Hi Cherrylips, je kunt altijd direct insturen nadat het onderwerp bekend is.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:50 schreef CherryLips het volgende:
ik ben echt heel dom, maar kun je al inzenden?ik ben altijd te laat en dan vergeet ik de volgende ronde weer, etc etc
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Plagiaat!!!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 13:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.
Hu! Ik heb toch niks opgestuurd? En dat zinnetje is geniaal, prachtig en erg schattig. Het doet me ook aan mijzelf denkenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 14:54 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Plagiaat!!!
diskwalificatie voor Erik
Oefening baart kunst!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:28 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ben nu bezig met een kort verhaal.
Ik moet zeggen dat deze veel makkelijker gaat dan mijn vorige pogingen!
Ik ook.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:19 schreef snotje het volgende:
55 ding en gedicht ingestuurd, en ben begonnen met mijn verhaal![]()
Ik ook niet. Nul komma nul.quote:
ik al een paar dagen niet. als het 'moet', kan ik het gewoon niet.quote:
Dat zou wel heel erg zonde zijn!quote:Op zondag 9 juli 2006 23:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik al een paar dagen niet. als het 'moet', kan ik het gewoon niet.
maar ik ben al sinds augustus ofzo bezig met een ander verhaal en dat ligt ook al bijna een maand stil. hopelijk wordt het niet weer zo'n verhaal dat na 100 blz de prullenbak in kan.
ik was begonnen met een soort van thriller.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:27 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg zonde zijn!
100 bladzijdes is zeker niet niets.
Ik ben zelf met langere verhalen nooit verder gekomen dan 12 pagina's ofzo, voordat ik er niets meer mee kon.
Maar nu heb ik een lang verhaal in grote lijnen al helemaal opgezet en ben bezig met het uitschrijven van hoofdstuk 1.
Hier ben ik overigens ook al vanaf maart mee bezig, toen ik de eerste ideeën op papier zette, dus heel erg opschieten doet het ook niet.
Je hebt een nieuw genre uitgevonden!quote:Op zondag 9 juli 2006 23:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik was begonnen met een soort van thriller.
toen werd het chicklit.
nu is het chicklit met agressieve mensen
Ik heb heel braaf eerst de belangrijkste personen hun uiterlijk beschreven enzo.quote:ik zal het nog wel honderd keer herschrijven. er zitten ook tig keer continuiteitsfoutjes in. de hoofdpersonen veranderen steeds van oogkleur enzo![]()
Hoe vaak moet je in een verhaal de oogkleur van een personage vermelden, dan? Is één keer niet voldoende?quote:Op zondag 9 juli 2006 23:30 schreef CherryLips het volgende:
er zitten ook tig keer continuiteitsfoutjes in. de hoofdpersonen veranderen steeds van oogkleur enzo
dat zou je denkenquote:Op maandag 10 juli 2006 01:09 schreef broer het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je in een verhaal de oogkleur van een personage vermelden, dan? Is één keer niet voldoende?
Ik ben tegen verhalen waarin meermaals de oogkleur van een personage staat.quote:
heel goed, nu al afkraken waar ik mee bezig benquote:Op maandag 10 juli 2006 01:25 schreef broer het volgende:
[..]
Ik ben tegen verhalen waarin meermaals de oogkleur van een personage staat.
Waar je dat noemt, zou er namelijk ook écht iets kunnen gebeuren...
Pardon. Het was niet zo negatief bedoeld als het eruitkwam.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:46 schreef CherryLips het volgende:
heel goed, nu al afkraken waar ik mee bezig ben![]()
Je kwetste mequote:Op maandag 10 juli 2006 01:49 schreef broer het volgende:
[..]
Pardon. Het was niet zo negatief bedoeld als het eruitkwam.
Aan de andere kant sta ik wel achter mijn 'kritiek'. Oogkleur lijkt me minder relevant dan actie.
Excuus. Nogmaals.quote:
Ja, oké. Het is geen vaststaand feit dat je de oogkleur niet kúnt noemen. Maar je begrijpt mijn punt.quote:Het ligt eraan wat voor actie. Maar ik hou wel van details, dus op blz 2 worden de ogen als blauw omschreven en als op blz 79 z'n hersenen zijn ingeslagen en z'n ogen doelloos voor zich uitstaren, vermeld ik de kleur weer. en als ze dan ineens groen zijn...
Kijk, daar ben ik dus ook vaker de fout mee in gegaan. Gewoon gaan schrijven en kijken hoe het loopt. Daarmee ben ik dus ook elke keer vastgelopen.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:47 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met grote verhalen bezig zijn. Ik denk toch niet dat ik daarvoor in de wieg gelegd ben. Ik heb het al een paar keer geprobeerd, maar op een gegeven moment vind ik mijn eigen verhaal gewoon niet meer interessant. En ik heb nog nooit enig idee gehad van hoe het zou moeten eindigen.
Ja, het verzinnen is allemaal niet zo'n probleem, maar alles uitschrijven, dat is het harde werken.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik schrijf ook fantasy, het evrhaal is (de grove lijn) helemaal compleet in mijn hoofd, inclusief landkaarten, religie en volkeren. Maar op papier zetten wil niet altijd even goed lukken.
Meen je dat nou? Ik heb namelijk als grootste probleem dat ik geen verhaal heb om te vertellen. Het opschrijven zal weliswaar hard werken zijn, maar niet het grote struikelblok. Een interessant verhaal, dát is pas echt moeilijk, vind ik.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:40 schreef Biancavia het volgende:
Ja, het verzinnen is allemaal niet zo'n probleem, maar alles uitschrijven, dat is het harde werken.
Ik neem dan ook altijd uitgebreid de tijd voor het verzinnen. Meestal als ik in bed, voordat ik ga slapen, dan ga ik gewoon nadenken over een onderwerp.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:51 schreef broer het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ik heb namelijk als grootste probleem dat ik geen verhaal heb om te vertellen. Het opschrijven zal weliswaar hard werken zijn, maar niet het grote struikelblok. Een interessant verhaal, dát is pas echt moeilijk, vind ik.
Cliché zoals:"Jij bent me er twee."quote:Op maandag 10 juli 2006 03:07 schreef broer het volgende:
Ik vind dat echt fascinerend, want dat heb ik nooit. Serieus. Ik kom nooit verder dan wat cliché-dingetjes.
En goed uitgewerkt cliché vanuit een interessante invalshoek kan ook zeer vermakelijk zijn.quote:Op maandag 10 juli 2006 03:07 schreef broer het volgende:
Ik vind dat echt fascinerend, want dat heb ik nooit. Serieus. Ik kom nooit verder dan wat cliché-dingetjes.
Te weinig fantasie, gok ik.
Ik meld daar voor afquote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik ben begonnen aan mijn verhaal voor deze wedstrijd, maar het is zo uitgebreid dat ik er waarschijnlijk een lang verhaal over wil schrijven. Ik heb een plot in mijn hoofd en een quasi einde en het schrijven gaat best wel vanzelf. Ik heb er alleen niet altijd de tijd voor.
Stel je voor, alle users hier worden Neerlands beste schrijvers over een jaar of 5
Dan is de plezier van het verzinnen, het komen met geniale wendingen enzo er wel een beetje af. Ik geef je wel gelijk dat je niet meteen van start moet gaan, maar naar mijn mening is het leuker om het zo "open" mogelijk te houden.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Kijk, daar ben ik dus ook vaker de fout mee in gegaan. Gewoon gaan schrijven en kijken hoe het loopt. Daarmee ben ik dus ook elke keer vastgelopen.
Nu heb ik dus eerst het hele verhaal verzonnen, inclusief einde, en per hoofdstuk kort opgeschreven wat er in gaat gebeuren. Verder nog de karakters beschreven, hun uiterlijke kenmerken en karaktereigenschappen en wat achtergrondinformatie.
Zo is het gewoon veel fijner om te schrijven denk ik. Hoewel ik pas bij hoofdstuk 1 ben met uitschrijven, heb ik toch al stukjes voor andere hoofdstukken in mijn hoofd zitten. Als ik nu ergens mee vast kom te zitten in het verhaal dan denk ik dat ik gewoon even een ander deel uit een ander hoofdstuk ga schrijven.
[..]
Ja, het verzinnen is allemaal niet zo'n probleem, maar alles uitschrijven, dat is het harde werken.
Toch zie je in de wedstrijd nooit verhalen die bijna de grens (volgens mijn 2500 woorden, toch?) overschrijden. Meestal is bij de wedstrijd een verhaal "lang" als het ongeveer 1500 woorden bevat!quote:Op maandag 10 juli 2006 00:47 schreef p-etr-a het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie met grote verhalen bezig zijn.
Moet je misschien eens proberen je kamer te beschrijven, minstens een a4tje. Zal saai worden, lijkt mij, maar toch, misschien leer je dan meer detail te schrijven. En dan je kamer zo spannend mogelijk beschrijven he.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:23 schreef _Arual_ het volgende:
Weet je wat bij mij altijd het probleem is? Het tempo. Ik wil het hup, hup op papier hebben, en dan vergeet ik gewoon de iets gedetailleerdere beschrijvingen. Een briljant idee voor een boek loopt bij mij uit op een afgeraffeld product van pak hem beet 3 bladzijdes. En dan zit het volgende idee weer in mijn hoofd. Daar baal ik dan van, want ik kan het eigenlijk best. Geduld is een schone zaak.
Dat soort oefeningen gaat prima. Maar bij mijn eigen ideeën word ik ingehaald door mijn eigen enthousiasme. Dat monster-verhaal van mij, dat had véél dieper kunnen gaan. Niet in het kader van deze wedstrijd, maar gewoon, qua idee. Maar ik sta al weer te trappelen om iets nieuws te schrijven.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:27 schreef snotje het volgende:
[..]
Moet je misschien eens proberen je kamer te beschrijven, minstens een a4tje. Zal saai worden, lijkt mij, maar toch, misschien leer je dan meer detail te schrijven. En dan je kamer zo spannend mogelijk beschrijven he.
herkenning. Het is bij mij in feite gewoon pure luiheid, dat supersnelle schrijven. Wat een paradox eigenlijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ik word er gewoon moe van dat mijn dingen vrijwel nooit af zijn. En dat is niet omdat ik een typische perfectionist ben. (want dat ben ik niet) Maar, dan schrijf ik een geconcentreerd begin van een verhaal en daarna lijkt het of ik het schrijven van de rest van het verhaal als overbodig zie. Hoewel het dus echt nog niet af is.
Ik dank u voor het lezen van mijn gezeur.![]()
Ja, misschien toch maar weer gaan dichten. Dat hoeft niet lang te zijn maar wel geconcentreerd.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:46 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
herkenning. Het is bij mij in feite gewoon pure luiheid, dat supersnelle schrijven. Wat een paradox eigenlijk.
Of het gewoon nogmalisch proberen...quote:Op maandag 10 juli 2006 16:59 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, misschien toch maar weer gaan dichten. Dat hoeft niet lang te zijn maar wel geconcentreerd.![]()
Of korte fragmenten schrijven die je uiteindelijk allemaal over het zelfde lijken te gaan en die dan bundelen, of zo.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |