bron: ADquote:De beroemde arts, astroloog en ziener Nostradamus .(1503-1566) wist het al ruim vier eeuwen geleden zeker: Spanje gaat het WK-voetbal in Duitsland winnen!
Dit gerucht, dat al een paar dagen kriskras over het digitale Spaanse wegennet suist, werd opgepikt door het Spaanse dagblad 20 Minutos. Het zou gaan om de volgende, aan Nostradamus toegeschreven voorspelling:
‘Aan het eind van de zesde maand van 2006 zal de Koning van Spanje met zijn leger de Pyreneeën overtrekken. Op de vlakten van Centraal-Europa zullen de legioenen van Beëlzebub hem opwachten. De schurken zullen verslagen en vernietigd worden, en de Heilige Graal zal met de triomferende Koning terugkeren naar Spanje.’
Wist de ziener uit de zestiende eeuw soms ook al dat voetbal oorlog zou worden? Wie zal het zeggen... Volgens de meest geciteerde interpretatie van deze voorspelling zou Nostradamus het volgende bedoeld hebben: “Koning Juan Carlos zal de wedstrijden van de Spaanse selectie op het WK in Duitsland bijwonen en hij zal terugkeren met de Wereldbeker.”
Ook dat nog eens, maar Nostradamus heeft ook maar 2 of 3 keer een jaartal genoemd.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:13 schreef Morwen het volgende:
De finale is aan het begin van de 7e maand![]()
Bestond Google toen ook al. Kewlquote:Op zondag 25 juni 2006 04:59 schreef merlin693 het volgende:
Oh mhen o god.......nostradamus heeft niks zelf geschreven aleen gestolen ! hij heeft met een bewust door elkaar gegooide geschriften gaan googelen die origineel zijn geschreven door yves de lessines .
het woord charlatan...broeder twist komt mij ten gedachte !
voor de rest denk ik wel dat hij met zn pest bestrijdingen goede dingen heeft gedaan !!!
Le sang du juste à Londres fera fautequote:Op zondag 25 juni 2006 02:15 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Overduidelijk nep, Nostrodamus noemde nooit jaartallen, op de voorspelling van de grote brand in Londen in het jaar 1666 na.
lol. ouwe gek die met heel veel laudinum en een grote metalen schaal met water dingen uitkraamde... en een dikke bobbel in zijn groene broek natuurlijk.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:21 schreef thaleia het volgende:
Hij zat in elk geval aardig in de buurt!
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heerlijk toch, zo'n apart subforum waar je maar wat mag raaskallen.
Hehe, denk dat je je met zo'n opmerking niet erg populair maakt bij de vaste Truth-usersquote:Op maandag 10 juli 2006 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Heerlijk toch, zo'n apart subforum waar je maar wat mag raaskallen.
misschien is ie niet op aarde om vrienden te makenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hehe, denk dat je je met zo'n opmerking niet erg populair maakt bij de vaste Truth-users
Dat ben ik toch al niet, ik krijg geregeld naar mijn hoofd geslingerd dat ik en mijn kloons op moeten zoutenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hehe, denk dat je je met zo'n opmerking niet erg populair maakt bij de vaste Truth-users
met een kloon durf je wel he!quote:
Ja, zonder kloon is het mij veel te gevaarlijk posten hier....quote:
Waaromquote:Op maandag 10 juli 2006 11:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, zonder kloon is het mij veel te gevaarlijk posten hier....![]()
Lief modje, ik weet dat ironie en sarcasme vaak niet goed begrepen worden in dit subforum, maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat dat "niet durven posten in TRU zonder kloons" een grapje was hè?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:49 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Waarom![]()
Heb je zo'n slecht geweten dat je je ware gezicht niet durft te laten zien?
Kun je nagaan welk een goede voorspellert deze meneer was; zelfs het bestaan van Duitsland kon hij voorspellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:00 schreef Innisdemon het volgende:
in de 16e eeuw bestond duitsland nog nietwat een hoax die Nostradamus zeg.
Zelfs achteraf heeft SPanje het WK niet gewonnen hoorquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Had iemand dat niet vóór het WK kunnen posten, dan had je er nog wat aan.
Ws is het een hoax, en zelfs als het het niet is, heb je aan die Nostradamus dus hélemaal niets, want nooit zegt iemand nu eens van te voren wat er gaat gebeuren. Hij heeft wat vage uitspraken gedaan, die worden ins blaue hinein geïnterpreteerd en dat wordt er gezegd dat hij het allemaal wel gezegd had. Tsja, volslagen nutteloze info dus, die we van Nostradamus hebben gekregen, want vooraf kunnen we het er niet uithalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |