De derde quote was ook van Mikkie, maar daar heb je mijn naam boven gefröbeld.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:28 schreef Limburger_noord het volgende:
hoezo?..de bovenste 2 quotes zijn van Mikkie en de onderste 2 van jou toch ?
En boven de eerste staat zijn naam (de 2 de is ook van hem ) boven de 3de staat jouw naam en de vierde is van jou ..wat is het probleem ?
Inderdaad, prima samengevat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:20 schreef Mikkie het volgende:Ik zeg helemaal niet dat dat allemaal autistenwerk is. Waar ik op doel, is dat ze iemand zoeken die hoogopgeleid is, verantwoordelijkheid kan dragen, maar dan wel betalen als een putjesschepper. Als je dat wilt, moet je niet van die hoge eisen stellen. Doe je dat wel, dan moet het salaris navenant zijn. Het werkt op de arbeidsmarkt nou eenmaal zo dat een hogere opleiding of een hoger kwalificatieniveau nou eenmaal een hogere mate van beloning met zich meebrengt. Dat moet dat bedrijf zich ook realiseren. Willen ze dat niet, dan moeten ze niet iemand willen aannemen die overgekwalificeerd is, om vervolgens een hongerloontje te betalen.
TS is niet voor niets gestopt met haar baan. Feit blijft wel, dat het als werkgever zijnde niet netjes is om iemand te vragen met opleiding en kwalificaties, om haar vervolgens niet in overeenstemming daarmee te betalen. Bovendien lijkt me dat je als werkgever toch wel het salaris ter sprake mag brengen tijdens het (tweede) gesprek, of in elk geval in het begin van de arbeidsperiode.
Ja! Het interesseert me niks wat ik verdien!quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:20 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ooo, dit werk doe je voor de lol! Dan begrijp ik dat arbeidsvoorwaarden niet al te belangrijk zijn
Gezien klipper's werkzaamheden (zie zijn onderschrift) komt hij vermoedelijk weinig hoogopgeleiden tegen & zal hij ze - gelukkig! - al helemaal niet hoeven inhuren..quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:13 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat een debiel ben jij zeg om te denken dat je voor 7,50 p/uur een hoogopgeleid ervaren werknemer kan krijgen.
Een student valt niet onder de categorie "ervaren werknemer"quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:13 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat een debiel ben jij zeg om te denken dat je voor 7,50 p/uur een hoogopgeleid ervaren werknemer kan krijgen.
Ik ken anders iemand die precies dat voor elkaar heeft gekregenquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:13 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van een gekwalificeerde hulp voor de prijs van een vmbo-er, als de gekwalificeerde hulp niet zo heel erg snugger is??quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:48 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ik ken anders iemand die precies dat voor elkaar heeft gekregenOk, het duurt pas een maand, maar dat vrouwtje is niet zo heel erg snugger zegt ie, dus wie weet blijft ze er nog even werken. Nog een maand moet sowieso wel lukken, even beloven dat je er wat aan gaat doen en die maand is voorbij voordat ze het doorheeft.
Toch mooi 2 maanden een gekwalificeerde hulp voor de prijs van een vmbo-er![]()
Ik heb het hele topic gelezen, vandaar ook mijnquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:24 schreef Dopke het volgende:
In dit geval dus wél, als je het topic had gelezen.
dus lijkt mij E. 7,50 / u zelfs zéér goed betaald.quote:
En net was het gek dat mensen niet voor7,50 wilden werkenquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Nee dat zeg je verkeerd, de hoogopgeleiden die ik tegenkom zijn gelukkig wel zo snugger om te vragen wat hun uurloon is.
Daarbij komt dat zij dus geen werk onder hun niveau aannemen, het feit dat jij dat wel doet zegt al genoeg.
En voor dat geld draai ik me nog geeneens om.
Met dat uurloon, kun je mij geeneens bekostigen om je een installatieadvies te geven.
Maar het feit dat je al geeneens weet wat mijn werk inhoud, zegt eigenlijk al genoeg.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |