mijn eerste jaar HBO (Economische opleiding ook)

1.496 euro collegegeld
840 euro boeken (nieuw)
--------------------------+
2.336 euro totaal

Ik zit niet op kamers dus die kosten vallen weg.
De huur van een kamer is verder ongeveer 300 euro ongeveer per maand geloof ik.

Duidelijk genoeg zo dunkt me. Overige dingen zoals stappen etc kan je zelf zo gek maken als je zelf wilt, maar dit zijn de nodige kosten wat betreft het studeren zelf.

Verder heb ik ook een laptop aangeschaft. Iets wat makkelijk is maar niet per se noodzakelijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door jstylo op 01-07-2006 14:34:08 ]
Ik heb altijd gelijk...
pi_39422153
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:21 schreef Coolcat het volgende:
Nou ja ik betaal geen stalling en voer doordat ie bij mijn ouders staat, maar aan lessen, wedstrijden en nodige spullen ben ik gem denk ik 100 euro per maand kwijt. Maar 1 veearts rekening oid en bengg daar ga je...
Dan kun je hem toch naar het abattoir brengen?
pi_39422187
Ik geef per maand ongeveer 600E uit aan stappen, vakanties, eten, huur (230 p/m), etc. Daarnaast 1500E studiegeld per jaar en 600E boeken per jaar.

Ik werk sinds kort gemiddeld 1x per 2 weken. (oproepkracht).
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:30:26 #67
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_39423811
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:08 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Dan kun je hem toch naar het abattoir brengen?
Zei de caviabeul!

Moderator zaterdag 1 juli 2006 @ 18:45:15 #68
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39427951
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zei de caviabeul!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bietsje jammer verder.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:43:00 #69
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39431477
Wat voor studie ga je eigenlijk doen?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:03:41 #70
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39434040

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:35:18 ]
Zerg schreef:
  zaterdag 1 juli 2006 @ 23:23:13 #71
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_39436590
Hoe oud ben je eigenlijk?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_39442731
Inkomen:
Salaris/stagevergoeding 500
Stufi 248
Andere inkomsten 100
Huurtoeslag 128
Zorgtoeslag 33
Totaal 1009

Vaste lasten
Huur 400
Verzekeringen huis 4,95
Verzekeringen zorg 93

En ik heb na mn overige vaste lasten nog 100,- per week te besteden voor boodschappen etc.
Red het prima
Blitskikker 8)
  zondag 2 juli 2006 @ 17:47:19 #73
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_39452676
Stufi 800
Salaris 1200
Zorgtoeslag 45
Huurtoeslag 155
-------------------------+
2.200

Huur 435
Verz. 130
GWE 100
Tel./internet 150
Eten enzo 400
Sparen 250
Collegegeld 150
Boeken 50
Vervoer 75
Kleding/schoenen 100
dvd/cd ed. 150
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_39453299
ben 22 en ga hbo accountancy doen...
  zondag 2 juli 2006 @ 20:34:55 #75
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39456793
quote:
Op zondag 2 juli 2006 18:18 schreef Coolcat het volgende:
ben 22 en ga hbo accountancy doen...
Pittige studie. Probeer eens uit te vissen hoeveel uur in de week andere mensen met die opleiding erbij kunnen werken.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')