Ten tijde van de bouw van een groot nieuw flat bij mij in de buurt (overkant vd straat), is besloten dat alle bewoners in de (invalidevriendelijke)parkeergarage moesten parkeren.
Bij mij voor de deur zijn ongeveer 25 parkeerplaatsen, voor de bewoners (ik en de buurman), 3 winkel- en bedrijfspanden en in het weekend voor de
![]()
christenen
![]()
. vd kerk. Bovendien is het direct naast het centrum, dus altijd veel bezoekers. Ergo: Altijd druk, altijd vol.
Ik heb een parkeerkaart gekocht voor 150 euro om daar kans te mogen maken op een plekkie, zonder een kaartje te hoeven kopen. 150 euro. Niet zoveel zou je zeggen. Nee, maar 3 jaar geleden toen het 90 euro was zou het de komende 5 jaar NIET verhoogd worden....
Tot mijn ergernis hebben ze er 2 jaar geleden een maximaal 2 uur parkeren zone van gemaakt, wat tot gevolg heeft dat bezoekers bij mij continue 3 euro in dat ding moeten flikkeren als ze ff een bakkie komen doen, want een bezoekerskaart is niet mogelijk volgens de gemeente. Ja, ik mag losse kaartjes kopen à 4,50 euro, dan mogen ze er een dag staan. Moet ik er wel 400 in 1x kopen én in 1 jaar opmaken, want dat is het beleid vd gemeente...
Vorig jaar stond er ineens een invalidenbord met kenteken. Just fucking great. Die gast woont in het flat aan de overkant en is dus kennelijk mobiel genoeg om een straat over te steken, een stoep op te komen en een stuk te rijden/lopen. In mijn optiek dus ook fit genoeg om de lift 1 verdieping lager te laten gaan en in de invalidevriendelijke parkeergarage te parkeren.
Maar nee, de gemeente beslist. Nou fijn. 1 plek minder om voor te vechten op zaterdagmiddag.
Tot mijn ontsteltenis echter werd ik vanmorgen wakker met het zicht op een 2e invalidenparkeerbord met kenteken.
![]()
. Gotverdomme, er is weer zo'n labiele bouwvakker met een afgekeurde rug die de gemeente heeft omgeluld; compleet tegen het beleid en de regels in.
...nou, ik ga de borst maar nat maken. Er komt tegenover mij een flat met 33 verdiepingen mét invalidevriendelijke parkeergarage eronder, waar ongetwijfeld weer een aantal protese-fetishfreaks niet tevreden over zijn....
![]()
Ik denk dat ik gewoon elk jaar 150 euro op straat ga gooien. Dat is nuttiger dan het aan een parkeerkaart besteden....
En mocht je de komende tijd ergens in de krant lezen dat een niet 100% valide man/vrouw door een 27 jarige blanke man compleet invalide is geschopt, denk dan nog even aan mij.
Groetjes,
De aanstaande-gemeentehuis-bommenlegger.
-edit-
hierbij dan ook de sfeerimpressies. Zie pagina 2 voor tekst en uitleg:
![]()
![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Kreator op 27-06-2006 20:17:18 ]