abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39576586
Wij douwen er altijd een eigen muziek cd in...
pi_39576897
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 16:23 schreef Webgangster het volgende:
Wij douwen er altijd een eigen muziek cd in...
Hehe, dat lijkt me vet. Mocht dat bij ons gebeuren zijn ik en Taz wel de DJ's
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:33:27 #178
138261 MicroCosm
Corally RDX
pi_39583283
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 01:04 schreef o-fiel het volgende:

[..]

Wedden dat dat niet kan
Scheelt dat je maar 4 weken aaneengesloten vrij kan/mag nemen. Anders zou ik de rest van het jaar thuis kunnen blijven...
pi_39589580
Functie: Verkoper: B
Afdeling: allround
Filiaal: AH 1346
Filiaal grootte: 2 (kleinste van heel utrecht, op de To Go's na :)
Plaats: Utrecht

Leuk trouwens ook weer al die zomerkrachten... Ik heb er vandaag bijna een een schop verkocht omdat 'ie voor de zoveelste keer met een vriend of zo van hem stond te praten... en niet eventjes

Vandaag ook voor het eerst het nieuwe systeen voor retouren gebruikt...hoezo onhandig? Je doet nu dubbel werk: stapels fusten etc krijgen nu een label met streepjescode. Die scan je, voer je in hoeveel er op de dolly/rolcontair/whatever staat, klaar. De volgende morgen als ze mee gaan met de vrachtwagen, scan je de label van de container voor je hem op de klep zet, selecteer je het juiste DC waar ze heen gaan, en de volgende. Je kunt dus niets er meer zomaar bij gooien op het laatste moment Leuk voor de DC's voor controle maar niet voor filialen

Ik lees btw op de vorige pagina iets over nieuwe terminals. Komen die bij ieder filiaal?

[ Bericht 2% gewijzigd door chatgek op 06-07-2006 23:22:33 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:04:38 #180
138261 MicroCosm
Corally RDX
pi_39591016
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:17 schreef chatgek het volgende:
Functie: Verkoper: B
Afdeling: allround
Filiaal: AH 1346
Filiaal grootte: 2 (kleinste van heel utrecht, op de To Go's na :)
Plaats: Utrecht

Leuk trouwens ook weer al die zomerkrachten... Ik heb er vandaag bijna een een schop verkocht omdat 'ie voor de zoveelste keer met een vriend of zo van hem stond te praten... en niet eventjes

Vandaag ook voor het eerst het nieuwe systeen voor retouren gebruikt...hoezo onhandig? Je doet nu dubbel werk: stapels fusten etc krijgen nu een label met streepjescode. Die scan je, voer je in hoeveel er op de dolly/rolcontair/whatever staat, klaar. De volgende morgen als ze mee gaan met de vrachtwagen, scan je de label van de container voor je hem op de klep zet, selecteer je het juiste DC waar ze heen gaan, en de volgende. Je kunt dus niets er meer zomaar bij gooien op het laatste moment Leuk voor de DC's voor controle maar niet voor filialen

Ik lees btw op de vorige pagina iets over nieuwe terminals. Komen die bij ieder filiaal?
Wij waren 1 van de pilot winkels met scannend retourneren. In het begin zoveel bugs. We moesten ongeveer 4 x in de week naar DC bellen om de retouren op afstand te laten accoderen. Voornamelijk omdat wij buiten geen bereik hadden en je in het begin alleen mocht scannen als het de klep op ging. Inmiddels hebben we buiten dus bereik. Heeft maar 3 maanden geduurd....

Met het retour dan van het pad, koffie en andere retour afpsraken ging het dus helemaal fout in het begin. Je moest de lijst van de desbetreffende retourafspraak aflopen en de artikelen opzoeken die erin moesten staan. Vervolgens kon je niet verzenden omdat hij bij het pad ook om een manifestlabel vroeg. Wat bij het pad dus nog niet het geval is. Ondertussen zijn de meeste problemen eruit, al zijn er nog genoeg.

Met de komst van de nieuwe terminal MC70 gaat het scannen van de retouren tijdens het laden een stuk vlotter. Duurt ongeveer 4 seconden en je kunt de volgende scannen. Alleen na 2 wagens begaf hij het al. Wordt dus nog omgeruild. Leuk hoor 1800 euro zo'n apparaat.
Ik denk dat het daar dan ook vanaf hangt of elk filiaal em krijgt/koopt.

Het enige voordeel van het scannend retourneren vind ik dat als je niet alles retour kan doen, dat je de retouren niet hoeft te verwijderen. verder kost het een hoop tijd.
pi_39591727
Mja.. maar het grootste nadeel van dit systeem is dat je niet iets kan toevoegen aan een retour als 'ie eenmaal is ingevoerd. Ik wil vandaag een retour aanpassen via de PC... vergeet het maar. En een hele zooi fusten blijven staan omdat je alleen nog maar hele containers terug mag sturen. Je mag lege CC-rolcontainers alleen per 5 terug sturen, maar aangezien wij zo klein zijn blijven er meestal maar 3-4 over. Gevolg is dat je een vol magazijn hebt, aangezien wij een über klein magazijntje hebben...

Trouwens nog zo'n mooie blooper gisteren bij lossen... De chauffeur was een regelrechte mongool, hij wist niet dat je stuurwieltjes aan de kant van de rand van de klep plaatst Hij zet er een container groente op, ik roep nog "Zou je dat wel doen?", wat hij vrolijk negeert, hij laat de klep zakken... ik neem alvast maar afstand want ik zie de container wankelen, flikkert de hele container op een dikke BMW "Ow... sorry..." aldus de chauffeur
  vrijdag 7 juli 2006 @ 00:59:06 #182
138261 MicroCosm
Corally RDX
pi_39592599
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:28 schreef chatgek het volgende:
Mja.. maar het grootste nadeel van dit systeem is dat je niet iets kan toevoegen aan een retour als 'ie eenmaal is ingevoerd. Ik wil vandaag een retour aanpassen via de PC... vergeet het maar. En een hele zooi fusten blijven staan omdat je alleen nog maar hele containers terug mag sturen. Je mag lege CC-rolcontainers alleen per 5 terug sturen, maar aangezien wij zo klein zijn blijven er meestal maar 3-4 over. Gevolg is dat je een vol magazijn hebt, aangezien wij een über klein magazijntje hebben...

Trouwens nog zo'n mooie blooper gisteren bij lossen... De chauffeur was een regelrechte mongool, hij wist niet dat je stuurwieltjes aan de kant van de rand van de klep plaatst Hij zet er een container groente op, ik roep nog "Zou je dat wel doen?", wat hij vrolijk negeert, hij laat de klep zakken... ik neem alvast maar afstand want ik zie de container wankelen, flikkert de hele container op een dikke BMW "Ow... sorry..." aldus de chauffeur
Je kunt de retour aanpassen tot je gaat verzenden. Dan kun je niks meer behalve laten staan van retouren. Deden jullie voor dit systeem halfvolle rolly's fust retour dan? Dat heeft nooit gemogen.

Wat ik een groter probleem vind kaw magazijn ruimte is dat non food opruim acties zo vaag zijn. Je hebt een opruimactie. kom je eindelijk van die troep af. gaan ze weer nieuw spul instuwen. Zit je met hetzelfde probleem. Wij hebben een container of 18 non food staan. En ons magazijn is niet echt berekent op de omzet die we maken. Er is geen doorkomen aan als vers of houdbaar net geweest is. Verdelen/splitsen is zaterdag ook half werk tot we weer normaal ruimte hebben.
pi_39592703
Ik doe de cc-rolcontainers gewoon per aantal, dus niet per 5 of wat, ik tel alles en zorg dat alle containers meegaan die ik heb geteld en dus ook maar 1 lable waarin staat bijv 67 containers (wat bij ons dus voorkomt dat aantal)
pi_39592796
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:03 schreef Webgangster het volgende:
Ik doe de cc-rolcontainers gewoon per aantal, dus niet per 5 of wat, ik tel alles en zorg dat alle containers meegaan die ik heb geteld en dus ook maar 1 lable waarin staat bijv 67 containers (wat bij ons dus voorkomt dat aantal)
Maar heb je al met het nieuwe systeem gewerkt?
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:59 schreef MicroCosm het volgende:

[..]

Je kunt de retour aanpassen tot je gaat verzenden. Dan kun je niks meer behalve laten staan van retouren. Deden jullie voor dit systeem halfvolle rolly's fust retour dan? Dat heeft nooit gemogen.
Voor ons werden uitzonderingen gemaakt omdat we zo klein zijn Omdat bij ons de kelder zo laag was kun je bijvoorbeeld van 17 cm kratten er maar 18 kwijt op een dolly, terwijl er 20 op horen dacht ik zo

[ Bericht 2% gewijzigd door chatgek op 07-07-2006 01:33:37 ]
pi_39596347
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:07 schreef chatgek het volgende:

[..]

Maar heb je al met het nieuwe systeem gewerkt?
[..]

Voor ons werden uitzonderingen gemaakt omdat we zo klein zijn Omdat bij ons de kelder zo laag was kun je bijvoorbeeld van 17 cm kratten er maar 18 kwijt op een dolly, terwijl er 20 op horen dacht ik zo
Ik werk al bijna 1 a 1,5 maand met dat nieuwe systeem....
En van de 17 cm meter fusten gaan er 22 op een rolly.
Van de 23 is dat 16

Ik onthou altijd gewoon de getallen van het oude systeem:
16
22
32
48
48
96
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:57:26 #186
149079 Sabinee
Wanderer
pi_39596470
Hee wat leuk een AH topic, nog nooit gezien
Ik ben cassiere bij de AH in Zuidlaren
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:59:12 #187
138261 MicroCosm
Corally RDX
pi_39597540
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 08:46 schreef Webgangster het volgende:

[..]

Ik werk al bijna 1 a 1,5 maand met dat nieuwe systeem....
En van de 17 cm meter fusten gaan er 22 op een rolly.
Van de 23 is dat 16

Ik onthou altijd gewoon de getallen van het oude systeem:
16
22
32
48
48
96
Officieel moet het nu dus: 16, 22, 32, 48, 50, 100 zijn.
ook het agf fust moet gesorteerd zijn op groot/klein. De bledden van LDC moeten ook weer appart. Lekker ruimte besparend allemaal.
pi_39597831
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:59 schreef MicroCosm het volgende:

[..]

Officieel moet het nu dus: 16, 22, 32, 48, 50, 100 zijn.
ook het agf fust moet gesorteerd zijn op groot/klein. De bledden van LDC moeten ook weer appart. Lekker ruimte besparend allemaal.
Dus 50 en 100 gaan nooit bij ons de deur uit, te lage uitgang...
Maar die agf klein en groot moest altijd al gesorteerd worden zo hoor op klein/groot.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:24:48 #189
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_39598078
Staking DC's AH lijkt onafwendbaar

Mocht er gestaakt gaan worden, dan heeft het HK al een noodplan klaarliggen.

Ze hebben nu bijvoorbeeld al de toezegging van uitzendbureaus dat die honderden mensen kunnen leveren om het gat van de stakende mensen op te vullen.
Het leven is geen krentenbol.
pi_39598566
Het wordt deze dagen ws weer een drama met de leveringen
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 10:43:34 #191
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_39598592
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:42 schreef kmaestro het volgende:
Het wordt deze dagen ws weer een drama met de leveringen
Ik ben van 8 juli t/m 22 juli op vakantie
Het leven is geen krentenbol.
pi_39599204
Nieuwegein zit toch alleen de vers centrale, geen DC? Anyway, dat word een ramp... Nu zeuren klanten al vaak genoeg als vers een uurtje later is
pi_39599562
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:43 schreef blrrrt het volgende:

[..]

Ik ben van 8 juli t/m 22 juli op vakantie
Haha, heel vervelend, die stakingen zullen ws precies in mijn vakantie vallen. Echt heel vervelend.
pi_39600165
Ik las in dat topic op tweakers.net over dat je op albert.nl dus je bonus kaart nummer in kan voeren, en je dan een lijst van je gebruikelijke aankopen krijgt, ook van bij gewone filialen... Ik doe dat... Is de lijst leeg, terwijl de kaart met regelmaat wordt gebruikt. Ben ik beschermt omdat ik AH medewerker ben of zo?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:43:56 #195
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_39606467
vandaag van 10-13 werken en van 18-21, wat een kuttijden toch...
ff wachten nog
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:05:18 #196
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_39607220
Nog 2 ochtendjes werken en daarna 4 weken vakantie
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:09:37 #197
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_39607377
Heb net weer wat foto's gemaakt van ons nieuwe filiaal. Week 36 gaan we open.

Links zie je het oude Hoofdkantoor te Zaandam en het blauw/wit op de achtergrond is de parkeergarage boven ons huidige pand.

pi_39610205
Ziet er nog niet zo af uit, he?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:37:35 #199
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_39610440
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 16:28 schreef chatgek het volgende:
Ziet er nog niet zo af uit, he?
De opening zou eerst April 2005 zijn.
pi_39616449
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:03 schreef Webgangster het volgende:
dat is dus niet de bedoeling
per label mogen maximaal 10 container, ik doe er meestal 8 aangezien dat precies 1 kleppie is. sommige kleppen kunnen er 10 aan

nieuwe terminal werkt lekker! gewoon zelfde software, maar dat ding gaat echt als een trein. nauwelijks laden enzo. retouren is gezeik minder erg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')