Gister was het inderdaad heel druk, ben er dan ook niet zo lang gebleven.. 2x een kwartiertje. Maarja, gisteravond was zowieso saai.. En dat van Waypoint dan ook..quote:Op zondag 16 juli 2006 13:48 schreef Terreros85 het volgende:
De wabu is idd een leuke tent met een mooi terras. Publiek verandert wel. Het is nu echt van alles wat, wat er komt. Het was vroeger toch een tent met een vast publiek. Nu zie je er alles lopen. Dat brengt wel veel drukte mee, want het was gisteren ook weer raak. Mannetje aan mannetje en ontzettend warm. Na 12en werd het gelukkig wat rustiger
![]()
Als je op urk googled kom je niet altijd blij dingen tegen Ik vind het toch een raar apart dorpquote:Op zondag 16 juli 2006 15:47 schreef Ordinair het volgende:
Grote familie dan van 17000 leden..
Maar denk niet dta je het een grote blije familie kunt noemen..
Ordinair! Beste neef! Tijd niet gesproken!quote:Op zondag 16 juli 2006 15:47 schreef Ordinair het volgende:
Grote familie dan van 17000 leden..
Maar denk niet dta je het een grote blije familie kunt noemen..
Als jij denkt dat je met alleen google alles weet over een dorp, dan vind ik jou ook raar apartquote:Op zondag 16 juli 2006 15:52 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Als je op urk googled kom je niet altijd blij dingen tegen Ik vind het toch een raar apart dorp
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:57 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Als jij denkt dat je met alleen google alles weet over een dorp, dan vind ik jou ook raar apart![]()
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:24 schreef babba het volgende:
[..]
Ordinair! Beste neef! Tijd niet gesproken!
Ik vraag me af hoe jij een oordeel denkt te kunnen vellen over iets als je min of meer aangeeft dr nooit geweest te zijn en je dus baseert op google.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:58 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Wel veel rare dingen over urk Je bent zelf zeker ook urker
Dat is ook de reden dat Urk zo anders is. Er is in de 1000 jaar daarvoor een cultuur ontstaan die anders was dan in de rest van Nederland (eigen taal/dialect, klederdracht, stijl in de bouw van huizen enz.). En dan in de jaren 30 van de vorige eeuw komt Urk aan het vaste land te zitten en gaat de Urker cultuur botsen met die van de rest van Nederland.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:25 schreef Terreros85 het volgende:
Urk was tot 60 jaar geleden een eiland en had toen 1000 inwoners ofzo.
Dat botsen is nog nooit zo hevig geweest als een paar jaar gelden toen het met de drugs hier hard ging.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:17 schreef babba het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat Urk zo anders is. Er is in de 1000 jaar daarvoor een cultuur ontstaan die anders was dan in de rest van Nederland (eigen taal/dialect, klederdracht, stijl in de bouw van huizen enz.). En dan in de jaren 30 van de vorige eeuw komt Urk aan het vaste land te zitten en gaat de Urker cultuur botsen met die van de rest van Nederland.
Er worden hier heus niet meer drugs gebruikt per inwoner dan ergens anders hoor. Mensen verwachten alleen dat dat hier niet gebeurt omdat Urk een christelijk dorp is.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:36 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Dat botsen is nog nooit zo hevig geweest als een paar jaar gelden toen het met de drugs hier hard ging.
Nee dat klopt.. Maar ik dnek wel dat je kan praten over een drugsprobleem, dat heeft heel Nederland.. Één groot gigantisch drugsprobleem!quote:Op zondag 16 juli 2006 22:54 schreef babba het volgende:
[..]
Er worden hier heus niet meer drugs gebruikt per inwoner dan ergens anders hoor. Mensen verwachten alleen dat dat hier niet gebeurt omdat Urk een christelijk dorp is.
- URK HEEFT GEEN DRUGSPROBLEEM -
Zo, dat even uit de wereld geholpen
De Urkers die in de polder gaan wonen, doen dat voornamelijk door de hoge huizenprijzen op Urk. Ze willen een mooi huis en toch in de buurt van Urk wonen.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:00 schreef Ludger het volgende:
Openingstijden café's zijn verruimd, moet een rel zijn
En 'goddeloos', ach... dat gevloek is ook niet alles
En eigelijk erg, de Nop wordt helemaal volgebouwd voor Urkers tzt.... Ook gaan ze in Tollebeek en Nagele wonenFoei!
En 'vrijdenkende' Urkers schijnen naar Emmeloord te verhuizen
nee, dan zijn ze geen echten meerquote:Op maandag 17 juli 2006 13:22 schreef Ludger het volgende:
Haha ok, maar ze zijn geen Urker meer!
Owja, Urkers praten ook veel liever hun eigen taal, alleen in de kerk is het 'hollands'...
Ludger, ik ben even benieuwd, waar woon jij?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:22 schreef Ludger het volgende:
Haha ok, maar ze zijn geen Urker meer!
Owja, Urkers praten ook veel liever hun eigen taal, alleen in de kerk is het 'hollands'...
Hmm, dus ik ben nu een 'vreemde'?quote:Op maandag 17 juli 2006 13:53 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
nee, dan zijn ze geen echten meer![]()
Ja, tuurlijk. Als je opgevoedt met een dialect wat je hele dorp praat, dan praat je toch niet liever Nederlands. Urkers praat ook heerlijk, maar lezen is een stuk lastiger en schrijven wordt al helemaal nix. Ook klinkt Urkers ook niet eerbiedig. Wij hebben in het Urkers bijvoorbeeld geen woord voor u. En de dominees natuurlijk, dat zijn ook 'vreemden'![]()
ja, ik heb er echt wel over nagedacht, maar toch besloten het niet te doen. Voor aanvang van de studie had ik geen moment aan gedacht om daar te gaan wonen. Het was Zwolle en ik kende genoeg mensen die dat stuk elke dag reisden. Ik kwam echter in een leuke klas en we gingen af en toe ook wel stappen of ik had een feestje etc. in Zwolle. Dan moest ik altijd bij een vriend die wel in Zwolle op kamers zat blijven slapen. Dat was nooit een probleem, maar het begon wel te kriebelen. Ik besloot na de zomer maar eens te gaan kijken. Na de zomer schoof ik het weer voor me uit tot het nieuwe jaar. Toen had ik wel zin, maar ik kwam er ook achter dat de mogelijkheid bestond om naar het buitenland te gaan. Dat wou ik heel graag dus heb ik ervoor gekozen om deze tijd nog thuis te blijven. Dat zal ook niet nix kosten neem ik aan, daar in Madrid. Na Madrid ga ik eens kijken voor een kamer. Ik wil ook wel een leuke stage doen en in Zwolle zit je net iets centraler dan Urkquote:Op maandag 17 juli 2006 13:56 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Hmm, dus ik ben nu een 'vreemde'?
Effe tussendoor, jij nooit over nagedacht om in Zwolle te gaan wonen, is toch een stuk makkelijker?
Het dialect is idd niet echt eerbiedig. Maar dat is geen enkel dialect, toch![]()
Ik ken ook wel een paar meisjes die er werkenquote:Op maandag 17 juli 2006 17:35 schreef Svensational het volgende:
Werkt er nog iemand bij de Bonimarkt?
Daar zeg je wat, het is inderdaad wat minder om in Zwolle te wonen met dit weer. Hoewel, je kunt wel zwemmen maar dan in de wythemerplas. Maar goed, ik kan toch niet naar het strand want ik moet lerenquote:Op maandag 17 juli 2006 21:23 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
ja, ik heb er echt wel over nagedacht, maar toch besloten het niet te doen. Voor aanvang van de studie had ik geen moment aan gedacht om daar te gaan wonen. Het was Zwolle en ik kende genoeg mensen die dat stuk elke dag reisden. Ik kwam echter in een leuke klas en we gingen af en toe ook wel stappen of ik had een feestje etc. in Zwolle. Dan moest ik altijd bij een vriend die wel in Zwolle op kamers zat blijven slapen. Dat was nooit een probleem, maar het begon wel te kriebelen. Ik besloot na de zomer maar eens te gaan kijken. Na de zomer schoof ik het weer voor me uit tot het nieuwe jaar. Toen had ik wel zin, maar ik kwam er ook achter dat de mogelijkheid bestond om naar het buitenland te gaan. Dat wou ik heel graag dus heb ik ervoor gekozen om deze tijd nog thuis te blijven. Dat zal ook niet nix kosten neem ik aan, daar in Madrid. Na Madrid ga ik eens kijken voor een kamer. Ik wil ook wel een leuke stage doen en in Zwolle zit je net iets centraler dan Urk. Ik klaag niet, want ik vermaak me nog prima op Urk. Ik heb hier mijn werk en ik zou er nu niet aan moeten denken om in Zwolle te wonen met 30 graden. Ik heb hier het strand op 10 minuten
![]()
Ja hoor, daar kom ik ook elke dagquote:Op maandag 17 juli 2006 22:40 schreef annoylikethewind het volgende:
Ik ken inmiddels niemand meer die in de Boni werkt. Wel in de AH, telt dat ook?
Kom je ook uit Urk ofzo?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:48 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ja hoor, daar kom ik ook elke dag.
Nee, ik rij er doorheen voor m'n werk.quote:
Waar kom je dan vandaan? En waar werk je?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:17 schreef Svensational het volgende:
[..]
Nee, ik rij er doorheen voor m'n werk.
Meppel. En ik zorg ervoor dat jullie daar in Urk tijdschriften hebbenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:50 schreef babba het volgende:
[..]
Waar kom je dan vandaan? En waar werk je?
Dus je rijdt elke dag/week alle supermarkten en winkels zoals de Bruna e.d. af om tijdschriften te brengen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Svensational het volgende:
[..]
Meppel. En ik zorg ervoor dat jullie daar in Urk tijdschriften hebben.
Jep, Bruna, Boni, C1000 en AH elke dag, soms ook nog Musicstore, die drogist(van Dalenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:14 schreef babba het volgende:
[..]
Dus je rijdt elke dag/week alle supermarkten en winkels zoals de Bruna e.d. af om tijdschriften te brengen?
Mooi werk!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik word inderdaad ook altijd raar aangekeken als ik op de scooter op zondagmiddag door Urk rij..quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:43 schreef babba het volgende:
Pfff, ik word af en toe zo moe van die refo's
Neem dit nou
En dat soort mensen zit helaas ook in grote getallen op Urk. Laatst mocht m'n zwager niet binnenkomen bij familie op zondag, omdat hij op de fiets was!
M'n oma woont in de buurt van de C1000, als we dan op zondag daarheen gaan rijden we altijd net langs die kerk daar als hij uitkomtquote:Op donderdag 20 juli 2006 19:52 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ik word inderdaad ook altijd raar aangekeken als ik op de scooter op zondagmiddag door Urk rij..
Ben ik blij dat ik niet op zondag hoef te werken zegquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:54 schreef babba het volgende:
[..]
M'n oma woont in de buurt van de C1000, als we dan op zondag daarheen gaan rijden we altijd net langs die kerk daar als hij uitkomt![]()
Iederéén loopt gewoon midden op de weg en laten je er niet langs omdat ze vinden dat je toch niet mag autorijden op zondag. En als je dan even de koppeling intrapt en met het gaspedaal gaat spelen zie je ze alleen maar nee schuddenAl die mensen volledig in het zwart gekleed
Iddquote:Op donderdag 20 juli 2006 20:57 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ben ik blij dat ik niet op zondag hoef te werken zeg!
Ach, ze mogen hier gerust komen wonen hoor, goed voor de plaatselijke middenstand (de supermarkt). De eigenaar hiervan komt trouwens ook oorspronkelijk van Urk, dus dat scheelt natuurlijk.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:00 schreef Ludger het volgende:
En eigelijk erg, de Nop wordt helemaal volgebouwd voor Urkers tzt.... Ook gaan ze in Tollebeek en Nagele wonenFoei!
Idd, ik hoorde gisteren van een emmeloorder dat de Aldi en Lidl in Emmeloord leven van de urkers, terwijl er in Urk ook een Aldi en Lidl zijnquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:42 schreef JB100-plus het volgende:
[..]
Ach, ze mogen hier gerust komen wonen hoor, goed voor de plaatselijke middenstand (de supermarkt). De eigenaar hiervan komt trouwens ook oorspronkelijk van Urk, dus dat scheelt natuurlijk.
He? Das wel heel vaag!quote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:07 schreef babba het volgende:
[..]
Idd, ik hoorde gisteren van een emmeloorder dat de Aldi en Lidl in Emmeloord leven van de urkers, terwijl er in Urk ook een Aldi en Lidl zijn
Volgens die emmeloorder waren het mensen die niet herkend wilden worden in een Lidl of Aldi omdat anders hun ego wordt aangetastquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:53 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
He? Das wel heel vaag!
Hoewel, je kent het 'effe winkelen in emmeloord' wel toch?![]()
Ik heb geen idee waar ie zit eigenlijkquote:Op donderdag 20 juli 2006 21:02 schreef babba het volgende:
[..]
IddVolgende keer dat je hier bent kijk je gelijk op een hele andere manier naar die kerk dan eerst
Je weet wel de C1000 neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:30 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ie zit eigenlijk.
Och ja, dat klopt ookquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:05 schreef babba het volgende:
[..]
Je weet wel de C1000 neem ik aan?Nou als je recht voor de C1000 staat zie je een plein met parkeerplaatsen. met links daarvan een weg/straat. Aan die straat zit dus die kerk. Het is gewoon schuintegenover de C1000 dus
Niet, alhoewel het op zaterdagavond wel die neiging krijgt. Vorige week ook, maar dat kwam ook omdat er coctailparty was met veel zandquote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:00 schreef annoylikethewind het volgende:
Sinds wanneer is de Wabu een feestcafe met bijbehorende lalmuziek?![]()
In Emmeloord zitten er tweequote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:38 schreef Ordinair het volgende:
Mijn ouders kopen ook vaak zat boodschappen bij de C1000 in Emmeloord.. Terwijl er dus ook één op Urk zit.
Je moest elke dag van Urk naar Emmeloord fietsenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:53 schreef Ordinair het volgende:
Klopt, Ze gaan altijd naar Europalaan, daar kwam ik 2 jaar geleden trouwens ook heel vaak, na school snel even wat te eten komen enzo voordat je op de fiets naar huis fietste!
Nou ik vond het gisteren wel aardig feestcafe-achtig namelijk. "wat zullen we drinken, zeven dagen lang" en andere vrolijke upgebeate lal liedjes. Geef mij maar de ouwe wabu: goeie rock/popmuziek en geen discolichten!quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:39 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Niet, alhoewel het op zaterdagavond wel die neiging krijgt. Vorige week ook, maar dat kwam ook omdat er coctailparty was met veel zand.
't Anker noemt zich wel feestcafé, maar daar komen veel minder mensen. Als het daar wat drukker was, zou dat ook een hele leuke tent zijn. begint op een zaterdagavond wel steeds drukker te worden, maar de meeste mensen zijn ook vrij vlot weer weg. 12 uur is de tent leeg![]()
Das eigenlijk alleen op zaterdagavond. Dan hangt er zo'n lalsfeer. Vrijdagavond is die er bijvoorbeeld niet. Komt misschien ook doordat het zaterdagavond stampvol is in de wabu. Dan hangt er al snel een lalsfeerquote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:36 schreef annoylikethewind het volgende:
[..]
Nou ik vond het gisteren wel aardig feestcafe-achtig namelijk. "wat zullen we drinken, zeven dagen lang" en andere vrolijke upgebeate lal liedjes. Geef mij maar de ouwe wabu: goeie rock/popmuziek en geen discolichten!
quote:Ruziënde stropers schakelen politie in
maandag 24 juli 2006
Waar twee honden vechten om een been, daar gaat de derde ermee heen. Dat spreekwoord bleek zaterdagmiddag feilloos van toepassing op twee groepjes visstropers en de politie. Een 54-jarige man deed bij de politie zijn beklag over een 40-jarige plaatsgenoot en diens 15-jarige zoon. Die zouden zijn fuiken leeg gehaald hebben, bij de Evert Bakkerkade en bij de Ketelbrug. De zoon van de man ging verhaal halen, maar dat bleef zonder resultaat.
De politie hoorde het verhaal belangstellend aan, maar vroeg zich vervolgens wel hardop af wat de bedoelingen van de 54-jarige precies waren geweest toen hij de fuiken uitzette.
Het einde van het liedje was dat de twee beschuldigde visstropers werden aangehouden en verhoord. De 54-jarige werd ook nog eens goed aan de tand gevoeld. De gevangen paling werd in beslag genomen en vernietigd. Voor wat betreft de fuiken moet nog precies uitgezocht worden van wie die zijn. Volgens de politie bestaat de mogelijkheid dat de fuiken toebehoren aan een beroepsvisser.
haha, vroeger wel, maar dat is inmiddels ook al een jaar of 8 geledenquote:
Niet meer, ik heb hem er uit gehaald na een infectie en toen nooit meer ingedaanquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:09 schreef Svensational het volgende:
Hebben jullie ook allemaal zo'n stoere oorbel?
Traditie uit het verleden, als een visser dan verdronk op zee dan konden de vinders van het lijk van z'n oorbel de begravenis betalen ofzo dacht ikquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:20 schreef Svensational het volgende:
Wat is dat voor oorbel eigenlijk, bijna elke Urker heeft er een!
Kun je het zelf ook lezen?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:52 schreef Ludger het volgende:
De gelijkenis van de verloren zoon in het 'urks'
knip
Jazeker.. jaren met urkers omgegaanquote:
Wat wil je als je een urker bentquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:59 schreef annoylikethewind het volgende:
Is t niet tijd voor een Urker versie van Boten Anna?Zoiets als deze?
Jij kan Urkers lezen Ludger? Ik vind het al moeilijk en ik spreek het vloeiend![]()
Een vriendin van mij werkt daar lolquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:05 schreef babba het volgende:
[..]
Je weet wel de C1000 neem ik aan?Nou als je recht voor de C1000 staat zie je een plein met parkeerplaatsen. met links daarvan een weg/straat. Aan die straat zit dus die kerk. Het is gewoon schuintegenover de C1000 dus
Wiequote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Een vriendin van mij werkt daar lol![]()
Bij de C1000 dan.
Jij kent geen urkers schimmelquote:
Dude, lees het héle topic dan gewoon doorquote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:17 schreef Svensational het volgende:
[..]
Nee, ik rij er doorheen voor m'n werk.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Svensational het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:56 schreef Svensational het volgende:
[..]
Jep, Bruna, Boni, C1000 en AH elke dag, soms ook nog Musicstore, die drogist(van Dalen) En dat doe ik ook in Emmeloord en Lemmer.
Blond haar...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:47 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dude, lees het héle topic dan gewoon door.
[..]
[..]
[..]
Prepare for your defeatquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:09 schreef WEST het volgende:
ik moet in urk voetballen komend seizoen 17 februari 2007 om precies te zijn gaan wij urk 8 in maken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |