abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40220269
Nou ja, wanprestatie denk ik. Product voldoet niet aan gestelde eisen en blabla, je kent het wel.
Het is gewoon een man die het leuk vond om een dure laptop (in plaats van treintjes) te hebben om thuis mee te spelen. Dus geen professionele gebruiker.
Maar ik twijfel een beetje omdat de ontwikkelingen in de pc-branche zo verschrikkelijk snel gaan, dat dingen ook weer snel verouderd zijn. En het is duurder om dat ding te laten maken dan om een nieuwe te kopen vandaar. Maar hij heeft er voor zijn doen al veel geld aan besteed.
En verder is het natuurlijk schandalig dat ze hem laten betalen voor ' extra' garantie, om dan later te zeggen dat het niet geldt omdat hij te laat was met bijkopen. Dus dat geld ga ik sowieso terugeisen als zijnde onverschuldigd betaald.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_40222271
Hmmm oh nee da's die ene heeeeeeeeel ingewikkelde regeling van kanalisatie...

Een beetje een laptop moet 5 jaar mee kunnen. Ik werk nog op een dell pentium 2 laptop die al zo'n 8 jaar of misschien meer oud is en hij voldoet aan mijn eisen nog steeds, al heb ik de batterij moeten vervangen.
Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt: USB port, hardeschijf van 5 gb of zo (maar je kunt extern er meer op aansluiten aan opslag), cd- en diskettereader (geen dvd reader helaas), ingebouwde boxen, oortelefoontje/boxenaansluiting, com port, aansluiting voor webcam en microfoon. Hij boot in ongeveer een minuut met XP erop (ja, die loopt er prima op en nee helemaal niet langzaam en ja het is wel degelijk een P2), hogekwaliteitsvideos trekt hij niet maar lage kwaliteit wel. Mp3s zijn geen probleem en ook paint shop pro draait er met meerdere layers prima op.
Voor de spelletjesliefhebber: sim city 3, dungeon keeper en worms draaien er prima op, ik meen the sims 1 en unreal tournament er ook op te hebben gespeeld.

In principe, ik bedoel ik gebruik 'm voor school, maar je zou er in principe nog bijna alles mee kunnen wat tegenwoordig vereist is, tot 1,5 jaar geleden had ik thuis ook alleen een pentium 2 staan trouwens en ik heb eigenlijk alleen voor sims 2 een p4.

en mijn laptop is een keer of 20 gevallen van tafelhoogte, er zijn 2 blikjes energiedrank overheen gegaan en een emmer zeepsop, om maar van alle kruimels in m'n tas niet te spreken. Af en toe is er een probleem met opstarten, ik vermoed dat het moederbord een beetje oud begint te worden. Maar ik bedoel zo horen laptops te worden gemaakt, en niet dat de scherm na 2 jaar kapot gaat.

Ik zou dus zeggen dat de commerciele levensduur van zo'n laptop ook met gemak op 8 jaar gesteld kan worden.
pi_40222420
edit laat maar ik mail de contactpersonen van de uvt daar wel voor
pi_40223270
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:15 schreef Sessy het volgende:
Hmmm oh nee da's die ene heeeeeeeeel ingewikkelde regeling van kanalisatie...

Een beetje een laptop moet 5 jaar mee kunnen. Ik werk nog op een dell pentium 2 laptop die al zo'n 8 jaar of misschien meer oud is en hij voldoet aan mijn eisen nog steeds, al heb ik de batterij moeten vervangen.
Hij heeft alles wat je in principe nodig hebt: USB port, hardeschijf van 5 gb of zo (maar je kunt extern er meer op aansluiten aan opslag), cd- en diskettereader (geen dvd reader helaas), ingebouwde boxen, oortelefoontje/boxenaansluiting, com port, aansluiting voor webcam en microfoon. Hij boot in ongeveer een minuut met XP erop (ja, die loopt er prima op en nee helemaal niet langzaam en ja het is wel degelijk een P2), hogekwaliteitsvideos trekt hij niet maar lage kwaliteit wel. Mp3s zijn geen probleem en ook paint shop pro draait er met meerdere layers prima op.
Voor de spelletjesliefhebber: sim city 3, dungeon keeper en worms draaien er prima op, ik meen the sims 1 en unreal tournament er ook op te hebben gespeeld.

In principe, ik bedoel ik gebruik 'm voor school, maar je zou er in principe nog bijna alles mee kunnen wat tegenwoordig vereist is, tot 1,5 jaar geleden had ik thuis ook alleen een pentium 2 staan trouwens en ik heb eigenlijk alleen voor sims 2 een p4.

en mijn laptop is een keer of 20 gevallen van tafelhoogte, er zijn 2 blikjes energiedrank overheen gegaan en een emmer zeepsop, om maar van alle kruimels in m'n tas niet te spreken. Af en toe is er een probleem met opstarten, ik vermoed dat het moederbord een beetje oud begint te worden. Maar ik bedoel zo horen laptops te worden gemaakt, en niet dat de scherm na 2 jaar kapot gaat.

Ik zou dus zeggen dat de commerciele levensduur van zo'n laptop ook met gemak op 8 jaar gesteld kan worden.
Werkt SuperMario er toevallig ook op?
pi_40226296
Nee, maar tetris wel
  donderdag 27 juli 2006 @ 10:57:27 #206
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40231005
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:17 schreef Thisbe het volgende:
Nou ja, wanprestatie denk ik. Product voldoet niet aan gestelde eisen en blabla, je kent het wel.
Het is gewoon een man die het leuk vond om een dure laptop (in plaats van treintjes) te hebben om thuis mee te spelen. Dus geen professionele gebruiker.
Maar ik twijfel een beetje omdat de ontwikkelingen in de pc-branche zo verschrikkelijk snel gaan, dat dingen ook weer snel verouderd zijn. En het is duurder om dat ding te laten maken dan om een nieuwe te kopen vandaar. Maar hij heeft er voor zijn doen al veel geld aan besteed.
En verder is het natuurlijk schandalig dat ze hem laten betalen voor ' extra' garantie, om dan later te zeggen dat het niet geldt omdat hij te laat was met bijkopen. Dus dat geld ga ik sowieso terugeisen als zijnde onverschuldigd betaald.
Ja ik bedoelde dus waar je je vordering op gaat baseren voor het geld van de garantie. Onverschuldigde betaling? Niet incl. dwaling -> vernietiging -> onverschuldigde betaling?

W.b. de laptop is het toch gewooon non-conformiteit/consumentenkoop?
Nulla verba sed acta
pi_40268235
Jongens ik stuur ff mijn stiefvader deze thread en geef 'm mijn account + password, ik krijg dit allemaal voor de vakantie niet voor elkaar meer vrees ik, mocht hij vragen hebben kan hij ze tenminste stellen... Ik blijf dit ook wel in de gaten houden hoor ik weet alleen niet zeker of ik daar internet heb.
pi_40322875
Eerste post in dit topic en ook weer meteen een vraag:

Welke wettenbundel is beter/fijner/mooier/zachter/liever?
Die van Sdu (wettenbundel) of die van Wolters (De Gouden Collegebundel)

Danku!
pi_40322989
Ik gebruik de Kluwer Collegebundel, ik vind die fijner werken dan de SDU, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik amper in de SDU werk...

Op de UU gebruiken ze iig de Kluwer als standaard
pi_40324614
Ok.. dankjewel
  zondag 30 juli 2006 @ 19:50:59 #211
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40330600
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:56 schreef Blackman het volgende:
Eerste post in dit topic en ook weer meteen een vraag:

Welke wettenbundel is beter/fijner/mooier/zachter/liever?
Die van Sdu (wettenbundel) of die van Wolters (De Gouden Collegebundel)

Danku!
Wel heel lief dat we deze discussie elk jaar opnieuw voeren
Uiteraard gaat elke weldenkende jurist(in spe) voor de Kluwer, en als Vermande een mooi gadget heeft, dan laat je The_Duce even langs de boekhandel gaan om er een extra te regelen, tweevliegen, eenklap!
Nulla verba sed acta
  maandag 31 juli 2006 @ 12:46:02 #212
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_40349163
Vermande heeft groter trefwoordenregister + hogere kwaliteit bladpapier!
Ik gebruik al 2 jaar de Vermande!
Donner schijnt em ook te gebruiken!
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_40349492
Ik gebruik al 3 jaar de Vermande. Ben er aan gewend en 't werkt prima. Daarnaast heeft Vermande, zoals Leonoor al aangeeft, leuke gadgets al moet je daarvoor wel even mailen
  maandag 31 juli 2006 @ 13:22:05 #214
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40350229
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:46 schreef VrijeVal het volgende:
Vermande heeft groter trefwoordenregister + hogere kwaliteit bladpapier!
Ik gebruik al 2 jaar de Vermande!
Donner schijnt em ook te gebruiken!
Kluwer heeft echter veel meer verwijzingen naar andere artikelen. Bijzonder handig. En in Kluwer kun je beduidend makkelijker zoeken dan met die rare structuur van Vermande.

Hoe het ook zij, het maakt echt niets uit welke wetbundel je gebruikt, het staat er toch wel in, en als je fatsoenlijk studeert, weet je ook waar het te vinden.

-edit- Omdat ik de naarste niet ben, vanaf hier kun je deze discussie van vorig jaar teruglezen: [SC] WO Rechten #5

[ Bericht 12% gewijzigd door Leonoor op 31-07-2006 13:27:33 ]
Nulla verba sed acta
pi_40353282
Ik gebruik nu al twee jaar de Kluwer en ik vind hem heel erg fijn. Waarom ik die gekozen heb?

Hij was ¤0,50 goedkoper als ik hem bestelde bij de faculteitsboekenverkoop
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:34:22 #216
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_40381663
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 18:21 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Laat me raden, je oren?

Maar dat gesprek bij Simmons & Simmons ging helemaal nergens over, 2 mannetjes van 25, het leek wel een hospiteeravond! "Zo, wij vertellen eerst even kort wie wij zijn, en dan mag jij dat daarna ook doen" en "wat verwacht je van de masterclass" en daarna "uh, we hebben niet zoveel vragen meer, heb jij nog iets?" (Ja hoor, ik wil het gesprek wel gaande houden, we zitten hier tenslotte pas 5 minuten).

De "heb je nog iets in te brengen" vraag bleef uit (een oven en een magnetron, goede vangst toch!).
Zeker je sollicitatie voor de Topnotch? Ik ben ook op gesprek geweest maar ik moest 't voeren met de HR-manager en een advocaat-medewerker die mij 40 minuten echt van alles en nog wat vroegen. Zij vertelden mij dat ik pas eind augustus iets te horen krijg dus ff nog afwachten. Ondertussen hers maken ...
Before all else, be armed.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:13:27 #217
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40382945
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Zeker je sollicitatie voor de Topnotch? Ik ben ook op gesprek geweest maar ik moest 't voeren met de HR-manager en een advocaat-medewerker die mij 40 minuten echt van alles en nog wat vroegen. Zij vertelden mij dat ik pas eind augustus iets te horen krijg dus ff nog afwachten. Ondertussen hers maken ...
Dan had je het duidelijk beter voor elkaar dan ik. Die gasten konden er echt niks van, kan me niet voorstellen ook dat ik mag komen, maar t leek me eerlijk gezegd ook geen geweldig kantoor, zo 1e indruk daar binnen...
Nulla verba sed acta
pi_40393226
Ik gebruik de kluwer omdat er een cd bij zit (en ik altijd met een laptop ga en geen wetboek wil meeslepen), als wetboek vind ik 'm enigzins inferieur door de manier van zetten, wat er in de zijlijn staat etc.
anderzijds, de docenten hebben bijna allemaal kluwer en als ze een pagina noemen mag je 't met de vermande vaak zelf uitzoeken. leer je wel beter te zoeken trouwens en ontdek je veel meer, kost je wel meer tijd.
Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn.
pi_40428105
Quote: "Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn."

Ik koop de Kluwer
pi_40428420
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:04 schreef Blackman het volgende:
Quote: "Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn."

Ik koop de Kluwer
De eerste VU-student in deze topic.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:12:10 #221
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40432782
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:04 schreef Blackman het volgende:

Ik koop de Kluwer
Ik vind het sowieso een beetje een poep-uitspraak, maar goed, dat terzijde.

The_Duce, fietste ik gewoon net weeeer langs je huis! Is het niet geweldig?!
Nulla verba sed acta
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:14:37 #222
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_40437056
De Kluwer komt op mij over als een goedkoop telefoonboek dus ik ga altijd voor de Vermande. De laatste Vermande editie had dunner papier though dan voorafgaande jaren. Klootzakken daar.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 20:38:51 #223
122598 Vanitas
Death equals all
pi_40461392
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:09 schreef Sessy het volgende:
Ik gebruik de kluwer omdat er een cd bij zit (en ik altijd met een laptop ga en geen wetboek wil meeslepen), als wetboek vind ik 'm enigzins inferieur door de manier van zetten, wat er in de zijlijn staat etc.
anderzijds, de docenten hebben bijna allemaal kluwer en als ze een pagina noemen mag je 't met de vermande vaak zelf uitzoeken. leer je wel beter te zoeken trouwens en ontdek je veel meer, kost je wel meer tijd.
Ik zou zeggen dat de vermande voor de streber is en de kluwer voor de doorsnee student als ik eerlijk mag zijn.
Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarisch
Leonoor: nu ook Henket in da house
For now we see through a glass, darkly; but then face to face:
now I know in part; but then shall I know even as also I am known.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:39:25 #224
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40464920
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 20:38 schreef Vanitas het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we de foto's nog. Met name die foto van je met je been in je nek was hilarisch
Leonoor: nu ook Henket in da house
Oooooh integratievak-matties!
Ik ben als echte burger-in-spe aan de vroegborrel gegaan vandaag, Limoncello de bom!
Ik wens u allen een goede nacht, morgen ben ik weer van de partij op de stage!
Nulla verba sed acta
pi_40516736
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:39 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Oooooh integratievak-matties!
Ik ben als echte burger-in-spe aan de vroegborrel gegaan vandaag, Limoncello de bom!
Ik wens u allen een goede nacht, morgen ben ik weer van de partij op de stage!
Aftellen geblazen! Eindelijk vakantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')