Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...quote:Op maandag 26 juni 2006 11:13 schreef poohy het volgende:
@buachaille: Wij hebben geen (slechte) ervaringen met Christelijke werkgevers maar vooral ik vind het hier behoorlijk conservatief. Mijn vriend heeft daar natuurlijk minder last van omdat hij Engels is. Ik moet echt oppassen wat ik zeg over abortussen, homosexualiteit, euthenasie, omdat ze daarmee nog een beetje in de jaren 60 hangen. Tenminste, dat idee krijg ik bij de meeste mensen.
Nederland is nou ook niet bepaald het topppunt van tolerantie en ruimdekendheid. Dat is slechts een anekdote uit een sprookjesboek.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alleen daarom zou ik er al niet willen wonen denk ik.... Nederlandse vrij/ruimdenkendheid inleveren voor een tuin van 150m2 ...
Je bent teuggekomen vanwege het weer?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:47 schreef remlof het volgende:
Werk was niet zo'n probleem maar mistte toch teveel daar in Milaan...
Nee het weer was fantastisch, zomer van april tot oktober!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:48 schreef dwerg het volgende:
[..]
Je bent teuggekomen vanwege het weer?
Sorry, hij was te makkelijk.
Is 12 euro bruto per uur een ultralaag salaris dan?quote:Op zondag 25 juni 2006 12:51 schreef poohy het volgende:
Ik verdien nu omgerekend 8 euro per uur bruto. En ik ben Personal Assistent .
Ze hebben er hier een hele mooie titel voor: PA to the Manager![]()
Mijn vriend verdiende over het algemeen 12 euro bruto per uur. Om even een beetje te vergelijken. De boodschappen kosten hier hetzelfde als in Nederland en aan huur betalen we voor dit hok 320 euro per maand.
40 euro per uur hallo, dat is wel heel erg hoog (6400 euro bruto per maand, 76800 euro per jaar Dat is dik 2x modaal inkomen) .quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:45 schreef poohy het volgende:
Mijn vriend wilde graag bij mij zijnMaar je hebt wel gelijk trouwens... Helaas is dat achteraf gepraat.
Even een salarisvergelijking, mijn vriend verdiende in Engeland 40 euro per uur. Okee nu zijn de levenskosten daar een stuk hoger maar toch...
Die gekke belastingen zijn best wel killing voor je inkomen hoor, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:57 schreef poohy het volgende:
Nee hoor, absoluut niet. De vaste lasten komen vrijwel overeen met die in Nederland. Behalve dat je niet die gekke belastingen hebt zoals rioolbelasting en dat soort geintjes.
Op mijn werk heb ik papieren onder ogen gehad van de salarissen van mijn collega's. Een business analyst verdient hier omgerekend zo'n 35.000 euro per jaar. En dat zijn wel mensen die een universitaire opleiding hebben gedaan. Mijn vriend heeft dat ook, maar ja die is weer een immigrant dus dat telt dan weer niet.
Kortom: de salarissen liggen hier echt een stuk lager dan in NL terwijl je ongeveer dezelfde vaste lasten hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |