Dat is ook iets wat ik me afvroeg.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
altijd leuk als 2 teams bidden.
Laat god dan diegene winnen die het beste kan bidden
Wie weet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
Zou god op dit moment voor Brazilië zijn en bij die goal net de grensrechter liet denken dat het geen buitenspel was?
Alleen bidden voor een voetbalwedstrijd is hypocriet, maar als hij/zij altijd bidt dan is er niks speciaals aanquote:
Dus als je wel vaker bidt, dan is het okay om ook bij het voetballen te bidden? Maar vind je het niet raar om tot god te bidden voor zoiets 'banaals' als voetbal?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen bidden voor een voetbalwedstrijd is hypocriet, maar als hij/zij altijd bidt dan is er niks speciaals aan
Als je altijd bidt is het toch geen uitzondering of opvallendquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:02 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dus als je wel vaker bidt, dan is het okay om ook bij het voetballen te bidden? Maar vind je het niet raar om tot god te bidden voor zoiets 'banaals' als voetbal?
Bidden tijdens de seks was een no-no volgens jou. Ik kan me indenken dat er meer activiteiten zijn waarbij bidden ongewenst is.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je altijd bidt is het toch geen uitzondering of opvallend
En wat dan als beide teams 'echt geloven'? Voor wie kiest god dan?quote:Nee, ik geloof dat als je echt gelooft het kunt waarmaken
voor en na de sex is geen probleem. Als je tijdens sex aan God denkt of gaat bidden klopt er iets niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Bidden tijdens de seks was een no-no volgens jou. Ik kan me indenken dat er meer activiteiten zijn waarbij bidden ongewenst is.
voor de meest oprechtequote:En wat dan als beide teams 'echt geloven'? Voor wie kiest god dan?
Wat klopt er dan niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voor en na de sex is geen probleem. Als je tijdens sex aan God denkt of gaat bidden klopt er iets niet.
En als ze nou beide even oprecht zijn?quote:voor de meest oprechte
heb je tijdens sex niet wat anders over na te denken.quote:
weleens verhaal van de zonen van Adam gelezen?quote:En als ze nou beide even oprecht zijn?
Ikke wel.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb je tijdens sex niet wat anders over na te denken.
Ja, maar leg je punt eens uit?quote:weleens verhaal van de zonen van Adam gelezen?
Als god daar een rol bij speelde, heeft hij blijkbaar weinig moeite met valsspelen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:12 schreef zoalshetis het volgende:
god speelt toch ook mee? "de hand van god"...
kijk maar eens naar die negertjes in afrika, god is niet eerlijk. hij houdt van een 'mooi' spel. net als die scheids gister tegen australië.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als god daar een rol bij speelde, heeft hij blijkbaar weinig moeite met valsspelen.
Mja, ik denk wel dat je je aandacht ergens anders kunt houden tijdens sexquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ikke wel.Maar er zijn geloven die als streven hebben om 24 uur per dag aan god te denken, als een soort meditatie.
Dat hoe je hebt geleefd ook een rol speelt in het accepteren van je gebeden.quote:Ja, maar leg je punt eens uit?
Nou.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kijk maar eens naar die negertjes in afrika, god is niet eerlijk. hij houdt van een 'mooi' spel. net als die scheids gister tegen australië.
Maar als dat allemaal nou precies gelijk is voor beide teams?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat hoe je hebt geleefd ook een rol speelt in het accepteren van je gebeden.
misschien is het hetzelfde als je middelvinger uitsteken, maar dan naar god?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:17 schreef skiczukie het volgende:
Waar slaat dat kusje op de duim eigenlijk op, nadat er een kruisje is geslagen (omdat de bal over ging o.i.d.)?
geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Maar als dat allemaal nou precies gelijk is voor beide teams?
Het is een hypothetische vraag.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
geloof je het zelf?
Hoe groot is de kans dat jij en ik even gelovig kunnen zijn en precies zelfde goede daden hebben gedaan etc
Ik heb nog niet eens een antwoord gekregen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is een hypothetische antwoord .
heb je even..?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens een antwoord gekregen.
Was Mohammed ook voetballiefhebber?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
heb je even..?
kijken wat Mohammed er over zegt
God kan wel tegen een stootje denk ik.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:22 schreef maril het volgende:
Vind dat men nogal wat op de schouders legt van de goede man
Bidden in het algemeenquote:
quote:De profeet vzmh wees ons erop hoe de smeekbeden verhoord worden,dit wil zeggen voortdurend vragen aan Allah, in iedere periode.Hij zei: Wie wil dat zijn smeekbede door Allah wordt geaccepteerd in tegenspoed, moet veel smeekbeden verrichten in voorspoed.
Tirmidi en Hekem(sahieh)
Hij zei ook:Allah houdt het meest van doe-e in voorspoed.
Tirmidi,ibn Majieh,ibn hibben(in zijn sahieh) en Hekem (sahieh)
en als je ze hebt ontvangenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:26 schreef Isegrim het volgende:
Okee, dus vooral bidden als je doelpunten maakt.
toch heeft het de islamitische voetteams niet echt geholpen. hoe verklaar je dat dan?quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:49 schreef Isegrim het volgende:
Nu pmb_rug nog even en dan hebben we de belangrijkste gelovigen gehad.
juist omdat het teams zijnquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
toch heeft het de islamitische voetteams niet echt geholpen. hoe verklaar je dat dan?
jij wilt dat Allah ingrijpt? Weg vrije wilquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:07 schreef Isegrim het volgende:
Zijn moslimteams trouwens niet per definitie 'beter' dan niet-moslimteams? waarom zorgt Allah niet dat de moslims altijd winnen?
Ehm...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jij wilt dat Allah ingrijpt? Weg vrije wil
Nationalisme is een zonde? En Mo dan, met z'n veroveringsdrang?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdeelt zijn zoals de moslims nu is een van de ergste zondes, nationalisme etc
nee verdeeld zijn is een zonde... althans zo las ik het.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nationalisme is een zonde? En Mo dan, met z'n veroveringsdrang?
Oh, vandaar dat de moslims de hele wereld moeten veroveren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee verdeeld zijn is een zonde... althans zo las ik het.
soenieten tegen de sji'iten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, vandaar dat de moslims de hele wereld moeten veroveren.
Dan wordt het WK alleen wel een beetje saai, met één team.
Allah is heel selectief in het accepteren van doea, mensen die onrecht wordt aangedaan gaat eerst of ze nou moslim zijn of niet. Mensen die lijden en ziek zijn etc, Of Allah dat negeert weet ik niet, maar wel dat het minder belangrijk is, en dat al die voetballers niet bepaald voorbeeld moslims zijn is bekend.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ehm...Het verhoren van smeekbedes. Ik neem aan dat al die moslimspelers tot Allah lopen te bidden om winst. Maar blijkbaar negeert Allah dat.
Je gaat wel erg diep voor een voetbal topicquote:God en vrije wil gaan trouwens sowieso niet zo lekker samen. Hoezo vrije wil, als een eigen keuze de hel betekent?
Mohammed, veroveringsdrang? Waar heb jij het over?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nationalisme is een zonde? En Mo dan, met z'n veroveringsdrang?
kloptquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee verdeeld zijn is een zonde... althans zo las ik het.
Hmkay.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Allah is heel selectief in het accepteren van doea, mensen die onrecht wordt aangedaan gaat eerst of ze nou moslim zijn of niet. Mensen die lijden en ziek zijn etc, Of Allah dat negeert weet ik niet, maar wel dat het minder belangrijk is, en dat al die voetballers niet bepaald voorbeeld moslims zijn is bekend.
Dit is WFL.quote:Je gaat wel erg diep voor een voetbal topic
Niet voor eeuwig. Wat je ook gedaan moge hebben, een eeuwige straf is te allen tijde zeer buitenproportioneel.quote:Je gaat ook met je eigen toedoen naar de cell
Voor een persoon die niet in leven na de dood gelooft is levenslang eeuwig.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:24 schreef Isegrim het volgende:
Niet voor eeuwig. Wat je ook gedaan moge hebben, een eeuwige straf is te allen tijde zeer buitenproportioneel.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
er wordt geprobeert te verzoenen vanuit de soennitische wereld met de shieten
mja, als ze shieten nou niet zo koppig blijvenquote:
Oorlogen enzo. Mohammed was nou niet bepaald de meest vredelievende profeet die de wereld ooit gekend heeft. Ik neem aan dat je dat wel weet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed, veroveringsdrang? Waar heb jij het over?
Nee, natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor een persoon die niet in leven na de dood gelooft is levenslang eeuwig.
smijten met links helpt je niet, ik smijt er zo 20 terug.. vertel eens in je eigen woordenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oorlogen enzo. Mohammed was nou niet bepaald de meest vredelievende profeet die de wereld ooit gekend heeft. Ik neem aan dat je dat wel weet.http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad enzo.
Tuurlijk wel, je wordt je hele leven lang gestraft, hiernamaals is de enige uitzondering dat je leven niet eindigtquote:
Ja, kom nou, dit gaat gewoon om historische feiten. Mohammed was niet vies van oorlog en verovering.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
smijten met links helpt je niet, ik smijt er zo 20 terug.. vertel eens in je eigen woorden
je bent mis geinformeerd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, kom nou, dit gaat gewoon om historische feiten. Mohammed was niet vies van oorlog en verovering.
Aan levenslang komt een einde. Kortom, er is hoop. Hoop op de dood weliswaar, maar toch. Er is een einde. God vindt het blijkbaar nodig om lijden zonder einde op te leggen aan sommige van zijn creaturen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je wordt je hele leven lang gestraft, hiernamaals is de enige uitzondering dat je leven niet eindigt
mensen gelovigen dat er na de dood niets is, ik geloof dat er wel na de dood iets is en dat je nooit echt zult "dood" gaan. Wanneer je ziel in Allahs domein komt, heeft hij het voor het zeggen. Jouw daden bepalen waar je terecht komt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:30 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Aan levenslang komt een einde. Kortom, er is hoop. Hoop op de dood weliswaar, maar toch. Er is een einde. God vindt het blijkbaar nodig om lijden zonder einde op te leggen aan sommige van zijn creaturen.
jammer dat je er niet inhoudelijk op in gaat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ken er nog eentje.
Voetbal maar weer dan.
[afbeelding]
Jij denkt dat ik misgeïnformeerd ben, ik denk hetzelfde van jou. Er valt verder weinig over te zeggen. Ik hecht meer waarde aan de wetenschappelijke geschiedschrijving dan aan de religieuze geschiedschrijving.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jammer dat je er niet inhoudelijk op in gaat.
Wetenschappelijke gebiedschrijving?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik misgeïnformeerd ben, ik denk hetzelfde van jou. Er valt verder weinig over te zeggen. Ik hecht meer waarde aan de wetenschappelijke geschiedschrijving dan aan de religieuze geschiedschrijving.
ik wil natuurlijk geen roet in het eten strooien, maar het is nogal off topic aan het worden en het is toch waar dat mohamed een soldaat was?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wetenschappelijke gebiedschrijving?
Elke vorm van biografie van Mohammed die geschreven is door (niet) moslims komt allemaal uit islamitische bronne. Je zei dat Mohammed niet vies was van oorlog, onderbouw dat dan ook.
Mja Isegrim vond dat het prima in WFL pastquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil natuurlijk geen roet in het eten strooien, maar het is nogal off topic aan het worden en het is toch waar dat mohamed een soldaat was?
Tot op zekere hoogte ja.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja Isegrim vond dat het prima in WFL past
Jij bent degene die er verder over wil gaan. Dan open je er toch een topic over? Ik heb er geen belang bij om erover te discussiëren, want ik hoef niemand te bekeren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:53 schreef Triggershot het volgende:
nou als je zin hebt om te onderbouwen wat je meende, kan je me mailen voor ik weer een topic van je verneuk
en ik wel?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:54 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij bent degene die er verder over wil gaan. Dan open je er toch een topic over? Ik heb er geen belang bij om erover te discussiëren, want ik hoef niemand te bekeren.
Blijkbaar. Jij wilt mijn 'misinformatie' opheffen. Als jij wilt geloven dat Mohammed een pacifist was, dan vind ik dat verder prima. Blijkbaar vind jij het niet prima als ik Mohammed maar een oorlogszuchtig ventje vind.quote:
Zo zo eerst Mohammed beschuldigen wat al prima is, maar als ik dan om onderbouwing vraag is dat topicverneuken en nog proberen te bekeren ook.. Het is al een blunder dat ik met je in discussie tradquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Blijkbaar. Jij wilt mijn 'misinformatie' opheffen. Als jij wilt geloven dat Mohammed een pacifist was, dan vind ik dat verder prima. Blijkbaar vind jij het niet prima als ik Mohammed maar een oorlogszuchtig ventje vind.
In het NRC stond op 16 juni een stukje over Ivoorkust, God en voetbal:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:04 schreef Isegrim het volgende:
*Zucht*
Laat dan ook maar. Kunnen we het nu alsjeblieft weer over biddende voetballers hebben?
[afbeelding]
Leuk stukje. Bedankt.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:21 schreef onemangang het volgende:
[..]
In het NRC stond op 16 juni een stukje over Ivoorkust, God en voetbal:
http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=&hit=3&set=1
Bij het vrijdaggebed gaat hij Allah dringend verzoeken Ivoorkust de zege toe te kennen. God heeft het druk. De moskeeen en kerken worden goed bezocht. De marabouts, lokale waarzeggers, zijn minder nerveus. Zij kennen de uitslag al. Zo onthult de voorzitter van een vereniging van waarzeggers dat Ivoorkust met 2-1 van Nederland zal winnen.
Tja, Nederland won die wedstrijd met 2-1 en niet Ivoorkust. Ik vraag me af hoe die waarzeggers zich daar uit weten te lullen. Waarschijnlijk (dat is meestal zo) stellen ze dat de 'geesten' van de tegenpartij 'krachtiger' waren. Alleen gaat dat tegen Nederland niet op. Er zijn weinig Nederlanders die hebben gebeden voor het Nederlands elftal. En toch wonnen ze.
Leg uit.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:31 schreef zoalshetis het volgende:
come to think of it. misschien is bidden wel een straf van god![]()
stel.quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:24 schreef Triggershot het volgende:
er wordt geprobeert te verzoenen vanuit de soennitische wereld met de shieten
Als je het mijn ouders, gelovig, zou vragen, zouden ze zich er bijzonder afkeurend over uitlaten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:04 schreef Isegrim het volgende:
*Zucht*
Laat dan ook maar. Kunnen we het nu alsjeblieft weer over biddende voetballers hebben?
[afbeelding]
Okay, maar als het nou in een wedstrijd is waar een winnaar uit moet komen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:52 schreef Circle het volgende:
[..]
.... en daar hebben ze dan het 'gelijkspel' voor uitgevonden ?![]()
De juiste soort stress werkt je prestatie natuurlijk in de hand, zeker als je fysiek moet presteren. Al te relaxt is niet echt goed.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:59 schreef Circle het volgende:
Er zijn wat theorieen die claimen dat bidden een 'feel good' effect heeft door de aanmaak van enkele stoffen in je hersenen. Als dat zo is, kan je hierdoor als voetballer mogelijk wat voordeel krijgen boven niet-biddende en dus meer gestresste tegenstanders. Dit zou dan een self-fulfilling prophecy worden, aangezien het biddende team opeens meer kans zou maken. Dit zou het bidden vervolgens alleen maar in de hand werken.
Objectief onderzoek laat idd zien dat bidden geen invloed heeft op zaken die zich in 'onze wereld' afspelen. God lijkt zich inderdaad niet te laten vermurwen door wat jengelende gelovigen, maar houd zich aan zijn plan. Maar ja, dan moet 'tie wel bestaan ....!
ik vind het een beetje apart. ergens vind ik die Brazilianen wel mooi, maar ik denk idd niet dat God winst of verlies zal bepalen. ik zou het in die zin dus nooit doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:25 schreef Isegrim het volgende:
Net weer zo'n Ghanees die een kruisje sloeg. De Saoediërs gingen op de knieën richting Mekka als ze een doelpunt maakten.
Wat vinden gelovigen hiervan? Ik vind het altijd een beetje raar. Uitgaande van de hypothese dat god bestaat, denk ik eigenlijk niet dat hij zich bezighoudt met voetbal.
Dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven staat gelijk aan dankbaar dat al die anderen minder begaafd zijn dan jij. Een dergelijke dankbetuiging komt dus uiteindelijk neer op doodordinair egoisme.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
maar dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven is natuurlijk altijd op zijn plaats.
Zoals u al eens zei:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Johan_Cruijff het volgende:
Bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken.
Johan Cruijffquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Zoals u al eens zei:
"In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
- Johan Cruijff
Hoezo dan ? Het feit dat je blij bent met gave X wil niet automatisch zeggen dat je blij bent dat anderen gave X niet hebben. Om nou dankbaar te zijn dat anderen minder begaafd zijn, is een ongeoorloofde redenering.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef onemangang het volgende:
Dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven staat gelijk aan dankbaar dat al die anderen minder begaafd zijn dan jij. Een dergelijke dankbetuiging komt dus uiteindelijk neer op doodordinair egoisme.
ging even over het algemeen..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 06:07 schreef Isegrim het volgende:
Wie zegt dat ze dat doen? De Brazilianen bijvoorbeeld, zijn in het algemeen erg gelovig.
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:53 schreef Beaudillard het volgende:
Voetballers die een kruisje slaan voor een wedstrijd, doen dat vooral om ongehavend uit de strijd te komen. Heeft met winnen of verliezen niets te maken, eerder ter voorkoming van een gebroken been.
Maradonna en het halve Braziliaanse elftal zijn niet alle gelovige voetballers lijkt me zo. Daarnaast zouden zij ook nog een sociaal wenselijk antwoord kunnen geven.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:03 schreef Beaudillard het volgende:
Omdat oa Maradonna en het halve Braziliaanse elftal dat voor de camera verklaard heeft. En als mensen dan nog twijfelen, misschien eens uitzoeken waarom mensen kruisjes slaan.
Heb je die docu over Ronaldinho gezien? Het gehele elftal bidt gezamenlijk voor een wedstrijd. In Brazilië is volgens mij bijna iedereen gelovig.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:13 schreef averty het volgende:
[..]
Maradonna en het halve Braziliaanse elftal zijn niet alle gelovige voetballers lijkt me zo.
je hebt er weldegelijk heel gelovigen tussen zitten. Gomez bijvoorbeeld (keeper van PSV) en Lee (die exverdediger van psv) zijn absoluut heel gelovig. Maar er zitten idd zoveel bijgeloven tussen. kruisje slaan voordat je het veld betreed... tja. beetje jammer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:25 schreef Viking84 het volgende:
mega irritant. Net alsof God zich met een stom potje voetbal zou bemoeien. Overigens zijn die biddende voetballers lui die nooit een kerk van binnen zien, maar ineens wel in God geloven als ze kampioen willen worden.
goed voorbeeld.quote:Vooral die C. Ronaldo loopt de godgansche tijd naar de hemel te loeren. God doet niets voor breezerlulletjes!
dat is wel helemaal het aller bizarste.quote:Hetzelfde met rappers die altijd God moeten bedanken als ze een award krijgen. Wat zou God vinden van hun bling-bling-naakte-wijven-gouden-kettingen-en-dure-auto's-video's?
ja, maar die zijn wel echt serieus heel gelovig. ze zijn een beetje pinkstergemeente geloof ikquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je die docu over Ronaldinho gezien? Het gehele elftal bidt gezamenlijk voor een wedstrijd. In Brazilië is volgens mij bijna iedereen gelovig.
Het lijkt mij dat je geen geloof nodig hebt om zo'n band op te bouwen. Een gezamenlijk doel kan al voldoende zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:32 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel bijzonder vond (als ze er beter door gaan voetballen zou dat kunnen komen door die band die je op bouwt als je geestelijk ook met elkaar een band hebt, maar ik geloof dus niet zo in voetbalzegeningen.)
ik geloof niet dat ik had gezegd dat het nodig is, ik zei (meen ik) dat als je gezamelijk een geestelijke band opbouwt je ook automatisch een hechte *liefdes*band opbouwt. dat is heel bijzonder en vrij uniek. uiteraard is dat geen garantie voor sportief succes, misschien werkt dat gezamelijke doel wel beter (al heb je dat in het voetbal sowieso).quote:Op maandag 10 juli 2006 09:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je geen geloof nodig hebt om zo'n band op te bouwen. Een gezamenlijk doel kan al voldoende zijn.
Zoiets heet vriendschap. Daar heb je (zoals gewoonlijk) geen godsgeloof voor nodig, maar het zal een groep wel goed doen in het bereiken van bepaalde prestaties.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik geloof niet dat ik had gezegd dat het nodig is, ik zei (meen ik) dat als je gezamelijk een geestelijke band opbouwt je ook automatisch een hechte *liefdes*band opbouwt. dat is heel bijzonder en vrij uniek. uiteraard is dat geen garantie voor sportief succes, misschien werkt dat gezamelijke doel wel beter (al heb je dat in het voetbal sowieso).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |