abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40056039
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 21:02 schreef babba het volgende:

[..]

Idd Volgende keer dat je hier bent kijk je gelijk op een hele andere manier naar die kerk dan eerst
Ik heb geen idee waar ie zit eigenlijk .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_40056825
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 19:30 schreef Svensational het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar ie zit eigenlijk .
Je weet wel de C1000 neem ik aan? Nou als je recht voor de C1000 staat zie je een plein met parkeerplaatsen. met links daarvan een weg/straat. Aan die straat zit dus die kerk. Het is gewoon schuintegenover de C1000 dus
pi_40056877
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:05 schreef babba het volgende:

[..]

Je weet wel de C1000 neem ik aan? Nou als je recht voor de C1000 staat zie je een plein met parkeerplaatsen. met links daarvan een weg/straat. Aan die straat zit dus die kerk. Het is gewoon schuintegenover de C1000 dus
Och ja, dat klopt ook !
pi_40064326
Sinds wanneer is de Wabu een feestcafe met bijbehorende lalmuziek?
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 12:39:48 #155
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40071646
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 01:00 schreef annoylikethewind het volgende:
Sinds wanneer is de Wabu een feestcafe met bijbehorende lalmuziek?
Niet, alhoewel het op zaterdagavond wel die neiging krijgt. Vorige week ook, maar dat kwam ook omdat er coctailparty was met veel zand .

't Anker noemt zich wel feestcafé, maar daar komen veel minder mensen. Als het daar wat drukker was, zou dat ook een hele leuke tent zijn. begint op een zaterdagavond wel steeds drukker te worden, maar de meeste mensen zijn ook vrij vlot weer weg. 12 uur is de tent leeg
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_40080616
Mijn ouders kopen ook vaak zat boodschappen bij de C1000 in Emmeloord.. Terwijl er dus ook één op Urk zit.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_40080653
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:38 schreef Ordinair het volgende:
Mijn ouders kopen ook vaak zat boodschappen bij de C1000 in Emmeloord.. Terwijl er dus ook één op Urk zit.
In Emmeloord zitten er twee Greidanus en Europalaan .
pi_40080968
gistern8 in de lange een groep urkers die wouden weten of ik iemand kende die in "duistere" zaken deed.
Ik wees gewoon een willekeurige vriend van me aan, gingen ze daar maar heen en was ik van ze af

Wat bedoelen ze met duistere zaken? Heb zelf wel zon vermoeden

Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_40081003
Klopt, Ze gaan altijd naar Europalaan, daar kwam ik 2 jaar geleden trouwens ook heel vaak, na school snel even wat te eten komen enzo voordat je op de fiets naar huis fietste!
AFC Ajax - SS Lazio
pi_40081045
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 17:53 schreef Ordinair het volgende:
Klopt, Ze gaan altijd naar Europalaan, daar kwam ik 2 jaar geleden trouwens ook heel vaak, na school snel even wat te eten komen enzo voordat je op de fiets naar huis fietste!
Je moest elke dag van Urk naar Emmeloord fietsen ?
pi_40087086
Ik fietstte ook vaak naar Emmeloord om naar school te gaan als het niet te koud was. Nu heb ik een OV dus doe ik dat niet meer
pi_40088256
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 12:39 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

Niet, alhoewel het op zaterdagavond wel die neiging krijgt. Vorige week ook, maar dat kwam ook omdat er coctailparty was met veel zand .

't Anker noemt zich wel feestcafé, maar daar komen veel minder mensen. Als het daar wat drukker was, zou dat ook een hele leuke tent zijn. begint op een zaterdagavond wel steeds drukker te worden, maar de meeste mensen zijn ook vrij vlot weer weg. 12 uur is de tent leeg
Nou ik vond het gisteren wel aardig feestcafe-achtig namelijk. "wat zullen we drinken, zeven dagen lang" en andere vrolijke upgebeate lal liedjes. Geef mij maar de ouwe wabu: goeie rock/popmuziek en geen discolichten!
You're saying you don't want my money, you don't want my body, you don't want me working in your ganja fields, you just want me to be happy. Strange.
  zondag 23 juli 2006 @ 12:20:46 #163
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40099838
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 22:36 schreef annoylikethewind het volgende:

[..]

Nou ik vond het gisteren wel aardig feestcafe-achtig namelijk. "wat zullen we drinken, zeven dagen lang" en andere vrolijke upgebeate lal liedjes. Geef mij maar de ouwe wabu: goeie rock/popmuziek en geen discolichten!
Das eigenlijk alleen op zaterdagavond. Dan hangt er zo'n lalsfeer. Vrijdagavond is die er bijvoorbeeld niet. Komt misschien ook doordat het zaterdagavond stampvol is in de wabu. Dan hangt er al snel een lalsfeer . Ik was gisteren trouwens niet in de wabu. Ik moest 's avonds werken dus ik kon niet in een wabu zijn.

Ik fietste met mooi weer ook altijd Urk - Emmeloord
pi_40102667
Gister vond ik het nergens eigenlijk gezellig.. In de Wabu nog het meest! Maar dat kwam omdat het daar het koelst was.

Ik fietste elke dag op en neer ja.. 2 jaar lang.
AFC Ajax - SS Lazio
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:36:09 #165
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40163327
Dit is ook Urk:
quote:
Ruziënde stropers schakelen politie in

maandag 24 juli 2006

Waar twee honden vechten om een been, daar gaat de derde ermee heen. Dat spreekwoord bleek zaterdagmiddag feilloos van toepassing op twee groepjes visstropers en de politie. Een 54-jarige man deed bij de politie zijn beklag over een 40-jarige plaatsgenoot en diens 15-jarige zoon. Die zouden zijn fuiken leeg gehaald hebben, bij de Evert Bakkerkade en bij de Ketelbrug. De zoon van de man ging verhaal halen, maar dat bleef zonder resultaat.
De politie hoorde het verhaal belangstellend aan, maar vroeg zich vervolgens wel hardop af wat de bedoelingen van de 54-jarige precies waren geweest toen hij de fuiken uitzette.
Het einde van het liedje was dat de twee beschuldigde visstropers werden aangehouden en verhoord. De 54-jarige werd ook nog eens goed aan de tand gevoeld. De gevangen paling werd in beslag genomen en vernietigd. Voor wat betreft de fuiken moet nog precies uitgezocht worden van wie die zijn. Volgens de politie bestaat de mogelijkheid dat de fuiken toebehoren aan een beroepsvisser.
pi_40177270
Heeft iemand de namen?
AFC Ajax - SS Lazio
pi_40268005
Oehoi! Iedereen op tentenkamp ?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:57:21 #168
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40269989
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:57 schreef annoylikethewind het volgende:
Oehoi! Iedereen op tentenkamp ?
haha, vroeger wel, maar dat is inmiddels ook al een jaar of 8 geleden

Er is trouwens ook een refo-tentenkamp bij ons op de buurt. Naast het normale tentenkamp (middelbuurt) is er ook een tentenkamp voor de refo-kids. Wat een amish zijn die lui ook .
pi_40270277
Waren het maar amish, die vind ik echt geweldig interessant. Wil volgend jaar in de VS stage lopen en ze dan zeker nog een bezoekje brengen aan de amish

Wat doen ze nou anders in een refotentenkamp? Meer psalmen zingen ofzo? Ik vraag het me serieus af....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:40:02 #170
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40273715
Tsja, Amish zijn interessante lui ja. Ik bedoelde het meer op de manier van ''afsluiten van de buitenwereld''. Volgens mij zingen ze op dat tentenkamp de hele dag psalmen en wordt er voorgelezen uit de kinderbijbel. Ik snap dat niet, want het gewone tentenkamp is toch ook gewoon op christelijke grondslag.
pi_40276705
Hebben jullie ook allemaal zo'n stoere oorbel ?
pi_40276896
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:09 schreef Svensational het volgende:
Hebben jullie ook allemaal zo'n stoere oorbel ?
Niet meer, ik heb hem er uit gehaald na een infectie en toen nooit meer ingedaan
pi_40277020
Wat is dat voor oorbel eigenlijk, bijna elke Urker heeft er een!
pi_40277118
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:20 schreef Svensational het volgende:
Wat is dat voor oorbel eigenlijk, bijna elke Urker heeft er een!
Traditie uit het verleden, als een visser dan verdronk op zee dan konden de vinders van het lijk van z'n oorbel de begravenis betalen ofzo dacht ik
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:17:09 #176
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40303746
quote:
Altijd een makkelijke prooi, Urk
pi_40303945
Hebben ze even een ontzettend oud topic van stal gehaald, lekker....
pi_40312005
Urk
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_40316277
ik word duizelig van jouw icon
pi_40324372
pi_40370907
De gelijkenis van de verloren zoon in het 'urks'

Urk
Flevoland
11. In IJ zeen: Er was een man die twie zuuns adde.

12. De jóngste van die beien zeen tugen z'n vader: Taote, gief m'n et part van oens bezit, dat mij toekomt. In ij verdielde z'n bezit onger d'rlui.

13. In niet zovuul teed laoter verkocht de jongste zuun alles in ging op reaze nor een vaar laand, waor ie al wat ie adde er duur joeg in een leven van overdaod.

14. Toen hij er alles duur ebrocht adde, kwam er een zwaore óngersnood in dat laand in begón ie gebrek te lijen.

15. In ij trók er op eut in dróng 'm op an iene van de brgers van dat laand in die stuurde 'm nor z'n laand om er op de varkens te passen.

16. In ij wou graag z'n buk vol eten van de skellen die de varkens kriegen, maar er was gien iene die ze 'm gaf.

17. Toe kwam ie tot 'mzelf in zeen: Oevuul knechtsen van m'n vaoder eawen brood in overvloed in ik vergoon ier van d'ónger.

18. Ik zal opstoon in nor m'n vader goon, in tugen 'm zeggen: Taote, ik eaw ezundigd tugen d'emel in tugen joe,

19. ik bin 't niet meer waard je zuun eneumd te wórren, maak m'n maar gelik an iene van je knechtsen.

20. In ij sting op in keerde nor z'n vader terógge. In toe ie nog een stók bij 'm verdeen was, toe zag z'n vader em al in krieg arg vuul miedelijen mit 'm. In ij liep op 'm an, vul 'm om z'n aals in poeste 'm.

21. In de zuun zeen tugen 'm: taote, ik eaw ezundigd tugen d'emel in tugen joe, ik bin 't niet meer waard je zuun eneumd te wórren.

22. Maar de vader zeen tugen z'n knechtsen: bring ier gaauw de beste klieren in trek ze 'm an in doen 'm een ring an z'n aand in skoenen an z'n bienen.

23. In aol et vetgemeste kalf in slacht et, in lotten w'een fiestmaol ouwen.

24. Want m'n zuun ier was dood in is wier levend ewórren, ij was verleuren in is evoenden. In ze begónnen fiest te vieren.

25. Z'n ouwste zuun was op 't laand in toe ie vlakbij eus was oord'ie meziek in gedans.

26. In ij riep iene van de knechtsen in vroeg wat er goonde was.

27. Die zeen tugen 'm: je bruur is teus ekeumen in je vader èt et vetgemeste kalf lotten slachten, omdat ie 'm gezoend in wel terógg' ekriegen èt.

28. Maar ij wórde kwaod in wou niet in eus goon. Toe kwam z'n vader nor beuten in dróng er bij 'm op an (om in eus te koemen).

29. Maar ij gaf z'n vader as antwoord: Kiek er's ier, ik bin nou al zovuul jaoren in je dienst in nooit eaw ik wat edoon dat tugen je gebod inging, maar j'eawen mij nooit een geitebukkien egeven om er's mit m'n maos fiest te kunnen vieren.

30. Maar nou die zuun van je terógg' ekeumen is, die er je bezit mit slechte vrouwen duur ejoegen èt, nou ei je vór um 't gemeste kalf lotten slachten.

31. Maar ij zeen tugen 'm: Keend, jie binnen toch altoos bij m'n, in alles wat ik eaw is toch van joe.

32. We mózzen wel fiest vieren in blede wezen, want je bruur ier was dood in is wier levend ewórren, ij was verleuren in is evoenden.

Notes of the translator.
Andere mogelijke vertalingen, en opmerkingen.

11. Er was er es iene die twie jonge(n)s adde.

12. De jongste van die twie

I.p.v. vader altijd taote (ouderwets), of geen taote meer en altijd vader.

13. In een posien laoter..... verkocht: oude mensen zeggen nog verkoft

17 I.p.v. knech(t)sen: knechten of arrebeiers (knechtsen is al wat ouderwets)

24. fiest: oudere mensen zeggen nog wel fienst.

26. wat er an d'aand was

27. is terógg' ekeumen, is wier ekeumen.

29. maos: maats, vrienden

31. altees

32. leve(n)d is in ons dialect meestal levendig (levendige vis)

Op Urk maken we nog onderscheid tussen de o van hok en die van bók (van het oude leesplankje).

We hebben ook een korte en een lange ie (N.B. de diacritische tekens moeten nog aangebracht worden, HSch.). Vb: ik kiek niet, want zie kiek gister ok niet 'ik kijk niet, want zij keek gister ook niet'.

Notes of the editor
Kloeke code: F 77

This translation corresponds with the 1874 translation nr.: 107

To be found in 1874 dialecticon vol. II, p. 51-57

Name of the dialect in the 1874 dialecticon: Urk

This dialect is a representative of the region: Urk

De nieuwe Winkler
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40390591
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:52 schreef Ludger het volgende:
De gelijkenis van de verloren zoon in het 'urks'

knip
Kun je het zelf ook lezen?
pi_40391623
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:22 schreef babba het volgende:

[..]

Kun je het zelf ook lezen?
Jazeker.. jaren met urkers omgegaan
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40394757
Is t niet tijd voor een Urker versie van Boten Anna? Zoiets als deze?

Jij kan Urkers lezen Ludger? Ik vind het al moeilijk en ik spreek het vloeiend
pi_40400654
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:59 schreef annoylikethewind het volgende:
Is t niet tijd voor een Urker versie van Boten Anna? Zoiets als deze?

Jij kan Urkers lezen Ludger? Ik vind het al moeilijk en ik spreek het vloeiend
Wat wil je als je een urker bent
pi_40420600
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 20:05 schreef babba het volgende:

[..]

Een vriendin van mij werkt daar lol
Bij de C1000 dan.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40420701
Kenen jullie Petra of Lea of Ingrid
?? Die zijn best tof op zijn tijd

Of Henny die is alleen niet zo tof of Magdalena de enige goth op urk
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40421222
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:27 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Een vriendin van mij werkt daar lol
Bij de C1000 dan.
Wie ? Hoe ziet ze eruit ?
pi_40421259
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:44 schreef Svensational het volgende:

[..]

Wie ? Hoe ziet ze eruit ?
Jij kent geen urkers schimmel
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40421269
Oh, en is het Urks om je auto vóór de winkel te zetten ipv op de parkeerplaats ? Vooral bij de C1000 zijn altijd van die asocialen . Alleen ik mag 'm ervoor zetten, jullie niet .
pi_40421314
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:45 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Jij kent geen urkers schimmel
Dude, lees het héle topic dan gewoon door .
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 16:17 schreef Svensational het volgende:

[..]

Nee, ik rij er doorheen voor m'n werk.
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 17:27 schreef Svensational het volgende:

[..]

Meppel. En ik zorg ervoor dat jullie daar in Urk tijdschriften hebben .
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 20:56 schreef Svensational het volgende:

[..]

Jep, Bruna, Boni, C1000 en AH elke dag, soms ook nog Musicstore, die drogist(van Dalen ) En dat doe ik ook in Emmeloord en Lemmer.
pi_40421529
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 15:47 schreef Svensational het volgende:

[..]

Dude, lees het héle topic dan gewoon door .
[..]

[..]

[..]
Blond haar...

Links

En het is een Kramer

Klasgenootje die nu van opleiding gaat switchen.
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40421584
Hmmm...zegt me niks...
pi_40421697
Iemand trouwens die Hans Mars kent op zijn slippers?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40423330
M'n nichtje werkt ook bij de C1000, evenals een klasgenoot van me
pi_40445959
Het meisje zegt mij ook nix. Ik ken ook wel wat mensen in de C1000, maar ik denk dat ik er bij de Boni/AH meer ken

wat een onderwerp trouwens
pi_40472875
Yo nog een urker meld zich!!
pi_40487325
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:15 schreef Asshole het volgende:
Yo nog een urker meld zich!!
quote:
Geb. Datum: 09-11-1986
Favo forum: 40+
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 14:09:24 #199
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_40711345
ik moet in urk voetballen komend seizoen 17 februari 2007 om precies te zijn gaan wij urk 8 in maken
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_40721176
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 14:09 schreef WEST het volgende:
ik moet in urk voetballen komend seizoen 17 februari 2007 om precies te zijn gaan wij urk 8 in maken
Prepare for your defeat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')