Dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven staat gelijk aan dankbaar dat al die anderen minder begaafd zijn dan jij. Een dergelijke dankbetuiging komt dus uiteindelijk neer op doodordinair egoisme.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
maar dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven is natuurlijk altijd op zijn plaats.
Zoals u al eens zei:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:19 schreef Johan_Cruijff het volgende:
Bij Barcelona hadden we een kapel in de catacomben, voor iedere wedstrijd gingen beide elftallen daar bidden. Daar zag ik het nut niet van in. Er gingen twee elftallen bidden, maar er kan er slechts één winnen. Nee, met het voetbal heeft het niets te maken.
Johan Cruijffquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Zoals u al eens zei:
"In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden."
- Johan Cruijff
Hoezo dan ? Het feit dat je blij bent met gave X wil niet automatisch zeggen dat je blij bent dat anderen gave X niet hebben. Om nou dankbaar te zijn dat anderen minder begaafd zijn, is een ongeoorloofde redenering.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef onemangang het volgende:
Dankbaarheid voor je uitzonderlijke gaven staat gelijk aan dankbaar dat al die anderen minder begaafd zijn dan jij. Een dergelijke dankbetuiging komt dus uiteindelijk neer op doodordinair egoisme.
ging even over het algemeen..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 06:07 schreef Isegrim het volgende:
Wie zegt dat ze dat doen? De Brazilianen bijvoorbeeld, zijn in het algemeen erg gelovig.
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:53 schreef Beaudillard het volgende:
Voetballers die een kruisje slaan voor een wedstrijd, doen dat vooral om ongehavend uit de strijd te komen. Heeft met winnen of verliezen niets te maken, eerder ter voorkoming van een gebroken been.
Maradonna en het halve Braziliaanse elftal zijn niet alle gelovige voetballers lijkt me zo. Daarnaast zouden zij ook nog een sociaal wenselijk antwoord kunnen geven.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:03 schreef Beaudillard het volgende:
Omdat oa Maradonna en het halve Braziliaanse elftal dat voor de camera verklaard heeft. En als mensen dan nog twijfelen, misschien eens uitzoeken waarom mensen kruisjes slaan.
Heb je die docu over Ronaldinho gezien? Het gehele elftal bidt gezamenlijk voor een wedstrijd. In Brazilië is volgens mij bijna iedereen gelovig.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:13 schreef averty het volgende:
[..]
Maradonna en het halve Braziliaanse elftal zijn niet alle gelovige voetballers lijkt me zo.
je hebt er weldegelijk heel gelovigen tussen zitten. Gomez bijvoorbeeld (keeper van PSV) en Lee (die exverdediger van psv) zijn absoluut heel gelovig. Maar er zitten idd zoveel bijgeloven tussen. kruisje slaan voordat je het veld betreed... tja. beetje jammer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:25 schreef Viking84 het volgende:
mega irritant. Net alsof God zich met een stom potje voetbal zou bemoeien. Overigens zijn die biddende voetballers lui die nooit een kerk van binnen zien, maar ineens wel in God geloven als ze kampioen willen worden.
goed voorbeeld.quote:Vooral die C. Ronaldo loopt de godgansche tijd naar de hemel te loeren. God doet niets voor breezerlulletjes!
dat is wel helemaal het aller bizarste.quote:Hetzelfde met rappers die altijd God moeten bedanken als ze een award krijgen. Wat zou God vinden van hun bling-bling-naakte-wijven-gouden-kettingen-en-dure-auto's-video's?
ja, maar die zijn wel echt serieus heel gelovig. ze zijn een beetje pinkstergemeente geloof ikquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je die docu over Ronaldinho gezien? Het gehele elftal bidt gezamenlijk voor een wedstrijd. In Brazilië is volgens mij bijna iedereen gelovig.
Het lijkt mij dat je geen geloof nodig hebt om zo'n band op te bouwen. Een gezamenlijk doel kan al voldoende zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:32 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel bijzonder vond (als ze er beter door gaan voetballen zou dat kunnen komen door die band die je op bouwt als je geestelijk ook met elkaar een band hebt, maar ik geloof dus niet zo in voetbalzegeningen.)
ik geloof niet dat ik had gezegd dat het nodig is, ik zei (meen ik) dat als je gezamelijk een geestelijke band opbouwt je ook automatisch een hechte *liefdes*band opbouwt. dat is heel bijzonder en vrij uniek. uiteraard is dat geen garantie voor sportief succes, misschien werkt dat gezamelijke doel wel beter (al heb je dat in het voetbal sowieso).quote:Op maandag 10 juli 2006 09:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je geen geloof nodig hebt om zo'n band op te bouwen. Een gezamenlijk doel kan al voldoende zijn.
Zoiets heet vriendschap. Daar heb je (zoals gewoonlijk) geen godsgeloof voor nodig, maar het zal een groep wel goed doen in het bereiken van bepaalde prestaties.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:41 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
ik geloof niet dat ik had gezegd dat het nodig is, ik zei (meen ik) dat als je gezamelijk een geestelijke band opbouwt je ook automatisch een hechte *liefdes*band opbouwt. dat is heel bijzonder en vrij uniek. uiteraard is dat geen garantie voor sportief succes, misschien werkt dat gezamelijke doel wel beter (al heb je dat in het voetbal sowieso).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |