Whehehe, ik had eerst zonnetje, maar vond dat het te lang zou wordenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:07 schreef Phluphy. het volgende:
Ja, maar mijn login-gegevens staan ergens in een laptop die nog ingepakt staat.
Ehhh juf, "het" zon? Hebbie een borrel op of zo?
Het is veel leuker iemand op hun fouten te pakken als ze niet toegeven dat ze fout zitten.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:10 schreef Johan_Cruijff het volgende:
Sja, kijk. En dan kom ik op het juiste moment binenwalsen. Want als ik ergens het woordje 'aanvallen' lees ben ik er als de haantjes bij. En het zou nu wel wat al te makkelijk zijn om Troel aan te pakken op haar fout, helemaal omdat ze dus 'scherp en bot' in haar ondertitel heeft staan. Maar ik doe dat dus niet, omdat ze dat aan ziet komen. Het is veel beter als je een verrassingsaanval gebruikt, want dat zien hun niet aankomen. Maar da's logisch...
Sja, daar valt ook wat voor te zeggen, natuurlijk. Maar je hebt er natuurlijk ook een paar tussen zitten die zich op hun zere teentjes getrapt voelen. Hun weten door pure razernij niet meer waar noord of zuid ligt en beginnen je dan de huid vol te schelden, nog voordat die verkocht is aan de porseleinwinkel. En sljhh...dan sla je in feite toch de plank volledig mis, terwijl je daarmee twee vliegen in één klap kon raken. Maar da's logisch...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Het is veel leuker iemand op hun fouten te pakken als ze niet toegeven dat ze fout zitten.
Ik probeer dan altijd te kijken zoals het kleermakertje, die er zelfs 7 in een klap kon raken. Maar dat is natuurlijk niets vergeleken bij Sneeuwwitje, die 7 dwergen tegelijkertijd tevreden kon houden. En als ik dan denk aan hetgeen Assepoester allemaal heeft moeten doen, dan heb ik nog niet zo heel veel te klagen (ondanks dat ik dat best wel regelmatig doe). En dan heb ik nog niet eens met een vogelverschrikker hoeven te zingen nadat ik door een tornado ineens in een compleet onbekende streek terecht kwam.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:21 schreef Johan_Cruijff het volgende:
[..]
Sja, daar valt ook wat voor te zeggen, natuurlijk. Maar je hebt er natuurlijk ook een paar tussen zitten die zich op hun zere teentjes getrapt voelen. Hun weten door pure razernij niet meer waar noord of zuid ligt en beginnen je dan de huid vol te schelden, nog voordat die verkocht is aan de porseleinwinkel. En sljhh...dan sla je in feite toch de plank volledig mis, terwijl je daarmee twee vliegen in één klap kon raken. Maar da's logisch...
Sja, in feite kan ik hier heel kort over zijn, dus dat doe ik dan ook. Want waarom zou ik iets niet doen als ik het kan, hè?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:27 schreef Phluphy. het volgende:
Mijnheer Cruijff, ik vind dat u hier veel slimmer overkomt dan wanneer ik u in een tv-programma hoor spreken. Of komt dat door het wegvallen van uw typerende accent, strooit dit mij zand in de ogen?
En wilt u ook uw reactie uitbreiden en het thema "voordelen en nadelen" erin verwerken? Gewoon om mij te plezieren?
Sja, ik heb ooit beweerd dat de bal een essentieel onderdeel is van het spel, maar men moet niet vergeten dat de bal natuurlijk ook een essentieel onderdeel is van het leven. Want kijk, het zit zo, in de zaadbal worden normaal gezien de zaadcellen aangemaakt die nodig zijn om een baby'tje uit te laten groeien. Dus in feite leven we allemaal dankzij de bal! Maar da's logisch.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik u even complimenteren met uw wijsheden over de bal.
De bal
De bal, zucht...
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:31 schreef Phluphy. het volgende:
Dame met rode laarzen !
Ik zei altijd tegen Danyel, als ik hem het boekje met het flikkerende sterretje liet zien, dat hij dat boek van een échte dame had gekregen!
* blije gevoelen en mooie herinneringen krijgt *
![]()
Hurenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:39 schreef Nijna het volgende:
Troel... die zon uit je topic titel... mocht je em gevonden hebben, wil je dan ook even vragen of die in onze woonplaats te willen komen schijnen dit weekend, liefst zaterdag, want dan hebben we buurtfeest?
ja proost, het was een Irish Coffee, ik lust ook geen whiskey dus ik dacht altijd dat ik de koffie variant ook niet lustte, maar juist door de koffie met een dot slagroom vind ik 't heerlijkquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:46 schreef E.T. het volgende:
Irish WhiskeyDuurt nog een maand of wat voor ik dat weer mag
ik dacht dat er Irish Coffee stond..Ben geen (pure) whiskey klant.. alleen in de koffie
Nou vind ik de meeste (fantasievolle) varianten op de Irish Coffee ook erg lekkerquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:49 schreef melonovy het volgende:
[..]
ja proost, het was een Irish Coffee, ik lust ook geen whiskey dus ik dacht altijd dat ik de koffie variant ook niet lustte, maar juist door de koffie met een dot slagroom vind ik 't heerlijk![]()
Het gaat wel, Bar. We hebben vandaag een mooi zonnig plekje uitgezocht voor mijn vader, en de dienst doorgesproken met de pastor. Ik heb de teksten en de muziek gekozen. We hebben de kaarten verzonden en een mooi bloemstuk met zonnebloemen uitgezocht. Verder is het heel raar dat mijn vader er niet meer is. Dat ik niet meer elke dag de rit naar het ziekenhuis hoef te maken voortaan. Heel onwerkelijk, maar dat gevoel zul jij ook wel kennenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:44 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Rewino hoe gaat het met jullie?
Bar, ik zal je wat vertellen. De afgelopen weken voelde ik me alsof er continu iemand aan m'n tiet zat terwijl ik er geen zin in had en alsof ik stuwing hadquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:44 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Fijn dat het goed gaat met je Luchtbel
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
hij zei nog 'ik vind je toch wel mooi' Ja vast en zeker met een buisje vol bloedprut uit m'n tiet terwijl ik in een kartonnen doosje zat te kotsen![]()
Wel graag een deel of 3 volhouden danquote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:35 schreef Luchtbel het volgende:
Ja heeeee Belana, wil je liever dat ik triest ga zit te mieren over het afscheid van een cyste. Het kan hoor
Poezievorm?quote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 20:17 schreef Luchtbel het volgende:
Rewimo ik moet vaak even aan je denken. Wanneer is het afscheid?
Stelletje mafkezenquote:Waar denk je aan Mous?
Posters? Mokken? Kussenslopen?
Of gewoon steriele gaasjes voor na de keuze?
Ook hier een kaarsje branden gaat voor je vaderquote:
Heb je nog genoeg gaasjes, ik heb nog 5 dozen formaat gezinsverpakking staanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:02 schreef Luchtbel het volgende:
Waar denk je aan Mous?
Posters? Mokken? Kussenslopen?
Of gewoon steriele gaasjes voor na de keuze?
Dat vind ik heel fijn, dank je welquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:19 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ook hier een kaarsje branden gaat voor je vader
Zoals iemand anders al zei, je kan problemen niet met problemen vergelijken. Je mag iemand niet verbieden om niets te zeggen omdat anderen "grotere" problemen hebben. Ik lees altijd met plezier de speeltuinbankjes door, met leuke verhalen en minder leuke verhalen, maar jouw reactie slaat gewoon nergens op. Iedere moeder zal snappen dat je je kleine mist als je um even niet kan zien. Ik heb een heel diep respect over hoe mensen omgaan met hun verlies maar als mens moet je ook blijven relativeren.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:03 schreef Phluphy. het volgende:
[..]
Daar zijn geen regels of wetten voor BE, ik probeer ook steeds duidelijk te maken dat het me niet gaat om handelen volgens een boekje.
Ik doel meer op
- menselijk inzicht
- logisch nadenken
- eerste denken, dan doen
- rekening houden met elkaar
etc.
Persoonlijk vond ik een dergelijke post, 2 weken na het overlijden van Thijs, en naar ik meen 2 dagen na het overlijden van Rewimo's vader, wel érg snel.
Altijd als ik even buiten sta, en een heldere hemel zie met glimmende sterren denk ik met fijne gedachten terug aan degenen die er niet meer zijn. Soms met een traan, soms met een glimlach. Sterkte en nog veel fijne gedachten aan jouw vader.quote:
Ik ben het helemaal met je eens, micha. Texelonia, voel je niet schuldig of wat dan ook, jij hebt alle recht om even te 'zeuren'. Het speeltuinbankje is toch voor álle lief en leed?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:41 schreef micha het volgende:
[..]
Zoals iemand anders al zei, je kan problemen niet met problemen vergelijken. Je mag iemand niet verbieden om niets te zeggen omdat anderen "grotere" problemen hebben. Ik lees altijd met plezier de speeltuinbankjes door, met leuke verhalen en minder leuke verhalen, maar jouw reactie slaat gewoon nergens op. Iedere moeder zal snappen dat je je kleine mist als je um even niet kan zien. Ik heb een heel diep respect over hoe mensen omgaan met hun verlies maar als mens moet je ook blijven relativeren.
Rekening houden gaat over en weer, de rest van de wereld draait door. Mijn collega's hielden rekening met me toen mijn oma, mijn (jonge) vader en een oom van mij overleden maar dat betekende niet dat grapjes niet meer konden. Gelukkig maar want anders blijf je hangen in je nare situatie. Toen mijn oom net dood was maakte iemand het grapje toen het ging regenen dat ie alweer aan het klussen boven was, en de volgende dag ging het leven weer verder.
Menselijk inzicht zou ook moeten betekenen dat je snapt dat mensen ook hun eigen "kleinere" probleempjes hebben en ook daar moet je respect voor hebben.
Ik praat elke dag met Christan, om hem te laten weten dat hij alles kwijt kan bij ons. Hij heeft vanmorgen op school in de kring verteld over opa, dat hij dood is maar dat hij nu geen pijn meer heeft. Verder wil hij nog een tekening maken om aan opa mee te geven (een van de tekeningen die hij voor vaderdag voor hem heeft gemaakt ligt al bij opa). We hebben hem verteld dat we een mooi plekje hebben uitgekozen waar opa komt te liggen en dat opa dinsdag wordt begraven als hij op school zit. En dat we dan woensdag samen gaan kijken.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:31 schreef Mariposa het volgende:
Rewimo nog gecondoleerd, met het verlies van je vader. En ja het lijkt me inderdaad raar, dat je op eens niet meer die normale ritjes naar je vader zult maken. Sterkte de komende tijd.Hoe is Christan eronder?
Oh dat begrijp ik ook, tuurlijk, maar zo`n man achter de PC is ook niet alles(weet ik helaas ook uit ervaring)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:31 schreef Leah het volgende:
Jawel Loena, maar ik kan me ook voorstellen dat je de schrik even in de benen schiet, puur omdat je niet weet hoe je na zo'n post moet reageren. Zeker met alleen maar geschreven woord, als je elkaar aan kunt kijken legt het soms een stuk makkelijker dingen uit.
Maar weet je, het feit dat Micha hier post (die hier nooit post) interpreteer ik dan weer als dat Tex het er zo beroerd mee heeft dat ze niet meer durft te posten.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:41 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Oh dat begrijp ik ook, tuurlijk, maar zo`n man achter de PC is ook niet alles(weet ik helaas ook uit ervaring). Je kunt je eigen ervaringen niet spiegelen aan een ander. Dat doen mannen nu eenmaal maar al te graag, zo van:"Toen en toen voelde ik mij zus en zo en toen reageerde ik zo, nou dat ging toch prima, dan moet zij dat ook maar zo doen, want ja zo werkt het nu eenmaal"
Met deze woorden wil ik trouwens niemand aanvallen of afvallen...
Deze was dus voor Rewimoquote:
Oh jammer, met mij gaat het trouwens goed en met jou?quote:
Nee, geeft niet. Ik heb me niet gestoord aan Tex' verhaal, maar ja, ik kan mijn kind morgen weer knuffelen, al kan ik dat niet meer met mijn vader. Ik snap Phluph ook heel goed...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:49 schreef Loena-tik- het volgende:
Sorry Rewimo, nou ga ik hier lomp zitten doen, terwijl jij je ook heel naar moet voelen![]()
Niet. Maar dat is nou weer iets wat ik hier niet wil delen. En jij volgens mij ook nietquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:48 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Oh jammer, met mij gaat het trouwens goed en met jou?![]()
Het geeft precies weer zoals ik het voel. Ik heb zoveel mooie herinneringen aan mijn vader, hij zit voor altijd in mijn hart.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:56 schreef Luchtbel het volgende:
Oh Rewimo, dat was laatst bij mijn vriendin ook. Het enige echte afscheid lied, zeg maar.
Ja ontzettend dat. Hier was het ook zo dat zij al een tidj meelifte op de levens van mensen om haar heen, dus dubbel, heel dubbel. Slaap lekker.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het geeft precies weer zoals ik het voel. Ik heb zoveel mooie herinneringen aan mijn vader, hij zit voor altijd in mijn hart.
Je bent niet de eerste hoor die niets weten te zeggen tegen ons, en ik kan het mij goed indenkenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:57 schreef Leah het volgende:
Bar, ik kwam thuis van vakantie, pas afgelopen dinsdag, en ik heb sinds die tijd naar woorden zitten zoeken voor jullie, en voor Thijs. Ik heb ze niet, ik weet echt niet wat ik moet zeggen, weet wel dat ik veel aan jullie denk, en jullie alle kracht en moed wil wensen.![]()
Heel veel sterkte gewenst met het afscheid nemen en ik denk dat jullie het helemaal goed aanpakken met Christanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:40 schreef Rewimo het volgende:
Nee, we nemen hem niet mee. We denken dat het makkelijker voor hem is om zijn normale leventje door te laten gaan en hem later mee te nemen zodat hij alles kan bekijken en vragen en wij ook alle tijd hebben om alles uit te leggen. Tijdens de begrafenis zelf zal dat niet goed lukken vrees ik. Wij spelen daar ook een rol in en kunnen niet zoveel aandacht aan hem besteden als nodig is. Bovendien denk ik dat ik dan veel te emotioneel ben om überhaupt iets te kúnnen zeggen.
Nu vind ik het heel erg moeilijk om hier op te reageren, want ik heb het hele verhaal met verbazing gelezen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:27 schreef Loena-tik- het volgende:
Maar, maar, hebben we dan helemaal niet naar de woorden van Phluphy geluisterd? Iedereen gaat anders om met rouwverwerking en we kunnen het helemaal niet voorstellen wat wij zouden doen en reageren als je je kindje verliest. Nou dit schiet Phluphy in het verkeerde keelgat, dan zou je eventueel gewoon zelf terug kunnen reageren en zeggen :"Meid wat vind ik het rot dat dit jou het verkeerde keelgat in schiet, dat was niet mijn bedoeling, maar ik wil ook heel graag hier mijn ei kwijt". Zo niets meer aan de hand, het leven is niet altijd zo moeilijk hoorEn Micha jij zegt dat je problemen niet met problemen moet vergelijken...zo kun je dus ook niet jouw ervaringen met rouw vergelijken met die van Phluphy.
Zo dat waren even mijn 2 centen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |