De vorm zegt toch genoeg lijkt me.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
wist niet eens dat dat een vulkaan was joh![]()
Zit wat inquote:Op vrijdag 16 maart 2007 09:27 schreef avw1982 het volgende:
[..]
De vorm zegt toch genoeg lijkt me.![]()
[afbeelding]
Maar goed, inmiddels stroomt ie dus weer vrolijk verder.quote:The mud volcano that has displaced over 15,000 briefly stopped spewing hot mud for the first time in the more than nine months the volcano is active. Scientists are baffled by the news. "The flow of mud coming out of the crater suddenly stopped for about 30 minutes shortly before noon on Monday," said Rudi Novrianto, spokesman for the government team active working to plug the flow
Vaag bericht idd.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 02:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens lokale media hier is er helemaal niemand geevacueerd. Het eiland is namelijk onbewoond. Vissers en dergelijke worden gewaarschuwd niet op het eiland te verblijven.
De hogere golven wellicht door slecht weer dat zich al weken ophoudt in de zee tussen de groep eilanden. Lijkt me sterk dat dit verder te maken heeft met de vulkaan, waarom dat vermeld wordt snap ik dan ook niet.
Het zoute water is dan wel weer een geinig feit. Maar of het gerelateerd is?
die bij Keulenquote:Op vrijdag 6 april 2007 21:31 schreef Fredo24 het volgende:
Erg indrukwekkend die vulkanen.
Wat is nou de dichtsbijzijnde vulkaan eigenlijk?
quote:
apropos indonesie: hoe is het met die moddervulkaan waar betonnen ballen in gegooid zijnquote:Op maandag 9 april 2007 03:03 schreef indahnesia.com het volgende:
haha.. die foto is schitterend zeg.. als je scrollt lijkt het net een close-up, tot je de mensen ziet.
dergelijke dingen vind je hier in Indonesie ook. Schitterend is dat gewoon.
oeps foutjequote:Op donderdag 12 april 2007 08:29 schreef Frutsel het volgende:
[afbeelding]
Steam rises under a forbidding sky, as lava from the Piton de la Fournaise volcano drains into the Indian Ocean. The 2,632 metres (8,635 feet) mount, on Reunion Island, has erupted three times this year. The latest phase began on 2 April. The island, a French territory, neighbours Mauritius.
wah, dat moet ook een fraai gezicht zijn als het en beetje mooi weer isquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:55 schreef Prego het volgende:
ik heb de etna zien spugen vanuit het vliegtuig onderweg naar mauritius. de eerste keer dat ik dat in het echt zag
onbewolkt en 's nachtsquote:Op donderdag 10 mei 2007 02:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wah, dat moet ook een fraai gezicht zijn als het en beetje mooi weer is
quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:41 schreef Frutsel het volgende:
Mount Gamkonora (Indonesia) on Level 3 Alert
Exodus of the people.quote:Indonesiërs vluchten voor vulkaan
Bron : Nu.nl
JAKARTA - Tienduizenden Indonesiërs zijn geëvacueerd nadat een vulkaan in het oosten van het land weer activiteiten is gaan vertonen.
ANP
Bekijk video
Een serie aardbevingen rond de vulkaan Gamkonora leidde tot paniek onder de lokale bevolking. De berg stootte de afgelopen dagen een doorlopende regen van brandende as en rook uit. Dat hebben wetenschappers van het Vulkanisch Instituut van Indonesië gemeld.
Volgens het hoofd van het instituut is dit vrijwel zeker een voorbode voor een uitbarsting. De organisatie heeft het hoogst mogelijke vulkaanalarm afgegeven. De laatste keer dat dit gebeurde voor de Gamkonora was in 1987. Toen vielen er geen slachtoffers.
Indonesië is het land met het meeste aantal actieve vulkanen ter wereld.
Valt wel mee, er wonen geloof ik 12.000 mensen in de gevarenzone. Als de Merapi dit zou doen zouden het er een heel stuk meer zijn. Gelukkig dus op een redelijk dunvevolkt eiland.quote:
kloptquote:Op vrijdag 13 juli 2007 14:30 schreef Shark.Bait het volgende:
De vulkaan ligt op 1 van de Noord Molukse eilanden, dus veel Molukkers op de vlucht.
quote:Hoogste alarmfase door vulkaan Indonesië
JAKARTA - Indonesië heeft de hoogste fase van alarm ingesteld door wederom toegenomen activiteit van de vulkaan Karangetang in het noorden van de eilandengroep Sulawesi. Code 'rood' betekent dat er binnen 24 uur een grote uitbarsting te verwachten is.
De vulkaan spuwde zondag lava en dikke wolken en er werden kleine aardschokken waargenomen, meldden autoriteiten.
Dikke rookwolken hangen tot 500 meter boven de top van de 1800 meter hoge vulkaan. Lava stroomt al zeker twee kilometer ver rivieren in.
Circa zeshonderd mensen zijn eerder deze week geëvacueerd naar veiliger gebieden. De autoriteiten hebben nu alle inwoners van de omliggende dorpjes bevolen het gebied te verlaten.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Nooit geweten dat daar een vulkaan lag
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
In dit plaatje zie je idd goed wat daar gebeurt. De Somalische plaat gaat uit elkaar en er vormt zich een mid oceanische rift in ethiopie, afrika scheurt daar letterlijk open.
Dit is de enige plek op aarde waar je de vorming van een oceaanrift kan zien, deze zijn normaal gesproken op de bodem van de oceanen te vinden.
Volgens mij is dat nog een andere variant, waarbij de platen langs elkaar bewegen ipv naar elkaar toe of uit elkaar.quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:33 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
is de San Andreas breuklijn in de westelijke VS ook niet zo'n breuk op het land? Of is dat precies de 'andere kant' op, ds geen vorming maar het verdwijnen van de platen?
owh, dan was dat het inderdaad.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:47 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog een andere variant, waarbij de platen langs elkaar bewegen ipv naar elkaar toe of uit elkaar.
quote:De Kelut vulkaan in Oost Java, welke vorige maand op de tweede hoogste alarm-status werd gezet, laat met alarmerende signalen duidelijk zien dat deze op weg richting een uitbarsting is, aldus een vooraanstaand vulkanoloog in Indonesië. "Ik vrees voor Kelut," zei Surono, hoofd van het Centrum voor Vulkanologie en Geologie in Bandung. "Kelut is nu voorbij het punt om nog terug te zakken."
zijn er live-webcams?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:25 schreef indahnesia.com het volgende:
Klopt, gisterenavond al, ik zag het pas eerder vanochtend
Jeps, en er wonen volgens een nationale tv-zender 1.6 miljoen mensen in het gebied dat getroffen zal worden bij een grote uitbarsting. (lahars, asregens, puimsteenval ect.ect.)
Ehm, ben je wel voorzichtig?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:30 schreef indahnesia.com het volgende:
De status van de vulkaan is verhoogd naar de hoogste status. Ik ben mijn rugzak aan het inpakken. Moest zaterdag toch al weg die richting op, maar misschien wordt dat eerder.
ja hoor! Ik blijf buiten de aangegeven gevarenzones.. dat is in ieder geval al een stuk veiliger dan de gemiddelde dorpelingquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm, ben je wel voorzichtig?
Geroosterd kun je vast niet meer posten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |