abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39171865
Mensen,

Gisteren heb ik een aquarium gekregen en heb deze eerst natuurlijk goed schoon gemaakt en daarna gevuld met water.. Echter bleek dat er nog een 'voedings' bodum in moest in verband met het laten groeien van de plantjes. Toen ik deze dus ging halen moest ik deze wel toevoegen aan het water wat heeft geresulteerd in dat er nogal veel blijft drijven en het water ziet er nogal donker uit. We hebben dit een nacht laten staan en het begint er steeds beter uit te zien maar toch had eindelijk alles al naar de bodem moeten zakken.

Nu heb ik het dikste spul van de waterrand afgehaald en weg gegooid maar wil het water nu ook wat schoner maken, maar heb geen flauw idee hoe ik dat doe.

Het is een 60x30x40 bak met een lamp, water filter, verwarming en bubbeltjes (ding???) . Ik heb het geprobeerd met het schepnetje voor de toekomstige vissen maar het meeste blijft er gewoon in zitten.

Heeft iemand een idee hoe ik deze bak goed kan schoonmaken zonder het helemaal leeg te halen?

Tnx.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:24:04 #2
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_39171971
Eerst je voedingdbodem, dan wat grind erover, en dan pas vullen.

Dat had je volgorde moeten zijn.

Maar ik zou nu gewoon je filter goed aan laten staan, en proberen met een zeefje de vaste deeltjes eruit te halen!

En probeer ook een flesje Nitrivec.
.
..
...
....
pi_39171989
nope
opnieuw
en eerst informeren dat scheelt een hoop ellende
er is ook een Aquarium topic! Het tropisch aquarium [Deel 9]

De voedingsbodem eerst in de bak, dan gewassen grind, en dan voorzichtig vullen met water!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:27:45 #4
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_39172013
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 10:25 schreef MAXTIJN het volgende:
nope
opnieuw
en eerst informeren dat scheelt een hoop ellende
er is ook een Aquarium topic! Het tropisch aquarium [Deel 9]

De voedingsbodem eerst in de bak, dan gewassen grind, en dan voorzichtig vullen met water!
Gaat die kleur er nooit meer uit dan?
.
..
...
....
  † In Memoriam † zaterdag 24 juni 2006 @ 10:29:31 #5
7074 moussy
kuttekop
pi_39172033
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 10:27 schreef Sandertje21 het volgende:

[..]

Gaat die kleur er nooit meer uit dan?
jawel hoor, filteren over kool
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_39172042
Ow, en het bubbeltjes ding eruit halen. Hierdoor verdrijf je CO2 uit het water wat dus niet goed is voor je planten.
pi_39172046
Jawel uiteindelijk wel, maar dan heb je dus nog geen voedingsbodem..
Hoeveel werk is het , een half uurtje is het weer gebeurd met 60x30x40.
Goed starten zorgt ervoor dat je later veel meer plezier eraan beleeft.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 10:33:12 #8
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_39172069
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 10:31 schreef MAXTIJN het volgende:
Jawel uiteindelijk wel, maar dan heb je dus nog geen voedingsbodem..
Hoeveel werk is het , een half uurtje is het weer gebeurd met 60x30x40.
Goed starten zorgt ervoor dat je later veel meer plezier eraan beleeft.
Ik heb nu sinds 2 weken ook een aquarium, maar ik had me in ieder geval wel goed laten informeren.
.
..
...
....
pi_39172206
ik heb een jaar een aquarium gehad met voedingsbodem -> grind -> plantjes maar die voedingsbodem gaat alleen maar schimmelen

nu heb ik de bak opnieuw gevuld (helemaal opnnieuw) en nu heb ik 2 weken GEEn voedingsbodem maar gewoon de plantjes in originele plastic bakjes in het grind gedaan en bevalt prima
pi_39173881
Nou heb het nu gewoon lopen en moet zeggen dat het eindelijk een beetje begint weg te trekken... heb de grote plukken er uit gehaald en het water begint wat meer doorzichtig te worden.. Ik laat het mooi een weekje worden... ook om de bacterieen op gang te laten komen en dan zien we wel weer....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')