abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 7 juli 2006 @ 20:57:22 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39617438
Lief Ik heb vrij gehad vandaag, de enigste dag deze week.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_39618078
Hmm... zoals ik al eerder vroeg: komen die nieuwe terminals bij ieder filiaal?

Btw... 8 containers op een klep? Bij ons kunnen er drie
pi_39618749
Bij ons ook 8 maar waar staat dat het niet mag ?
We hebben nog geen klachten daarover gehad.
pi_39619938
Wat schetst mijn verbazing? Zie ik in vele filialen de kassa toetsenborden met een ¤-teken-knop in plaats van het gebruikelijke 'Contant'. Zie mijn ontwerp voor de reguliere check-outs:

• Conventionele indeling en kleuren gebruikt indien mogelijk. (enkel inactieve toetsen verwijderd)

• Transactie parkeren/ opvragen feature (parkeert bonnen op server, voorziet ze van een barcode die je op elke check-out kunt opvragen en verder kunt bewerken.
  • Backspace-knop in ere hersteld.
  • pi_39619976
    Laten we zeggen... we hebben al regelmatig een lamme klep gehad dat de chauffeur hem maar even teste door er op te springen, het ding ging vervaarlijk op en neer... Maar 8 stuks... lijkt me wel erg veel. Als je er twee achter elkaar zou plaatsen kun je er maximaal 6 kwijt op een klep
    pi_39620018
    @Atlasvlinder: Wij hebben ook nog gewoon een euro teken op het toetsenbord Al word kassa 3 binnen kort in zijn geheel vervangen, hij is er uit gedondert, te weinig geheugen
    pi_39620073
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 22:31 schreef chatgek het volgende:
    @Atlasvlinder: Wij hebben ook nog gewoon een euro teken op het toetsenbord Al word kassa 3 binnen kort in zijn geheel vervangen, hij is er uit gedondert, te weinig geheugen
    Nee dat ¤-teken is niet gewoon. 'Vroegâh stond op de contant-toets 'Contant' ipv dat ¤-teken. Toen mij gevraagd werd op een avondje om alle toetsenborden onder handen te nemen met het zogenaamde 'verbeterde model' heb ik er maar mijn eigen draai aan gegeven.

[ Bericht 1% gewijzigd door Atlasvlinder op 07-07-2006 22:36:02 (Typo) ]
    pi_39620144
    Hmm.. backspace toets? Die ben ik nooit tegen gekomen
      Moderator vrijdag 7 juli 2006 @ 22:44:54 #209
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_39620330
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 22:37 schreef chatgek het volgende:
    Hmm.. backspace toets? Die ben ik nooit tegen gekomen
    Dat dus.

Wij hebben ook hele andere kassa's
    pi_39620361
    vandaag had de vrachtwagen om 17.30 moeten komen, komt de vrachtwagen pas om 20.00
    Dat nieuwe systeem werkt voor geen meter VEEEEEEEEEEEL te traag
    Veel te weinig mensen vanavond

oftewel

DC PIJNACKER
    Te weinig medewerkers in plannen
    Kut avond gewoon
      Moderator vrijdag 7 juli 2006 @ 22:46:47 #211
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_39620380
    Opvragen transactie?
    Parkeren transactie?
    Facatuur opvragen?

Veul nieuwerderer!
    Wij hebben 'contant'
    pi_39620516
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 22:46 schreef Renesite het volgende:
    Opvragen transactie?
    Parkeren transactie?
    Facatuur opvragen?

Veul nieuwerderer!
    Wij hebben 'contant'
    Als je een serie toetsenborden hebt waarbij de linker van de drie blokken toetsen bestaat uit drie ipv. twee kolommen toetsen dan is de tweede toets van links onder in de eerste kolom (op de foto donkerblauw met een pijltje naar links) de backspace toets. Hij werkt wel, maar is standaard niet aangegeven. Verder kun je alleen transacties parkeren en opvragen. Factuur opvragen doet ze niet . Een modern toetsenbord met een ouderwets vleugje zo af en toe.
      Moderator vrijdag 7 juli 2006 @ 22:54:37 #213
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_39620598
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 22:51 schreef Atlasvlinder het volgende:

[..]

Als je een serie toetsenborden hebt waarbij de linker van de drie blokken toetsen bestaat uit drie ipv. twee kolommen toetsen dan is de tweede toets van links onder in de eerste kolom (op de foto donkerblauw met een pijltje naar links) de backspace toets. Hij werkt wel, maar is standaard niet aangegeven. Verder kun je alleen transacties parkeren en opvragen. Factuur opvragen doet ze niet . Een modern toetsenbord met een ouderwets vleugje zo af en toe.
    Wij hebben 2 breed.
    dussss

Ik gebruik té vaak herstel, en ben zeeer vinger vlug ermee dus ja..
      vrijdag 7 juli 2006 @ 23:03:11 #214
    138261 MicroCosm
    Corally RDX
    pi_39620825
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 20:20 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

dat is dus niet de bedoeling
    per label mogen maximaal 10 container, ik doe er meestal 8 aangezien dat precies 1 kleppie is. sommige kleppen kunnen er 10 aan

nieuwe terminal werkt lekker! gewoon zelfde software, maar dat ding gaat echt als een trein. nauwelijks laden enzo. retouren is gezeik minder erg
    Maakt niet uit of je ze per 10 of 100 doet. nadeel echter als je er b.v. 50 op schrijft en hij kan er maar 40 meenenemen, heb je een probleem. Vandaar dat wij ze ook per 10 doen.
    Alle kleppen kunnen 10 cc contatiners aan.

Melkrekken blijft nog steeds een drama. Wil je ze retour doen zoals het officieel moet (genest) krijg je altijd gezeik. Ik mag ze niet meenenemen zo, wellus nietus etc...

Papier zeuren ze ook nog wel is om. Ik mag het niet meenemen ik heb nog vers erin staan. Zolang het goed getaped is, is er niks aan de hand en mogen ze ten alle tijden alles meenemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MicroCosm op 07-07-2006 23:08:14 ]
    pi_39621058
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 22:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wij hebben 2 breed.
    dussss

Ik gebruik té vaak herstel, en ben zeeer vinger vlug ermee dus ja..
    Ik heb twee dagen in een ander filiaal met die 'mammoet-kassa's' gewerkt. Als je op volle snelheid probeert te typen weigert ze gewoon. Mijn eigen winkel was toen al dicht voor verbouwing, maar ik werd toch wel een beetje nostalgisch van de ouderwetse 'lade'.

Dat atoom is het gewoon nog steeds niet voor mij. Heb ik eindelijk de lang gedroomde bi-optische NCR 7475 met ScannerScale. Weigert ze dienst bij het wegen of krijg ik het gevoel dat ik met een één scanner nog sneller was ook. Dankzij mijn Wobble-techniek™ kon ik een fles of pak ook al scannen, zonder ze plat neer te leggen of op te tillen.
    pi_39621444
    "Wobble-techniek"? Leg eens uit aan ons onwetenden... kunnen wij ook profiteren
    pi_39622251
    Wobble-techniek™: Single-optische scanners hebben een serie laserstralen die recht omhoog gaan, maar ook een beperkt aantal wat onder een schepe hoek naar boven gericht zijn. Deze zogenaamde 'schuine' laserstralen zoals ik ze noemen zijn de sleutel. Je kunt ze zowieso gebruiken om producten rechtopstaand te scannen als de barcode redelijk laag gesitueerd is.

Indien dit niet het geval is slinger je het product over de scanner (alsof de barcode aan de onderkant zit) alleen je geeft een klein tikje laag aan de zijkant van het product, zodat deze lichtelijk kantelt en zo te scannen is. Het product dreigt te vallen als je niet ingrijpt, dus geef je vervolgens weer een hoog tikje aan de zijkant van het product, waardoor het weer in rechtopstaande positie komt. Als je dit snel uitvoert ziet dit eruit alsof het product 'wiebelt'. De Wobble-techniek™ dus.

Bovenstaande procedure maakt gebruik van de grenzen van je scanner en dienen uitgevoerd te worden bij een scanner die netjes schoon wordt gehouden. Met een strukje torkrol en spray bij de hand om vlekjes gelijk weg te poetsen en een scanner in perfecte kalibratie en zonder stof als het even kan onder het diamantglas.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atlasvlinder op 07-07-2006 23:48:33 (Typo) ]
    pi_39624942
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 21:24 schreef chatgek het volgende:
    Hmm... zoals ik al eerder vroeg: komen die nieuwe terminals bij ieder filiaal?

Btw... 8 containers op een klep? Bij ons kunnen er drie
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 22:29 schreef chatgek het volgende:
    Laten we zeggen... we hebben al regelmatig een lamme klep gehad dat de chauffeur hem maar even teste door er op te springen, het ding ging vervaarlijk op en neer... Maar 8 stuks... lijkt me wel erg veel. Als je er twee achter elkaar zou plaatsen kun je er maximaal 6 kwijt op een klep
    A. je spreekt je zelf nu tegen, en B. 8 per klep (genest per 4, en dan 2 rijtjes naast elkaar) is heel goed mogelijk, sommige kleppen kan je zelfs 12 rolcontainers tegelijk naar boven sturen! dan moet het echter wel een grote klep zijn met goede en goed geplaatste rollstops! Overgens is er voor zover ik weet geen officieel maximum aan het aantal containers dat je onder één label scant, maar wordt je geadviseert om ze per 10 te groeperen(ook ik doe altijd 8 per label, dat past altijd!)
    pi_39625455
    Atlasvinder; het komt een beetje over alsof je iets te lang met je neus achter je kassa hebt gezeten

Oveirgens kreeg ik deze week een brief van mijn RM dat voldeed aan de eisen die er gesteld waren en dus over mocht naar het volgende jaar (het VSK jaar...)
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_39626610
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 02:03 schreef blizzard_rail het volgende:

[..]

[..]

A. je spreekt je zelf nu tegen, en B. 8 per klep (genest per 4, en dan 2 rijtjes naast elkaar) is heel goed mogelijk, sommige kleppen kan je zelfs 12 rolcontainers tegelijk naar boven sturen! dan moet het echter wel een grote klep zijn met goede en goed geplaatste rollstops! Overgens is er voor zover ik weet geen officieel maximum aan het aantal containers dat je onder één label scant, maar wordt je geadviseert om ze per 10 te groeperen(ook ik doe altijd 8 per label, dat past altijd!)
    Ik heb het over 8 stuks die door de chauffeur naar beneden worden gestuurd
    pi_39627725
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 07:09 schreef chatgek het volgende:

[..]

Ik heb het over 8 stuks die door de chauffeur naar beneden worden gestuurd
    Waarom is dat getal bij ons 3 ?
    pi_39628642
    ik snapte al niet wat je bedoelde chatgek. het gaat hier dus over RETOUREN, niet over vulling dat uit de vrachtwagen komt

als ik het me goed herinner hebben wij ook euro-tekens.. ben alleen stand-by dus weet eigenlijk niet zeker
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 21:49 schreef Webgangster het volgende:
    Bij ons ook 8 maar waar staat dat het niet mag ?
    We hebben nog geen klachten daarover gehad.
    ik zal het eens nakijken in dat instructie boekje, maar zowiezo is het veiliger zoals al werd gezegt
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 23:03 schreef MicroCosm het volgende:
    Melkrekken blijft nog steeds een drama. Wil je ze retour doen zoals het officieel moet (genest) krijg je altijd gezeik. Ik mag ze niet meenenemen zo, wellus nietus etc...

Papier zeuren ze ook nog wel is om. Ik mag het niet meenemen ik heb nog vers erin staan. Zolang het goed getaped is, is er niks aan de hand en mogen ze ten alle tijden alles meenemen.
    melkricen moeten gewoon 3 per 1 label. nooit problemen mee gehad

en karton mag niet mee als het een vers deellevering betreft. hygiene voorschriften
    pi_39628670
    de zwembaden zijn niet meer aan te slepen
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      Moderator zaterdag 8 juli 2006 @ 11:45:45 #224
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_39629013
    quote:
    Op vrijdag 7 juli 2006 23:11 schreef Atlasvlinder het volgende:

[..]

Ik heb twee dagen in een ander filiaal met die 'mammoet-kassa's' gewerkt. Als je op volle snelheid probeert te typen weigert ze gewoon. Mijn eigen winkel was toen al dicht voor verbouwing, maar ik werd toch wel een beetje nostalgisch van de ouderwetse 'lade'.

Dat atoom is het gewoon nog steeds niet voor mij. Heb ik eindelijk de lang gedroomde bi-optische NCR 7475 met ScannerScale. Weigert ze dienst bij het wegen of krijg ik het gevoel dat ik met een één scanner nog sneller was ook. Dankzij mijn Wobble-techniek™ kon ik een fles of pak ook al scannen, zonder ze plat neer te leggen of op te tillen.
    Mammoet is die ene met dat 2 brede tobotje, een klep die er onder uitschiet enzo?
    pi_39629983
    quote:
    Op zaterdag 8 juli 2006 11:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Mammoet is die ene met dat 2 brede tobotje, een klep die er onder uitschiet enzo?
    Toetsenborden zo dik als je vuist, oude beeldschermen en kassacomputers die werken met verschillende sleutels om te herladen in de x-stand.

Maar de kassa's die erna kwamen en lade's hadden vielen bij ons ook uit elkaar. Springt je lade zomaar ineens open, valt je kassa uit midden in een transactie of wisten we zelfs breuken te krijgen in het diamantglas.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')