Dat is misschien wel waar. Op houseparty's zie je meer mensen uit hun dak gaan.quote:Ligt misschien aan de concerten
Ja dat is superquote:Ik weet het niet, ik ben voornamelijk naar houseparty's geweest, en daar deed vlgs mij iedereen wat die wilde doen.. boeit mij dan ook niet zo.. als ik het maar naar mn zin heb.
De climax op een feest is vaak zo geweldig.. het gevoel van een grootte menigte, vol happiness, stampende muziek... er bestaat dan als het ware 1 geest lijkt wel. Regelmatig kijk je dan iemand aan, en je ziet dat hij/zij precies hetzelfde voelt.. zo machtig mooi gevoel is dat, helemaal uit je dak dan.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Inderdaad mooie ervaring DV. Begrijp ik nou dat je hem/haar gezien hebt in een droom of was het tijdens een meditatie/trance?
Je hebt het boek natuurlijk niet zelf gelezen.. hou er wel rekening mee aan de belevingswereld van zijn dorpsgenoten die geen sjamaan zijn. Hij zal het toch in een voor hun begrijpelijk verhaaltje moeten gieten willen zij het leren kennen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar het kan bv. ook zo zijn dat hij en is uitgetreden en het hem is verteld. Oftewel hetgene van hem wat uittrad is op sleeptouw genomen door de Heer van de Zee die hem dingen heeft laten zien. Tja..
Je gids heeft er misschien profijt aan omdat ja, als je nou zoveel als je gids zou weten en je zou het niet met anderen kunnen delen zoals jij hier je belevingswereld met ons deelt, dat zou toch zonde zijn? Misschien vind je gids het wel heel leuk dat hij zijn verhaaltjes aan jou mag vertellen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil dus echt op reis hierin. De gids kan me misschien ook vertellen over de realiteit en wat erachter ligt allemaal. Dus ik ben zelf ook heel aardig. De gids is niet streng dus. Gelukkig niet. Maar het is ook een soort zakelijke manier. Ik noem het dan maar zakelijk. Alsof de gids ook profijt heeft aan het contact. Maar dat weet ik dus niet.
Natuurlijk is dat logisch, stap maar eens aan het eind van de avond een gemiddeld café in en probeer eens een praatje te maken met dé stamgastquote:Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat over het alcohol is wel waar naar mijn ervaring. Bij mij verstoort alcohol altijd het contact. Alsof er meer ruis is. De communicatie is dan minder helder. Maar dat is ook wel logisch denk ik.
Met alcohol op lukt het mij ook nooit om uit te treden of om zelfs maar dromen te onthouden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat over het alcohol is wel waar naar mijn ervaring. Bij mij verstoort alcohol altijd het contact. Alsof er meer ruis is. De communicatie is dan minder helder. Maar dat is ook wel logisch denk ik.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef The_Shining het volgende:
Je gids heeft er misschien profijt aan omdat ja, als je nou zoveel als je gids zou weten en je zou het niet met anderen kunnen delen zoals jij hier je belevingswereld met ons deelt, dat zou toch zonde zijn? Misschien vind je gids het wel heel leuk dat hij zijn verhaaltjes aan jou mag vertellen.
Als je naar een ver land gaat is het toch ook leuker om samen met iemand anders te gaan, of als je er al bent geweest om dat met die ander te delen
Dat is waar. Dan is het natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat de Heer van de Zee het hem verteld heeft. Nouja, woorden zijn toch veel te beperkt voor dit soort dingenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef The_Shining het volgende:
Je hebt het boek natuurlijk niet zelf gelezen.. hou er wel rekening mee aan de belevingswereld van zijn dorpsgenoten die geen sjamaan zijn. Hij zal het toch in een voor hun begrijpelijk verhaaltje moeten gieten willen zij het leren kennen.
Maar dan heb je het over overmatig alcohol. Bij kleine hoeveelheden raakt het contact ook al snel verstoord (bij mij dan), terwijl andere mensen er juist ongeremder door kunnen worden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:38 schreef The_Shining het volgende:
Natuurlijk is dat logisch, stap maar eens aan het eind van de avond een gemiddeld café in en probeer eens een praatje te maken met dé stamgast
Wierrookquote:Op maandag 26 juni 2006 13:38 schreef Bastard het volgende:
Wierrook inderdaad.. moet ik ook weer eens aanschaffen.. alles weggegooid met de verhuizing, tsja alles wat weg kan weg doen, scheelt sjouwen
Ik heb nog wel van dat echte wierrook, dat kerkspul zal ik maar zeggen. (mirre?) wat op een hete kool kan worden gegooid.
Salie wil ik ook eens halen, schijnt reinigend te werken.
Reken maar dat hij het helemaal geweldig vindtquote:Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zo kwam het ook een beetje over. Alsof de gids behoefte had om het te delen, alsof hij blij was dat hij wat te doen had ook
Alsof hij alles wilt laten zien.
Hij/zij hoeft geen gezicht te hebben nee. Hij hoeft niet eens van één bepaald geslacht te zijn. Of uberhaupt menselijk te zijn. Maar meestal worden gidsen wel waargenomen in een menselijke vorm omdat dat voor ons nou eenmaal het meest voor de hand liggend is. Het is herkenbaarder en goed te plaatsen.quote:Ben wel benieuwd hoe mijn gids eruit ziet. Maar wie zegt dat hij een gezicht heeft
Hij of zij hoeft toch geen gezicht te hebben of wel
Misschien is het een soort geest
Jaquote:Op maandag 26 juni 2006 13:42 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is waar. Dan is het natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat de Heer van de Zee het hem verteld heeft. Nouja, woorden zijn toch veel te beperkt voor dit soort dingen.
Gulden middenweg héquote:Maar dan heb je het over overmatig alcohol. Bij kleine hoeveelheden raakt het contact ook al snel verstoord (bij mij dan), terwijl andere mensen er juist ongeremder door kunnen worden.
Maar wel gezellige SC ditquote:Op maandag 26 juni 2006 13:51 schreef senesta het volgende:
Hallo Allemaal,
Jemig wat is het topic ineens snel gegaan.
Even inlezen hoor.
En het dienblad zal altijd een dienblad blijven totdat de dorpelingen hetgene voor onszelf ervaren. Dan zien ze dat het dienblad maar een metafoor wasquote:Op maandag 26 juni 2006 13:49 schreef The_Shining het volgende:
Ja
Maar je moet toch ergens een beginnetje maken, door wat die sjamaan zijn dorpsgenoten vertelde maakt hij hun wereldje door zijn woorden opeens vele malen groter. En idd misschien nog een andere vorm van communicatie erbij. Lijkt dan meer alsof een plaatje wordt gepresenteerd van de werkelijkheid en het dienblad zijn de woorden
Op het gebied van alcohol geloof ik niet zo in de gulden middenweg. Het tast je lichaam aan en brengt al je systemen in de war. Ik voel me daar nooit prettig bij. Nu mag ik graag een glaasje wijn drinken, begrijp me niet verkeerd, maar ik zorg er altijd voor dat ik genoeg water (of iets anders fris) drink om het effect te compenseren.quote:Gulden middenweg hé
Niet teveel, niet te weinig. Het ligt helemaal aan de persoon. Na een avondje flink doorzakken had ik vroeger bizarre dromen die ik ook nog 's goed kon onthouden (anders wist ik dit natuurlijk niet).
Inderdaadquote:
Precies.. je kan beter drugs gebruiken ipv alcolhol waarschijnlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:57 schreef Geartsjuh het volgende:
Op het gebied van alcohol geloof ik niet zo in de gulden middenweg. Het tast je lichaam aan en brengt al je systemen in de war. Ik voel me daar nooit prettig bij. Nu mag ik graag een glaasje wijn drinken, begrijp me niet verkeerd, maar ik zorg er altijd voor dat ik genoeg water (of iets anders fris) drink om het effect te compenseren.
Het is eng hoe alcohol je lichaam en geest overneemt. Je ziet mensen, zelfs bekenden, er helemaal door veranderen en een totaal ander persoon worden. En dat zijn vaak niet te de prettigste personen.
Persoonlijk zou ik er niks op tegen hebben als alchol niet werd verkocht. Ik zou het niet missen en het zou een hoop ellende en geweld besparen.
Dat idee krijg je wel hier hequote:Op maandag 26 juni 2006 14:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Maar weet iedereen hier dan ook wie hun gids is?
Ik zou het echt niet weten.
Er was in het tarot topic toch iemand die contact kon leggen met je gidsen?
Ik ben altijd wel nieuwsgierig en aan de andere kant weet ik vaak niet zeker of ik het allemaal wel wil weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |