abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39207763
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:13 schreef Aarde het volgende:

[..]

jij hebt vage ideeen je wapen in een kluis IS verantwoordelijkheid nemen... dat je elke dag dan thuis moet zijn is suf... ergens stopt je verantwoordelijkheid...
Een kluis bied maximaal 30 minuten uitsteltijd (en dan heb je een zware kluis). Als jij zonodig een wapen thuis moetn hebben zul je daar ook je verantwoordelijkheid voor moeten dragen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 25 juni 2006 @ 15:17:15 #27
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39207827
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Een kluis bied maximaal 30 minuten uitsteltijd (en dan heb je een zware kluis). Als jij zonodig een wapen thuis moetn hebben zul je daar ook je verantwoordelijkheid voor moeten dragen.
Zo is het.

Het mág maar brengt een forse verantwoordlijkheid met zich mee.

Als je die niet wilt dragen moet je je dienstfiets lekker aan het bureau in de kluis kiepen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39207834
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

dude

waar staat dat in de wet? je moet je wapen veilig opbergen. een kluis is ok.

je hebt een beetje een eng wereldbeeld
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_39207899
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:17 schreef Aarde het volgende:

[..]

dude

Eng wereldbeeld? Jaartje gewerkt op de STAF bij de KMar. Jij wilt niet weten wat voor materialen de criminelen op dit moment gebruiken om kluizen/wapenkamers en weet ik veeel wat te kraken.

Doe niet zo simpel. En kom vooral niet werken binnen een politie organisatie.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_39208037
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Eng wereldbeeld? Jaartje gewerkt op de STAF bij de KMar. Jij wilt niet weten wat voor materialen de criminelen op dit moment gebruiken om kluizen/wapenkamers en weet ik veeel wat te kraken.

Doe niet zo simpel. En kom vooral niet werken binnen een politie organisatie.
ok dan graag de wettelijke bepaling of de regel die stelt dat je niet meer dan een dag van huis mag zijn als je een wapen thuis hebt.

zondag 25 juni 2006 @ 15:29:04 #31
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39208115
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:17 schreef Aarde het volgende:

[..]

dude

Dat heeft niets met een eng wereldbeeld te maken. Dat heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid voor een vuurwapen dragen. Het is inderdaad niet in de wet terug te vinden in wat voor kluis je vuurwapen moet worden opgeborgen. Bij verdwijning van een dienstvuurwapen wordt afzonderlijk beoordeeld of voldoende voorzorgsmaatregelen zijn genomen. Wordt-ie uit je blokker kluis gestolen dan heb je gewoon wat uit te leggen en kan je in het slechtste geval de dag erop naar het arbeidsbureau. Een dienstvuurwapen is maar een stuk gereedschap maar een stuk schadelijker dan de hamer van de timmerman in de verkeerde handen.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39208126
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:

[..]

ok dan graag de wettelijke bepaling of de regel die stelt dat je niet meer dan een dag van huis mag zijn als je een wapen thuis hebt.
Ben niet op werk dus kan het niet voor je opzoeken. Maar wiens verantwoordelijkheid is het als het wapen gestolen wordt? Bij ONS (militaire politie) is het al niet tot nooit toegestaan om je wapen mee te nemen naar huis. Het is dus de verantwoordelijkheid van die persoon.

En wat probeer je nu duidelijk te maken? Dat mensen hun wapen maar de hele dag thuis in de kluis moeten laten liggen? Veiligheidsbewustzijn heet dit, een probleem bij vele binnen defensie en binnen de politie organisatie. Denkend aan de usb sticks.
pi_39208156
Oja voor de mensen die denken dat hun spulletjes veilig liggen in een Blokker/ Gamma kluis. Deze kluizen zijn in maximaal 2 minuten gekraakt
  zondag 25 juni 2006 @ 15:32:05 #34
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39208189
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:25 schreef Aarde het volgende:

[..]

Als je langere tijd van huis bent dan is de noodzaak toegang te hebben tot je vuurwapen in je woning dus absoluut niet aanwezig en dient het ding aan het bureau te zijn. Thuis achterlaten zal onherroepelijk worden gezien als onzorgvuldig gedrag. Dat komt je op zware dicipiplinaire maatregelen te staan.

Niet terug te vinden. Wel de waarheid.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39208227
Waarom is er zo een verschil tussen het dienswapen van de politie en de vele duizenden wapens van mensen van een schietvereniging? In de tijd dat mijn vader nog op een schietvereniging zat, had hij een karabijn en een zwartkruit pistool met kogels waar je U tegen zegt.

Dus op de vraag of een agent zijn dienstwapen mee naar huis mag nemen, denk ik: waarom niet? Iedereen die een jaar lid is van een schietvereniging en gescreend is, mag een wapen thuis in een kluisje hebben, dus waarom de agent niet? Als hij inderdaad maar die verantwoording neemt om zijn wapen en munitie gescheiden in een kluis te bewareb en niet onder zijn kussen.
pi_39208237
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:32 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

Als je langere tijd van huis bent dan is de noodzaak toegang te hebben tot je vuurwapen in je woning dus absoluut niet aanwezig en dient het ding aan het bureau te zijn. Thuis achterlaten zal onherroepelijk worden gezien als onzorgvuldig gedrag. Dat komt je op zware dicipiplinaire maatregelen te staan.

AMEN!!!
pi_39208735
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:32 schreef Captain_Chaos het volgende:

[..]

als je op een schietclub zit en je hebt een wapenvergunning mag je hem gewoon opbergen in je kluis.
de verhalen die ik hoor over het leger zijn erg; ga daar maar eerst je winst halen. wapendepots waar gewoon wapens uit verdwijnen

daarbij kun je wapens gewoon zwart kopen in nederland. ik vind een kluis veilig genoeg - en de wet vindt dat ook. dat jij als militair andere gedragsregels krijgt opgelegd wil meer zeggen over dat ze jou niet vertrouwen met een wapen thuis als het niet nodig is.

enjoy

zondag 25 juni 2006 @ 15:51:25 #38
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39208800
worden de kogels eigenlijk wel geteld?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39209307
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:48 schreef Aarde het volgende:

[..]

als je op een schietclub zit en je hebt een wapenvergunning mag je hem gewoon opbergen in je kluis.
de verhalen die ik hoor over het leger zijn erg; ga daar maar eerst je winst halen. wapendepots waar gewoon wapens uit verdwijnen

daarbij kun je wapens gewoon zwart kopen in nederland. ik vind een kluis veilig genoeg - en de wet vindt dat ook. dat jij als militair andere gedragsregels krijgt opgelegd wil meer zeggen over dat ze jou niet vertrouwen met een wapen thuis als het niet nodig is.

enjoy
Wat jij wil.... Zolang jij niet binnen mijn organisatie komt vind ik het allemaal best.
pi_39209377
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Oja voor de mensen die denken dat hun spulletjes veilig liggen in een Blokker/ Gamma kluis. Deze kluizen zijn in maximaal 2 minuten gekraakt
haha die krijg ik zelfs open
pi_39209708
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:07 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Wat jij wil.... Zolang jij niet binnen mijn organisatie komt vind ik het allemaal best.
open je ogen

voor de rest; verkoop jij ook wapens zwart

pi_39210465
edit: wil je dat wel eens laten, rekel!

[ Bericht 59% gewijzigd door Five_Horizons op 25-06-2006 20:52:22 ]
pi_39211610
edit: wil je dat wel eens laten, rekel!

[ Bericht 84% gewijzigd door Five_Horizons op 25-06-2006 20:52:48 ]
  zondag 25 juni 2006 @ 17:26:44 #44
14827 Kogando
Modelprutser
pi_39212155
De richtlijn van de korpsen is vaak dat wapen niet thuis bewaard wordt tenzij er een reden is, denk hierbij aan speciale eenheden of een situatie waarin een agent thuis bedreigd is ofzo. Bij wet is het niet geregeld dat een agent zijn wapen op het bureau moet laten liggen o.i.d.

Kogels worden nooit geteld en ook is er geen controle op waar een agent zijn wapen bewaard. Het komt dan ook veel voor dat agenten hun wapen soms thuis hebben liggen ivm omrijden enzo.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_39213497
Ik heb mijn vuurwapen zo nu en dan thuis, wanneer ik de volgende dag IBT heb (soort van trainingsdag).
Zoals sommige voorgangers al wisten te vertellen is dit wettelijk vastgelegd maar hebben we het over interne voorschriften.

Het komt ook wel eens voor dat ik van een schoolperiode naar een werkperiode ga en dan een heel weekend mijn vuurwapen thuis heb liggen, mijn werkgever wil dat ik hem dan mee naar huis neem.
Een kluis is geloof ik verplicht, ik heb er echter geen, ik wil best mijn vuurwapen in een kluis doen maar ik ga niet zelf voor veel geld zo'n kluis aanschaffen.
Patronen en wapen goed scheiden en opbergen en het wapen is totaal ongevaarlijk.

De patronen worden bij mij in het korps overigens wel geteld, je schiet er 16 op tijdens een trainingsdag, en je krijgt er weer 16 mee.
pi_39216584
16 schoten volstaat als een training
pi_39216949
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Evil_Jur het volgende:
16 schoten volstaat als een training
..........ben je echt zo stom?

Als hij 1/2/3/4/5/6 tot 100x schiet krijgt hij het zelfde aantal patronen mee naar huis.
pi_39217308
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Als hij 1/2/3/4/5/6 tot 100x schiet krijgt hij het zelfde aantal patronen mee naar huis.
Precies

Die 16 schiet ik sowieso op.
Daarna gewoon lekker doordoppen.
Ik denk per keer een patroontje of 100 die ik verschiet.

Daarna inderdaad weer 16 patronen mee de straat op.
pi_39217344
quote:
Op zondag 25 juni 2006 19:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Leek me al vreemd.
pi_39217393
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef AcidTrance het volgende:
Bij mijn weten zijn mensen van arrestatieteam ook bevoegd om wapens thuis te houden, mede omdat ze binnen een bepaalde tijd ergens moeten wezen.

De gewone agent van de straat mag het pistool niet meenemen.

Dat showen van wapens tsjah we weten dat de politie niet echt meer fris is
Het moet zo nu en dan zelfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')