idd en tevens tvp!quote:
De enige dikgedrukte zin uit de OP:quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach Yidiz, hou toch op met je vage beschuldegingen jegens UMTS. Toon maar aan dat in de buurt van Zenders wonen ongezond is, en kijk dan ook even naar FM en TV zenders die astronomisch meer vermogen gebruiken dan UMTS, WLAN, GPRS, Bluetooth of GSM zenders.
Je loopt gewoon te huilen over een modieus thema, maar hebt geen idee waar je het over hebt. Waarom zou uitgerekend deze zendertoepassing schadelijk zijn? Er worden al een 100 jaar zenders gebruikt.
En die vergelijking over die zenders, dat alle zenders gelijk zijn, dat is pure onzin om leken achter je te krijgen, jij weet net zo goed als ik dat dat onzin is. Of weet je dat van de Patriot-radar niet meer?quote:Op zondag 25 juni 2006 15:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Samenvattend, wil ik het er niet over hebben of UMTS wel of niet slecht is.
Ik vind het juist kwalijk, dat als de onderzoekers zélf zeggen dat het alleen geschikt is voor korte termijn, verschillende instanties, personen en zelfs de overheid het doen voorkomen, dankzij de kunst van het weglaten, dat het altíjd onschadelijk is.
En gezien de overheid er voor de burgers is, en gezien "een overheidsorganisatie de taak heeft te oordelen op basis van feiten", foei!
Uiteraard.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Samenvattend, je bent een huilie..
Helemaal exact. Dat is het. Waarschijnlijk is het inderdaad onschadelijk, maar je kan niet, en al helemaal niet met dit onderzoek wat van Geel aanhaalt, beweren dat het volledig onschadelijk is.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:13 schreef Scheepschroef het volgende:
Hehe, idd. een UMTS-hippie.
Some food for thought; UMTS en in de jaren '90 GSM, en in de jaren 30 radio zijn echt standaard in ethiekvakken als de "het is niet bewezen"/"mensen denken dat het slecht is" case en hoe dan te handelen. Komt er op neer dat zolang het niet bewezen is het waarschijnlijk ook niet zo is, maar dat je wel rekening moet houden met het leed dat je veroorzaakt bij "bijgelovige" mensen die zich er ongemakkelijk bij voelen.
Praktijk gerichte ethiek voor dummies is dat, speciaal ingericht voor het westerse economisch denken. Pseudo wetenschap die o.a. gebruikt wordt voor het goedpraten van problemen die voortkomen uit economische efficientie en door de cultuur waarin we leven die elk probleem probeert op te lossen door er techniek tegen aan te gooien.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:13 schreef Scheepschroef het volgende:
Hehe, idd. een UMTS-hippie.
Some food for thought; UMTS en in de jaren '90 GSM, en in de jaren 30 radio zijn echt standaard in ethiekvakken als de "het is niet bewezen"/"mensen denken dat het slecht is" case en hoe dan te handelen. Komt er op neer dat zolang het niet bewezen is het waarschijnlijk ook niet zo is, maar dat je wel rekening moet houden met het leed dat je veroorzaakt bij "bijgelovige" mensen die zich er ongemakkelijk bij voelen.
Ah, waarom ik dan aan dat soort cases moeten werken tijdens colleges ethiek hier op de uni is mij dan een raadselquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:19 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Praktijk gerichte ethiek voor dummies is dat, speciaal ingericht voor het westerse economisch denken. Pseudo wetenschap die o.a. gebruikt wordt voor het goedpraten van problemen die voortkomen uit economische efficientie en door de cultuur waarin we leven die elk probleem probeert op te lossen door er techniek tegen aan te gooien.
/end of ongecontrolleerde en simplistische rant
UMTS tegenstanders die klagen over Pseu#dowetenschappersquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:19 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Praktijk gerichte ethiek voor dummies is dat, speciaal ingericht voor het westerse economisch denken. Pseudo wetenschap die o.a. gebruikt wordt voor het goedpraten van problemen die voortkomen uit economische efficientie en door de cultuur waarin we leven die elk probleem probeert op te lossen door er techniek tegen aan te gooien.
/end of ongecontrolleerde en simplistische rant
Omdat het werkt en je berijven vertelt wat ze willen horen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:25 schreef Scheepschroef het volgende:
[..]
Ah, waarom ik dan aan dat soort cases moeten werken tijdens colleges ethiek hier op de uni is mij dan een raadsel
En ik vind het ethisch niet juist dat van Geel dit loopt te beweren, naar aanleiding van dit onderzoek.quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:22 schreef Scheepschroef het volgende:
Van Geel wil natuurlijk meer vertrouwen winnen in UMTS, om het z.g.n. leed van "bijgelovigen" te verzachten om het eens even in ethiek-termen te zeggen. Alleen een wetenschappelijk onderzoek als absolute waarheid naar voren brengen dat moet je natuurlijk nooit doen. Wetenschap toont iets aan totdat het tegendeel bewezen is. (Nu maakt het natuurlijk wel in zekere mate aanemelijk, zoals kan je aanemen dat een appel met 9,81 m/s valt als je m loslaat)
Tegenstanders? Ben in ieder geval blij dat je nog kan lachen, moet toch vermoeiend zijn om elke keer reacties uit het verband te trekken en steeds jezelf te moeten herhalenquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
UMTS tegenstanders die klagen over Pseu#dowetenschappers
ROTFLMAOPIMP
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat kun je aannemen maar dan zit je er wel naast. De appel valt met een versnelling van 9,81 m/s2quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:22 schreef Scheepschroef het volgende:
(Nu maakt het natuurlijk wel in zekere mate aanemelijk, zoals kan je aanemen dat een appel met 9,81 m/s valt als je m loslaat)
Mea Culpa!quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Dat kun je aannemen maar dan zit je er wel naast. De appel valt met een versnelling van 9,81 m/s2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |