abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39305360
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:41 schreef pmb_rug het volgende:

[..]
maar dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven is natuurlijk altijd op zijn plaats.
Dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven staat gelijk aan dankbaar dat al die anderen minder begaafd zijn dan jij. Een dergelijke dankbetuiging komt dus uiteindelijk neer op doodordinair egoisme.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:41:38 #102
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_39307156
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Johan_Cruijff het volgende:
Bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken.
Zoals u al eens zei:

"In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
- Johan Cruijff
pi_39310151
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Zoals u al eens zei:

"In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
- Johan Cruijff
Johan Cruijff
  woensdag 28 juni 2006 @ 09:06:00 #104
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39311445
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef onemangang het volgende:
Dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven staat gelijk aan dankbaar dat al die anderen minder begaafd zijn dan jij. Een dergelijke dankbetuiging komt dus uiteindelijk neer op doodordinair egoisme.
Hoezo dan ? Het feit dat je blij bent met gave X wil niet automatisch zeggen dat je blij bent dat anderen gave X niet hebben. Om nou dankbaar te zijn dat anderen minder begaafd zijn, is een ongeoorloofde redenering.

Ligt wel een beetje anders bij bv het winnen van de lotto. Om daar het meeste plezier van te hebben, is het wel handig dat de rest van de wereld de lotto NIET wint. Er moet dus wel een vorm van competitie bestaan voordat jouw redenering steek houdt.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:52:07 #105
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39321984
wat is een gave als iedereen het heeft? dan is het niet bijzonder meer. ik ben juist dankbaar dat er een aantal mensen op de wereld die gaven hebben en ik niet. ik geniet van hun gave en zij wellicht van de mijne op een andere manier.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  donderdag 6 juli 2006 @ 19:13:17 #106
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_39580961
Toch staat het Vaticaan in de finale.....!
pi_39580995
Hmja, maar ze gaan niet winnen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:39:24 #108
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_39590259
Hmm, zouden die Fransen het dan toch flikken?

Ik ben toch wel een beetje voor Italy
pi_39595653
Hmja, maar ik gun het Zizou ook wel om een mooi afscheid te hebben, ook al vind ik Frankrijk een beetje een -land.

Maar veel bidden doen ze volgens mij niet, die Fransen.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 05:58:12 #110
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_39595668
hm lastig, ik ben gelovig het is een mooi gebaar..
maar het is gewoon niet zo dat je om God moet bidden als je hem nodig heb, dat is hetzelfde als alleen naar je vader gaan als je geld nodig hebt. En de rest van de tijd links laten liggen.
pi_39595675
Wie zegt dat ze dat doen? De Brazilianen bijvoorbeeld, zijn in het algemeen erg gelovig.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 06:09:22 #112
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_39595676
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 06:07 schreef Isegrim het volgende:
Wie zegt dat ze dat doen? De Brazilianen bijvoorbeeld, zijn in het algemeen erg gelovig.
ging even over het algemeen..
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:34:08 #113
145950 -matthijs-
veni, vidi, vici
pi_39613757
"ja das logisch!", maar het maakt in feite toch niet uit of God het desbetreffende team helpt, als zo'n speler zich er goed bij voelt en denkt dat hij daardoor misschien wint is het juist slim.
check deze:
http://matthijsvdbeek.tk
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:48:06 #114
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_39618721
Ik ben overtuigd christen en ik heb er geen problemen mee persoonlijk.
Dit is hetzelfde als mensen, die God bijvoorbeeld bidden om hen miljonair te maken. Als het God behaagt en tot Zijn eer is dan zal Hij dat doen, anders niet.

Heel simpel eigenlijk, maar dit is mijn mening.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:52:44 #115
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39618835
Hoe meer mensen God eerbiedigen, hoe beter het is.

Alleen zijn Gods wegen ondoorgrondelijk, het is dus nooit duidelijk welk team Hij steunt.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_39618862
Voetballers die een kruisje slaan voor een wedstrijd, doen dat vooral om ongehavend uit de strijd te komen. Heeft met winnen of verliezen niets te maken, eerder ter voorkoming van een gebroken been.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:55:16 #117
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39618912
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:53 schreef Beaudillard het volgende:
Voetballers die een kruisje slaan voor een wedstrijd, doen dat vooral om ongehavend uit de strijd te komen. Heeft met winnen of verliezen niets te maken, eerder ter voorkoming van een gebroken been.
Hoe weet jij dat?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_39619158
Omdat oa Maradonna en het halve Braziliaanse elftal dat voor de camera verklaard heeft. En als mensen dan nog twijfelen, misschien eens uitzoeken waarom mensen kruisjes slaan.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 08:13:49 #119
17928 averty
Retroactief ziener
pi_39626740
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:03 schreef Beaudillard het volgende:
Omdat oa Maradonna en het halve Braziliaanse elftal dat voor de camera verklaard heeft. En als mensen dan nog twijfelen, misschien eens uitzoeken waarom mensen kruisjes slaan.
Maradonna en het halve Braziliaanse elftal zijn niet alle gelovige voetballers lijkt me zo. Daarnaast zouden zij ook nog een sociaal wenselijk antwoord kunnen geven.

Daarnaast zie je regelmatig voetballers met een kruisje bedanken voor een doelpunt....
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_39626915
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 08:13 schreef averty het volgende:

[..]

Maradonna en het halve Braziliaanse elftal zijn niet alle gelovige voetballers lijkt me zo.
Heb je die docu over Ronaldinho gezien? Het gehele elftal bidt gezamenlijk voor een wedstrijd. In Brazilië is volgens mij bijna iedereen gelovig.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 09:25:59 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_39627128
mega irritant. Net alsof God zich met een stom potje voetbal zou bemoeien. Overigens zijn die biddende voetballers lui die nooit een kerk van binnen zien, maar ineens wel in God geloven als ze kampioen willen worden.

Vooral die C. Ronaldo loopt de godgansche tijd naar de hemel te loeren . God doet niets voor breezerlulletjes!

Hetzelfde met rappers die altijd God moeten bedanken als ze een award krijgen. Wat zou God vinden van hun bling-bling-naakte-wijven-gouden-kettingen-en-dure-auto's-video's?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:29:32 #122
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39628675
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:25 schreef Viking84 het volgende:
mega irritant. Net alsof God zich met een stom potje voetbal zou bemoeien. Overigens zijn die biddende voetballers lui die nooit een kerk van binnen zien, maar ineens wel in God geloven als ze kampioen willen worden.
je hebt er weldegelijk heel gelovigen tussen zitten. Gomez bijvoorbeeld (keeper van PSV) en Lee (die exverdediger van psv) zijn absoluut heel gelovig. Maar er zitten idd zoveel bijgeloven tussen. kruisje slaan voordat je het veld betreed... tja. beetje jammer.
quote:
Vooral die C. Ronaldo loopt de godgansche tijd naar de hemel te loeren . God doet niets voor breezerlulletjes!
goed voorbeeld.
zijn zegeningen leidden dan ook niet verder dan de halve finale :p
quote:
Hetzelfde met rappers die altijd God moeten bedanken als ze een award krijgen. Wat zou God vinden van hun bling-bling-naakte-wijven-gouden-kettingen-en-dure-auto's-video's?
dat is wel helemaal het aller bizarste.
Lauren Hill uitgezonderd
?Porque no te calles?
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:32:14 #123
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39628724
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 08:56 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Heb je die docu over Ronaldinho gezien? Het gehele elftal bidt gezamenlijk voor een wedstrijd. In Brazilië is volgens mij bijna iedereen gelovig.
ja, maar die zijn wel echt serieus heel gelovig. ze zijn een beetje pinkstergemeente geloof ik
veel hadden bij de Confederatie Cup ook een tshirt met I LOVE JESUS (in de taal van het land waar ze speelden) onder hun shirt.
ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel bijzonder vond (als ze er beter door gaan voetballen zou dat kunnen komen door die band die je op bouwt als je geestelijk ook met elkaar een band hebt, maar ik geloof dus niet zo in voetbalzegeningen.)
?Porque no te calles?
pi_39674634
simpel gezegd misschien, maar op mij komt het logisch over dat ze (dus gelovige voetballers) danken en bidden in het vuur van het spel.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_39682374
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:32 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel bijzonder vond (als ze er beter door gaan voetballen zou dat kunnen komen door die band die je op bouwt als je geestelijk ook met elkaar een band hebt, maar ik geloof dus niet zo in voetbalzegeningen.)
Het lijkt mij dat je geen geloof nodig hebt om zo'n band op te bouwen. Een gezamenlijk doel kan al voldoende zijn.
  maandag 10 juli 2006 @ 09:41:08 #126
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39682758
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je geen geloof nodig hebt om zo'n band op te bouwen. Een gezamenlijk doel kan al voldoende zijn.
ik geloof niet dat ik had gezegd dat het nodig is, ik zei (meen ik) dat als je gezamelijk een geestelijke band opbouwt je ook automatisch een hechte *liefdes*band opbouwt. dat is heel bijzonder en vrij uniek. uiteraard is dat geen garantie voor sportief succes, misschien werkt dat gezamelijke doel wel beter (al heb je dat in het voetbal sowieso).
?Porque no te calles?
pi_39682900
quote:
Op maandag 10 juli 2006 09:41 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

ik geloof niet dat ik had gezegd dat het nodig is, ik zei (meen ik) dat als je gezamelijk een geestelijke band opbouwt je ook automatisch een hechte *liefdes*band opbouwt. dat is heel bijzonder en vrij uniek. uiteraard is dat geen garantie voor sportief succes, misschien werkt dat gezamelijke doel wel beter (al heb je dat in het voetbal sowieso).
Zoiets heet vriendschap. Daar heb je (zoals gewoonlijk) geen godsgeloof voor nodig, maar het zal een groep wel goed doen in het bereiken van bepaalde prestaties.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_39757907
Ik vind het toch een beetje overdreven en genant. al die biddende voetballers. Een bal overschieten en dan naar boven kijken, het slaat helemaal nergens op.

Ik zie mijn postbode ook nooit een kruisje slaan voor hij aan z'n ronde begint, of naar boven kijken als hij wat brieven laat vallen (wellicht dat hij dan wel iets anders dat in zekere zin aan religie gerelateerd is zal doen).

Overdreven gedoe.

Ben zelf niet gelovig overigens.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:44:26 #129
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_39831866
Je moet je misschien ook afvragen waarvoor ze bidden. Puur uit egoïsme bidden, dus voor een overwinning van je eigen team, is volgens de Bijbel not done. Waarschijnlijk bidden ze dus gewoon voor een goede wedstrijd en danken ze God dat ze weer fijn een potje mogen ballen.
pi_39831890
[quote]Op dinsdag 27 juni 2006 17:25 schreef Isegrim het volgende:
Net weer zo'n Ghanees die een kruisje sloeg. De Saoediërs gingen op de knieën richting Mekka als ze een doelpunt maakten.

Wat vinden gelovigen hiervan? Ik vind het altijd een beetje raar. Uitgaande van de hypothese dat god bestaat, denk ik eigenlijk niet dat hij zich bezighoudt met voetbal.
[/quote

Ik, katholiek, mwah... het is mooi dat ze voor hun geloof uitkomen met een kruisje... niks om je voor te schamen in het publieke domein...

Ik denk niet dat ze eisen van God dat hun team moet winnen, wat als in beide teams biddende spelers zitten Dat de beste mag winnen, denk ik heel nuchter..
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')