abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39664419
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:07 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Inderdaad! Zit jij in 't bestuur van de rechtswinkel Tilburg?
Ik zit niet in het bestuur, maar ik ben wel betrokken bij de externe communicati en verricht er naast het gewone medewerkerschap nog wat andere hand- en spandiensten. Binnenkort wordt er een heuse nationale rechtswinkeldag gehouden in Tilburg, waarbij alle soortgelijke instellingen zijn uitgenodigd om ervaringen uit te wisselen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_39664489
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:10 schreef Sessy het volgende:
Hmm ik heb hier de papieren voor de inschrijving voor volgend jaar liggen enneh... het nummer dat zij invullen als zijnde mijn IB groep nummer komt niet overeen met de nummer die IB op de correspondentie zet... Hoort dat? Of hebben zij een fout gemaakt? Of hebben ze zelfs vorig jaar een fout gemaakt en heb ik dat niet bemerkt?
Ik weet niet wat het is met de administratie op de UvT. Ik zit al weken te wachten op een officiele mededeling dat ik mijn bachelor heb gehaald, dat ik me in kan schrijven voor een master en een uitnodiging voor de ba-uitreiking. Het zal wel weer wachten op Godot zijn en uiteindelijk zal ik er zelf wel weer achteraan moeten. Zoals altijd.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_39692685
OMG de vrijspraakcomputer heeft een file uit 1980 (?!) erop staan? Hij begint met een vreemde code, beetje als dos of zo vroeger was, ik weet echt niet wat het is maar het is bizar...
pi_39716454
En, na VoreG, de 2de eerstejaars in dit topic die zijn positieve BSA gehaald heeft
Een 6,5 voor Bestuursrecht maakt 41 ECTS, 5 meer dan nodig
Dus Tilburg is voorlopig nog niet van mij af
pi_39717416
Iedereen vakantie hier?
pi_39719086
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:53 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
En, na VoreG, de 2de eerstejaars in dit topic die zijn positieve BSA gehaald heeft
Netjes
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Iedereen vakantie hier?
Yup begin september weer
pi_39719845
Ik zal het gewoon missen, Internet & Recht .
pi_39720813
Heb bijna mijn propedeuse binnen

Na de 7,5 van gisteren voor Europees recht hoef ik alleen nog maar een voldoende te hebben voor rechtsfilosofie.. Die uitslag komt deze week

afwachten
pi_39727071
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Iedereen vakantie hier?
Nope, bij mij loopt 't gewoon door.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 20:01:20 #110
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39731641
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:42 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nope, bij mij loopt 't gewoon door.
Same here.
pi_39791516
Oeh Europees Gemeenschapsrecht moet volgend jaar opnieuw. Maar ja dat wist ik al, dat wist ik een half jaar geleden al toen ik het rooster zag en dat ik de helft van de colleges niet kon bijwonen.
pi_39829651
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:53 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Prima gedaan.
Lelijke @@p!
pi_39862483
Hallo allemaal!

Ben vanavond terug gekomen van 2,5 zalige weken in Zuid-Frankrijk en ben erachter gekomen dat ik Internationalisering heb gehaald. Weer 3 studiepunten erbij

Ik had twee hers (Organisatiewetenschap en Interantionaal recht), maar kon ze allebeu biet maken ivm werk en vakantie, dus die gaan volgend jaar maar weer opnieuw.

Tijdens mijn vakantie ben ik wel tot een besluit gekomen: ik wil toch het civiel effect-traject gaan volgen, omdat ik mijn mogelijkheden toch wil openhouden.
Ik moet dan de volgende vakken (totaalwaarde 45 ects) volgen:

- Verbintenissenrecht B
- strafrechtelijke aansprakelijkheid
- Publiek organisatierecht (wordt een heel ander vak toch?)
- Rechtsbescherming tegen de overheid
- Strafprocesrecht
- Burgerlijk procesrecht

Hoe ik dit wil gaan doen weet ik niet precies, maar het is te veel om er in komend studiejaar bij te gaan doen. Ik denk dat ik dus een jaartje 'pauze' inlas tussen mijn bachelor en master om deze vakken en een aantal leuke master-vakken te gaan volgen.

Vakanties maken je toch zo heerlijk creatief

[ Bericht 2% gewijzigd door bladibladibla op 15-07-2006 22:31:26 ]
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:52:35 #114
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_39863171
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:25 schreef bladibladibla het volgende:
Hallo allemaal!

...

Vakanties maken je toch zo heerlijk creatief
Ik kan iedereen van harte aanraden om maar zo lang mogelijk door te studeren! Werken is echt zooo vermoeiend, en vooral ook: killing voor je sociale leven!

Nog 6 vakjes en 1 scriptie en dan moet ik er echt aan geloven

Oh, en civiel effect
Nulla verba sed acta
  zondag 16 juli 2006 @ 10:29:12 #115
87002 1-1-1-1-1
blablabla
pi_39870740
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:25 schreef bladibladibla het volgende:

Ben vanavond terug gekomen van 2,5 zalige weken in Zuid-Frankrijk en ben erachter gekomen dat ik Internationalisering heb gehaald. Weer 3 studiepunten erbij

Tijdens mijn vakantie ben ik wel tot een besluit gekomen: ik wil toch het civiel effect-traject gaan volgen, omdat ik mijn mogelijkheden toch wil openhouden.
Ik moet dan de volgende vakken (totaalwaarde 45 ects) volgen:
Welkom terug

Ik ga over 2 weken ook naar Zuid-Frankrijk op vacance, naar Cannes met wat vrienden Was het daar een beetje doenbaar met de warmte?

Btw..leuk dat je civiel-effect gaat doen, ik heb er uiteindelijk ook voor gekozen om dat volgend jaar naast Recht&Management te gaan doen. Maar het is toch maar 1 vak per semester extra, is dat zoveel extra werk?

In die Nieuwsbrief van de UvT stond indd dat POR vervalt en een heel ander vak wordt. Maar goed ook, want volgens mij was POR toch best lastig als ik die verhalen van Sessy er hier over hoorde
pi_39874429
Mijn twee vakken van de laatste periode gehaald! Een 7 als eindcijfer voor Intellectueel Eigendomsrecht, en een 9 (negen! ) voor Internet & Recht.
pi_39883616
Vraagje, wat houdt internationalisering precies in? Moet je er echt een week voor in de vakantie blijven of een vak gaan volgen aan een buitenlandse universiteit? en zo.
pi_39884557
Het was goed te doen qua hitte, maar de laatste dagen was het heel erg benauwd. Het was bijna 40 graden in de brandende zon, dus het zand op het strand was vrij warm, maar gelukkig heeft iemand de zee uit gevonden

Ik denk dat het civiel efgect goed te doen is naast je studie als je het voorgeschreven traject volgt. Achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen, maar daar is het nou te laat voor. Ik denk dat dat ik komend jaar alvast twee van de vakken (waarschijnlijk POR en Burgerlijke procesrecht) volgen, moet te doen zijn denk ik.

Internationalisering is op verschillende manieren in te vullen o.a. door deelnemen aan een speciaal georganiseerde week op de UvT of meegaan op een studiereis.
Ik ben naar Dublin geweest en dat was echt aan te raden: leuk gevarieerd programma (bezoek ambassade, bezoek aan peopsjiek advocatenkantoor, bezoek aan regeringsgebouwen, Guinnes-brouwerij, Jameson-brouwerij etc.) en 's avonds veel vrije tijd om de kroegen, clubs en het bier uit te testen.
Daarna moet je er een werkstukje over schrijven en dat is heel erg goed te doen.
pi_39885203
Ja maar met m'n gezondheid durf ik dat niet aan, zo'n studiereis.
pi_39906272
Dan moet je gewoon die Internationaliseringsweek doen, al weet ik niet precies wat dat inhoudt...
pi_39906706
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:14 schreef bladibladibla het volgende:
Dan moet je gewoon die Internationaliseringsweek doen, al weet ik niet precies wat dat inhoudt...
Vier dagen gastcolleges, waarna je een Engelse paper naar aanleiding daarvan dient te schrijven.
pi_39906787
Weet iemand wanneer je je weer kan inscrhijven voor de college's? Ik weet namelijk zeker dat ik het ergens heb zien staan, maar ik kan het nergens meer terugvinden...
pi_39906966
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:29 schreef bladibladibla het volgende:
Weet iemand wanneer je je weer kan inscrhijven voor de college's? Ik weet namelijk zeker dat ik het ergens heb zien staan, maar ik kan het nergens meer terugvinden...
COMAP was volgens mij open vanaf 7 augustus... volgens mij stond dat in de eindejaarsnieuwsbrief van de faculteit.

De herkansing van Strafrecht B ook gehaald dus ik sluit het jaar uiteindelijk af met 47 ECTS Wel maar met een 6-je, maar het slagingspercentage lag onder de 40% dus dan is dat nog niet zo slecht
Wel "grappig" trouwens, ze hadden bij een vraag ook de taalfouten bekeken. In totaal had 43% een of meerdere taalfouten, best veel eigenlijk (En nee, ik hoorde gelukkig niet bij die 43% )

[ Bericht 15% gewijzigd door 1-1-1-1-1 op 17-07-2006 14:46:08 ]
pi_39907196
Dus toch!

Zal maar eens op zoek gaan naar die nieuwsbrief: ik weet zeker dat ik hem gehad heb, maar waar ik hem gelaten heb is weer een heel ander verhaal.
pi_39907291
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:43 schreef bladibladibla het volgende:
Dus toch!

Zal maar eens op zoek gaan naar die nieuwsbrief: ik weet zeker dat ik hem gehad heb, maar waar ik hem gelaten heb is weer een heel ander verhaal.
Ik heb hem boven liggen, zal het wel ff opzoeken...

Edit: Gevonden: "Voor collegejaar 2006-2007 wordt Comap opengesteld van maandag 7 augustus 16.00 uur t/m 20 augustus. Raadpleeg eerst het collegerooster"
pi_39907775
is het collegerooster er al?
pi_39907969
Ja, is al te bekijken via de ESG. Bij mij is hij nog niet helemaal compleet: ik volg twee vakken bij de sociale faculteit en die mensen zijn nog niet zo snel.

1-1-1-1-1: dank je wel en gefeliciteerd met je studiepunten!
pi_39914282
*gaat snel kijken*

Ehm waar dan? Als ik naar vakken ga en dan de vakken die ik moet volgen aanklik dan kom ik op die pagina's van die vakken en daar staat dan:
(Geen informatie over collegetijden bekend)
bij alle vakken. Slome rechtendocenten.
pi_39981907
Shit... Volgens de opticien ben ik in een halfjaar tijd 30% van mijn zichtvermogen in de zin van hoeveel scherpte ik zie kwijtgeraakt (niet in de zin van de sterkte die ik nodig heb maar iets met lichtinval of zo)... Ik klaagde er een halfjaar geleden al over maar toen konden ze nog niks meten, nu dus wel.
Verklaart wel waarom ik het hele jaar al zo'n vreselijke moeite heb met lezen en dat zo weinig mogelijk doe en zo moe ben dat ik steeds over de boeken in slaap val als ik al ga lezen...
pi_39986519
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 17:45 schreef Sessy het volgende:
Shit... Volgens de opticien ben ik in een halfjaar tijd 30% van mijn zichtvermogen in de zin van hoeveel scherpte ik zie kwijtgeraakt (niet in de zin van de sterkte die ik nodig heb maar iets met lichtinval of zo)... Ik klaagde er een halfjaar geleden al over maar toen konden ze nog niks meten, nu dus wel.
Verklaart wel waarom ik het hele jaar al zo'n vreselijke moeite heb met lezen en dat zo weinig mogelijk doe en zo moe ben dat ik steeds over de boeken in slaap val als ik al ga lezen...
Dat verklaart ook de hoofdpijn e.d. waarschijnlijk. Ga maar eens zonder visuele hulpmiddelen een tijdje naar een scherm turen wat nét te ver staat. Kortom: bril en/of lenzen aanschaffen, in de juiste sterkte .
pi_39987778
Ik heb ff een vraagje, vooral voor de UvT-studenten maar anderen die het antwoord weten zijn natuurlijk ook welkom

Ik heb voor Privaatrecht B een 6,4 en een 4 gehaald volgens de uitslagen die op Blackboard zijn gezet. Nu is mijn studiegids bijgewerkt (met daarin al je behaalde cijfers) en daar hebben ze opeens een 6,4 en een 4,6 gezet, wat een 5,5 is maar wat ze hebben afgerond naar een 6 (terwijl ze wel op halve punten afronden )

Daarom heb ik nu de studiepunten van dat vak wel gekregen. Nu wil ik natuurlijk geen slapende honden wakker maken, want dit is natuurlijk mooi meegenomen. Zeker omdat ze me bij dat vak toch genaaid hebben, bij die 4 die ik had voor de tweede deeltoets had ik namelijk door een misverstand 2,5 punt aftrek gekregen.

Maar als het in de studiegids is gezet telt het toch he? Of kunnen ze dat eventueel nog veranderen?
pi_39987969
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:28 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat verklaart ook de hoofdpijn e.d. waarschijnlijk. Ga maar eens zonder visuele hulpmiddelen een tijdje naar een scherm turen wat nét te ver staat. Kortom: bril en/of lenzen aanschaffen, in de juiste sterkte .
Ik heb al een bril en lenzen hadden we geprobeerd maar met mijn ogen is geen enkele lens een optie (ik heb een stuk of 10 verschillende soorten, hard en zacht getest), dat is al heel m'n leven al, en met een hele grote sterkte (ik ga even niet vertellen hoe groot maar laat ik zo zeggen, lenzen worden normaal in die sterkte niet eens gemaakt). Die bril is ook goed overigens volgens de meting.

Die 70% is dus met de bril die ik nu zie, enneh nou het is dus zo dat een andere sterkte niks uitmaakt. Dit is het beste resultaat dat ze eruit kunnen halen, die 70%.
pi_39998881
Post hier al je kwalen in het rechtentopic .
pi_39998938
Hmm flikker op.

Probleem is, ik kan die wetbundels nauwelijks meer lezen. En de vraag is of het hierbij blijft.
pi_40003183
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:09 schreef 1-1-1-1-1 het volgende:
Maar als het in de studiegids is gezet telt het toch he? Of kunnen ze dat eventueel nog veranderen?
Ik zou het zo maar laten. Volgens mij telt het cijfer wat in de studiegids staat, dus als ze een foute maken is dat hun eigen stomme schuld.

Bij mij staat Inl. Organisatiewetenschap nog niet in mijn cijferlijst. Ik had er dan wel een 4 voor, maar normaal zetten ze vakken die je niet gehaald hebt er oook bij. Vaag...
pi_40004916
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Post hier al je kwalen in het rechtentopic .
Misschien kunnen we Rechten&Geneeskunde mergen?
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:18:51 #137
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40006944
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Misschien kunnen we Rechten&Geneeskunde mergen?
Ik denk dat Dr. Dunno wel voorstander is!
Kwalentechnisch heb ik nu al een blaar van mn hakken, maar het is voor het goede doel, straks gesprek bij Simmons voor topnotch 2006!
Nulla verba sed acta
pi_40007182
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Kwalentechnisch heb ik nu al een blaar van mn hakken, maar het is voor het goede doel, straks gesprek bij Simmons voor topnotch 2006!
Ik heb ergens een zonverbranding, maar ik zeg niet waar, want dan kan ik mijn geheime identiteit verliezen. Ik ben overigens mijn eigen behandelaar, en dus een medicus, iig in de onderhavige casus.
pi_40007612
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Leonoor!
pi_40007832
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb ergens een zonverbranding, maar ik zeg niet waar, want dan kan ik mijn geheime identiteit verliezen. Ik ben overigens mijn eigen behandelaar, en dus een medicus, iig in de onderhavige casus.
Rug en shouders zeker? Man iedereen loopt met verbrande rug en schouders rond hier.
pi_40010289
edit
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:21:48 #142
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40019896
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:26 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Laat me raden, je oren?

Maar dat gesprek bij Simmons & Simmons ging helemaal nergens over, 2 mannetjes van 25, het leek wel een hospiteeravond! "Zo, wij vertellen eerst even kort wie wij zijn, en dan mag jij dat daarna ook doen" en "wat verwacht je van de masterclass" en daarna "uh, we hebben niet zoveel vragen meer, heb jij nog iets?" (Ja hoor, ik wil het gesprek wel gaande houden, we zitten hier tenslotte pas 5 minuten).

De "heb je nog iets in te brengen" vraag bleef uit (een oven en een magnetron, goede vangst toch!).
Nulla verba sed acta
pi_40022232
Ik wou dat ik dat ook kon zón opleiding. :|
Amstelveen de beste
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:00:53 #144
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_40022456
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:52 schreef anisubs het volgende:
Ik wou dat ik dat ook kon zón opleiding. :|
Och arme, ga je dat nou in alle SC-topics plaatsen? Eerst je VMBO afmaken, en dan maar verder zien he, zie ook de tips in je enige echte eigen topic
Nulla verba sed acta
pi_40026124
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:14 schreef bladibladibla het volgende:

Ik ben naar Dublin geweest en dat was echt aan te raden: leuk gevarieerd programma (bezoek ambassade, bezoek aan peopsjiek advocatenkantoor, bezoek aan regeringsgebouwen, Guinnes-brouwerij, Jameson-brouwerij etc.) en 's avonds veel vrije tijd om de kroegen, clubs en het bier uit te testen.
Daarna moet je er een werkstukje over schrijven en dat is heel erg goed te doen.
Hebben paar maten van me ook gedaan! Volgens de verhalen hebben ze zich overigens voornamelijk zitten laven aan de Guinness.
Lelijke @@p!
pi_40028514
Bwahahahhaa.. Hey zou je zelf iets mogen organiseren trouwens?
pi_40028831
Hallo. Ik ben er ook weer even. En nee mijn scriptie is nog niet af.
Ik heb wel mijn afstuderen aangevraagd om eens een stok achter de deur te hebben. Het staat namelijk wat sneu om dan te moeten melden dat mijn scriptie niet af is.
Overigens heb ik een kleine blaar op mijn rechtervoorvoet, zo net onder mijn grote teen. Deze heb ik vanmiddag stukgelopen toen ik mijn nieuwe schoentjes met kittige hakjes aandeed. Helaas is de Vierdaagse afgeschaft, en kan ik niet met andere slachtoffers praten over hun verwondingen op de voet.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_40029356
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:00 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Och arme, ga je dat nou in alle SC-topics plaatsen? Eerst je VMBO afmaken, en dan maar verder zien he, zie ook de tips in je enige echte eigen topic
Ga jij nou maar naar de Universiteit
Amstelveen de beste
pi_40032169
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 23:12 schreef Thisbe het volgende:
Hallo. Ik ben er ook weer even. En nee mijn scriptie is nog niet af.
Ik heb wel mijn afstuderen aangevraagd om eens een stok achter de deur te hebben. Het staat namelijk wat sneu om dan te moeten melden dat mijn scriptie niet af is.
Overigens heb ik een kleine blaar op mijn rechtervoorvoet, zo net onder mijn grote teen. Deze heb ik vanmiddag stukgelopen toen ik mijn nieuwe schoentjes met kittige hakjes aandeed. Helaas is de Vierdaagse afgeschaft, en kan ik niet met andere slachtoffers praten over hun verwondingen op de voet.
We dachten al dat je bij De Brauwerij zat, en daarom geen tijd meer voor ons had, maar je zat eigenlijk gewoon in de brouwerij?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')