Als we de linkse oppositie mochten geloven zouden we richting de economische afgrond gaan met het economische beleid van Balkenende-II. Maar ondertussen daalt het aantal WW'ers, daalt het aantal bijstandstrekkers, daalt het aantal WAO'ers en groeit de economie harder dan in al onze buurlanden. Blijkbaar zaten ze er een beetje naast.quote:De Nederlanders hebben weer vertrouwen in de economie. Voor het eerst sinds vijf jaar zijn er meer optimisten dan pessimisten onder de consumenten. Nederlanders hebben weer vertrouwen in hun financiële positie en durven weer geld uit te geven. Dat bleek uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Nederlanders zijn weer net zo positief over de economie als in maart 2001. Ook het komende jaar zien we zeer zonnig in. Nog nooit oordeelde de Nederlander zo positief over het komende jaar sinds de onderzoeken naar consumentenvertrouwen in 1986 begonnen. Ook ondernemers hebben veel vertrouwen in de economie. Ze zijn positief over de toekomstige productie. Daarnaast verwachten ondernemers geen daling meer van de werkgelegenheid in de industrie.
Het toenemende vertrouwen in de economie komt voornamelijk door het aantrekken van de werkgelegenheid. De werkloosheid is gedaald de afgelopen maanden. Elke maand gaan er zesduizend mensen aan het werk. In november meldde het CBS al dat het aantal banen spectaculair steeg. Het Centraal Planbureau ziet ook een gunstige ontwikkeling van de economie volgend jaar.
Hehe, ben inderdaad benieuwd hoe sommige mensen hierop gaan reageren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als we de linkse oppositie mochten geloven zouden we richting de economische afgrond gaan met het economische beleid van Balkenende-II. Maar ondertussen daalt het aantal WW'ers, daalt het aantal bijstandstrekkers, daalt het aantal WAO'ers en groeit de economie harder dan in al onze buurlanden. Blijkbaar zaten ze er een beetje naast.![]()
Dit kabinet heeft de basis gelegd voor een gezonde economie, de ondernemers zorgen voor de rest.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Als we de linkse oppositie mochten geloven zouden we richting de economische afgrond gaan met het economische beleid van Balkenende-II. Maar ondertussen daalt het aantal WW'ers, daalt het aantal bijstandstrekkers, daalt het aantal WAO'ers en groeit de economie harder dan in al onze buurlanden. Blijkbaar zaten ze er een beetje naast.![]()
Heel simpel na een aantal hele slechte jaren is het logisch dat het weer beter gaat. Dit is ondanks en niet dankzij de firma balkenende.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:03 schreef Overlast het volgende:
[..]
Hehe, ben inderdaad benieuwd hoe sommige mensen hierop gaan reageren.
Duh, maar het gaat erom of Balkenende het (structureel) heeft lopen dwarsbomen of heeft geholpen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:19 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Heel simpel na een aantal hele slechte jaren is het logisch dat het weer beter gaat. Dit is ondanks en niet dankzij de firma balkenende.
Ik denk dat die uitblijven.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:08 schreef MouseOver het volgende:
Ik denk dat er opmerkingen over voedselbanken gaan komen
Dit moet een grapje zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Je vergeet ook de goede handen van de minister van financieen Gerrit Zalm
Dwarsbomen denk ik. Anders was het herstel (net als in alle andere Europese landen) al een stuk eerder ingetreden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:21 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Duh, maar het gaat erom of Balkenende het (structureel) heeft lopen dwarsbomen of heeft geholpen.
Die voor diepe dalen en hoge pieken gaat?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:47 schreef Martijn_77 het volgende:
En jij denkt dat dit door het kabinetsbeleid komt.....En al helemaal door die ene persoon die Balkenende heet: SO KEEP ON DREAMING...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou ja, als het economisch minder gaat is het volgens sommigen allemaal de schuld van Balkenende omdat hij een verkeerd economisch beleid zou voeren. Dan is het natuurlijk een beetje vreemd dat als het plotseling heel erg goed gaat dat het economische beleid er dan helemaal niets meer mee te maken zou hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En jij denkt dat dit door het kabinetsbeleid komt.....
http://www.google.nl/search?q=economisch+herstel+blijft+achter&hl=nl&lr=&start=10&sa=Nquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:36 schreef achterhetspoor het volgende:
Dwarsbomen denk ik. Anders was het herstel (net als in alle andere Europese landen) al een stuk eerder ingetreden.
Allemaal dus niet waar volgens de statestieken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:59 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat het nu opleeft heeft NIETS met het kabinetsbeleid te maken. Ze hebben de opleving juist drie jaar lang gefrusteerd. (napalm niet reageren, weet ik al). Maar ik val in de herhaling.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:04 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Nou ja, als het economisch minder gaat is het volgens sommigen allemaal de schuld van Balkenende omdat hij een verkeerd economisch beleid zou voeren. Dan is het natuurlijk een beetje vreemd dat als het plotseling heel erg goed gaat dat het economische beleid er dan helemaal niets meer mee te maken zou hebben.![]()
Dat bedoel ik. Negatieve trends worden Balkenende wel toegerekend maar als Nederlanders dan het aller positiefst zijn over het komende jaar sinds ze zijn begonnen met meten in 1986 heeft dat er plotseling niets meer mee te maken. Vind ik niet echt geloofwaardig...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben de opleving juist drie jaar lang gefrusteerd.
Beeldspraak:quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:38 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Negatieve trends worden Balkenende wel toegerekend maar als Nederlanders dan het aller positiefst zijn over het komende jaar sinds ze zijn begonnen met meten in 1986 heeft dat er plotseling niets meer mee te maken. Vind ik niet echt geloofwaardig...
Gerrit Zalm, die in de vette jaren '90 te zwak was om een begrotingsoverschot te kweken en met forse lastenverlichtingen de inflatie van de afgelopen jaren alleen maar aangewakkerd heeft?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Je vind dus dat Balkenende het goed heeft gedaan want nu staat het gas verder open dan ooit te voren...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beeldspraak:
Als je met de auto tegen een helling oprijdt met als doel de heuvel te nemen, wat doe je dan?
optie 1: je geeft extra gas om de auto op gang te houden.
optie 2: je trap keihard op de rem waardoor je gierend tot stilstand komt....
Verdere uitleg is denk ik niet nodig...
Doe maar wel , teveel extra gas geven leidt namelijk tot een crash.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Beeldspraak:
Als je met de auto tegen een helling oprijdt met als doel de heuvel te nemen, wat doe je dan?
optie 1: je geeft extra gas om de auto op gang te houden.
optie 2: je trap keihard op de rem waardoor je gierend tot stilstand komt....
Verdere uitleg is denk ik niet nodig...
Het is het welbekende economische fenomeen waarin 7 goede jaren altijd gevolgd worden door 7 mindere jaren. Economen en wiskundigen proberen tot op heden de oorzaak van dit fenomeen te achterhalen maar tot nu toe zonder succes...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:19 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Heel simpel na een aantal hele slechte jaren is het logisch dat het weer beter gaat. Dit is ondanks en niet dankzij de firma balkenende.
Als er positief nieuws is over het kabinet Balkenende II, dan moet alles natuurlijk gauw dichtgegooid worden. Alleen positief nieuws over PvdA/Oppositie is toegestaan, anders niet.quote:
Neen, daar gaat het mij niet om. Ik gun Balkenende alle succes toe. Ik vind het een aardige en intelligente man.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:54 schreef reviewz het volgende:
[..]
Als er positief nieuws is over het kabinet Balkenende II, dan moet alles natuurlijk gauw dichtgegooid worden. Alleen positief nieuws over PvdA/Oppositie is toegestaan, anders niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |