abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39966401
Nou ik heb dus eergister heel stoer de heg EN de klimop gesnoeid.

8(!!) zakken tuinafval weggemikt even gisteravond
Wat een werk zeg
K**klimop
die heg was het niet.. savonds is het redelijk te doen in de tuin
Maar die klimop.. nu wel zo geknipt dat er enkel nog een halve meter over de bovenrand hangt van de schutting
Dus voorlopig kunnen we er weer even mee door
En ook een goed deel van de stronken weggehaald.. anders was het echt geen gezicht.
Schutting stond wel even te wiebelen zonder deze extra "stuttende" klimop.. maar ok
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40000826
Ik heb nog nèt tijd om een paar fotootjes te laten zien, vor ik naar mijn werk ga..

Wild stukje

Lelies

Achtertuin

Anna
pi_40003075
Mooii Lekker vol, hoog en kleurig
Die anna ken ik niet
pi_40015273
Mijn paarse/roze lelie is ook vandaag open gegaan

En die ananasplant is toch wel een stuk leuker dan toen hij klein was, of niet?
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 21:14:50 #55
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40024523
Mijn banaan:

Mijn mini palmpje:

Plantje in mijn hanging basket:

En mijn zonnebloem die nog steeds niet uit komt:
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40048227
Oeh, Uhmmie, klimop, mijn buurvrouw was er gek op, en het woekert maar door.
Ik heb het nog een beetje tegen de schuur aangroeien, en uit een piepklein zaadje uit een klimmengsel is een soort klimmende pompoenplant gegroeid die hele mooie grote (nu niet natuurlijk ) bloemen geeft.

Mijn lieve zelfgezaaide nemesia:

Het tomatenplantje van 15 cm is uitgegroeid tot een 'boom' van zo'n 1,5 meter, en de eerste tomaat kleurt al op:

De courgette groeit al aardig, over een week ga ik de eerste vast oogsten:

En zojuist weer wat gekocht, de andere helft staat ergens in de schaduw uit te puffen, die fotografeer ik later wel:

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40048533
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 14:47 schreef shmoopy het volgende:
Oeh, Uhmmie, klimop, mijn buurvrouw was er gek op, en het woekert maar door.
Ik heb het nog een beetje tegen de schuur aangroeien, en uit een piepklein zaadje uit een klimmengsel is een soort klimmende pompoenplant gegroeid die hele mooie grote (nu niet natuurlijk ) bloemen geeft.

[afbeelding]

Mijn lieve zelfgezaaide nemesia:

[afbeelding]

Het tomatenplantje van 15 cm is uitgegroeid tot een 'boom' van zo'n 1,5 meter, en de eerste tomaat kleurt al op:

[afbeelding]

De courgette groeit al aardig, over een week ga ik de eerste vast oogsten:

[afbeelding]

En zojuist weer wat gekocht, de andere helft staat ergens in de schaduw uit te puffen, die fotografeer ik later wel:

[afbeelding]
Ze mag het hebben hoor!!
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_40048675
Die nemesia is leuk Shmoopy, -de uit jouw zaadjes opgekweekte - winde begint flink te klimmen. Wanneer komen daar bloemetjes in?
pi_40056803
M'n moeder had, uit dezelfde zaadjes, al af en toe een bloem, dus het kan elk moment gebeuren, ik heb ook nog niks.

Die Nemesia staat lang niet zo mooi en vol op de foto als het er in het echt uitziet, helaas.

De blauwe variant heet Nemesia KLM (I wonder why )

en de roze Nemesia Strumosa

en ik ben er helemaal verliefd op.
pi_40056832
En Picserver ligt eruit.
pi_40074385
Wij hebben sinds kort een hele rare klimplant in de tuin. Geen idee wat voor plant (de knoppen zijn paars) Wat wel erg opvalt is de vorm van de bladeren. De bladeren zijn per groepjes van 3 geordend en bestaan uit een groot blad en 2 kleintjes aan de zijkant, kijk hier maar

weet iemand wat dit is?
`either you or your head must be off, and that in about half no time! Take your choice!'
pi_40079660
Nee, geen idee...

Shmoops, een KLM bloemetje , echt leuke kleurtjes, ze doen me in de verte denken aan wilde viooltjes.
Ik wacht (on-)geduldig op de windebloemetjes En de lathyrus is leuk, witte en rode bloemetjes

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 22-07-2006 17:12:29 ]
pi_40100861
Heb je misschien een grotere foto van die klimplant ALICENOR? Zo op het eerste gezicht denk ik dat het een clematis is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker
  zondag 30 juli 2006 @ 21:09:58 #64
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_40333034
Aan de nerven van het blad te zien is het zeker geen Clematis

Gisteren mijn tuin nog gedaan. Lekker zacht grondje van gemaakt en nou is het een grote baggerzooi
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_40339035
Mijn winde doet nog geen ruk.
Vorig jaar zat ie vol met bloemen, dit jaar nog niet eentje.
Duidelijk dus dat de zaadjes uit de sterke planten van vorig jaar geen garantie op herhaling zijn.
pi_40351580
Jouw/mijn winde krijgt heul veul blaadjes, sommige heel groot, hij kringelt mooi tussen de planken van de schutting (naar de buren als ik niet uitkijk ) maar nog geen blommen nee...

Rest doet het leuk

Behalve het gras/knollenveld, het is nu niet alleen vol met paardebloemen, ander onkruid, maar het gras wat er nog tussen zat is behoorlijk bruin geworden. Ik heb toch zo'n zin om er doek overheen te spannen en vlonders erop te gooien
Maar daar hebben we nou net geen poen voor
pi_40719394

Vanmiddag
Nieuwe hibiscus

Verder zie je de winde haar best doen, lathyrus bovenop het muurtje, en naast de winde.
Kuiflavendel, uitgebloeid, vlinderstruikje, 2 vaste planten waar steeds leuke snijbloemen uitkomen (naam anyone?)
en een klein zwart sprietje rechts (bijna onzichtbaar) die bloeit, piepkleine roze staafjes met bloemetjes...

En dan te bedenken dat het zo was eerder dit jaar :
pi_40773786
Okee, het gaat niet exact om bloemen en planten maar ik wil toch wel even mijn mooie tuintje laten zien hier. Ik heb hier ooit al eens gepost en toen vroeg ik hoe je een volledig verwaarloosde schaduwtuin (we zitten namelijk onder de hoge bomen van de villawijk achter ons) voor zo weinig mogelijk geld een beetje kon opfleuren. (studentenhuis )

Dit was het eerst, nadat we de hele tuin van een dikke koek bladeren van ongeveer 3 jaar oud en 20 cm hoog hadden ontdaan:

We hebben een schutting gebouwd (gratis, van afgedankte palen van buurhuizen waar een stichting schuttingen heeft neergezet) en grind gelegd (voor slechts 100 euro voor 500 kg), en met wat potten en plantjes gratis van mijn moeder is het toch een leuke studenten-budget tuintje geworden waar ik stiekem toch wel heel erg trots op ben! Het grind leggen was trouwens wel een crime, want eerst moest er ongeveer 4 cm grond afgegraven worden. Dat lijkt niet veel, maar wel als je grond vol wortels van omliggende bomen/dode coniferen en klimop zit. Vervolgens moest de 500 kilo grind die bij de voordeur stond door middel van emmers en een oud winkelwagentje naar achter worden gereden.. dus al met al hebben we behoorlijk spierpijn nu

We hebben zelfs nog tuinstoelen gekregen van de oma van m'n vriend en een tafeltje van zijn moeder, dus laat die nazomer maar komen !

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2006 20:05:50 ]
pi_40776532
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Vervolgens moest de 500 kilo grind die bij de voordeur stond door middel van emmers en een oud winkelwagentje naar achter worden gereden.. dus al met al hebben we behoorlijk spierpijn nu
haha geweldig! Wat mensen wel niet over hebben om een mooie tuin te krijgen

Leuke foto's en een nog leuker resultaat Razztwizzle, ik hoop ook op een hele mooie nazomer
  Moderator zondag 13 augustus 2006 @ 22:25:05 #70
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_40779255
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Okee, het gaat niet exact om bloemen en planten maar ik wil toch wel even mijn mooie tuintje laten zien hier. Ik heb hier ooit al eens gepost en toen vroeg ik hoe je een volledig verwaarloosde schaduwtuin (we zitten namelijk onder de hoge bomen van de villawijk achter ons) voor zo weinig mogelijk geld een beetje kon opfleuren. (studentenhuis )

Dit was het eerst, nadat we de hele tuin van een dikke koek bladeren van ongeveer 3 jaar oud en 20 cm hoog hadden ontdaan:

[afbeelding]

We hebben een schutting gebouwd (gratis, van afgedankte palen van buurhuizen waar een stichting schuttingen heeft neergezet) en grind gelegd (voor slechts 100 euro voor 500 kg), en met wat potten en plantjes gratis van mijn moeder is het toch een leuke studenten-budget tuintje geworden waar ik stiekem toch wel heel erg trots op ben! Het grind leggen was trouwens wel een crime, want eerst moest er ongeveer 4 cm grond afgegraven worden. Dat lijkt niet veel, maar wel als je grond vol wortels van omliggende bomen/dode coniferen en klimop zit. Vervolgens moest de 500 kilo grind die bij de voordeur stond door middel van emmers en een oud winkelwagentje naar achter worden gereden.. dus al met al hebben we behoorlijk spierpijn nu

[afbeelding]

[afbeelding]

We hebben zelfs nog tuinstoelen gekregen van de oma van m'n vriend en een tafeltje van zijn moeder, dus laat die nazomer maar komen !
leuk geworden zeg, echt wel iets om trots op te zijn hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_40820701
Een paar fotootjes van toen het nog warm was...

Roos en Echinacea purpurea

Nog een roos

O.a. Canna en winde (Die het overigens zo goed doet dat je de boom waar hij in klimt niet eens meer kunt zien.)

O.a. scabiosa

Echinacea purpurea 'Alba'
pi_41031457
Mooiiiiii die Winde (en de rest natuurlijk ook ! )
Er zitten bij mij eindelijk knopjes in.... hopelijk gaat het nog lukken dit jaar om een paar bloemetjes te zien!
pi_41041387
Ik krijg rode kruisjes, Sorbootje, jammer.

Inmiddels al 5 courgettes geoogst, en als je denkt: och, morgen is ie groot genoeg, dan is ie de volgende dag dus 2x zo groot!
Dankbare plant dus, volgend jaar neem ik er zeker weer eentje.

En mijn prachtig woekerende kalebasklimwurgplant heeft al 3 mooie kalebasjes opgeleverd, er hangen er zeker nog 5 aan die bijna goed zijn om te plukken.
Zodra het weer het toelaat zal ik wat fotootjes maken.
pi_41453939
Herfst in de tuin
In het lelijke achterste stuk tuin, wat moet ik daar toch mee beginnen?
Een kennis noemde al bamboe of zo

Net even de stoelen opgeruimd en het houten tuinset onder het balkon gezet, geveegd en wat gekortwiekt... zouden we dit jaar nog 1 keertje kunnen genieten en buiten zitten? Het lijkt nu wel herfst met die storm en rommel...
pi_41454382
Heb je nu al paddestoelen?? Tis nog 'zomer'..

Wat een ijverigheid trouwens met dit weer de tuin in!
If gymnastics were easy, it would be called football!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')