abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39603904
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:06 schreef Grumpey het volgende:

[..]

overigens heeft amsterdam ook van dat soort grachten met lage wallen, alleen is de oude gracht van utrecht makkelijker logistiek te regelen geweest, en qua lengte iets meer geschikt voor de film.

De mooiste gracht van nederland-competitie is ooit gewonnen door het rapenburg van leiden trouwens.
In amsterdam zijn geen grachten met aan beide kanten van de gracht een lage wal.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_39604042
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:28 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ik ken Utrecht behoorlijk goed, heb in Driebergen gewoond en kwam heel vaak in Utrecht om te winkelen en dergelijke.

Ik ben het niet met je eens op dit punt, bovendien is zoiets toch subjectief? Daar hoef jij mij niet de les over te gaan lopen lezen.
In amsterdam is het allemaal "verkracht", daar waar het in utrecht er nog erg historisch uit ziet. Als je het historische mooi vindt, dan is utrecht mooier dan amsterdam. Als je amsterdam mooi vindt, dan heeft dit waarsch. niet te maken met met de uitstraling van een middeleeuws stadscentrum maar bijv. met de enorme toeristische uitstraling, de trams die door het "historische hart" denderen, of panden waar je tot het dak niet kan zien dát het al oud is

En ik vind dat echt heel zonde, dat is in amersfoort, utrecht en zwolle veel mooier aangepakt (hoewel de hema in amersfoort een schande voor het centrum is )
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:53:36 #178
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39604559
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In amsterdam zijn geen grachten met aan beide kanten van de gracht een lage wal.
ben net langs gefietst waar ik dacht dat het was, maar dat was inderdaad toch allemaal terras op boot ipv echt lage wal, je hebt gelijk.
pi_39604856
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 13:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In amsterdam is het allemaal "verkracht", daar waar het in utrecht er nog erg historisch uit ziet. Als je het historische mooi vindt, dan is utrecht mooier dan amsterdam. Als je amsterdam mooi vindt, dan heeft dit waarsch. niet te maken met met de uitstraling van een middeleeuws stadscentrum maar bijv. met de enorme toeristische uitstraling, de trams die door het "historische hart" denderen, of panden waar je tot het dak niet kan zien dát het al oud is

En ik vind dat echt heel zonde, dat is in amersfoort, utrecht en zwolle veel mooier aangepakt (hoewel de hema in amersfoort een schande voor het centrum is )
Wat jij nu vertelt, dat hoeft een ander niet te vinden.
Je kunt niet in iemands hoofd kijken.
Als iemand Amsterdam mooier dan Utrecht vindt, dan moet je dat gewoon accepteren en niet allemaal waarschijnlijkheden op loslaten, omdat je het er niet mee eens bent. Het is iets subjectiefs.
pi_39606369
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:02 schreef Robar het volgende:

[..]

Wat jij nu vertelt, dat hoeft een ander niet te vinden.
Je kunt niet in iemands hoofd kijken.
Als iemand Amsterdam mooier dan Utrecht vindt, dan moet je dat gewoon accepteren en niet allemaal waarschijnlijkheden op loslaten, omdat je het er niet mee eens bent. Het is iets subjectiefs.
A;s het gaat om leuker, mooier, lelijker, dan zou dat inderdaad zo zijn Het gaat hier om historisch mooier. En je kan me veel wijs maken, maar niet dat die half verbouwde krom getimmerde binnenstad van amsterdam historisch (mischien voor iemand op andere punten wel) leuker / mooier is dan utrecht...
pi_39606644
Alsof Utrecht allemaal even mooi is? De Neudeflat is vreselijk en de hele omtrek van het stationsgebied is het meest afschuwelijke deel van wel stad dan ook. Utrecht is wat gezelliger vanwege de kleinschaligheid. Beide steden moeten trouwens iets doen aan de gevels van de winkels... weg met die lelijke logo's. Overigens verkies ik trouwens nog altijd Maastricht boven die twee. Die stad is gemiddeld, net wat mooier.
pi_39606730
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

A;s het gaat om leuker, mooier, lelijker, dan zou dat inderdaad zo zijn Het gaat hier om historisch mooier. En je kan me veel wijs maken, maar niet dat die half verbouwde krom getimmerde binnenstad van amsterdam historisch (mischien voor iemand op andere punten wel) leuker / mooier is dan utrecht...
Dat blijft dus subjectief.
Waar jij historisch gezien waarde aan hecht, daar hoeft een ander geen waarde aan te hechten.
En we hebben het hier over de lelijkste/mooiste binnenstad, dat heeft niet alleen maar met historie te maken. Een stad die heel modern is opgezet kan ook een mooie binnenstad hebben.
Ik zou als ik jou was eens een goede toch door Amsterdam maken en dan niet alleen de "toeristische" trekpleisters af gaan. Er is heel wat meer dan jij je kunt voorstellen.

En doe asjeblieft niet zo eigenwijs over een onderwerp dat onderhevig is aan subjectieve meningen, dat is niet echt gepast.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:38:57 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39608424
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:46 schreef Orcaman1984 het volgende:
Almere

Utrecht
eensch!

Utrecht
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 7 juli 2006 @ 16:07:42 #184
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_39609502
Zaandam
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_39610939
Het gedeelte bij de bijenkorf en vredenburg in Utrecht vind ik erg lelijk. Maar de rest, oude gracht enz zijn wel ok.

In lelijke steden als almere en lelystad kom ik eigenlijk nooit.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 17:26:55 #186
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39611941
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:20 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

we hebben wel degelijk ook een stadsknurft hoor, snap niet dat die gast niet moe van zichzelf wordt...
En anders die Jehova wel bij Heijnen voor op het kerkpleintje
NAAR HET ANDERE FORUM!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:12:21 #187
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_39613195
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

kom je niet verder dan de dam en leidscheplein? amsterdam biedt heel veel historie waar utrecht nog aan kan tippen. check maar eens een architectuurboek met daarin de mooiste oude hotels, de gaafste eclectische gebouwen zoals het postkantoor uit het modernisme of de vele kerken...

utrecht is wat dat betreft veeel ingrijpender, bijv. de neudetoren, het gigantische jaren 70 hoog catharijne inclusief betonblokken eromheen etc. als je historisch gezien en grachttechnisc gezien naar utrecht kijkt blijft er maar een klein stukje over, daar waar amsterdam veel, maar dan ook veel meer te bieden heeft.
put
your
clothes
on!
pi_39613208
Leiden
Billie Holiday is Lady Day!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:15:25 #189
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_39613269
Haarlem

Rotterdam
Amsterdam
Eindhoven
(talpa )
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_39613629
Heerlen!
Onderschriftloos
pi_39613697
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:12 schreef Jerruh het volgende:
de gaafste eclectische gebouwen zoals het postkantoor uit het modernisme
Modernistische gebouwen die tegelijk eclectisch zijn? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:06:03 #192
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_39614462
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 18:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Modernistische gebouwen die tegelijk eclectisch zijn? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
modernisme is eigenlijk een periode waarin veel stijlen werden gebruikt, dat bedoelde ik met eclectisch in de eerste zin, de verscheidenheid aan stijlen. check magna plaza maar, wat vroeger het oude postkantoor van amsterdam was. verschillende stijlen, waaronder neogotische elementen, gecombineerd met andere stijlen. excuses voor het fout gebruiken van het eclectische, maar bedoel meer de verscheidenheid van de aanwezigheid van stijlen in het modernisme mee, net zoals eclectische deejays deejays zijn die verschillende stijlen door elkaar mixen .
put
your
clothes
on!
pi_39614527
Je haalt wat dingen door elkaar. Eclectisch wil zeggen het door elkaar gebruiken van verschillende stijlen. Modernisme is juist één stijl, van begin 20e eeuw. Het postkantoor valt zeker niet onder modernisme.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:13:49 #194
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_39614647
ik weet al wat er fout zat...
we kregen bij een bespreking het postkantoor voor de kiezen en troen werd er gesproken over monumentalisme... pff mijn hersenen...
put
your
clothes
on!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 19:14:58 #195
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_39614672
Ik kan diep bedroefd worden van Rotterdam in een winternacht.

Sfeerloos koud beton waar de snijdende wind de macht heeft en ongehinderd om de hoeken van de, op een gebogen gestalte na, uitgestorven donkere straten jaagt.

Op zijn eigen manier toch ook wel weer mooi .
Jawohl Herr Kaloin!
pi_39677342
Geleen. Gat-ver-damme. Vooral nu de hele V&D in puin ligt.
pi_39677595
TILBURG
  dinsdag 11 juli 2006 @ 17:03:25 #198
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39726114
Ik vind Eindhoven niet echt in het rijtje passen... Rotterdam en Den Haag zijn vele malen lelijker. Ik vind de binnenstad van Eindhoven wel leuk en ook eigenlijk best gezellig. Ondanks de "dorpsgek".

Maar ik kom dan ook oorspronkelijk uit Zoetermeer, misschien liggen mijn eisen gewoon bijzonder laag.
Valt me trouwens op dat Z'meer nog niet genoemd is... niet dat ik het lelijk vind, maar "men" schijnt 't een vreselijke stad te vinden. Ik van Zoetermeer.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39726747
Den Haag lelijker dan Eindhoven?

Soms vraag je je af of de regelgeving over gedwongen opnames toch niet weer aangescherpt moet worden...
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:47:24 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_39729096
Ooooh ja, goed dat je het zegt! Zoetermeer vind ik met grote afstand de lelijkste binnenstad van Nederland!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')