abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39325778
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 02:38 schreef OpenYourMind het volgende:
Helemaal mee eens Yildiz
idd en tevens tvp!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:38:15 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39329059
Ach Yidiz, hou toch op met je vage beschuldegingen jegens UMTS. Toon maar aan dat in de buurt van Zenders wonen ongezond is, en kijk dan ook even naar FM en TV zenders die astronomisch meer vermogen gebruiken dan UMTS, WLAN, GPRS, Bluetooth of GSM zenders.
Je loopt gewoon te huilen over een modieus thema, maar hebt geen idee waar je het over hebt. Waarom zou uitgerekend deze zendertoepassing schadelijk zijn? Er worden al een 100 jaar zenders gebruikt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:42:55 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39329150
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach Yidiz, hou toch op met je vage beschuldegingen jegens UMTS. Toon maar aan dat in de buurt van Zenders wonen ongezond is, en kijk dan ook even naar FM en TV zenders die astronomisch meer vermogen gebruiken dan UMTS, WLAN, GPRS, Bluetooth of GSM zenders.
Je loopt gewoon te huilen over een modieus thema, maar hebt geen idee waar je het over hebt. Waarom zou uitgerekend deze zendertoepassing schadelijk zijn? Er worden al een 100 jaar zenders gebruikt.
De enige dikgedrukte zin uit de OP:
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Samenvattend, wil ik het er niet over hebben of UMTS wel of niet slecht is.
Ik vind het juist kwalijk, dat als de onderzoekers zélf zeggen dat het alleen geschikt is voor korte termijn, verschillende instanties, personen en zelfs de overheid het doen voorkomen, dankzij de kunst van het weglaten, dat het altíjd onschadelijk is.

En gezien de overheid er voor de burgers is, en gezien "een overheidsorganisatie de taak heeft te oordelen op basis van feiten", foei!
En die vergelijking over die zenders, dat alle zenders gelijk zijn, dat is pure onzin om leken achter je te krijgen, jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is. Of weet je dat van de Patriot-radar niet meer?
Daarnaast is bijvoorbeeld een DECT-telefoon inderdaad veel sterker dan een GSM, alhoewel dat voor een leek onlogisch lijkt, omdat het bereik kleiner is.
Ik weet zelf ook wel dat een UMTS zeer zwak is, en ongetwijfeld dat het geen schadelijk effect heeft op het menselijk lichaam. Sterker nog, ik durf er haast een kratje bier op te zetten dat het onschadelijk is op de manier hoe het nu toegepast wordt.
Maar ga, en zeker als staatssecretaris, geen uitspraken doen naar aanleiding van dit onderzoek, die je niet kan doen, naar aanleiding van datzelfde onderzoek.

Dát steekt mij. Gewoon dat ene deel. Heel weinig eigenlijk, maar uiteindelijk een essentieel verschil.

Ik maak dus geen beschuldiging naar UMTS, geen beschuldiging naar het onderzoek, maar een beschuldiging, als je het zo wil noemen, naar mensen die het onderzoek gebruiken zoals het niet gebruikt kan worden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 28-06-2006 18:48:36 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:07:21 #29
45206 Pietverdriet
pi_39329690
Samenvattend, je bent een huilie..
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:09:17 #30
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39329731
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Samenvattend, je bent een huilie..
Uiteraard.
pi_39329854
Hehe, idd. een UMTS-hippie.

Some food for thought; UMTS en in de jaren '90 GSM, en in de jaren 30 radio zijn echt standaard in ethiekvakken als de "het is niet bewezen"/"mensen denken dat het slecht is" case en hoe dan te handelen. Komt er op neer dat zolang het niet bewezen is het waarschijnlijk ook niet zo is, maar dat je wel rekening moet houden met het leed dat je veroorzaakt bij "bijgelovige" mensen die zich er ongemakkelijk bij voelen.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:19:50 #32
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39330008
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:13 schreef Scheepschroef het volgende:

Some food for thought; UMTS en in de jaren '90 GSM, en in de jaren 30 radio zijn echt standaard in ethiekvakken als de "het is niet bewezen"/"mensen denken dat het slecht is" case en hoe dan te handelen. Komt er op neer dat zolang het niet bewezen is het waarschijnlijk ook niet zo is, maar dat je wel rekening moet houden met het leed dat je veroorzaakt bij "bijgelovige" mensen die zich er ongemakkelijk bij voelen.
Helemaal exact. Dat is het. Waarschijnlijk is het inderdaad onschadelijk, maar je kan niet, en al helemaal niet met dit onderzoek wat van Geel aanhaalt, beweren dat het volledig onschadelijk is.
Vandaar ook dat ik bij het nieuwsbericht "UMTS onschadelijk" een beetje raar opkeek.

Ben ik dan écht een hippie? Volgens mij laat van Geel wat termen weg hier en daar, die juist essentieel zijn.
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:19:46 #33
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39331692
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:13 schreef Scheepschroef het volgende:

Praktijk gerichte ethiek voor dummies is dat, speciaal ingericht voor het westerse economisch denken. Pseudo wetenschap die o.a. gebruikt wordt voor het goedpraten van problemen die voortkomen uit economische efficientie en door de cultuur waarin we leven die elk probleem probeert op te lossen door er techniek tegen aan te gooien.

/end of ongecontrolleerde en simplistische rant
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_39331758
Van Geel wil natuurlijk meer vertrouwen winnen in UMTS, om het z.g.n. leed van "bijgelovigen" te verzachten om het eens even in ethiek-termen te zeggen. Alleen een wetenschappelijk onderzoek als absolute waarheid naar voren brengen dat moet je natuurlijk nooit doen. Wetenschap toont iets aan totdat het tegendeel bewezen is. (Nu maakt het natuurlijk wel in zekere mate aanemelijk, zoals kan je aanemen dat een appel met 9,81 m/s valt als je m loslaat )
pi_39331863
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:19 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Praktijk gerichte ethiek voor dummies is dat, speciaal ingericht voor het westerse economisch denken. Pseudo wetenschap die o.a. gebruikt wordt voor het goedpraten van problemen die voortkomen uit economische efficientie en door de cultuur waarin we leven die elk probleem probeert op te lossen door er techniek tegen aan te gooien.

Ah, waarom ik dan aan dat soort cases moeten werken tijdens colleges ethiek hier op de uni is mij dan een raadsel
  woensdag 28 juni 2006 @ 20:41:52 #36
45206 Pietverdriet
pi_39332403
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:19 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

UMTS tegenstanders die klagen over Pseu#dowetenschappers
ROTFLMAOPIMP
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:20:05 #37
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39333674
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:25 schreef Scheepschroef het volgende:

[..]

Ah, waarom ik dan aan dat soort cases moeten werken tijdens colleges ethiek hier op de uni is mij dan een raadsel
Omdat het werkt en je berijven vertelt wat ze willen horen?

Nah, ik was kort door de bocht het is wel leerzaam, maar meer oplossingsgericht.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:21:05 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39333703
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:22 schreef Scheepschroef het volgende:
Van Geel wil natuurlijk meer vertrouwen winnen in UMTS, om het z.g.n. leed van "bijgelovigen" te verzachten om het eens even in ethiek-termen te zeggen. Alleen een wetenschappelijk onderzoek als absolute waarheid naar voren brengen dat moet je natuurlijk nooit doen. Wetenschap toont iets aan totdat het tegendeel bewezen is. (Nu maakt het natuurlijk wel in zekere mate aanemelijk, zoals kan je aanemen dat een appel met 9,81 m/s valt als je m loslaat )
En ik vind het ethisch niet juist dat van Geel dit loopt te beweren, naar aanleiding van dit onderzoek.
Zeg dan gewoon: "we kunnen aannemen dat het onschadelijk is, omdat het niet veel doet, of het geen schade aanricht, weten we niet precies."

Of iets in die trend.
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:23:11 #39
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39333793
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

UMTS tegenstanders die klagen over Pseu#dowetenschappers
ROTFLMAOPIMP
Tegenstanders? Ben in ieder geval blij dat je nog kan lachen, moet toch vermoeiend zijn om elke keer reacties uit het verband te trekken en steeds jezelf te moeten herhalen
pi_39335901
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:22 schreef Scheepschroef het volgende:
(Nu maakt het natuurlijk wel in zekere mate aanemelijk, zoals kan je aanemen dat een appel met 9,81 m/s valt als je m loslaat )
Dat kun je aannemen maar dan zit je er wel naast. De appel valt met een versnelling van 9,81 m/s2
pi_39336188
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat kun je aannemen maar dan zit je er wel naast. De appel valt met een versnelling van 9,81 m/s2
Mea Culpa!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')