Tuurlijk lees je die. Jij bent echt te dom voor woorden... eerst wat aanbieden op een veiling en dan nog denken dat je zelf kan bepalen of je daarna het artikel ook nog verkoopt.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Alsof ik die ga lezen. Ik snap dat als je daarmee acoord gaat dat er wordt aangenomen dat je alles hebt gelezen. Maar als ik alle algemene voorwaarden moet gaan lezen voor iedere site waarvoor ik me aanmeld en voor ieder programmaatje dat ik download, kan ik m'n baan wel opzeggen en fulltime algemene voorwaarden gaan lezen.
Ik weet zeker dat als ik een pol ga houden dat 75% van de mensen die algemene voorwaarden niet leest. En by the way het apparaat is al verkocht en die pijpslet heeft niks meer laten horen. Eind goed al goed dus!quote:Op zondag 25 juni 2006 14:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Tuurlijk lees je die. Jij bent echt te dom voor woorden... eerst wat aanbieden op een veiling en dan nog denken dat je zelf kan bepalen of je daarna het artikel ook nog verkoopt.
Zo heb ik zelf ook geredeneerd!quote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef DennisMoore het volgende:
Een rechter oordeelt iha naar redelijkheid, en een paar euro voor een duur apparaat is niet redelijk.
Exit koper.
Nee, de rechter oordeelt dat de verkoper een fout heeft gemaakt door een extreem lage startbedrag te vragen en dat hij zich aan de regels conform Ebay dient te houden.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef DennisMoore het volgende:
Een rechter oordeelt iha naar redelijkheid, en een paar euro voor een duur apparaat is niet redelijk.
Exit koper.
Als een koper in redelijkheid kan nagaan dat een verkeerd geprijst artikel niet voor die prijs verkocht kan worden, bij aanbiedingen van winkeliers in folders of etalages, ja. Die vlieger gaat hier niet op bij een veiling met een bewust gekozen startprijs van 1 euro.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef DennisMoore het volgende:
Exit koper.
Een steelpan als spectrometer verkopen?quote:Op zondag 25 juni 2006 14:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
anders zet je met hele kleine lettertjes dat de getoonde afbeelding af kan wijken van het oorspronkelijke product. dan verstuur je voor die 2,50 euro een Steelpan, en is alles weer goed.
Of je ze nou wel of niet wil lezen maakt geen drol uit: verhandel je via Ebay, dan word je geacht de voorwaarden te kennen.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:52 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat als ik een pol ga houden dat 75% van de mensen die algemene voorwaarden niet leest. En by the way het apparaat is al verkocht en die pijpslet heeft niks meer laten horen. Eind goed al goed dus!
Iedere algemene voorwaarden hoor je te lezen en te kennen. Doe jij het?quote:Op zondag 25 juni 2006 15:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Of je ze nou wel of niet wil lezen maakt geen drol uit: verhandel je via Ebay, dan word je geacht de voorwaarden te kennen.
Hallooo? Je hoort ze te kennen. Je kan echt niet bij de rechter komen en zeggen: Ja dag! Ik ga die regels niet lezen. Dat verlies je gwoon geheid. Je hebt een grote inschattingsfout gemaakt en ben er zeer goed mee weggekomen, kap nou met het zielige verdedigen en erken nou eens dat je een fout heb gemaakt...quote:Op zondag 25 juni 2006 15:07 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Iedere algemene voorwaarden hoor je te lezen en te kennen. Doe jij het?
Lezen nee, kennen ja, op belangrijke punten als "bindend zijn" wel, ja.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:07 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Iedere algemene voorwaarden hoor je te lezen en te kennen. Doe jij het?
Ik weet ook wel dat het mijn fout is. Ik vind het alleen raar en het gaat totaal tegen mijn gevoel in dat iemand zo'n laag bod doet. Het is met een sisser afgelopen gelukkig, en ik ben ook niet van plan om nog gebruik te gaan maken van ebay om iets te verkopen.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:11 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hallooo? Je hoort ze te kennen. Je kan echt niet bij de rechter komen en zeggen: Ja dag! Ik ga die regels niet lezen. Dat verlies je gwoon geheid. Je hebt een grote inschattingsfout gemaakt en ben er zeer goed mee weggekomen, kap nou met het zielige verdedigen en erken nou eens dat je een fout heb gemaakt...
Oke, ik begrijp je heus wel. Je had de pech niet te weten dat verkoop of koop bindend is op Ebay. Die koper wist het wel en probeerde je op een manier te naaien die ook nog eens conform de regels is.quote:Op zondag 25 juni 2006 15:20 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat het mijn fout is. Ik vind het alleen raar en het gaat totaal tegen mijn gevoel in dat iemand zo'n laag bod doet. Het is met een sisser afgelopen gelukkig, en ik ben ook niet van plan om nog gebruik te gaan maken van ebay om iets te verkopen.
Ben blij dat marktplaats marktplaats er is. Dit systeem spreekt me een stuk mee aan dan het ebay systeem. Maarja, vandaar dat het ook niet echt loopt waarschijnlijk...
Succes!! Ik lees later wel hoe dat is gegaanquote:Op zondag 25 juni 2006 19:53 schreef Nachtdier het volgende:
Ebay checken gaat op zoek naar dure dingen voor weinig!
Op Ebay in Nederland zit het vol met Sebastiaans.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:53 schreef Nachtdier het volgende:
Ebay checken gaat op zoek naar dure dingen voor weinig!
Valt toch wel mee? Ik heb op Ebay nog nooit zoiets meegemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:03 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Op Ebay in Nederland zit het vol met Sebastiaans.Net zo'n zootje dan op Marktplaats daar.
Al paar keer gehad dat bij een winnende veiling voor mooie prijs, de verkoper domweg niet wil leveren met allerlei klote smoesjes.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef _Joy_ het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Ik heb op Ebay nog nooit zoiets meegemaakt.
Jij bent echt te dom voor woorden. Je praat over EERLIJK, maar zolang het jou uitkomt.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:13 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Op marktplaats zitten gewoon een hoop spambots die onzin biedingen doen op je advertentie en vervolgens vragen of je het naar Nigeria stuurt. Ook reageren mensen vaak niet op mailtjes. Ikzelf probeer alles zo eerlijk mogelijk te doen. Als iemand mij mailt mail ik altijd terug. Dat van Ebay wist ik gewoon niet en was een foutje omdat ik me er niet in verdiept had.
Het heeft inderdaad met normen en waarden te maken. Zorg in ieder geval dat je contact opneemt met degene met wie je een afspraak had als je een deal met iemand anders hebt gesloten. Das wel zo eerlijk.
Een weer iemand die ebay niet snapt *zucht*quote:Op zondag 25 juni 2006 14:12 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Nee dat is lekker. Ik had daar laatst een of ander duur apparaat op gezet en een start bedrag van 1 euro ingevoerd, ik dacht daar zal wel op geboden worden. (was mijn eerste product dat ik op ebay wilde verkopen) Nou niemand had interesse blijkbaar. Doet in de laatste minuut een of andere droplul een bod van ¤ 2,50.
Ik stuur die gast een mailtje:
[..]
Stuurt ie terug:
[..]
Daar ging ik natuurlijk niet mee acoord en heb hem gescreven:
[..]
Schrijft hij weer terug:
[..]
Nou is mijn acount dus geschorst op ebay, niet dat me dat uitmaakt maar dit vind ik echt ongeloofelijk.
Wat een debielen zeg.
http://pages.ebay.com/help/newtoebay/questions/about-ebay.html tadaaquote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Alsof ik die ga lezen. Ik snap dat als je daarmee acoord gaat dat er wordt aangenomen dat je alles hebt gelezen. Maar als ik alle algemene voorwaarden moet gaan lezen voor iedere site waarvoor ik me aanmeld en voor ieder programmaatje dat ik download, kan ik m'n baan wel opzeggen en fulltime algemene voorwaarden gaan lezen.
quote:Op zondag 25 juni 2006 15:20 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik vind het alleen raar en het gaat totaal tegen mijn gevoel in dat iemand zo'n laag bod doet.
tjeezus, wat ben jij een enorme topic-kaper.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:12 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
nodeloos gezever niet nogmaals quoten behalve de laatste regel.
Wat een debielen zeg.
quote:EBAY, de online-veiling,
going once,
going twice,
,,,
Sold, to the gentleman with the idiotic low bid and the big grin
ja sorry,quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:33 schreef _Joy_ het volgende:
Je hoeft mij niet zielig te vinden hoor! Je zou die verkoper zielig moeten vinden, die 5 Euro belangrijker vindt als een afspraak!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |