Heb ik ook gedaanquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:43 schreef boem-dikkie het volgende:
boeiend, haal gewoon een ander
Ik heb zoiets echt nog nooit meegemaakt. Niet dat ik zo vaak via MP koop, maar bij mij is alles tot nu toe goed gegaan. Afkloppen!! Hij had me zelfs zijn adres al gegeven.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:43 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ja ik heb dat ook weleens gehad, erg balen is dat...
Zeggen dat je vanuit Nigeria belt, of hij het naar Nigeria wil sturenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:22 schreef veldmuis het volgende:
Whehe, moet je dat telefoonnummer hier posten en dan iedereen bellen van "Heeft u toevallig een konijnenkooi te koop?"
En wat het antwoord ook is, niet vergeten te vragen of hij ook shipt naar holland!
Ja, zo'n eikel zou ik inderdaad pakken door zijn telefoonnummer her en der te verspreiden.quote:zaterdag 24 juni 2006 20:22 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Whehe, moet je dat telefoonnummer hier posten en dan iedereen bellen van "Heeft u toevallig een konijnenkooi te koop?"
\\quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:28 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, zo'n eikel zou ik inderdaad pakken door zijn telefoonnummer her en der te verspreiden.
Hoezo? Weet ie waar TS' huis woont? Heeft waarschijnlijk alleen haar telnr...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:33 schreef Maddy_K het volgende:
Mwoah, ik weet het nog niet... Ws geen slim idee
Bieden is sowieso kut. Als je bij marktplaats gewoon direct conctact opneemt met de koper en daar duidelijke afspraken mee maakt, dan kan je het vaak nog onder de prijs meenemen als iemand die erop geboden heeft via dat bied systeem aldaar.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Marktplaats zuigt en is onbetrouwbaar. Gebruik eBay.
quote:Op zondag 25 juni 2006 14:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Net goed, konijnen horen niet in kooien![]()
Nee dat is lekker. Ik had daar laatst een of ander duur apparaat op gezet en een start bedrag van 1 euro ingevoerd, ik dacht daar zal wel op geboden worden. (was mijn eerste product dat ik op ebay wilde verkopen) Nou niemand had interesse blijkbaar. Doet in de laatste minuut een of andere droplul een bod van ¤ 2,50.quote:Op zondag 25 juni 2006 13:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Marktplaats zuigt en is onbetrouwbaar. Gebruik eBay.
Stuurt ie terug:quote:Ik hoop dat je een grapje maakt betreffende de Spectrometer.
Momenteel heb ik via de mail al een bod van 400 euro. Daar zul je
dus boven moeten gaan zitten wil je in aanmering komen voor de koop.
Mocht je nog interesse hebben, dan hoor ik het graag van je.
Groetjes Sebastiaan
Daar ging ik natuurlijk niet mee acoord en heb hem gescreven:quote:Beste Sebastiaan,
Het lijkt alsof je niet begrijpt hoe eBay werkt:
Net zoals ik me als koper verplicht om het gewonnen item te betalen, verplicht jij je als verkoper om het item te leveren voor de prijs die bij de veiling tot stand is gekomen.
Wanneer je het product niet vanaf 1 Euro wil verkopen (en de kans lopen dat het voor 1 Euro of weinig meer verkocht wordt) dan moet je het met een hogere startprijs op eBay zetten.
Of je aanbieding beschermen met een 'minimumprijs'-instelling.
Het spijt me maar ik zie geen reden waarom deze koop niet tot stand gekomen zou zijn.
M.vr.gr.
Josse Fermont
Schrijft hij weer terug:quote:Mocht je een serieus bod willen uitbrengen dan kun je telefonisch contact met me opnemen via het volgende nummer: 06-xxxxxxxx
Op onzinnige reacties ga ik niet verder in.
Vriendelijke groet
Sebastiaan H.
Nou is mijn acount dus geschorst op ebay, niet dat me dat uitmaakt maar dit vind ik echt ongeloofelijk.quote:Beste Sebastiaan,
Er iets niets onzinnigs aan mijn bod.
Uit je reactie maak ik op dat je niet van plan bent aan je verplichtingen als eBay verkoper te voldoen.
In dat geval zal ik de kwestie voorleggen aan het eBay Geschillenpanel.
M.vr.gr.
Josse Fermont
Wees blij dat je niet voor de rechter hoeft te komen, want de koper heeft 100% gelijkquote:Op zondag 25 juni 2006 14:12 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Nee dat is lekker. Ik had daar laatst een of ander duur apparaat op gezet en een start bedrag van 1 euro ingevoerd, ik dacht daar zal wel op geboden worden. (was mijn eerste product dat ik op ebay wilde verkopen) Nou niemand had interesse blijkbaar. Doet in de laatste minuut een of andere droplul een bod van ¤ 2,50.
Ik stuur die gast een mailtje:
[..]
Stuurt ie terug:
[..]
Daar ging ik natuurlijk niet mee acoord en heb hem gescreven:
[..]
Schrijft hij weer terug:
[..]
Nou is mijn acount dus geschorst op ebay, niet dat me dat uitmaakt maar dit vind ik echt ongeloofelijk.
Wat een debielen zeg.
De koper had volledig gelijk. Zowel de koper als verkoper hebben verplichtingen en een bod is bindend. Je moet het object verkopen voor de winnende prijs, dat werkt daar gewoon zo. Je had inderdaad het minimumbod hoger moeten instellen.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:12 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Nee dat is lekker. Ik had daar laatst een of ander duur apparaat op gezet en een start bedrag van 1 euro ingevoerd, ik dacht daar zal wel op geboden worden. (was mijn eerste product dat ik op ebay wilde verkopen) Nou niemand had interesse blijkbaar. Doet in de laatste minuut een of andere droplul een bod van ¤ 2,50.
[..]
Stuurt ie terug:
[..]
[..]
Schrijft hij weer terug:
[..]
Nou is mijn acount dus geschorst op ebay, niet dat me dat uitmaakt maar dit vind ik echt ongeloofelijk.
Wat een debielen zeg.
Hehe grapjasquote:Op zondag 25 juni 2006 14:19 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Wees blij dat je niet voor de rechter hoeft te komen, want de koper heeft 100% gelijk![]()
Ik snap het wel dat dat apparaat meer waard is.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:23 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Als die gast nou een normaal bod doet, zeg ik ok dan is het te begrijpen. Maar een bod van 2,50 voor een apparaat van 3000 euro vind ik echt onredelijk. Ik heb hem aangeboden om me te bellen en dat heeft ie niet gedaan.
gast maak je geen zorgen. we hebben de fok!knokploeg nog.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:23 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Als die gast nou een normaal bod doet, zeg ik ok dan is het te begrijpen. Maar een bod van 2,50 voor een apparaat van 3000 euro vind ik echt onredelijk. Ik heb hem aangeboden om me te bellen en dat heeft ie niet gedaan. Dus krijg de pleuris dan maar.
Ik heb hem daar juist aangeboden om dat hij dan ook voor buitenlandse adverteerders te zien is. Maar al met al heb ik alweer een nieuwe acount aangemaakt en ga er volgende keer ff op letten.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:24 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Ik snap het wel dat dat apparaat meer waard is.
De nederlandse Ebay loopt voor geen meter, veel te weinig bezoekers, en dus verkopers die zich niet aan afspraken houden.
Daarom had je zo'n specifiek apparaat beter ergens anders kunnen aanbieden.
Toch zette jij echt het startbod op 1 euro voor een apparaat wat 3000 euro waard is. Wie is er dan niet goed bezig?quote:Op zondag 25 juni 2006 14:23 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Als die gast nou een normaal bod doet, zeg ik ok dan is het te begrijpen. Maar een bod van 2,50 voor een apparaat van 3000 euro vind ik echt onredelijk. Ik heb hem aangeboden om me te bellen en dat heeft ie niet gedaan. Dus krijg de pleuris dan maar.
Kut man jij bent echt dom.. als ik de bieder was geweest had ik je voor de rechter gedaagd. Dan had je mooi het apparaat voor 2,50 aan mij kunnen geven en meteen de proceskosten kunnen betalen.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:23 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik hou ook van jouquote:Op zondag 25 juni 2006 14:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Kut man jij bent echt dom.. als ik de bieder was geweest had ik je voor de rechter gedaagd. Dan had je mooi het apparaat voor 2,50 aan mij kunnen geven en meteen de proceskosten kunnen betalen.
Oplichter![]()
![]()
idd. Als je dat te weinig vindt, moet je het maar op Ebay verkopen. Daar kun je een minimumverkoopprijs instellen. Als niemand hoger wil bieden heb je pech, dat is het risico.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:29 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Toch zette jij echt het startbod op 1 euro voor een apparaat wat 3000 euro waard is. Wie is er dan niet goed bezig?
Natuurlijk niet. Hij is toch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van ebay tijdens registratie. Dat hij zo dom is om die niet te lezen dat is noch het probleem van de rechter, noch van de bieder.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:34 schreef zoalshetis het volgende:
als je noob op e bay bent en dat ipgewijs kan aantonen denk ik dat de rechter toch iets anders zal oordelen.
Bij inschrijving van Ebay geef je aan de regels te kennen en er ook mee akkoord te gaan. Voor een rechter zou hij toch best een goeie kans maken te verliezen. Die koper was heel geslepen bezig maar alles conform de regelsquote:Op zondag 25 juni 2006 14:34 schreef zoalshetis het volgende:
als je noob op e bay bent en dat ipgewijs kan aantonen denk ik dat de rechter toch iets anders zal oordelen.
Alsof ik die ga lezen. Ik snap dat als je daarmee acoord gaat dat er wordt aangenomen dat je alles hebt gelezen. Maar als ik alle algemene voorwaarden moet gaan lezen voor iedere site waarvoor ik me aanmeld en voor ieder programmaatje dat ik download, kan ik m'n baan wel opzeggen en fulltime algemene voorwaarden gaan lezen.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:39 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Hij is toch akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van ebay tijdens registratie. Dat hij zo dom is om die niet te lezen dat is noch het probleem van de rechter, noch van de bieder.
Effe een linkje? Doe ik je een bod van 3000 euro en haak vervolgens af, eens kijken hoe jij dan reageert.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:27 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
Ik heb hem daar juist aangeboden om dat hij dan ook voor buitenlandse adverteerders te zien is. Maar al met al heb ik alweer een nieuwe acount aangemaakt en ga er volgende keer ff op letten.
Ik vond het alleen erg matig van die gast, ook al heeft ie misschien gelijk..
jezus jij bent de degene die fout zit hoor.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:12 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
[..]
Stuurt ie terug:
[..]
[..]
Schrijft hij weer terug:
[..]
Wat een debielen zeg.
de waarde van je apparaat zal wel tegen je werken, want daarvan word je geacht zorgvuldig om te gaan bij verkooppraktijken.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Alsof ik die ga lezen. Ik snap dat als je daarmee acoord gaat dat er wordt aangenomen dat je alles hebt gelezen. Maar als ik alle algemene voorwaarden moet gaan lezen voor iedere site waarvoor ik me aanmeld en voor ieder programmaatje dat ik download, kan ik m'n baan wel opzeggen en fulltime algemene voorwaarden gaan lezen.
Je haalt 2 dingen door mekaar, EULAS en registervoorwaarden, het 1e is vaak een uberlange verhaal zonder eind die echt niemand leest, het 2e is een welke rechten en plichten heb ik-regels, maar toch, jij had moeten weten van te voren hoe Ebay werkt. Het is echt zeker weten waar dat jij de lul bent en dat je nu er heel erg goed van af gekomen bent....quote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Alsof ik die ga lezen. Ik snap dat als je daarmee acoord gaat dat er wordt aangenomen dat je alles hebt gelezen. Maar als ik alle algemene voorwaarden moet gaan lezen voor iedere site waarvoor ik me aanmeld en voor ieder programmaatje dat ik download, kan ik m'n baan wel opzeggen en fulltime algemene voorwaarden gaan lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |