In amsterdam zijn geen grachten met aan beide kanten van de gracht een lage wal.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:06 schreef Grumpey het volgende:
[..]
overigens heeft amsterdam ook van dat soort grachten met lage wallen, alleen is de oude gracht van utrecht makkelijker logistiek te regelen geweest, en qua lengte iets meer geschikt voor de film.
De mooiste gracht van nederland-competitie is ooit gewonnen door het rapenburg van leiden trouwens.
In amsterdam is het allemaal "verkracht", daar waar het in utrecht er nog erg historisch uit ziet. Als je het historische mooi vindt, dan is utrecht mooier dan amsterdam. Als je amsterdam mooi vindt, dan heeft dit waarsch. niet te maken met met de uitstraling van een middeleeuws stadscentrum maar bijv. met de enorme toeristische uitstraling, de trams die door het "historische hart" denderen, of panden waar je tot het dak niet kan zien dát het al oud isquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:28 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik ken Utrecht behoorlijk goed, heb in Driebergen gewoond en kwam heel vaak in Utrecht om te winkelen en dergelijke.
Ik ben het niet met je eens op dit punt, bovendien is zoiets toch subjectief? Daar hoef jij mij niet de les over te gaan lopen lezen.
ben net langs gefietst waar ik dacht dat het was, maar dat was inderdaad toch allemaal terras op boot ipv echt lage wal, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In amsterdam zijn geen grachten met aan beide kanten van de gracht een lage wal.
Wat jij nu vertelt, dat hoeft een ander niet te vinden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In amsterdam is het allemaal "verkracht", daar waar het in utrecht er nog erg historisch uit ziet. Als je het historische mooi vindt, dan is utrecht mooier dan amsterdam. Als je amsterdam mooi vindt, dan heeft dit waarsch. niet te maken met met de uitstraling van een middeleeuws stadscentrum maar bijv. met de enorme toeristische uitstraling, de trams die door het "historische hart" denderen, of panden waar je tot het dak niet kan zien dát het al oud is![]()
En ik vind dat echt heel zonde, dat is in amersfoort, utrecht en zwolle veel mooier aangepakt (hoewel de hema in amersfoort een schande voor het centrum is)
A;s het gaat om leuker, mooier, lelijker, dan zou dat inderdaad zo zijnquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:02 schreef Robar het volgende:
[..]
Wat jij nu vertelt, dat hoeft een ander niet te vinden.
Je kunt niet in iemands hoofd kijken.
Als iemand Amsterdam mooier dan Utrecht vindt, dan moet je dat gewoon accepteren en niet allemaal waarschijnlijkheden op loslaten, omdat je het er niet mee eens bent. Het is iets subjectiefs.
Dat blijft dus subjectief.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
A;s het gaat om leuker, mooier, lelijker, dan zou dat inderdaad zo zijnHet gaat hier om historisch mooier. En je kan me veel wijs maken, maar niet dat die half verbouwde krom getimmerde binnenstad van amsterdam historisch (mischien voor iemand op andere punten wel) leuker / mooier is dan utrecht...
En anders die Jehova wel bij Heijnen voor op het kerkpleintjequote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:20 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
we hebben wel degelijk ook een stadsknurft hoor, snap niet dat die gast niet moe van zichzelf wordt...
![]()
kom je niet verder dan de dam en leidscheplein? amsterdam biedt heel veel historie waar utrecht nog aan kan tippen. check maar eens een architectuurboek met daarin de mooiste oude hotels, de gaafste eclectische gebouwen zoals het postkantoor uit het modernisme of de vele kerken...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
A;s het gaat om leuker, mooier, lelijker, dan zou dat inderdaad zo zijnHet gaat hier om historisch mooier. En je kan me veel wijs maken, maar niet dat die half verbouwde krom getimmerde binnenstad van amsterdam historisch (mischien voor iemand op andere punten wel) leuker / mooier is dan utrecht...
Modernistische gebouwen die tegelijk eclectisch zijn? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:12 schreef Jerruh het volgende:
de gaafste eclectische gebouwen zoals het postkantoor uit het modernisme
modernisme is eigenlijk een periode waarin veel stijlen werden gebruikt, dat bedoelde ik met eclectisch in de eerste zin, de verscheidenheid aan stijlen. check magna plaza maar, wat vroeger het oude postkantoor van amsterdam was. verschillende stijlen, waaronder neogotische elementen, gecombineerd met andere stijlen. excuses voor het fout gebruiken van het eclectische, maar bedoel meer de verscheidenheid van de aanwezigheid van stijlen in het modernisme mee, net zoals eclectische deejays deejays zijn die verschillende stijlen door elkaar mixenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Modernistische gebouwen die tegelijk eclectisch zijn? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |