Zijn daar geen enorme onweersbuiien??quote:Op zondag 2 juli 2006 10:22 schreef indahnesia.com het volgende:
Wah, 8.0 is voor Nederland erg uitzonderlijk.in Indonesië is de UV-index iets van 11 nu, over 6 maanden is ie 14.
(Indonesië ligt nét onder de evenaar, en met de invloed van dat beetje zon scheelt dat daar 3 punten)
Jazekers, ongeveer om de dag in de droge tijd en vrijwel iedere dag in de regentijd. Maar dat is slechts een korte tijd per dag, ervoor (en vaak erna) staat de zon aan een helderblauwe hemel vrijwel recht boven je. Dan gaat het écht hard met die UV-index.quote:Op zondag 2 juli 2006 10:40 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Zijn daar geen enorme onweersbuiien??
(Helemaal vergeleken met Nederland?)
Nice... behalve die hitte en uv dan...quote:Op zondag 2 juli 2006 10:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jazekers, ongeveer om de dag in de droge tijd en vrijwel iedere dag in de regentijd. Maar dat is slechts een korte tijd per dag, ervoor (en vaak erna) staat de zon aan een helderblauwe hemel vrijwel recht boven je. Dan gaat het écht hard met die UV-index.
Jah, dat soort dingen wil ik ook eens proberen, ik zit alleen in de stad met een niet heel wijds uitzicht, dus ik zou eens een nachtje de vulkaan op moeten rijden.quote:Op zondag 2 juli 2006 10:43 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
Nice... behalve die hitte en uv dan...
Lijkt me erg mooi om daar nachtelijk onweer op foto vast te leggen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Zonneschijn (%) 90 90 70 30 40 Neerslagkans (%) 10 10 20 80 50 Neerslaghoeveelheid (mm) 0 0 0-1 4-10 1-4 Minimumtemperatuur (°C) 17 16/18 17/19 17/19 14/17 Middagtemperatuur (°C) 30 29/32 30/33 27/30 23/27 Windrichting O O ZO Z ZW Windsnelheid (bft) 3 3 3 3 3 |
quote:Op zondag 2 juli 2006 10:46 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jah, dat soort dingen wil ik ook eens proberen, ik zit alleen in de stad met een niet heel wijds uitzicht, dus ik zou eens een nachtje de vulkaan op moeten rijden.
quote:The government has issued a heatwave warning amid forecasts suggesting temperatures will rise above 30C in various parts of England.
Department of Health experts believe the very old and young, as well as the chronically ill, are particularly at risk from the hot conditions.
Heat exhaustion and dehydration are the main threats, and those at risk are being warned to keep out of the sun.
The warning applies to London, the South East and the West Midlands.
The Department of Health has issued a Level Two alert over the impending rise in temperatures.
Forecasters believe there is a good chance in the next few days of temperatures in these regions being high enough to give rise to significant health risks.
Carers, as well as staff at nursing and residential homes, are being urged to take note of the government advice.
In north-west Europe three years ago, a heatwave caused 27,000 extra deaths.
At the same time in London there was a 60% rise in the number of those aged over 75 who died.
En op m'n eigen sites natuurlijkquote:Op zondag 2 juli 2006 12:01 schreef Richard_Zutphen het volgende:
[..]
doen
Kun je ze mooi uppen at fok
Hier staat nu een zuchtje wind, zalig gewoon. stukken beter dan windstil.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:02 schreef E.T. het volgende:
net even een wolkje voor de zon gehad.. het begon serieus te waaien (dat was ff heel erg lekker) Durde 2 minuten ofzo max. en nu is het weer windstil..
zie wel nog een paar wolkjes hangen..
Maar van mij mag 't wel een paar graden koeler dan dit..
Ja, dat lijkt mij ook ja.. nu ligt Groningen voor, maar het verschil was 1.8, is nu nog 1 graad.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:03 schreef DemonRage het volgende:
Over temperaturen gesproken:
Wat je vaak ziet bij de metingen, is dat de temperatuur in Eindhoven in het begin van de dag een klein beetje achter blijft en dan in de middag het hardst stijgt, waardoor uiteindelijk hier de hoogste maxima gehaald worden.
Da's minderquote:Op zondag 2 juli 2006 13:36 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
![]()
*heeft een waslijst aan dingen te doen woensdag waaronder werken*![]()
Da's vast te koud.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:39 schreef Klonk het volgende:
hoi
weet iemand of ze nog een postbode op de noordpool zoeken, lijkt me wel wat
Jeps, dan wordt het écht tropisch idd....quote:Op zondag 2 juli 2006 13:39 schreef E.T. het volgende:
Vanaf woensdag wordt de neerslagkans ook hoger, dus dan zal 't wel weer zo vies benauwd worden![]()
Overigens zie ik hier nu best serieus wolken hangen
quote:Op zondag 2 juli 2006 13:43 schreef -skippybal- het volgende:
Grijze lucht, harde wind en tering benauwd in Arnhem![]()
en toen van 28.0°C naar 28.7°Cquote:Op zondag 2 juli 2006 13:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Het is in Eindhoven kouder aan het worden, van 28.5 naar 28.0, Groningen zit inmiddels al op 29.8
heel gek om te zien, heen en weer, maar dus nog geen 30.0quote:Op zondag 2 juli 2006 13:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
en toen van 28.0°C naar 28.7°C
Wat een wolkje allemaal niet kan doen met de temperatuur.
Ik mijn tuin ook al enige tijd, maar dat telt niet voor de officiele metingenquote:Op zondag 2 juli 2006 14:57 schreef Poeke het volgende:
ahum... hier in de tuin, uit de wind, in de schaduw is het toch echt 30,4 graden inmiddels
Jazekers, ik heb gelukkig de afgelopen weken eigenlijk alles al opgeruimd, scheelt me nu twee volle dagen zwetenquote:Op zondag 2 juli 2006 15:20 schreef IkWilbert het volgende:
Bij jullie ook zo warm?![]()
tact 30.2 graden hier, ik hoop op flinke buien woensdag/donderdag maar dat is nog even afwachten.
Al zin in de reis indahnesia?
Teletekst geeft 'gering' aan, maar wel tegen 'matig' aan.quote:Op zondag 2 juli 2006 15:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
Volgens mij is er heel veel ozon in de lucht, want ik heb het me een partij benauwd! Heeft iemand een smogradar voor mij of iets met stofmetingen (geen zin om te wachten tot die satteliet "van" de KNMI weer eens overvliegt..)
Verder weinig verandert ten opzichte van net.. Behalve dat de wolkjes geen wolkjes meer zijn maar wólken en wolkenvelden..
Zuchten helpt dusquote:Op zondag 2 juli 2006 16:29 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dat bedoel ik....
*zucht*
27.0 in mijn kamer! Het zakt! En buiten is het nu 30,0 in de schaduw.
Eindhoven heeft al 29.5 of 29.4 gehad in het afgelopen uur.quote:Op zondag 2 juli 2006 16:33 schreef DemonRage het volgende:
Groningen (Eelde) op het moment gezakt naar 29,9°C
Eindhoven nu 29,2°C... ben benieuwd óf we nog een 30-er krijgen.
[..]
Zuchten helpt dus
ja.. zo'n 7 graden teveel nuquote:Op zondag 2 juli 2006 16:51 schreef DemonRage het volgende:
Staat nu op 29,7°C.
De temperatuur kan 's zomers gerust nog doorstijgen tot in het begin van de avond.
morgenochtend tegen een uur of 5 is het wel 18 graden jaquote:Op zondag 2 juli 2006 17:14 schreef kree het volgende:
27.7 graden buiten, binnen 30. pffffffffff
Hopelijk koelt het straks lekker af.
Ja ik zag hem staan. Wat een ballen zeg... niet normaal meer.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Filmpje 7-cm hagelstenen uit Duitsland van de 28e juni
Van Weerwoord, maar hier zitten ook vast mensen die het willen zien. Erg indrukwekkend filmpje
wow...quote:Op zondag 2 juli 2006 17:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Van Weerwoord, maar hier zitten ook vast mensen die het willen zien. Erg indrukwekkend filmpje
Had ze gezien ja. Echt zware hagel.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Ben benieuwd, om 20:10 weten we het welquote:Op zondag 2 juli 2006 18:10 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven 29.8°C (laatste meting)... gaan we de 30'er binnenslepen?
zeker niet in de zon inderdaad.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is eigenlijk de beste plek om je buitenthermo. op te hangen?
We hebben hem nu onder de dakgoot van het tuinhuisje maar daar klopt natuurlijk geen zak van!
Hij hangt precies nu in de zon en hij geeft bijna 41 graden aan, da's natuurlijk absurt.
Dus wat is een betrouwbare plek?
In de schaduw, in de wind, uit de buurt van muren waar de zon op staat, afgeschermd van neerslag en op 1,5m hoogte.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat is eigenlijk de beste plek om je buitenthermo. op te hangen?
We hebben hem nu onder de dakgoot van het tuinhuisje maar daar klopt natuurlijk geen zak van!
Hij hangt precies nu in de zon en hij geeft bijna 41 graden aan, da's natuurlijk absurt.
Dus wat is een betrouwbare plek?
Tja, vind die plaats maarquote:Op zondag 2 juli 2006 18:22 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de schaduw, in de wind, uit de buurt van muren waar de zon op staat, afgeschermd van neerslag en op 1,5m hoogte.
haha.. gemakkelijk zal het zeker niet zijn neequote:Op zondag 2 juli 2006 18:38 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Tja, vind die plaats maarMaar we gaan zoeken naar de perfecte plek, want zo is er ook geen ruk aan
Thanks!
ben wel heel benieuwd.. we hebben het vast al gehaald, tussendoor danquote:Op zondag 2 juli 2006 18:41 schreef DemonRage het volgende:
Inmiddels 29,9°C in Eindhoven... we komen er wel.
precies.. maar 30.0 of 33.0 maakt niet uit he.. tropisch is tropisch voor de statistiekenquote:Op zondag 2 juli 2006 18:44 schreef DemonRage het volgende:
Gisteren was het ook maar precies 30.0°C geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |