Adoptiekinderen worden later vaak probleemjongeren, dat is een feit. Laat ze lekker in Ghana zitten, als ze niet weten wat ze missen, missen ze het ook niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef BossFight het volgende:
Owja het word crimineel want dat zit er bij de huidskleur ingebakken??????![]()
Een weeskind in Nederland heeft altijd nog meer kans op een fatsoenlijk leven dan een weeskind uit Ghana. Dus ik geef haar eigenlijk wel gelijk.
Haar vriend heeft 2 kinderen uit een voorgaand huwelijkquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:07 schreef freddygonzales het volgende:
Weet je zeker dat ZIJ onvruchtbaar is en niet die vriend??? Anders kan jij die job wel even doen, weet je zeker dat er een blank kind komt.
By the way: wees blij dat ze geen kind uit Marokko adopteert, dan ben je veel verder van huis.
En waar is dat op gebaseerd?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:04 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Adoptiekinderen worden later vaak probleemjongeren, dat is een feit. Laat ze lekker in Ghana zitten, als ze niet weten wat ze missen, missen ze het ook niet.
Eerder een verkapt ik-woon-in-een-pauperbuurt-met-labiele-borderlinetokkies-topic.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:09 schreef Tobbes het volgende:
Verkapt ik-zie-er-zo-betrouwbaar-uit-dat-mensen-alles-tegen-me-zeggen-topic.
Met dat argument kan je dus ook Nederlands kinderen in tehuizen laten zitten, een normaal gezinsleven hebben die ook niet gehad dus weten ook zij niet wat ze missen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:04 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Adoptiekinderen worden later vaak probleemjongeren, dat is een feit. Laat ze lekker in Ghana zitten, als ze niet weten wat ze missen, missen ze het ook niet.
Als het een feit is wil ik graag weten waar jij dat feit vandaan hebt, een bron ofzo.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:04 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat de bevoegde instanties hun werk goed doenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:10 schreef jpg97 het volgende:
Je kunt niet zomaar een kind uitkiezen als je gaat adopteren.
Er wordt heel streng en intensief geselecteerd, en als de ouders in spé al borderline hebben en drugs gebruiken dan acht ik de kans zeer klein.
Dus niet altijd, en ik ken trouwens genoeg mensen die uit het buitenland komen (die zijn hier niet geboren) en totaal niet zo zijn zoals jij het omschrijft!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:04 schreef CannaTime het volgende:
[..]
Adoptiekinderen worden later vaak probleemjongeren.
Dat noemt zichzelf een kindervriendquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:12 schreef Kindervriend het volgende:
Zo lang ze dat kind enkel gaan inzetten om te koken, schoonmaken en dienen zie ik het probleem niet.
Ja man, tofquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
Best een toffe meid, blowt ook enzo,
Een kennis van mij is hier ook mee bezig, en reken er maar op dat ze dat werk heel goed doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Laten we dan maar hopen dat de bevoegde instanties hun werk goed doen
en als je dan een lelijk kind krijgt?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:20 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Een kennis van mij is hier ook mee bezig, en reken er maar op dat ze dat werk heel goed doen.
Elke mongool kan een kind maken, maar een kind adopteren is echt afhankelijke van 1001 factoren die absoluut goed moeten zijn.
Daarnaast kun je niet zeggen: "Ik wil een negertje uit Ghana, of een Chineesje uit Peking."
Dat werkt zo niet.
Je krijgt ( als je heel veel geluk hebt en alles is goedgekeurd ) een kind toegewezen, je hebt niks te kiezen.
Dat vind ik dan weer tof om te horenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:24 schreef Lexie het volgende:
Mijn ouders wonen in een boerengat en daar heeft ook zo'n stelletje een negertje geadopteerd. Best een grappig gezicht, zo'n menneke wat net zo Limburgs scheldt als zijn opa die naast mijn ouders woont. Verder lijkt hij er niet echt problemen mee te hebben en voelt zich prima thuis. Je hebt dan iig niet het probleem dat zo'n kind opeens op zijn 15e erachter komt dat hij geadopteerd is.
Ik vind t al idioot dat je uberhaupt zo denkt... Hij zit waarschijnlijk dichjter bij het type crimineel met een identiteitscrisis dan dat kind uit Ghana. Jouw vooroordelen spreek niet echt eten gunste van je. Zo'n kind uit Ghana heeft nog een hoop tijd om op te voeden met ouders die echtgekozen hebben voor een kind. Dat kind zal liefde kennen.. Waarschijnlijk blijkbaar meer dan jij, aangezien je dat principe in de relatie tussen ouders en kinderen niet lijkt te begrijpen en hoe belangrijk juist dat is voor het opgroeien van kinderen en hun positie in de samenleving. Was jij een ongelukje?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
Sinds 3 jaar woont er een vrouw van (naar schatting) 27 jaar naast ons. Best een toffe meid, blowt ook enzo, maar dat doet niet terzake. Ze heeft ook een vriend, Sebastiaan, ook wel een toffe gozer, maar wel een borderliner geloof ik![]()
Maar goed, ik spreek buuv regelmatig en laatst was ik uitgenodigd om ff een bakkie koffie te komen zuipen, dat zeg je natuurlijk niet tegen een dove. Dus ik zit daar zo rustig met haar te praten, slaat opeens heel het gesprek om en ze begint te vertellen over haar onvruchtbaarheid, ik dacht echt bij mezelf van WTF! waarom ben ik altijd een aanspreekpunt voor dat soort onderwerpen, maar inhoudelijk ging ze er gelukkig niet op in. Ze vertelde me dat ze dolgraag een kind zou willen hebben want ze voelde een grote leegte in haar leven en ze was in de veronderstelling dat een kind dat probleem wel op zou lossen.
Vervolgens vertelde ze me dat ze een kind ging adopteren, dus ik dacht bijmezelf van hey, dat is best een goede actie, doen meid. Dus ik vroeg aan haar "waar ga je dat kind dan vandaan halen, jeugdzorg ofzo?" "Nee, ik wil er één uit Ghana" Ik keek haar aan alsof ik vuur zag branden en dacht bij mezelf van ey, wtf, waarom helemaal uit Ghana importeren terwijl er honderden, zoniet duizenden weesjes in Nederland zijn. "Ja, maar hun verdienen ook een kans" en om eerlijk te zijn had ik daar geen passend antwoord op. "Marieke, als jij dat wilt doen, dan moet je dat vooral doen"
Maar eigenlijk sprak ik niet recht uit mijn hart, ik vertelde haar alleen wat ze wilde horen. Wie gaat er nou een kind uit Ghana halen, dat word later toch een crimineel met een identiteitscrisis van hier tot Tokyo, so why bother?
Wat vinden jullie hier nu van?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:27 schreef pindapeller het volgende:
ik snap dat niet echt in zoon situatie zou ik een blank kind nemen want anders kom je later kenissen tegen en alles en dan zie je echt dat het jou kind niet is en met een blank kind heb je niet meteen het gesprek van het is neit van mij zeg maar
Dan zul je d'r wel normaal aan hebben gekeken niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
Ik keek haar aan alsof ik vuur zag branden
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:33 schreef mvingerhoets het volgende:
[..]
Dan zul je d'r wel normaal aan hebben gekeken niet?
Relkloonquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:34 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Of je bent een relkloon, of je bent triest. Meer woorden kan ik hier niet aan vuil maken.
over klonen gesproken...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:34 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Of je bent een relkloon, of je bent triest. Meer woorden kan ik hier niet aan vuil maken.
Ceci n'est pas un clown.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:36 schreef Repeat het volgende:
over klonen gesproken...
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:33 schreef mvingerhoets het volgende:
[..]
Dan zul je d'r wel normaal aan hebben gekeken niet?
Dan is het nog altijd de chocolademelkboerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:28 schreef CannaTime het volgende:
Krijg je opmerkingen over de zwarte melkboer![]()
flauw... ik weet het
Dróóóógheid...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Dan is het nog altijd de chocolademelkboer
Ik heb zo mijn momentenquote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:01 schreef Gebleekte het volgende:
Agh die zijn iig gewend om weing te eten en nooit te douchen, lekker goedkoop dus.
Weet je wel dat het nagenoeg onmogelijk is om een kind in Nederland te adopteren? De meeste kinderen vallen onder pleegzorg, omdat hun eigen ouders (tijdelijk) niet in staat zijn om voor hen te zorgen. Kinderen die wees worden, gaan meestal bij familie wonen. Dan hou je nog een vrij klein percentage over dat idd geadopteerd wordt, maar volgens mij matcht vraag/aanbod (om het even cru te zeggen) niet helemaal in dat geval. Een kind dat wel ouders heeft, maar die waarschijnlijk nooit meer voor het kind kunnen zorgen, kan ook nauwelijks geadopteerd worden, alleen in pleegzorg genomen worden. De wet geeft de biologische ouders oneindig de kans om alsnog het ouderschap weer op te pakken. Vandaar alle geadopteerd kindjes vanuit het buitenland hier.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
...waarom helemaal uit Ghana importeren terwijl er honderden, zoniet duizenden weesjes in Nederland zijn. ...
Ik weet het, de jeugdzorg in Nederland is van een bedroevend niveau, vooral de werknemers bij organisaties als jeugdformaat zijn gewoon mislukte hbo-ers die geen ene fuck om die kinderen geven, op enkele uitzonderingen na. Sexueel misbruik schijnt ook de gewoonste zaak van de wereld te zijn....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:02 schreef Platinum het volgende:
[..]
Weet je wel dat het nagenoeg onmogelijk is om een kind in Nederland te adopteren? De meeste kinderen vallen onder pleegzorg, omdat hun eigen ouders (tijdelijk) niet in staat zijn om voor hen te zorgen. Kinderen die wees worden, gaan meestal bij familie wonen. Dan hou je nog een vrij klein percentage over dat idd geadopteerd wordt, maar volgens mij matcht vraag/aanbod (om het even cru te zeggen) niet helemaal in dat geval. Een kind dat wel ouders heeft, maar die waarschijnlijk nooit meer voor het kind kunnen zorgen, kan ook nauwelijks geadopteerd worden, alleen in pleegzorg genomen worden. De wet geeft de biologische ouders oneindig de kans om alsnog het ouderschap weer op te pakken. Vandaar alle geadopteerd kindjes vanuit het buitenland hier.
Zelfs al ben ik toch wel vrij racistisch als zij een kind ermee gelukkig kan maken, waarom niet? Wat ze natuurlijk wel gaat krijgen is dat als het uit gaat met haar vriendje geen blanke gast haar nog wil hebben omdat ze denken dat ze het met een neger heeft gehad.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
Sinds 3 jaar woont er een vrouw van (naar schatting) 27 jaar naast ons. Best een toffe meid, blowt ook enzo, maar dat doet niet terzake. Ze heeft ook een vriend, Sebastiaan, ook wel een toffe gozer, maar wel een borderliner geloof ik![]()
Maar goed, ik spreek buuv regelmatig en laatst was ik uitgenodigd om ff een bakkie koffie te komen zuipen, dat zeg je natuurlijk niet tegen een dove. Dus ik zit daar zo rustig met haar te praten, slaat opeens heel het gesprek om en ze begint te vertellen over haar onvruchtbaarheid, ik dacht echt bij mezelf van WTF! waarom ben ik altijd een aanspreekpunt voor dat soort onderwerpen, maar inhoudelijk ging ze er gelukkig niet op in. Ze vertelde me dat ze dolgraag een kind zou willen hebben want ze voelde een grote leegte in haar leven en ze was in de veronderstelling dat een kind dat probleem wel op zou lossen.
Vervolgens vertelde ze me dat ze een kind ging adopteren, dus ik dacht bijmezelf van hey, dat is best een goede actie, doen meid. Dus ik vroeg aan haar "waar ga je dat kind dan vandaan halen, jeugdzorg ofzo?" "Nee, ik wil er één uit Ghana" Ik keek haar aan alsof ik vuur zag branden en dacht bij mezelf van ey, wtf, waarom helemaal uit Ghana importeren terwijl er honderden, zoniet duizenden weesjes in Nederland zijn. "Ja, maar hun verdienen ook een kans" en om eerlijk te zijn had ik daar geen passend antwoord op. "Marieke, als jij dat wilt doen, dan moet je dat vooral doen"
Maar eigenlijk sprak ik niet recht uit mijn hart, ik vertelde haar alleen wat ze wilde horen. Wie gaat er nou een kind uit Ghana halen, dat word later toch een crimineel met een identiteitscrisis van hier tot Tokyo, so why bother?
en toen barstte ik uit van lachenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:01 schreef Gebleekte het volgende:
Agh die zijn iig gewend om weing te eten en nooit te douchen, lekker goedkoop dus.
Jezus jij bent écht dom hè?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
--knip--
Beter hou je je bek dicht ofzo.quote:
Jammer dat het altijd voorspelbaar is bij dit soort topics dat er weer een racist opduikt. Ongeacht waar het kind vandaan komt of de kleur. Als de ouders er maar toe in staat zijn goed voor het kind te zorgen.quote:
Volgens mij leg je de volgorde verkeerd. Mensen die adopteren zullen in het algemeen vinden dat een kind beter in een gezin kan opgroeien dan in een weeshuis. En dan, van de kinderen die in een weeshuis zitten, heeft er een in een weeshuis in een arm land méér behoefte aan redding dan eentje in een rijker land.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:35 schreef LXIV het volgende:
Waar ik me wel over verbaas is hoe gemakkelijk mensen denken het recht te hebben om een kind uit een ander land 'weg te plukken' om het wel even een beter leven in het Westen te bezorgen.
Stel je voor dat mensen uit Ghana, China of waar dan ook vandaan naar Nederland zouden komen om kinderen weg te nemen. Of dat kind hier dan nog familie heeft, of überhaubt een idee heeft waar het terecht gaat komen speelt geen rol, die Ghanezen weten het wel beter voor hem (en voor ons).
Zelf zou ik dat ook niet zo geweldig vinden.
Uiteraard gaat het de adoptie-ouders om hunzelf, ze willen graag een kind. En er liggen vast ook progressieve multikul motieven bij de keuze voor een zwart kind. Maakt dat voor het kind iets uit? Ik ken mensen met aziatische adoptiekinderen, waarbij de adoptieouders geen spoor aziatisch bloed hebben. Zou je dat beoordelen als minder progressieve multikul?quote:Veel mensen die een kind uit de derde wereld adopteren kloppen zichzelf op de borst en lopen apentrots door de stad: 'Kijk mij eens progressief en multikul zijn.', maar wie komt er nu op de eerste plaats, het kind of de adoptie-ouders? Vaak heb ik het gevoel dat het de adoptie-ouders voornamelijk om zichzelf gaat. Daarom ook liever een kind uit Ghana dan uit Roemenië of Polen, opdat iedereen maar goed kan zien dat het een geadopteerd kind is.
Racistquote:Op donderdag 6 juli 2006 08:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jammer dat het altijd voorspelbaar is bij dit soort topics dat er weer een racist opduikt. Ongeacht waar het kind vandaan komt of de kleur. Als de ouders er maar toe in staat zijn goed voor het kind te zorgen.
Wat heeft lelijkheid met racistisch te maken?quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Jammer dat het altijd voorspelbaar is bij dit soort topics dat er weer een racist opduikt. Ongeacht waar het kind vandaan komt of de kleur. Als de ouders er maar toe in staat zijn goed voor het kind te zorgen.
Is een kind uit Ghana per definitie lelijk dan?quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:04 schreef Camplo het volgende:
[..]
Wat heeft lelijkheid met racistisch te maken?
Wat heeft dat te maken met het feit dat als iemand een Ghanees lelijk vind, dat ie racistisch is?quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:13 schreef IHVK het volgende:
[..]
Is een kind uit Ghana per definitie lelijk dan?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:13 schreef Camplo het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het feit dat als iemand een Ghanees lelijk vind, dat ie racistisch is?
Knap in de zin van slim en verstandig:quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:21 schreef Camplo het volgende:
Zoek jij ff een knappe Ghanees voor mij btw.
Wat boeit dat nou?? Of vind je een kind een statussymbool? Zo van: "Kijk, deze heb ik gebrouwd!"?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:27 schreef pindapeller het volgende:
ik snap dat niet echt in zoon situatie zou ik een blank kind nemen want anders kom je later kenissen tegen en alles en dan zie je echt dat het jou kind niet is en met een blank kind heb je niet meteen het gesprek van het is neit van mij zeg maar
Wordt dat feit van je ook nog ergens bewezen? Want ik, uit een familie met zo'n zes geadopteerden van over de hele wereld (waarvan twee binnen "mijn eigen gezin"), weet eigenlijk van niks...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:04 schreef CannaTime het volgende:
Adoptiekinderen worden later vaak probleemjongeren, dat is een feit.
Bij mij in de straat woont een stel dat vier kinderen uit verweggistan (sierra leone enzo) heeft geadopteerd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
Het is juist het hele idee van redding dat me tegenstaat. Zo zullen de adoptieouders het ongetwijfeld zien, of dit de werkelijkheid is, is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:50 schreef sigme het volgende:
. En dan, van de kinderen die in een weeshuis zitten, heeft er een in een weeshuis in een arm land méér behoefte aan redding dan eentje in een rijker land.
Mooi vooroordeel, jij komt er wel jongen!quote:dat word later toch een crimineel met een identiteitscrisis van hier tot Tokyo
Vraag het een weeskind, ter plaatse, wat inmiddels te oud is om nog schattig te zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is juist het hele idee van redding dat me tegenstaat. Zo zullen de adoptieouders het ongetwijfeld zien, of dit de werkelijkheid is, is nog maar de vraag.
Maar natuurlijk. Het gaat ook niet om de redding of om het kind, het gaat om de combinatie dat mensen een kind willen en dit kind niet uit de eigen(*) buik gaat komen.quote:Wanneer het om effectieviteit gaat: voor het geld waarmee één zo een kind "gered" kan worden door het naar Nederland te halen, kunnen er in het weeshuis ter plaatse misschien wel tientallen gered worden. Wanneer zuiver en enkel het belang van kinderen in de derde wereld centraal staat kan er veel beter moeite en geld gestoken worden in de opvang en scholing aldaar.
In hoeverre kan zo een kind zich een realistische voorstelling maken van het leven waarin hij terecht zou zijn gekomen? Met andere woorden: ik weet het niet, en dat kind ook niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Vraag het een weeskind, ter plaatse, wat inmiddels te oud is om nog schattig te zijn.
Wat denk dat diens antwoord is op de vraag: als je had kunnen kiezen, had je dan als baby naar een vreemd stel gewild in een vreemd land wat je zou opvoeden als hun eigen kind of zou je gekozen hebben voor het leven wat je de nu hebt?
Hoe schat jij het antwoord in?
[..]
Uiteraard.quote:Maar natuurlijk. Het gaat ook niet om de redding of om het kind, het gaat om de combinatie dat mensen een kind willen en dit kind niet uit de eigen(*) buik gaat komen.
(*) voor mannen: kind gaat niet komen uit de buik van de vrouw waarmee je het kind gaat opvoeden.
JIJ NIET NEE KINDERVRIENDquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:12 schreef Kindervriend het volgende:
Zo lang ze dat kind enkel gaan inzetten om te koken, schoonmaken en dienen zie ik het probleem niet.
Is dit nou een domme opmerking... of een héle domme opmerking?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:27 schreef pindapeller het volgende:
Dat was de vraag niet. Redding is natuurlijk per definitie onmeetbaar. Misschien had het kind wel de hoofdprijs gewonnen in de staatloterij, in Ghana. En loopt het in NL onder de bus.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
In hoeverre kan zo een kind zich een realistische voorstelling maken van het leven waarin hij terecht zou zijn gekomen? Met andere woorden: ik weet het niet, en dat kind ook niet.
Vind je? Is dat een offer? Wat wordt geofferd dan?quote:Natuurlijk zijn er ontzettend veel adoptiekinderen met veel liefde en aandacht door Nederlandse ouders hier opgevoed. En zeker diegenen die een invalide kind adopteerden, dat daadwerkelijk zo goed als kanloos is in de derde wereld, maken hierbij ook nog eens een groot persoonlijk offer.
Hilarischquote:Toch moet er niet al te gemakkelijk over zo een adoptie gedacht worden. Herinner me nog een vermakelijke column uit het NRC? van een tijdje geleden, waarin een toekomstige adoptieouder ook naar Kenia ging om een meisje op te halen, en last minute toch nog koos voor een ánder meisje, omdat dat er nét even schattiger uitzag!![]()
Lelijk?quote:lelijk kind
Ik vind dat je een groot offer brengt wanneer je er bewust voor kiest om een (zwaar) gehandicapt kind te gaan verzorgen. Je zult er dag en nacht mee bezig zijn, een groot deel van je vrijheid en mogelijkheden voor opgeven. En het stopt ook nog eens niet wanneer het kind 18 is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef sigme het volgende:
Vind je? Is dat een offer? Wat wordt geofferd dan?
Ik kende een stel (homo's, maar dat terzijde), die een hele stoet allemaal zwaar gehandicapte pleegkinderen opnam in huis. Ik ben daar eens een week mee op vakantie geweest.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat je een groot offer brengt wanneer je er bewust voor kiest om een (zwaar) gehandicapt kind te gaan verzorgen. Je zult er dag en nacht mee bezig zijn, een groot deel van je vrijheid en mogelijkheden voor opgeven. En het stopt ook nog eens niet wanneer het kind 18 is.
Misschien klinkt het woord offer jou iets te zwaarwichtig in de oren. Je moet er in ieder geval heel wat voor over hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kende een stel (homo's, maar dat terzijde), die een hele stoet allemaal zwaar gehandicapte pleegkinderen opnam in huis. Ik ben daar eens een week mee op vakantie geweest.
Nou bewonderde ik hun kinderzorg zeer, maar ik had niet de indruk dat zij het als een offer beschouwden. Het was de prijs die ze betaalden voor hun kinderwens.
zelfde geld voor mij ...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:09 schreef QuickSilverZ het volgende:
[..]
En waar is dat op gebaseerd?
*zelf geadopteerd, maar kan geen criminele trekjes ontdekken...![]()
Zegt de man die werkt in een coffeeshop.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
Wie gaat er nou een kind uit Ghana halen, dat word later toch een crimineel met een identiteitscrisis van hier tot Tokyo, so why bother?
Het adopteren van kinderen uit de derde wereld is geen oplossing voor de armoede daar, hooguit een druppel op de gloeiende plaat. Alhoewel niet ontkent kan worden dat het voor het individuele kind inderdaad zeer gunstig uit kan vallen. Er zijn eenvoudigweg te veel arme kinderen, en te weinig potentiele adoptieouders.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Leuke relkloon. Nog leuker zijn de reacties over lelijke Ghanezen en stiekem heel egoïstische adoptieouders die alleen maar met een zwart kindje en dus hun eigen opofferingsgezindheid zouden willen pronken. En oh ja, stiekem zijn die kinderen beter af in een land zonder goede voorzieningen of sympathie voor kinderen (individuen iha) zonder familienetwerk.
Zo'n straatkind is maar wat blij dat hij nu in ieder geval tussen zijn volksgenoten mag kreperen! Want zeg nou zelf: wie wil in plaats daarvan nou gecontroleerd ontsporen in een welvarend land waar voor elke scheet een hulpverlener is?
Um...waarom zou adoptie een adoptie moeten zijn voor de armoede in de derde wereld?quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het adopteren van kinderen uit de derde wereld is geen oplossing voor de armoede daar, hooguit een druppel op de gloeiende plaat.
Daat gáát hte dus om. Op zeer kleine schaal het verschil maken voor dat ene kind.quote:Alhoewel niet ontkent kan worden dat het voor het individuele kind inderdaad zeer gunstig uit kan vallen.
Daar heb je ook een punt. Maarrrr: als je iets goed wilt doen, moet je het zelf doen. Je kunt er (zeker in dat sorot landen) niet vanuit gaan dat jouw geld wel goed terecht komt.quote:Er zijn eenvoudigweg te veel arme kinderen, en te weinig potentiele adoptieouders.
Daarom is het beter om, wanneer je die kinderen daar daadwerkelijk wil helpen, dat ter plekke te doen. Voor ieder adoptiekind dat je naar Nederland haalt zijn er wel tien aldaar te helpen.
Wat ik probeer te zeggen is dat wanneer je besluit tot adoptie van een derde wereldkind om ellende uit de wereld te helpen, het effectiever is om ter plekke iets te bewerkstelligen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Um...waarom zou adoptie een adoptie moeten zijn voor de armoede in de derde wereld?
[..]
Daat gáát hte dus om. Op zeer kleine schaal het verschil maken voor dat ene kind.
[..]
Daar heb je ook een punt. Maarrrr: als je iets goed wilt doen, moet je het zelf doen. Je kunt er (zeker in dat sorot landen) niet vanuit gaan dat jouw geld wel goed terecht komt.
Tevens is dit hetzelfde als zeggen: "Als die mensen echt willen helpen he, écht willen helpen, dan moeten ze daar maar een luxe kindertehuis openen". Alsof dát de oplossing voor de armoede daar is.
Wie ben jij om te bepalen in welke vorm deze mensen alleen hulp mogen bieden? En waarom verbindt je het in godsnaam aan de hele derdewereldproblematiek? Kindermishandeling in Nl. verdwijnt toch ook niet als je een kind uit een tehuis haalt?
Dat verband klopt niet...
Niemand adopteert een kind om ellende uit de wereld te helpen. Mensen adopteren een kind om een "eigen" kind te krijgen. Aangezien het om een bestaand kind zal gaan wordt het te adopteren kind per definitie uit diens omstandigheden gerukt. Als je dat dan toch doet, zijn er mensen die ervoor kiezen om de omstandigheden waar je het kind uithaalt zo belabberd mogelijk te laten zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat wanneer je besluit tot adoptie van een derde wereldkind om ellende uit de wereld te helpen, het effectiever is om ter plekke iets te bewerkstelligen.
Onzin. Je kent geen van deze kinderen en je moet er toch een kiezen. Het is niet zo dat er een van die kinderen zich zomaar aandient, en dat je dan dus die maar neemt. Was dat maar zo, dat zou een hoop adoptieouders heel veel gemoedsrust opleveren.quote:Primair voor die ouders moet dus de adoptie zelf staan. Het zorgen voor een kindje, ongeacht of het uit Nederland, Roemenië of Senegal komt.
Uiteraard is dat uiterst hovaardig. Ik heb niet veel op met het idee dat het leven in Afrika verschikkelijk zou zijn, zoals veel westerlingen lijken te denken. Maar het gaat hier om kinderen in een weeshuis! Kinderen die dus niet zijn opgenomen in een familieverband.quote:Natuurlijk worden die kinderen geadopteerd met de beste bedoelingen. Toch vind ik het iets van hovaardigheid hebben om als westerling daar te komen, een kindje mee te nemen en te zeggen:'wij zorgen er wel voor, dat kunnen wij veel beter.'. Wanneer Afrikanen iets soortgelijks in Nederland zouden doen zou dit ook niet zomaar geaccepteerd worden. In dat soort landen is de familieverantwoordelijheid mbt voor elkaar zorgen nog veel sterker dan in Nederland.
Duh. Maar daar gaat het adoptieouders toch niet om? Zitten ze daar, met hun acceptgiro, naar hun lege huis te kijken. Volgens mij kunnen ze dan het best zelfmoord plegen en hun bezittingen nalaten aan het kind daar.quote:Wanneer het je erom gaat om een kind een beter leven te bieden is het denk ik beter om het kind daar (financieel) te onderhouden en te laten verzorgen door familie.
Het is in de regel een combi van kinderwens en een ideologische invulling van de vervulling daarvan. Dus dan is het verschil uit jouw volgende stukje ook meteen minder relevant:quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat ik probeer te zeggen is dat wanneer je besluit tot adoptie van een derde wereldkind om ellende uit de wereld te helpen, het effectiever is om ter plekke iets te bewerkstelligen.
Kinderen in weeshuizen in Roemenië of Senegal hebben beduidend minder kansen in de maatschappij dan hier, plus dat Nederlandse kinderen stukken schaarser zijn.quote:Primair voor die ouders moet dus de adoptie zelf staan. Het zorgen voor een kindje, ongeacht of het uit Nederland, Roemenië of Senegal komt.
Ja, en waar hebben we het hier over? Wezen en kinderen die door de moeder afgestaan zijn en dus niets van hun familie te verwachten hebben.quote:Natuurlijk worden die kinderen geadopteerd met de beste bedoelingen. Toch vind ik het iets van hovaardigheid hebben om als westerling daar te komen, een kindje mee te nemen en te zeggen:'wij zorgen er wel voor, dat kunnen wij veel beter.'. Wanneer Afrikanen iets soortgelijks in Nederland zouden doen zou dit ook niet zomaar geaccepteerd worden. In dat soort landen is de familieverantwoordelijheid mbt voor elkaar zorgen nog veel sterker dan in Nederland.
Die familie is er dus niet, en opnieuw: jij hebt niet te bepalen hoe mensen een kind willen helpen. Als dat in hun optiek beter kan in een volwaardige gezinssituatie dan door ee kind dáár te steunen dan is daar niets mis mee.quote:Wanneer het je erom gaat om een kind een beter leven te bieden is het denk ik beter om het kind daar (financieel) te onderhouden en te laten verzorgen door familie.
Ik denk echt dat je minder drugs moet gaan gebruiken. Want dat is de onderliggende vraag toch?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:00 schreef CannaTime het volgende:
En ook wat hij zegt!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:58 schreef Vhiper het volgende:
Altijd grappig dat je in topics als deze mensen hebt die zeggen "Het zijn alleen maar egoïsten, ze willen alleen maar voor zichzelf zo'n kind adopteren"
Ja DUH!
Iedereen die kinderen krijgt, natuurlijk of op andere wijzen, willen een kind voor zichzelf.![]()
Kap dus eens met deze onzin. Sommige mensen hebben nou eenmaal de pech geen kinderen te kunnen krijgen en terwijl elke randmongool die wel gezegend is met vruchtbaarheid een kind kan krijgen, moeten mensen die die mazzel niet hebben, alle nodige moeite doen om aan die wens te voldoen, vaak dan ook nog eens met afkeuring van jan en alleman, die met twee kids op schoot beweren dat het maar beter is om kinderloos te blijven![]()
Idd, wie heeft het tegenwoordig nog over een druiperquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:58 schreef Gebleekte het volgende:
Weet je hoe rlx het is om onvruchtbaar te zijn..
Lekker neuqen zonder condoom, zonder je zorgen te hoeven maken over zwanger raken!! DAMN DAT KLINKT GOED!!:D
Nou, geweldig joh, totdat je juist wel een zwangerschap wilt, dan wordt het balen en niet zo'n klein beetje ookquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:58 schreef Gebleekte het volgende:
Weet je hoe rlx het is om onvruchtbaar te zijn..
Lekker neuqen zonder condoom, zonder je zorgen te hoeven maken over zwanger raken!! DAMN DAT KLINKT GOED!!:D
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |