En weer verderquote:Op zondag 25 juni 2006 14:47 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf Photoshop voor het resizen, maar heb ook een (freeware) tooltje Powerbatch waarmee je meerdere foto's tegelijk kunt verkleinen (en tevens andere bewerkingen kunt doen).
Ik plaats mijn foto's bij Picserver
Ontopic:
De eerste knop van mijn passiebloem is open!!!
Dankquote:Op zondag 25 juni 2006 11:57 schreef Elefes het volgende:
@ PdeHoog: Prachtige foto's! Vooral van de eerste ben ik erg gecharmeerd.. Is dat met die 100mm f2.8 van Canon? (Die wil ik ook, die wil ik ook)
* PdeHoog miereneukt nog ff verderquote:Op zondag 25 juni 2006 12:33 schreef An24 het volgende:
[..]
Mooi!.Mierenneukerijmode:
Bij 1 vind ik de scherptediepte een beetje krap. Het laat mij iets te veel zoeken naar het focuspunt. Compo is wel mooi.
2 heeft fijne zachte kleuren, maar hier storen de onderste drie knopjes mij een beetje.
3 Is gewoon lekker.![]()
Jammer dat de bloem er nèt niet in zijn geheel opstaat. Qua kleuren/compositie is hij mooi!quote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef snakelady het volgende:
echt een mooie foto van die passiebloem.
Vandaag ook een foto van een bloem gemaakt, is een waterbloem maar welke geen idee.
[afbeelding]
Het staat in ieder geval mooi op de foto, met een goed passende achtergrondquote:Op zondag 25 juni 2006 21:31 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Het is een soort vlinder...maar wat het precies is![]()
Als je me kan vertellen wat er boven aan de pagina staat, vind ik je een held!quote:Op maandag 26 juni 2006 18:40 schreef Haanibal het volgende:
helaas niet zelf gemaakt maar wilde ze jullie niet onthouden
http://pishmo.com/macro/
Echt gaaf die foto's. Die beestje lijken nu wel eng.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:40 schreef Haanibal het volgende:
helaas niet zelf gemaakt maar wilde ze jullie niet onthouden
http://pishmo.com/macro/
bronquote:Eerst even een stukje theorie. Het gaat er bij macrofotografie om dat je op de een of andere manier de beeldafstand (objectief tot de film) in verhouding tot de brandpuntafstand groot maakt. Want hoe groter de beeldafstand des te groter de afbeeldingsmaatstaf is. Dit kun je op twee manieren bewerkstelligen:
1) Door middel van tussenringen of een balgapparaat wordt de afstand tussen objectief en film vergroot.
2) Door gebruik van voorzetlenzen wordt de brandpuntsafstand ten opzichte van de beeldafstand verkort. Door de voorzetlens wordt de brekingskracht van het objectief verhoogd.
Beide methodes hebben hetzelfde effect namelijk dat de beeldafstand vergroot wordt, maar de karakteristieken van beide methodes zijn wel degelijk anders.
kijk, daar heb ik wat aan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:42 schreef Elefes het volgende:
Ik ben het wel een beetje met Gose eens
En als je ook echt verbeterpunten voor je foto wilt, kun je hem het beste in "help me mijn foto verbeteren" topic posten, dat is daar speciaal voor(maar hier mag je het natuurlijk ook vragen hoor
).
Ik vind het op zich wel een grappige foto, jammer dat het hondenhoofd er niet helemaal op staat (of je had er nog minder van op de foto moeten zetten), en jammer van de voorgrond; het ijzer/aluminium naast de neus past niet echt in de foto vind ik.
Verder is het meestal zo dat het het mooiste is om op de ogen scherp te stellen; je aandacht wordt daar toch het meeste naar toe getrokken. Als je de neus als onderwerp wilt, zou ik ook nog dichterbij gaan en dus een kleiner deel van het hondenhoofd op de foto zetten, zodat je echt benadrukt wat je wilt laten zien.
Erg gaaf!quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:22 schreef Werewolf het volgende:
Hij is helaas niet helemaal scherp.
Ik zal het nog wel eens een keer opnieuw proberen...
Voor de duidelijkheid; dit is suiker
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.![]()
Een goede combinatie: Kibbeling + 30°C = veul vliegen!
En wat doe je dan als groene vlieg? Juist ja, eieren leggen!Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
- Fotowerk Indian Summer Festivals -![]()
Damn mooie foto's, die van het gele teken vind ik erg mooi, lijken wel bijna microscoop foto's...Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
Die laatste 4 kan je wel microscopisch noemen. De lens is zo krachtig dat ik een gewone vlieg net op de foto krijg (en dat bij minimale zoom). Voor extreme macro's is de canon mpe-65 een uiterst geschikte lens maar niet eenvoudig. Scherpstellen doe je door dichter naar je onderwerp te bewegen en dan heb je een scherptediepte van een paar mm.
Nog een paar van vanmiddag in de tuin:
Wat voor camera heb jij? Ongetwijfeld zul je het al een keer gezegd hebben maar ik volg de fototopics niet echt...
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
Canon 300D en 20D (deze laatste zijn met de 20D) en allemaal met de canon mpe-65 lens.Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.![]()
Hee, weer terug van weggeweest?quote:Op zondag 2 juli 2006 19:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Canon 300D en 20D (deze laatste zijn met de 20D) en allemaal met de canon mpe-65 lens.http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.![]()
prachtig Het-Gele-Teken
Deze heb ik vandaag gemaakt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."![]()
Momenteel giert het van de lieveheersbeestjes bij ons in de tuin...
1. Een Viervleklieveheersbeestje. i
2. idem
3. Waarschijnlijk een Oogmerklieveheersbeestje i
4. Lieve-eieren
5. Een verpoppend Lieveheersbeestje
6. Gebrek aan eten is er niet, zoals valt te zien aan de blad(luizen)vulling hierboven...Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
camera geleent canon 350 D met zoomlens, wil niet echt maar goed toch ff wat geprobeerd
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Erg mooie foto! Je voelt bijna dat hij mee genomen wordt door de wind.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:32 schreef paultjuhhh het volgende:
camera geleent canon 350 D met zoomlens, wil niet echt maar goed toch ff wat geprobeerd
[afbeelding]![]()
Mijn eerste foto! Hoop dat het lukt met picture size etc moet daar ff een goede tool voor vinden. Of gewoon eens leren foto-soepen.
met canon Ixus 50 geschoten![]()
Ziet er leuk uit, interessante scherpte/diepte, resizen is je gelukt zie ik, anders kun je deze gebruiken!![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:11 schreef NoXxa het volgende:
Mijn eerste foto! Hoop dat het lukt met picture size etc moet daar ff een goede tool voor vinden. Of gewoon eens leren foto-soepen.
[afbeelding]
met canon Ixus 50 geschotenbest mooi voor zo'n klein compact cameraatje
Ik twijfel er nog aan om die te kopen voor vakantie/uitgaan enz
Hoe bevalt dieWinnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025![]()
Thnx, deze heb ik in paint ge-resized. Bagger kwali hou je er aan over best jammer. Maar heb andere softwar inmiddels. Jouw tip ga ik ook proberen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:48 schreef Rick-vz het volgende:
Ziet er leuk uit, interessante scherpte/diepte, resizen is je gelukt zie ik, anders kun je deze gebruiken!
Er volgen meer foto's.
![]()
Hij bevalt me uitstekend. Wat je zelf al zeg erg compact. En super handig voor uitgaan of om gewoon overal mee naar toe te nemen en snel een pic te schieten. Ik mis alleen wat features zoals diafragma en sluitertijd. Maar voor vakantie/uitgaan is het een heel handig toestel. De nieuwere versies hebben ook een wat grote lcd schermpje dus kun je je foto's meteen goed bekijken. Ik zou em zeker aan willen raden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]best mooi voor zo'n klein compact cameraatje
Ik twijfel er nog aan om die te kopen voor vakantie/uitgaan enz
Hoe bevalt die![]()
heb vandaag deze 2 gemaakt.
Groot
http://img.photobucket.com/albums/v212/kellyvogel/SH103777.jpg
Groot
http://img.photobucket.com/albums/v212/kellyvogel/SH103778.jpg
[ Bericht 45% gewijzigd door snakelady op 12-07-2006 19:56:00 (hoge relotutie erbij) ]"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."![]()
Wauw helemaal Cool.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef snakelady het volgende:
heb vandaag deze 2 gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou ik daar een High Res van mogen hebben, dan ga ik hem groot uitprinten
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
staat erbij nu.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Wauw helemaal Cool.
Zou ik daar een High Res van mogen hebben, dan ga ik hem groot uitprinten![]()
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."![]()
Heb je hem nog groter?quote:Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
Dan moet ik hem ff doormailen, mijn mail staat in mijn profiel en dan stuur ik ze je wel door.quote:"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."![]()
Ik had hier een nachtvlinder die er ff goed voor ging zitten![]()
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.![]()
super zeg, het enige wat ik jammer vind is dat het uiteinde van de voelsprieten er niet op staan.
Verders helemaal super."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."![]()
Een stekelig rupsje.
[ Bericht 3% gewijzigd door victorinox op 14-07-2006 17:49:07 ]The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History![]()
mooie rups victorinox
ook klein beestje, libelle dus.
Het hartje van een stokroos bij ons in de tuin:
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...![]()
Deze heb ik laatst gemaakt in een natuurgebied hier in de buurt.
Geschoten met een Canon EOS 20D met Canon 70-210 en een Tamron 28-300 lenzen.
Het zijn wel uitsnedes uit grotere originelen.
1
2
3
4
5
6
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl![]()
Ik ben flink jaloers op alle scherpe foto's die ik hier voorbij zie komen.
Zelf schiet ik ongeveer een tiental foto's van één beestje voordat ie er mooi opstaat.
Hoewel ik wel blij ben dat ik met mijn compact camera (Canon A520) nog redelijke foto's kan maken.
Vandaag een libelle op de foto gezet.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History![]()
Wauw, super mooi man!quote:Op zondag 16 juli 2006 16:34 schreef victorinox het volgende:
Ik ben flink jaloers op alle scherpe foto's die ik hier voorbij zie komen.
Zelf schiet ik ongeveer een tiental foto's van één beestje voordat ie er mooi opstaat.
Hoewel ik wel blij ben dat ik met mijn compact camera (Canon A520) nog redelijke foto's kan maken.
Vandaag een libelle op de foto gezet.
[afbeelding]Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
![]()
Scherpte ligt niet super, maar ik was er toch wel tevreden mee.
Ik moet eens gaan kijken naar een betere Macro lens. Compumess, aangezien jij dezelfde camera hebt, en jouw plaatjes lekkerrrrr zijn: met welke lens (+ ringflitser?) schiet jij die platen?Life is what you make it.![]()
Vandaag nog een aantal gewillige slachtoffers gevonden:
Gister en vandaag ook maar een paar foto's genomen , en deze zijn redelijk gelukt.![]()
![]()
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.![]()
Die laatste, dat licht op de vleugels14.gif
kweenie of ie scherp is, lastig te zien, maar ik vind em wel mooi, de juffers ook
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis![]()
Ik heb geen idee wat die laatste voor een insect is. Het ding dat je onder hem ziet (je ziet het niet helemaal) is een spin waar ie eerst de poten van heeft afgebeten zodat hij ze levend kan uitzuigen. Dit detail maakt het net iets walgelijkerquote:Op zondag 16 juli 2006 21:10 schreef Schanulleke het volgende:
Die laatste is echt een mooi insect! Allemaal mooie foto's HGT!
Ik heb voor 2 weken een 100mm macro objectief te leen.
Eerste resultaat na een avond spelen:
(huisvlieg bij een andere dode huisvlieg)
Echt fantastisch al die foto's. Super mooi ook die laatste met die vlieg...Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
Afgelopen dagen opnieuw met de 100mm Canon lens aan het spelen geweest:
Die 2de is prachtig met al dat stuifmeel op zijn lijf.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:49 schreef roaddevil het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History![]()
ze zijn allemaal super zeg!!"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."![]()
Prachtig! Vooral de laatste is erg komisch.
Mooie foto's.quote:Op woensdag 19 juli 2006 22:49 schreef roaddevil het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Teering, die laatste... toevalstreffer neem ik aan?Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis![]()
Nee hij heeft die bij gevraagd of ie wilde poserenquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mooie foto's.
Teering, die laatste... toevalstreffer neem ik aan?
Wel vet die laatste hoor...Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.![]()
![]()
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!![]()
Ik gebruik een Tamron SP Di AF 90mm f/2.8 MACRO 1:1quote:Op zondag 16 juli 2006 20:48 schreef Schanulleke het volgende:
[afbeelding]
Scherpte ligt niet super, maar ik was er toch wel tevreden mee.
Ik moet eens gaan kijken naar een betere Macro lens. Compumess, aangezien jij dezelfde camera hebt, en jouw plaatjes lekkerrrrr zijn: met welke lens (+ ringflitser?) schiet jij die platen?
Voor het flitswerk heb ik (nog geen) ringflitser, ik gebruik m'n (gedimde) Sigma EF-500 DG Super met omnibounce.
Lieveheersbeest'nlarve
Oh ja, gefeliciteerd met jullie dochtertje!
Ja, ik heb ook een zooi spullen om ploaties mee te maken...
Fotooz
Hij's weer lekker Ro!quote:
Fotooz
Dank CM...die van jou is ook kriebels goed. Ik gebruik vaak mijn Sigma 500 icm een SC-17. En dat lukt me aardig hoor
Hij is mis niet zo enorm macro als veel andere foto's hier, maar het spel van kleuren en vormen maken dat meer dan goed. Hele fijne plaat!quote:![]()
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:36 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Nee hij heeft die bij gevraagd of ie wilde poseren
Soms heb je wel eens van die geduldige mensen, die.....Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis![]()
Het is inderdaad geluk hebben. Deze bleef bijna een halve minuut hangen boven een bloem die al 'bezet' was door een soortgenoot die ik aan het fotograferen was, dus de lens een klein stukje omhoog richten en opnieuw scherpstellen was voldoende.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:33 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Mooie foto's.
Teering, die laatste... toevalstreffer neem ik aan?Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl![]()
Deze hangen niet zo snel stil in de lucht...
Fotooz
![]()
[ Bericht 55% gewijzigd door Fotonica op 20-07-2006 18:41:43 (andere post) ]beter wat relaxter aan doen dan stress hebben![]()
er vloog laatst een jonge mus naar binnen ff pakken uit de gordijn
en natuurlijk een camera op z'n neus gezet![]()
eerste foto die ik hier plaats beetje feedback graag!beter wat relaxter aan doen dan stress hebben![]()
Kan er niks aan doen maar mijn eerste reactie is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:40 schreef Fotonica het volgende:
er vloog laatst een jonge mus naar binnen ff pakken uit de gordijn
en natuurlijk een camera op z'n neus gezet![]()
[afbeelding]
eerste foto die ik hier plaats beetje feedback graag!
Och wat lief!!!!!!
Het enige voordeel van warm weer, hommels in de stokrozen:![]()
Deze foto is op orginele grootte eigenlijk veel mooier vind ik:
Oja, en libelle's natuurlijk!![]()
Een mooie rooie:
En een gele:
Ben ook weer eens bezig gegaan met de camera in de tuin.
Sinds we een vlinderstruik hebben is het aantal insecten drastisch toegenomen.
Alleen nog weinig vlinders kunnen ontdekken. Tot nu toe wel deze bijen/hommels.
Morgen even kijken of er wel vlinders zijn en dan foto's nemen als de vlinderstruik wèl in de zon staat...![]()
![]()
Tijd geleden met de Fuji S5600 van mn moeder gespeeld, maar daarmee kon ik echt niet van zo dichtbij foto's maken in ieder geval kreeg de camera het niet scherpgesteld, maar neem aan dat de meeste ook hier een macrolens gebruiken(?)Music was my first love, and it will be my last![]()
![]()
Hoe doe je dat toch steeds?quote:
Volgens mij moet ik aan een kleiner diafragma...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.![]()
F5.6 op 1/500 hoor. Valt dus reuze mee qua diafragma.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:52 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hoe doe je dat toch steeds?
Volgens mij moet ik aan een kleiner diafragma...
[afbeelding]
[afbeelding]No one goes to Hooters for wings.
Ik zat op 3.3, ga het de volgende keer aanpassenquote:Op maandag 24 juli 2006 16:58 schreef Robertje het volgende:
[..]
F5.6 op 1/500 hoor. Valt dus reuze mee qua diafragma.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.![]()
Is goed damequote:Op maandag 24 juli 2006 17:25 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik zat op 3.3, ga het de volgende keer aanpassen![]()
Mooie foto van de libellen.
Ik heb vanavond eens een krekel van dichtbij vastgelegd.
Ik werk overigens meestal op een vast diafragma van F9 + gebruik makend van een externe flitser.
Zie je wel...je kan het wel
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: