abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39200878
Sinds kort heb ik een 2e bijbaantje, als secretarieel medewerker (op oproepbasis).

Ik heb er inmiddels een aantal dagen werken op zitten en omdat degene die over de salariėring gaat er steeds niet was, wist ik nog niet wat mijn uurloon zou zijn. Gisteren ontving ik - eindelijk, na een week of 4 - mijn contract en kwam ik ook eindelijk te weten wat ik precies zou verdienen: 7,50 per uur bruto

Ik vind dit nogal weinig: Ze wilden me heel graag hebben (ideale kandidaat!), ben bijna 24, heb veel ervaring in soortgelijk werk, ben hoogopgeleid. Bovendien ben ik een hoger salaris gewend... Hoewel het niet om ingewikkeld of verantwoordelijk werk gaat, wilden ze graag een student inhuren die ook nog wat in haar mars heeft. Ik vind dat ze me voor mijn kwaliteiten ook wel mogen belonen, anders hadden ze maar een 16-jarige zonder opleiding moeten kiezen.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb het contract nog niet ondertekend, dus in principe zou ik het gewoon kunnen weigeren. Hoe krijg ik ze zover dat ze me meer betalen?
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
  zondag 25 juni 2006 @ 11:24:12 #3
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_39200998
Oftewel ze hebben je genaait waar je bij staat. Had je geen onderhandeling over je salaris?
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
pi_39201021
Wat is nu eigenlijk het probleem?
Ze bieden een baan met een bepaald salaris en jij vind dat salaris te weinig.
Dan is het toch gewoon een kwestie om dat te vermelden.

Het bedrijf in kwestie kan A. ervoor kiezen je salaris te verhogen omdat ze het waard vinden om je te behouden. B. Zeggen dat je dan maar iets anders moet zoeken.

Ik zie het probleem niet zo...
Profiel opgeheven.
pi_39201045
Wat is je opleiding?
pi_39201048
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:24 schreef DaDemoMan het volgende:
Oftewel ze hebben je genaait waar je bij staat. Had je geen onderhandeling over je salaris?
Nee... En dat is natuurlijk ook mijn eigen fout geweest!! Is het vreemd / onzinnig om nu alsnog onderhandelingen te gaan voeren?

(Ik had natuurlijk zelf moeten vragen om een salarisbespreking, maar zij zijn er ook niet mee gekomen en dat is toch wel vreemd. De sollicitatieprocedure verliep via een medewerker, die niet over het salaris ging. Zij hebben dus ook wel een beetje curieus gehandeld.)
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201079
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:18 schreef Patsy_Stone het volgende:
Sinds kort heb ik een 2e bijbaantje, als secretarieel medewerker (op oproepbasis).

Ik heb er inmiddels een aantal dagen werken op zitten en omdat degene die over de salariėring gaat er steeds niet was, wist ik nog niet wat mijn uurloon zou zijn
.

Wat een raar verhaal van dat bedrijf ..als ze iemand (willen ) aannemen weten ze toch ook wel wat die persoon gaat verdienen ?...vaak is dat 12 van de eerste dingen die mensen willen weten toch ?
quote:
Gisteren ontving ik - eindelijk, na een week of 4 - mijn contract en kwam ik ook eindelijk te weten wat ik precies zou verdienen: 7,50 per uur bruto
tja niet echt veel
quote:
Ik vind dit nogal weinig: Ze wilden me heel graag hebben (ideale kandidaat!), ben bijna 24, heb veel ervaring in soortgelijk werk, ben hoogopgeleid. Bovendien ben ik een hoger salaris gewend...
Dan zeg je dat je meer wilt ,willen of kunnen ze dat niet heb je 2 keuzes :weggaan of toch blijven (meer keuzes heb je niet he...lijkt me simpel ")_
quote:
Hoewel het niet om ingewikkeld of verantwoordelijk werk gaat, wilden ze graag een student inhuren die ook nog wat in haar mars heeft.
die zal wel goedkoper zijn ja..maar je krijgt waar je voor betaald toch ?
quote:
Ik vind dat ze me voor mijn kwaliteiten ook wel mogen belonen, anders hadden ze maar een 16-jarige zonder opleiding moeten kiezen.
klopt maar ze willen dus een studente nemen en dat is niet iemand zonder opleiding he ?
quote:
Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb het contract nog niet ondertekend, dus in principe zou ik het gewoon kunnen weigeren. Hoe krijg ik ze zover dat ze me meer betalen?
zie boven ,ik zou niet weten hoe je ze verder onder druk kunt zetten (iig niet legaal )
  zondag 25 juni 2006 @ 11:28:45 #8
50093 Icey1986
Boondock Saints
pi_39201105
Het wettelijke minimumloon is 7,30. volgens de loonwijziger is het gemiddelde echter 10,65. Punt is dat jij waarschijnlijk verantwoordelijk werk doet, ze willen iemand die een beetje kennis heeft en nu ze die gevonden hebben willen ze die ook nog eens supergoedkoop hebben...

Loop eens binnen bij een uitzendbureau ofzo, die bieden vaak veel meer.
And Shepards we shall be, for thee my lord, for thee. Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command. We shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be.
  zondag 25 juni 2006 @ 11:29:28 #9
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_39201120
Beetje vreemd om een baan aan te nemen waarvan je niet weet wat je gaat verdienen...
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  zondag 25 juni 2006 @ 11:29:52 #10
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_39201132
Ja het is ook niet handig om een baan aan te nemen zonder dat je het salaris weet.

Aan de andere kant: Als je het nog niet wist is er geen overeenstemming over, dus je kunt er inderdaad over onderhandelen. Vraag jezelf af wat redelijk is en probeer dat te krijgen.

Als zij een student willen die ook nog wat in haar mars heeft willen ze gewoon voor een kwartje op de eerste rij zitten. Jij kunt meer -->je moet ook meer kunnen krijgen.

Willen ze niet iets bieden waar je tevreden mee kunt zijn dan stop je toch gewoon met je werk?

Wat is trouwens minimum loon voor jouw leeftijd?
pi_39201140
7,50 is echt heel erg weinig voor iemand van 24. Ik zou op zoek gaan naar een ander baantje.
pi_39201149
@ Skorpija: ¤ 10 p/u lijkt me toch wel normaal, afgaand op bv www.loonwijzer.nl

@ Bierie: Probleem is dat ik het baantje wel wil, maar niet tegen dit uurloon. Als ze niet meer willen betalen, ga ik inderdaad maar op zoek naar iets anders.

@ reviewz: Heb een WO-opleiding (incl BA-diploma, nog studerend voor MA), maar het gaat om een baantje waar je dat nou niet bepaald voor nodig hebt, dus ik weet niet of het relevant is. Ze waren wel duidelijk op zoek naar een hoger opgeleide student, kennelijk willen ze geen genoegen nemen met een scholier.
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201164
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:28 schreef Icey1986 het volgende:
Het wettelijke minimumloon is 7,30. volgens de loonwijziger is het gemiddelde echter 10,65. Punt is dat jij waarschijnlijk verantwoordelijk werk doet, ze willen iemand die een beetje kennis heeft en nu ze die gevonden hebben willen ze die ook nog eens supergoedkoop hebben...

Loop eens binnen bij een uitzendbureau ofzo, die bieden vaak veel meer.
Bruto neem ik aan ?...maar denk dat zij het over Netto heeft
  zondag 25 juni 2006 @ 11:31:08 #14
86305 Markman
Grappig hier.
pi_39201165
vraag minstens 12 euro en ga anders een ander baantje zoeken zou ik zeggen. laat je niet uiteten zeg...
pi_39201228
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:29 schreef TR08 het volgende:

Aan de andere kant: Als je het nog niet wist is er geen overeenstemming over, dus je kunt er inderdaad over onderhandelen.
Idd TOT je je contract tekent
pi_39201296
Dank voor de reacties! Ben in ieder geval blij dat het niet aan mij ligt dat ik 7,50 een hongerloon vind

Ik heb ook sterk de indruk dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Bovendien is het vreemd dat ze pas na een maand met een contract komen aanzetten, zonder dat er een salarisbespreking is geweest. (Ik ben trouwens alvast begonnen zonder contract, omdat ik anders pas veel later kon beginnen en zo vlak voor de vakantie wilde ik graag snel wat extra geld verdienen. Niet handig geweest.).

Het minimumloon kan goed 7,30 zijn, maar daar kom ik mijn bed niet voor uit Als ik nou een analfabeet was die niks presteerde, maar ik ben echt een hardwerkende, prima medewerker daar!
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201360
@ Limburger_noord: Ik heb het contract nog niet getekend (en ga dat sowieso niet doen!) en ik heb het over bruto bedragen. (Kun je nagaan, netto verdien ik evenveel als een Indiase kleuter in een tapijtknoopfabriek )
Eddy - 'Madonna, darling
  zondag 25 juni 2006 @ 11:38:49 #18
64288 Bensel
Ladderzat
pi_39201362
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:33 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Idd TOT je je contract tekent
mja, het contract is getekent onder wellicht valse voorwendsels? Blijft natuurlijk dom dat er niet naar gevraagd is, als je 1 ding wel moet doen, hoe raar het klinkt bij een sollicitatie is onderhandelen over je salaris. Als ze daar al moeilijk over doen, dan ga je gewoon naar de volgende. Immers, een ontevreden werknemer is ook niet alles...

Edit: lees net dat het contract niet ondertekent is.. dan is het een kwestie van moed verzamelen, en naar de baas stappen, en om uitleg vragen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_39201371
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:36 schreef Patsy_Stone het volgende:

Het minimumloon kan goed 7,30 zijn, maar daar kom ik mijn bed niet voor uit Als ik nou een analfabeet was die niks presteerde, maar ik ben echt een hardwerkende, prima medewerker daar!
Sorry (het is vast niet zo bedoelt) maar iemand die bv in een fabriek werkt is krijgt ook niet (veel ) meer en is daarom nog geen analfabeet of iemand die niks presteerd
pi_39201388
Ik heb ook eens bij een bedrijf gewerkt via een uitzendburo, ze vonden dat ze toch wel heel veel kwijt waren per uur aan mij (nog geen 8 euro bruto en toen had ik al zo'n 6 jaar werkervaring als administratief medewerker).
pi_39201454
@ Bensel: Er is überhaupt nog geen contract getekend hoor!

@ Limburger_noord: Dat was zo serieus niet bedoeld uiteraard. Excuses aan alle hardwerkende productiemedewerkers! (waarvan ik het ook schandalig vind dat ze voor zulk takkewerk zo slecht beloond worden, trouwens).
Ik bedoel dat ik vanwege mijn opleiding, ervaring en geschiktheid voor deze functie toch wel wat meer zou mogen krijgen dan het minumum.
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201492
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:39 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik heb ook eens bij een bedrijf gewerkt via een uitzendburo, ze vonden dat ze toch wel heel veel kwijt waren per uur aan mij (nog geen 8 euro bruto en toen had ik al zo'n 6 jaar werkervaring als administratief medewerker).

Heb je toen ontslag genomen? Sommige werkgevers lijken echt geen idee te hebben he? Van nog geen 8 euro per uur bruto kun je toch simpelweg je vaste lasten niet eens betalen?
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201511
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:44 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Heb je toen ontslag genomen? Sommige werkgevers lijken echt geen idee te hebben he? Van nog geen ¤ 8 euro per uur bruto kun je toch simpelweg je vaste lasten niet eens betalen?
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201538
- er ging even iets mis -
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201541
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:38 schreef Patsy_Stone het volgende:
@ Limburger_noord: Ik heb het contract nog niet getekend (en ga dat sowieso niet doen!) en ik heb het over bruto bedragen
.

7,50 BRUTO ?...dan hoef je niet eens te onderhandelen volgens mij !
(6 euro netto?..) ze zullen jouw loon echt niet verdubbelen denk ik
quote:
(Kun je nagaan, netto verdien ik evenveel als een Indiase kleuter in een tapijtknoopfabriek )
wishfull thinking ()die verdienen dat niet eens per week
pi_39201577
Aangezien het mijn 2e bijbaantje is, krijg ik zelfs minder dan ¤ 5 netto (loonheffing kan ik wel weer terugkrijgen aan het eind van het jaar, maar toch...)
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39201781
raar verhaal....

hoe zit het eigenlijk met het feit dat je al begonnen bent met werken? Ik meen me iets te herinneren dat een contract toch geldig is, ook al is het niet ondertekend, OMDAT je er werkt.... ? Hoe het precies zit weet ik niet, maar het lijkt me in ieder geval zaak om zsm aan te geven dat je het er niet mee eens bent.
pi_39201986
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:54 schreef Xcalibur het volgende:
raar verhaal....

hoe zit het eigenlijk met het feit dat je al begonnen bent met werken? Ik meen me iets te herinneren dat een contract toch geldig is, ook al is het niet ondertekend, OMDAT je er werkt.... ? Hoe het precies zit weet ik niet, maar het lijkt me in ieder geval zaak om zsm aan te geven dat je het er niet mee eens bent.
Ik weet niet hoe dat officieel juridisch zit, maar dat lijkt me wel vreemd. Je kunt toch niet instemmen met iets waar je de inhoud niet van kent? (Ik neem aan dat een werkgever wel op de hoogte is van dergelijke wetgeving en dan zouden ze me er dus misschien bewust ingeluisd hebben.)

Maar goed, zelfs als mijn contract wel geldig is, dan neem ik gewoon meteen weer ontslag. Het is een 0-urencontract, dus ze kunnen me niet dwingen te komen werken.
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39202564
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:01 schreef Patsy_Stone het volgende:
Ik weet niet hoe dat officieel juridisch zit, maar dat lijkt me wel vreemd. Je kunt toch niet instemmen met iets waar je de inhoud niet van kent? (Ik neem aan dat een werkgever wel op de hoogte is van dergelijke wetgeving en dan zouden ze me er dus misschien bewust ingeluisd hebben.)
Eens.
Maar jij bent er gaan werken zonder de voorwaarden te kennen, dus kennelijk vind je het wel prima? (ik weet het ook niet, maar die redenatie zou met niet verbazen).
pi_39202785
quote:
Op zondag 25 juni 2006 12:17 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Eens.
Maar jij bent er gaan werken zonder de voorwaarden te kennen, dus kennelijk vind je het wel prima? (ik weet het ook niet, maar die redenatie zou met niet verbazen).
Ja, daar zit wel iets in hoor (maar nogmaals, ik weet het niet).

Hoe dan ook: Ik ga morgen eerst 'es degene bellen die me aangenomen heeft en daarmee overleggen wat ik het beste kan doen. Als ze me niet meer willen bieden, neem ik ontslag & ga ik maar weer eens richting uitzendbureau
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39211066
Tja best schraal Ik hoop dat je er meer weet uit te halen. Trouwens, dit is natuurliujk gewoon een belediging aan jouw adres, ze nemen je blijkbaar niet serieus en dat is op zijn minst een slecht teken

Niet vragen naar salaris is trouwens ook niet iets wat respect afdwingt.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_39212092
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:30 schreef Patsy_Stone het volgende:

Heb een WO-opleiding (incl BA-diploma, nog studerend voor MA), maar het gaat om een baantje waar je dat nou niet bepaald voor nodig hebt, dus ik weet niet of het relevant is. Ze waren wel duidelijk op zoek naar een hoger opgeleide student, kennelijk willen ze geen genoegen nemen met een scholier.
Met zo`n opleiding en dan niet vragen naar wat je gaat verdienen?
Heb je liggen slapen ofzo tijdens je opleiding en je sollicitatie?
Dit is echt het allerstomste wat ik gehoord heb, werk aannemen, beginnen en nieteens weten wat je gaat verdienen.
De gemiddelde fabrieksarbeider in india is nog slimmer, over domheid gesproken.
Kijk eerst eens in de spiegel voor je bepaalde groepen over 1 kam wilt scheren.

Omdat je weet dat er hier meer betaalt word, neem je geen genoegen met minder.
Maar wat had je gedaan als je verhongerde en geen andere keus had?
Daar moet je eens over nadenken voor je van die stomme uitspraken doet.
De enige die je hier genaaid hebt, ben jezelf.
pi_39327032
Update:

De directie vindt me abnormaal veeleisend. Volgens hen waren hun eerdere oproepkrachten wel tevreden met dit salaris (hoe is het mogelijk!), is het een heel normaal bedrag (echt niet!) en is het niet te geloven dat ik bij eerdere werkgevers het dubbele verdiende (en dat is toch echt het geval). Overigens waren ze behoorlijk beledigd omdat ik insinueerde dat ze mensen onderbetalen (tjsa, dat doen ze toch ook?) en kwaad omdat ze me nu voor niks ingewerkt hadden...

Het contract ligt inmiddels verscheurd in de prullenbak: Dikke doeiiiii!
Eddy - 'Madonna, darling
  woensdag 28 juni 2006 @ 17:41:17 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39327771
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:30:12 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 28 juni 2006 @ 17:41:28 #36
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_39327781
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:16 schreef Patsy_Stone het volgende:
Update:

De directie vindt me abnormaal veeleisend.
ik kan me wel vinden in hun reactie....

hoewel 7,50 inderdaad niet veel is..hoe je dr mee omgaat vind ik je een beetje arrogant overkomen...

succes met het vinden van een andere baan...
pi_39327934
Sowieso: volgens de wet is er een half jaar proeftijd. Is er nog niets ondertekend waarin een proeftijd wordt afgesproken, dan geldt dat halve jaar. En dan kun je weglopen wanneer je maar wil.
pi_39328343
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:41 schreef Mikkie het volgende:

Kom op zeg. Dan hadden ze inderdaad één of andere rukjosti ingehuurd om autistenwerk te doen
.

Wat een onzin zeg ,dus jij vind dat alles waar geen of weinig opleiding voor nodig is autistenwerk is? ..lekker negatief tegen 20-40% van de werkende bevolking
Ben jij zo hoog opgeleid dan ?
quote:
Ik werk zelf in de horeca, heb niet idioot veel verantwoordelijkheid, ben 21, verdien 7,25 per uur (bruto), en zelfs dat vind ik niet heel veel
.

Maar jij was vast wel slim genoeg van te voren te vragen wat je ging verdienen ?
quote:

Voor iemand van 24, die opleiding heeft en ook nog verantwoordelijkheid moet dragen is 7,50 bruto gewoon schandalig laag
.

Hoezo verantwoording ?
quote:
lees even wat je zelf schrijft voor je onzin spuit :" Hoewel het niet om ingewikkeld of verantwoordelijk werk gaat,!!! "
Dat je dat desondanks wel aankan is toch geen reden om meer te eisen ?
Als ik bv perse als bv schoonmaker (sorry interieurverzorger ) wil gaan werken hoef ik ook niet aan te komen dat ik 2x of 3x zoveel wil hebben als de rest omdat ik hoger opgeleid ben ?

Bovendien voor deze baan : ' wilden ze graag een student inhuren die ook nog wat in haar mars heeft.'
Dus ze vrioegen geen dame van 24 met veel ervaring omdat zoals ik dit lees 'dit voor deze baan niet nodig was '
en ja logisch willen ze jou wel hebben ,zou ik ook doen ..als ik iemand zocht met LTS en ik kon iemand met HTS krijgen (voor hetzelfde loon ) dan zou ik ook niet weigeren maar dan moet die niet later aankomen 'maar ik heb HTS dus ik wil meer ! '

quote:
Ik vind dat ze me voor mijn kwaliteiten ook wel mogen belonen, anders hadden ze maar een 16-jarige zonder opleiding moeten kiezen
Lijkt me duidelijk dat ik het hiermee niet eeens ben niemand DWINGT je een baan ONDER je capaciteit aan te nemen
pi_39328465
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:48 schreef Koewam het volgende:
Sowieso: volgens de wet is er een half jaar proeftijd. Is er nog niets ondertekend waarin een proeftijd wordt afgesproken, dan geldt dat halve jaar. En dan kun je weglopen wanneer je maar wil.
Klopt niet helemaal ...het is MAX een half jaar
Als ze je na een kortere periode vast willen aanemen mag dat zonder meer
pi_39329483
Hé limburger_noord: Je hebt sommige quotes zo geknipt en geplakt dat mijn naam erboven staat, terwijl het geen teksten van mij zijn (maar o.a. van Mikkie). Dat vind ik niet zo netjes.

Het was gewoon overduidelijk dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten: ze wilden bewust een ervaren, hoogopgeleide medewerker die snel zelfstandig aan de slag kon. Andere kandidaten vonden ze niet slim en ervaren genoeg ("ze hadden geen zin om alles 3x uit te leggen" heb ik letterlijk gehoord). Ze vroegen dus WEL iemand met ervaring en opleiding! En dan mag je daar best voor dokken. Anders neem je maar een veel jongere scholier aan, die je nog minder hoeft te betalen.
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39329630
Wat leer je tegenwoordig op de universiteit? Vast een hoop, maar de basisprincipes van het solliciteren zaten zeker bij een keuzevak dat niet verplicht was?

Hoe stom ben je als je ergens begint te werken zonder dat je weet hoeveel je betaalt krijgt, sterker nog, je had zelfs geen contract. Had leuk geweest als je in die periode arbeidsongeschikt had geworden door een ongelukje op je 'werk'

Maar goed, ik hoop voor jou dat je beter hebt opgelet bij het keuzevak 'assertiviteit'
Big dick.
pi_39329647
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:05 schreef Limburger_noord het volgende:

Bovendien voor deze baan : ' wilden ze graag een student inhuren die ook nog wat in haar mars heeft.'
Dus ze vrioegen geen dame van 24 met veel ervaring omdat zoals ik dit lees 'dit voor deze baan niet nodig was '
en ja logisch willen ze jou wel hebben ,zou ik ook doen ..als ik iemand zocht met LTS en ik kon iemand met HTS krijgen (voor hetzelfde loon ) dan zou ik ook niet weigeren maar dan moet die niet later aankomen 'maar ik heb HTS dus ik wil meer ! '
Ze zochten dus WEL iemand met ervaring (Ik schrijf dat IK dat voor deze functie onnodig vind, maar ZIJ vonden dat dus wel een vereiste). Met een LTS-er namen ze geen genoegen, ze hadden liever een WO-student.

Kortom: Ze wilden een ervaren WO'er in dienst hebben, maar willen een salaris betalen daarmee in mijn ogen niet in overeenstemming is.
Eddy - 'Madonna, darling
pi_39329890
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:05 schreef HassieBassie het volgende:
Hoe stom ben je als je ergens begint te werken zonder dat je weet hoeveel je betaalt krijgt, sterker nog, je had zelfs geen contract. Had leuk geweest als je in die periode arbeidsongeschikt had geworden door een ongelukje op je 'werk'

(ach, die opmerking is pas 42398 keer gemaakt, dus waarom zou jij het niet nog een keertje doen he? )

Ik weet niet of je alles gelezen hebt, maar het ging slechts om een tijdelijk (tweede) bijbaantje. Als ik had gesolliciteerd naar een echte-grote-mensen-baan, was ik uiteraard wel wat zorgvuldiger te werk gegaan.
Eddy - 'Madonna, darling
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:20:06 #44
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39330017
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:30:13 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39330031
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:15 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

(ach, die opmerking is pas 42398 keer gemaakt, dus waarom zou jij het niet nog een keertje doen he? )

Ik weet niet of je alles gelezen hebt, maar het ging slechts om een tijdelijk (tweede) bijbaantje. Als ik had gesolliciteerd naar een echte-grote-mensen-baan, was ik uiteraard wel wat zorgvuldiger te werk gegaan.
Ooo, dit werk doe je voor de lol! Dan begrijp ik dat arbeidsvoorwaarden niet al te belangrijk zijn
Big dick.
pi_39330057
quote:

Ik heb er inmiddels een aantal dagen werken op zitten en omdat degene die over de salariėring gaat er steeds niet was, wist ik nog niet wat mijn uurloon zou zijn. Gisteren ontving ik - eindelijk, na een week of 4 - mijn contract en kwam ik ook eindelijk te weten wat ik precies zou verdienen: 7,50 per uur bruto

Ik vind dit nogal weinig: <knip>
Het ligt er aan wat je werkzaamheden zijn. "Secretarieel Medewerker" klinkt leuk, maar als het niet veel meer inhoudt dan b.v. kopietjes maken, is E. 7,50 per uur meer dan schappelijk
pi_39330206
Goed gehandeld TS.
Volgende keer eerder vragen naar het salaris he
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 28 juni 2006 @ 19:27:22 #48
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39330219
quote:
Op zondag 25 juni 2006 11:39 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Je vergeet dat het uitzendbureau jou maar 8 euro geeft, maar ze je doorverhuren voor minimaal het dubbele
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39330254
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:58 schreef Patsy_Stone het volgende:
Hé limburger_noord: Je hebt sommige quotes zo geknipt en geplakt dat mijn naam erboven staat, terwijl het geen teksten van mij zijn (maar o.a. van Mikkie). Dat vind ik niet zo netjes.
hoezo?..de bovenste 2 quotes zijn van Mikkie en de onderste 2 van jou toch ?
En boven de eerste staat zijn naam (de 2 de is ook van hem ) boven de 3de staat jouw naam en de vierde is van jou ..wat is het probleem ?
quote:
Het was gewoon overduidelijk dat ze voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten: ze wilden bewust een ervaren, hoogopgeleide medewerker die snel zelfstandig aan de slag kon. Andere kandidaten vonden ze niet slim en ervaren genoeg ("ze hadden geen zin om alles 3x uit te leggen" heb ik letterlijk gehoord). Ze vroegen dus WEL iemand met ervaring en opleiding! En dan mag je daar best voor dokken. Anders neem je maar een veel jongere scholier aan, die je nog minder hoeft te betalen.
Dat zeg je nu ja..maar in de topic staat het toch ECHT anders
Maar als je bij het sollicitatiegesprek net zo duidelijk was wordt me een hoop duidelijk
pi_39330509
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:20 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat dat allemaal autistenwerk is. Waar ik op doel, is dat ze iemand zoeken die hoogopgeleid is, verantwoordelijkheid kan dragen, maar dan wel betalen als een putjesschepper. Als je dat wilt, moet je niet van die hoge eisen stellen. Doe je dat wel, dan moet het salaris navenant zijn. Het werkt op de arbeidsmarkt nou eenmaal zo dat een hogere opleiding of een hoger kwalificatieniveau nou eenmaal een hogere mate van beloning met zich meebrengt. Dat moet dat bedrijf zich ook realiseren. Willen ze dat niet, dan moeten ze niet iemand willen aannemen die overgekwalificeerd is, om vervolgens een hongerloontje te betalen
Ik snap jouw standpunt en bent het er grotendeels mee eens maar lees haar eigen topic nou eens daar staat volgens mij toch duidelijk dat ze eigenlijk een studente zochten ?
en DAAR reageerde ik op en niet hoe het in het algemeen gaat
quote:
Ja. Ik heb daar jaren geleden onderhandelingen over gevoerd, en heb dat tussentijds ook gedaan. En het feit dat ik mijn huidige salaris niet heel veel vind, betekent niet dat het onderbetaald is, want dat is het niet. Er is echter altijd ruimte voor meer. Daarnaast is het voor mij 'slechts' een bijbaantje naast m'n opleiding, dat scheelt ook in de benadering.
voor haar OOK ...staat ook al in de topic
[..]
quote:
Ga je nou naar de definitie van haar 'verantwoording' vragen? Die is op zoveel verschillende manieren aanwezig/beschikbaar/noodzakelijk in een bedrijf, dat het me nogal loos lijkt om daar voor jou een antwoord op te geven. Maar goed, dat is verder aan de TS.
[..]

daar vroeg ik niet naar ....jij haalde dat 'verantwoording 'aan terwijl...ze zelf letterlijk zei 'het was geen verantwoordelijk werk ' dus het lijkt me dat JIJ het niet snapt ?
quote:
Daarin ben je duidelijk geweest. TS is niet voor niets gestopt met haar baan. Feit blijft wel, dat het als werkgever zijnde niet netjes is om iemand te vragen met opleiding en kwalificaties, om haar vervolgens niet in overeenstemming daarmee te betalen.

ALS dat zo was had ik je gelijk gegeven maar ik reageer hierop niet hoor...LEES HAAR TOPIC EN REAGEER DAN NOG MAAR EENS !
quote:
Bovendien lijkt me dat je als werkgever toch wel het salaris ter sprake mag brengen tijdens het (tweede) gesprek, of in elk geval in het begin van de arbeidsperiode.
Juist je kunt het zelf ook vragen denk ik he?...(heb jij toch ook gedaan ) want echt slim is het niet om te gaan werken ZONDER om het loon te vragen ...zeker niet voor 'hoog opgeleide mensen '
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')