abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43464742
vandaag 2km test op de ergometer, duurde 7:52 minuten, is dat goed?
pi_43466214
Het Nederlandse record is voor 16-jarigen is ongeveer anderhalve minuut sneller. Maar een eerste test gaat nooit echt hard.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_43474039
Digitaal afschrijfboek werkt gewoon altijd, nooit last van storingen ofzo. Je kan gewoon een boot kiezen, en dan invullen op welke dag je m van hoe laat tot hoe laat wil hebben. Werkt echt prima, er is ook geen papieren afschrijfboek meer nodig. En je kan ook ergometers & 2 commissiekamers afschrijven als je wil, kan je rustig vergaderen.
Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
pi_43474217
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 16:28 schreef Pikhoofd het volgende:
Het is voor mij ook nog maar de vraag hoeveel er over blijven. Er zijn er nu ook wel een aantal bijgehaald die zeer sterk twijfelden over wel of niet wedstrijdroeien. Daarom zullen er ook wel 20 geselecteerd zijn en blijven er waarschijnlijk gewoon 2 8-en over.
Die 20 is dat voor licht & zwaar bij elkaar? Bij ons zijn er voor zwaar 12 die selectie doen, en bij licht 16. Er wordt volgens mij vooral gekeken naar je coachbaarheid & motivatie, om te voorkomen dat de ploeg in t seizoen uit elkaar valt oid.

Weet iemand wat voor vetpercentage normaal is voor een lichte roeier? Ik heb het laatst laten meten en ik kwam uit om 13.3% en weeg nu 75 kg, wat is haalbaar, 7%?
  FOK!fossiel zondag 12 november 2006 @ 14:02:04 #280
1455 Keroppi
kool kikker
pi_43475332
Goh dat het allemaal al bekend is, bij Orca is de selectieperiode na de Asopos begonnen. De weken ervoor was er wel de HIP voor de mensen die wat intensiever wilde roeien maar zodat je nog niet meteen hoefde te beslissen of je wel wil wedstrijdroeien.

Twee jaar terug hebben ze zowel bij de dames en de zware heren een acht en een viertje opgezet, maar geloof niet dat dat echt een succes was. Heel veel tranen, wissels, nog meer tranen en frustraties.
Chick on a mission
pi_43476310
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 22:47 schreef duncannn het volgende:
vandaag 2km test op de ergometer, duurde 7:52 minuten, is dat goed?
(-edit- 16 dus)
Hoeveel weeg je?
Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
pi_43476400
Wanenoonlie, hoorde dat NSLA niet doorgaat...wrom?
is een arbeider.
pi_43479352
hmm, had vandaag trial over 4km. Het ging niet zo lekker. De eerste 2½ à 3 km gingen als een tiet, maar daarna had ik zo'n last van mijn linker onderarm dat ik heel veel tijd verloren heb, wat neerkomt op slecht roeien. Alle winst die ik had op mijn voorganger ben ik in de laatste km kwijtgeraakt. uiteindelijk heb ik er 19:05 over gedaan, terwijl ik er volgens mijn coach als ik niet zo'n last had gehad makkelijk 20 sec af had kunnen halen.
In 2 weken dit probleem oplossen lijkt mij wel aardig lastig, hopen dat dat lukt, dan heb ik nog een kansje om een leuke tijd neer te zetten op de hel. Het doede nieuws is dat mijn rug het wel ok doet.
pi_43482023
19:05 over 4 km. Is niet écht heel snel. Probeer er tijdens je trainingen eens op te letten dat je goed hangt met je armen (neem aan dat je aan het skiffen bent) en in je recover genoeg ontspanning pakt.
pi_43482763
afgelopen jaar hadden we een dames12++. tot en met een paar weken voor de eerste wedstrijd werd er getraind in groepjes van 4 en elke keer na een week of 2 weken doorgewisseld. uiteindelijk is er besloten wie er in de 8 kwam en wie in de 4 en dat is hartstikke goed uitgepakt (ja, wel enige teleurstelling her en der over de indeling)....

ben heel benieuwd wat het gaat worden met de heren20 (en idd, dat is zowel zwaar als licht!)
pi_43493358
@wanenoonlie: ik was nou niet bepaald moe in de benen ofzo, en halverwege had ik toch wel al ca 10 à 15 sec ingelopen op mijn voorganger/grote concurrent, maar die zijn er in de laatste 800 à 500 weer keihard afgegaan.
ik ben ervan overtuigd dat als ik het probleem met mijn linker onderarm overwonnen heb ik zeker een minuut eraf kan trappen, zo niet meer. Ik ben er zelf ook niet tevreden over, al was het dat mijn linkerschoen half los zat bij de zool en ik het parcours in een hassle skiff heb afgelegd, en niet in een mooi geel empacher bootje ofzo.
Tevens was het een lekker straf windje tegen, wat natuurlijk wel zijn effecten op de tijd heeft
pi_43505862
Er zijn plannen voor een tv programma over EJZ van Okeanos van dit jaar, de selectie, het harde trainen & de wedstrijden, het lijkt me wel mooi als het lukt om er een programma van te maken. Als coaches hebben ze Henk Jan Zwolle & Nico Rieks (o.a. goud in holland8 '96), zouden de coaches zo'n grote invloed kunnen uitoefenen dat het een hele goede Ej8 wordt?

Hier het filmpje & de site waarop je je in kan schrijven, De Acht
pi_43508424
Matig getalenteerde mensen en goede coaches geeft een zeer grote kans op een goede sjaars 8+. Het belangrijkste in een eerstejaars ploeg is hoe snel je vooruitgang boekt, fysieke kracht is minder belangrijk.

nanana: bij selectie worden altijd mensen teleurgesteld voor zover ik weet, dat hoort er nou eenmaal bij. Het gaat erom dat er dan boten worden gevormd waarin iedereen naar beste kunnen kan roeien, en dat het zoveel mogelijk goede ouderejaars oplevert. Of dat nou club/compo ouderejaars zijn of wedstrijdroeiers. Blijven plakken is essentieel.
pi_43537197
Men zegt wel eens dat matig getalenteerde mensen met een gode motivatie meer kans op ontwikkeling hebben dan supertalenten met een gebrek aan interesse.
Met Nico Rienks en Henk-jan Zwolle moet het zeker niet aan de kennis van de coaches liggen.
De mediaaandacht kan echter voor een interessant iets leiden: gebrek aan motivatei als het erop aan komt. Het is namelijk zo dat als je voornamelijk extrinsiek gemotiveerd bent (van buitenaf) je op momenten dat het heel lastig wordt (zeg, de laatste 600m van een 2k) je hetsteeds meer moet hebben van je intrinsieke motivatie.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2006 12:02:32 ]
pi_43544009
motivatie is natuurlijk pré, lijkt me dat ze liever mensen met minder talent hebben die er veel zin in hebben dan een slecht gemotiveerd setje dat wel talent heeft. Maar het lijkt me natuurlijk dat je t lieft een 8 krijg waar zowel talent als motivatie aanwezig zijn.

Hoe is het bij jullie verenigingen eigenlijk met beroepsvaart? We zouden vanmiddag gaan trainen met 2 viertjes, ze lagen al in t water, iedereen zat er in & toen kwam er een grote binnenvaarder langs die z'n gas vol open trok. Resultaat was dat er 10 mensen halsoverkop die boot uit moesten klimmen & 2 boten onder water kwamen te liggen, waarvan 1 nu echt kapot is. het kontje werd tegen de kant aan geduwd en is aan gort. Best zonde natuurlijk, en het was niet de eerste keer dat zoiets gebeurde. Hebben jullie ook van dat soort incidenten?
pi_43544547
wat een aso binnenvaarder! welke vereniging? aangifte gedaan?

op de vliet tussen den haag en delft wordt redelijk veel gevaren door binnenvaart. je komt er vaak dezelfde tegen en sommigen hiervan varen door en maken behoorlijke golven. de AVR duwbak (afvaltransport R'dam - Den Haag) is bijvoorbeeld berucht. ongelukken zoals jij beschrijft komen hier voor zover ik weet gelukkig niet voor. in de tijd dat ik lid ben wel paar skiffs aan gort door aanvaring met binnenvaart, maar dat was eigen schuld. 1 keer een te ruime bocht van de skiff en 1 keer een skiff die probeerde tussen twee binnenvaarders door onder een brug door te gaan ...

verder organiseren de roeiverenigingen in de buurt dagen waarop binnenvaarders komen roeien in bv een wherry oid en waarop je als roeier een keer meekan op een binnenvaartschip.
pi_43545413
Bij Proteus, dus ik ken de AVR ook De naam werd onthouden & er zijn meteen foto's gemaakt van de boten, er wordt denk ik ook wel aangifte gedaan. Toch jammer dat dit blijft gebeuren, die schipper stond vanuit z'n stuurhut opzij naar ons te kijken hoe we bijna kopje onder gingen.
pi_43548143
tja, delft - rotterdam is weer een stuk drukker dan den haag - delft.
kan mij voorstellen dat je de volle laag krijgt als een binnenvaarder vanuit rotterdam vol gas het stuurboord bruggat neemt.
pi_43556988
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:30 schreef theSummoner het volgende:
Wanenoonlie, hoorde dat NSLA niet doorgaat...wrom?
is een arbeider.
  vrijdag 17 november 2006 @ 14:58:26 #295
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_43637283
Gisteravond 3 keer 1km gedaan (5min rust er tussen) met de richtijd die ik mee krijg voor mijn MAX-test komende maandag. Moest 'm op 1.45 houden, en dat ging prima, heb de eerste keer 1.43,5 de tweede keer 1.43,7 en de derde keer 1.43,8 getrapt. Dit bied wel perspectief voor maandag volgens mij.... ga deze eertste maxtest voor een tijd van 6.55,0!

wat zijn jullie maxtijden eigenlijk ?
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
  vrijdag 17 november 2006 @ 18:31:31 #296
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_43641077
Gister weer m'n eerste productieve ergotraining gehad sinds mijn instortmoment van vorige week (lees: oververmoeidheid + roeien = niet slim). eerst 15 minuten inergoën, en we moesten dat ineens sneller doen dan we normaal gesproken de 2x20 minuten doen en daarna 2x 2km met 5 minuten ertussen. die 5 minuten was voor mij te kort om te herstellen, dus ik was echt veeeeeeeeeeeel langzamer de 2e keer dan de eerste keer (die overigens wel goed ging). Ik heb verder geen maxtijd want we deden de 2 km met tempo-opschroeving (22-24-26-28), dus dat van gister is niet representatief (en ik heb t niet gezien).
succes allemaal met trainen nog wie ga ik allemaal op de hel zien de 26e? (ik moet dan helpen, als trouwe aegirder zijnde)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_43646503
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:19 schreef theSummoner het volgende:

[..]
Lang verhaal, ik ging er niet over, maar kon me wel vinden in de uitleg die werd gegeven. De NSLA is, zoals je neem ik aan weet, een vrij grootse gebeurtenis waar ca. 300 mensen op af komen. omdat Njord het organiseert, is Njord ook schulddragende als er iets misgaat. Enkele jaren geleden ging er bijvoorbeeld 'iets' mis: een jongen van (naar ik meen) Aegir kwam bij wat onstuimigheden verkeerd terecht en verschoof een nekwervel. Nu ging het bij hem gelukkig goed, maar je kan je voorstellen wat voor enorme kosten een verzekeringskwestie (of erger nog: een proces) met zich meebrengt. Njord heeft dus de praesides van de deelnemende verenigingen verzocht hoofdelijke verantwoordeijkheid te nemen over hun leden. Dat wilden zij niet. "Nou," zei ons bestuur toen, "dan gaat het kipzooien niet door." Toen waren wij opeens de grote boosdoeners en wilden de andere drie verenigingen niet meer komen. Roeien tegen andere verenigingen kon immers ook wel op andere gelegenheden.

Jammer maar helaas. Hopelijk komt er nog een oplossing.
pi_43646511
Oh, en voor alle mensen die er geen drol van begrijpen (compo's, knorren, burgers whatever): doe geen moeite. Het is alleen voor Njord, Skadi, Laga en Aegir.
pi_43646534
quote:
Op vrijdag 17 november 2006 14:58 schreef Apoc2003 het volgende:
Gisteravond 3 keer 1km gedaan (5min rust er tussen) met de richtijd die ik mee krijg voor mijn MAX-test komende maandag. Moest 'm op 1.45 houden, en dat ging prima, heb de eerste keer 1.43,5 de tweede keer 1.43,7 en de derde keer 1.43,8 getrapt. Dit bied wel perspectief voor maandag volgens mij.... ga deze eertste maxtest voor een tijd van 6.55,0!

wat zijn jullie maxtijden eigenlijk ?
Zwaar? Licht?

Mijn PR is 6:27.2. En ik ben lichte roeier. Op de NKIR wil ik onder de 6:25 trappen, en dat gaat hopelijk ook wel lukken. Gezien mijn trainingsopbouw en het effect van de krachttrainingen die ik heb gedaan ligt het binnen de mogelijkheidsgrens.
pi_43646563
(Nu ik toch zo goed bezig ben )

Afgelopen zondag (bijna week geleden dus) nog meegedaan aan de November Vieren. In combinatie met een lichte 2- van Njord (Lucas Schalk & Dieder de Buijzer, twee oud-ploeggenoten van me) en de jongen van Asopos waar ik mee roei (Dion van Schie) zijn we als 'lichte' (maar dus niet licht, want nog 72.5+ kg) instapcombi in het zware SA4+ gestart. Dat ging vrij aardig; we voeren uiteindelijk als eindtijd 14:01 over 4 km. Da's 2 x 7.00 in een 4+ met wind tegen (yeah yeah reken-je-rijk-show). Het roeien ging ook wel prima, tempo lag niet heel hoog, maar wel goeie klappen. We werden overigens met die tijd 4e van de 5, en voeren de 6e tijd van de dag. Bedenk je ook nog even dat er (ongeacht de andere nummers) zo'n 250 ploegen meededen aan de wedstrijd en je hebt een redelijke plaats.

Anyway, so far for my report. Tot na de Hel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')