nee maar luister wij verplichten je ook niet om er heen te gaanquote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
En dus?. De Protestanten hebben met hun verzet tegen de spanjaarden ook gezorgd voor vrijheid van geloof & meningsuiting, maar dat betekent niet dat iedereen nu nog steeds ieder jaar naar de EO Jongerendag toe moet om daar blij Jezus-is-kewl-liedjes mee te blèren met de Weemzen van de wereld.
.
Dat zeg ik toch ook juist? Dat dankbaarheid afdwingen ben ik het niet mee eens.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
En dus?. De Protestanten hebben met hun verzet tegen de spanjaarden ook gezorgd voor vrijheid van geloof & meningsuiting, maar dat betekent niet dat iedereen nu nog steeds ieder jaar naar de EO Jongerendag toe moet om daar blij Jezus-is-kewl-liedjes mee te blèren met de Weemzen van de wereld.
.
En de gayscene is een subcultuur, wat steeds minder te maken heeft met mensen die toevallig op mensen van hetzelfde geslacht vallen. Maar dat is iets wat maar moeizaam doordringt tot de mensen die nog wel tot die subcultuur behoren. Vergelijk het maar met vegatariërs. Vroeger betekende het automatisch dat je dan ook links stemde, geitenwollen sokken droeg en je inkopen deed in een reformzaak.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:35 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
kijk en hier ligt toch een belangrijk nuance verschil
de gaypride is meer een presentatie van het totale pallet aan verschillende kleuren die de gayscene kent, maar voor mijn gevoel wel erg een presentatie en ook erg commercieel
Terwijl de roze dag echt een manifestatie in de demonstratieve en protesterende zin is meer maatschappelijk
zo liepen er gisteren 40 geuniformeerde politieagenten (m/v) mee.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook juist? Dat dankbaarheid afdwingen ben ik het niet mee eens.
Maar vegetariers worden niet in elkaar geslagen op straat omdat ze vegetarier zijn.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:13 schreef Great_Expectations het volgende:
[..]
En de gayscene is een subcultuur, wat steeds minder te maken heeft met mensen die toevallig op mensen van hetzelfde geslacht vallen. Maar dat is iets wat maar moeizaam doordringt tot de mensen die nog wel tot die subcultuur behoren. Vergelijk het maar met vegatariërs. Vroeger betekende het automatisch dat je dan ook links stemde, geitenwollen sokken droeg en je inkopen deed in een reformzaak.
Tegenwoordig heb je punkers die op hockey zitten of VVD-ers die geen vlees eten en hun eten gewoon bij de AH kopen. En het is dan wat sneu als je als bebaarde bakfietsrijder en sandalendrager vastklampt aan de illusie dat alle andere vega's automatisch dezelfde idealen erop nahouden als jezelf.
quote:Op zondag 25 juni 2006 20:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Natuurlijk verdient zoiets respect. Maar niet iedereen houdt die mening erop na en ook dat moeten we respecteren. Je kunt geen respect eisen.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
zo liepen er gisteren 40 geuniformeerde politieagenten (m/v) mee.
zoiets verdient respect
Maandag zouden zij het best wel eens zwaar kunnen hebben met hun collega's
zoiets getuigd van moed, dat vind ik echt
Mensen worden om allerlei redenen, ook geen enkele reden, in elkaar geslagen.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar vegetariers worden niet in elkaar geslagen op straat omdat ze vegetarier zijn.
Dankbaar waarvoor? Dat de halve wereld nog steeds een vervormd beeld heeft van wat het betekent als je toevallig op mensen van hetzelfde geslacht valt?quote:Op zondag 25 juni 2006 20:07 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
nee maar luister wij verplichten je ook niet om er heen te gaan
je kunt je dankbaarheid ook gewoon tonen op een wat minder openbare manier van respect
Het gaat er om, en dat is wat ik iig bedoel, dat je dus naar zo'n dag gaat en dat je dan vooral kerels tegen het lijf loopt die zo'n dag aangrijpen om in hun rubberen onderbroekje te lopen, zonder verder iets aan te trekken, mensen die zooooo enorm theatraal lopen te waggelen, mensen die opeens geforceerd lief en aanhankelijk doen (Let wel!!!!! Er waren ook een heleboel echt leuke, oprechte stelletjes en dan laat het je toch realiseren dat het eigenlijk belachelijk is dat je alleen maar op dagen als dít ontspannen hand-in-hand kunt lopen), en van die mensen die al lopend hun hoofd heen-en-weer draaien als een vuurtoren, zolang ze maar gezien worden, de nichtjes die onzettend nichterig lopen te kakelen omdát op zo'n dag klaarblijkelijk alles mag - enfin, het gaat er mij (en nog wat anderen, denk ik, ofzo, wellicht eventueel...) om het gedrág van een grote groep. Je mag best met een leren broek aan lopen, en je mag best een leren pet op hebben. Maar de hele houding er omheen, de wil om gezien te worden, het jezelf zooo enorm op de voorgrond willen zetten omdat het Roze Zaterdag is... dát is waar een hele groep homo's niet mee willen worden geassocieerd, zich niet bij thuis voelen. Het achterliggende verhaal van de Roze Zaterdag is heel wat anders dan de praktijk. Een middagje kijken naar giebelende anorexiatravo's is nu eenmaal niet iets wat iederéén boeit, en dan heb ik het nog niet eens over een overdosis áán.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nee, maar ze lopen ook niet in een paprikapak en een olijfje aan hun lul over straat.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar vegetariers worden niet in elkaar geslagen op straat omdat ze vegetarier zijn.
Hoofd en maaiveld. Dat soort mensen valt nou eenmaal meer op. Je zegt het zelf al, het gros van de bezoekers is wel "normaal" maar die extravagante nichten zijn nou eenmaal degenen die opvallen. Dat is wat mensen onthouden als ze het zien, dat is wat in de media te zien is.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:28 schreef Waxxer het volgende:
Maar de hele houding er omheen, de wil om gezien te worden, het jezelf zooo enorm op de voorgrond willen zetten omdat het Roze Zaterdag is... dát is waar een hele groep homo's niet mee willen worden geassocieerd, zich niet bij thuis voelen.
Nee, dan snap je het dus NIET. Ik zeg niet dat ze niet mee mogen doen, ik zeg alleen dat het oorspronkelijke idee van een RZ niet naar voren komt, dat op een dag als dit die kans blijft liggen en dat ik dat zonde en jammer vind. Maar dat is moeilijk uitleggen aan iemand die zoiets nog nooit gezien heeft. Het gáát mij er juist om dat die diversiteit er helemaal niet zo is, zoals die er wel LIJKT te zijn op zo'n dag.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:35 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoofd en maaiveld. Dat soort mensen valt nou eenmaal meer op. Je zegt het zelf al, het gros van de bezoekers is wel "normaal" maar die extravagante nichten zijn nou eenmaal degenen die opvallen. Dat is wat mensen onthouden als ze het zien, dat is wat in de media te zien is.
Wil je in een parade voor diverstiteit dan zeggen "je mag mee doen, maar niet als je TE divers bent"? Ik snap je probleem en standpunt heel goed, en ik kan me zeker voorstellen dat je het vervelend vindt om veel moeite te moeten doen om te bewijzen dat jij niet zo bent zodra iemand doorkrijgt dat je homo bent.
Maar is het niet beter om zo'n parade te hebben plus het vervelende van de ubernichten, dan helemaal geen en in het halfdonker blijven? Want zo is het wel, zolang homo's onzichtbaar zijn, en niet af en toe schreeuwen "hee, wij zijn er ook nog", doen de hetero's gewoon alsof er niks aan de hand is, dat het niet bestaat. En als ze er DAN mee geconfronteerd worden...
ik vond de dag toch erg divers, mannen vrouwen, hetero's homo's, roze, zwart, oud jong en alles wat er omheen en tussen zitquote:Op zondag 25 juni 2006 20:52 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nee, dan snap je het dus NIET. Ik zeg niet dat ze niet mee mogen doen, ik zeg alleen dat het oorspronkelijke idee van een RZ niet naar voren komt, dat op een dag als dit die kans blijft liggen en dat ik dat zonde en jammer vind. Maar dat is moeilijk uitleggen aan iemand die zoiets nog nooit gezien heeft. Het gáát mij er juist om dat die diversiteit er helemaal niet zo is, zoals die er wel LIJKT te zijn op zo'n dag.
Die homo's in Zwolle toch ook niet? En dan nog, zou een paprikapak wel iets zijn waardoor je legitiem in elkaar geslagen mag worden? Lok je dan geweld uit?quote:Op zondag 25 juni 2006 20:29 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nee, maar ze lopen ook niet in een paprikapak en een olijfje aan hun lul over straat.
Niet alleen dat, hij gaf dhr. Bush ook negatief advies jegens het homohuwelijk "met wetenschappelijke grondslag".quote:Op zondag 25 juni 2006 20:24 schreef TheaterMaMa het volgende:
Roze Zaterdag is volgens hem meer nodig dan jaren terug. ,,Nederland anno 2006 is een land waar onze eigen premier in Indonesië roept dat hij tegen het homohuwelijk stemde in plaats van het te verdedigen.''
Het probleem van de Roze Zaterdag en de Gay Pride is dat daar een homo-identiteit wordt uitgedragen, in plaats van het oorspronkelijke idee (namelijk gelijke behandeling ongeacht sexuele voorkeur).quote:Op zondag 25 juni 2006 20:52 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nee, dan snap je het dus NIET. Ik zeg niet dat ze niet mee mogen doen, ik zeg alleen dat het oorspronkelijke idee van een RZ niet naar voren komt, dat op een dag als dit die kans blijft liggen en dat ik dat zonde en jammer vind. Maar dat is moeilijk uitleggen aan iemand die zoiets nog nooit gezien heeft. Het gáát mij er juist om dat die diversiteit er helemaal niet zo is, zoals die er wel LIJKT te zijn op zo'n dag.
quote:Op zondag 25 juni 2006 21:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Die homo's in Zwolle toch ook niet? En dan nog, zou een paprikapak wel iets zijn waardoor je legitiem in elkaar geslagen mag worden? Lok je dan geweld uit?
En dat noemt zich een Oranje-fan.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Voetbal al afgelopen? Ik heb al 3 eps van OTH gezien en geen seconde ervan gezien nmlk..
Is er voetbal? Dat verklaart waarom het zo rustig is op Fok!quote:Op zondag 25 juni 2006 22:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Voetbal al afgelopen? Ik heb al 3 eps van OTH gezien en geen seconde ervan gezien nmlk..
I just liked the colour. En ik heb een kutbui, dus kijk ik liever matige series met lekkere gozers en onrealistische romantische verhaallijntjes..quote:
Oh.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:57 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
I just liked the colour. En ik heb een kutbui, dus kijk ik liever matige series met lekkere gozers en onrealistische romantische verhaallijntjes..
quote:Op zondag 25 juni 2006 22:58 schreef Waxxer het volgende:
Láng geleden dat ik een voetbalwedstrijd zó spannend en boeiend vond!![]()
*oranje vlaggetjes weer naar binnen haal*
*oranje folie van mammie's auto pulk*
Ik genoot er van.. enige keer dat ik voetbal leuk vindquote:Op zondag 25 juni 2006 23:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat een fijne wedstrijd. En wat een fijne uitkomst, weg oranjemania. WEG!.
Not. Iedereen speelt matig dit seizoen.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:59 schreef Vlarp het volgende:
GOD VER DOMME!!!(excuus)
We hadden het zoooo verdiend!!!
Hoe moet dat nu verder met al die Oranje wuppiesquote:Op zondag 25 juni 2006 23:01 schreef Tha_Erik het volgende:
Wat een fijne wedstrijd. En wat een fijne uitkomst, weg oranjemania. WEG!.
En dat kon eerst niet omdat...?quote:Op zondag 25 juni 2006 23:04 schreef TehRockstar het volgende:
Zo, nu kan ik weer met mensen praten die een piemel hebben.![]()
Die zijn toch hartstikke engquote:Op zondag 25 juni 2006 23:04 schreef TehRockstar het volgende:
Zo, nu kan ik weer met mensen praten die een piemel hebben.![]()
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:00 schreef Vlarp het volgende:
[..]
't is verschrikkelijk! Iets van 20 gele kaarten, 4x rood. Vechtpartijen. Nederland wat duidelijk beter speelde en nog verliezen we. 't is altijd hetzelfde liedje met een EK of WK..
Nou nee nu begint de ellende hier pasquote:Op zondag 25 juni 2006 23:03 schreef Great_Expectations het volgende:
Ooooh! Is het eindelijk voorbij? Wheoeoeoeoeoeii!!!!!!
Omdat ze allemaal voetbal keken.quote:
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:08 schreef Waxxer het volgende:
[..]
En ook gelijk een zwarte "walk"!
![]()
Het leek wel een reclamespotje van negentig minuten: "Have a break, have a Kit-Kat"![]()
![]()
Geen idee, ik zal het Albert vragen.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:09 schreef Stroekie het volgende:
[..]
Euhm, Waxxer, kunnen die boten met hun lading ook nog geannuleerd worden ?![]()
Ik keek ook. Ik houd niet van voetbal. Nederland verliest. Het was het waard.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:09 schreef TehRockstar het volgende:
[..]
Omdat ze allemaal voetbal keken.
Nou, sommigen. De homootjes niet.
Nou nee... niet bepaald...quote:Op zondag 25 juni 2006 23:10 schreef Vlarp het volgende:
[..]![]()
Uhm ja.. heeft geen zin meer om achter Oranje te staan nu heh?
Ik zat rechtop op de bank, met hardkloppingenquote:Op zondag 25 juni 2006 23:13 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Nou nee... niet bepaald...
Heb je ook geschreeuwd tussendoor enzo??![]()
Vertel, wat deed je allemaal, lichamelijk en verbaal, de afgelopen twee uur??
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |