abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juli 2006 @ 21:06:27 #151
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39485629
Ik deed ze vroeger in een emmertje op de grond in bad Maar ze wilden bijna nooit ontsnappen. Ze hielden hun voorpootjes over de rand en stonden dan zo rechtop in de emmer Dan werden hun koppies ook niet nat, want dat mocht niet van de DA. Ze hadden wurmpjes in hun vachtje zitten, geen idee maar wat het was, maar z moesten alledrie in bad. En dan stonden daar drie emmers met cavia's op een rijtje
Tap tap tap
pi_39504298
Nu was ik mijn cavia's bijna nooit. Kookai heb ik al ruim een jaar en die heb ik nog nooit gewassen.

Maar mijn vorige caaf had regelmatig diarree (de dierenarts kon hier niets aan doen, behalve speciaal voer geven).

Iig waste ik mijn caaf in de gootsteen. Laagje lauw water erin, caaf erin, beetje babyshampoo en je hebt een schone zijdezachte caaf.

Ik heb ze soms ook in het bad gewassen (uiteraard het bad daarna goed schoongemaakt) de kans om te ontsnappen is minimaal.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_39507550
Als je nu nog eens een cavia met diarree hebt, moet je gastro bestellen via www.knoevel.nl . Uitstekende kruidentabletten die echt binnen een paar uur helpen, is mijn ervaring.

Hoe gaat het trouwens deze dagen met al jullie caafs? Houden ze het een beetje vol?
I had a signature once. It was awful.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 15:06:31 #154
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_39507680
Die van mij zuipen zich te pletter aan water, of de fles is lek Verder hebben ze er niet zo heel veel ast van volgens mij. Ze liggen een beetje lam te zijn, maar da's nix nieuws hier in huis. Het hooi wordt alleen niet zo snel opgegeten deze dagen, dat valt me wel op
To infinity…and beyond!
pi_39509825
Die van mij hebben echt nergens geen fut voor,ze liggen maar een beetje en eten erg weinig.Zelfs de Andijvie die ik er een uur geleden heb ingegooid is nog niet op.Gooi er maar kleine beetjes eten in anders kan ik het toch telkens weg gooien.
01-08-2008
pi_39510214
Die van mij liggen helemaal uitgestrekt in hun kooi. Aan het eind van de middag zet ik ze lekker op het grasveld (in de schaduw!), en dan bewegen ze gelukkig wel. Ze eten ook erg weinig, gelukkig drinken ze wel heel veel.
Onze Russische dwerghamster lag vanmorgen voor dood in zijn kooi. Dus ik mijn zoontje al geroepen en gezegd dat hij overleden was. Zo lag hij ook echt! En na een paar minuutjes komt hij rustig overeind en gaat wat door zijn kooi wandelen.
pi_39510508
CherryLips, dit is je kans:

Zojuist gered uit de Groenrijk. Het was er zó kókend heet, De kleinste van de twee lag zo te puffen en was zo slap dat ik dacht dat ze eraan onderdoor zou gaan als ik niks deed... Het is tegen mijn principes, maar ik kon ze gewoon niet laten zitten. Ik kan ze zelf alleen niet houden, dus zet ik ze ook weer te koop. Maar ze gaan pas over op zijn vroegst twee weken weg, als ik zeker weet dat ze het goed doen en lekker groeien.

Ik stel julie voor: Daisy.

Daisy zal nu tussen de 6 en de 8 weken oud zijn en weegt 380 gram. Ze is een driekleur met wit, rood en zwart.

Dan de kleinste van het stel: Minnie.

Minnie is een kleine dame van 320 gram. Ze voelt erg magertjes. Ik weet niet of het een zusje is van Daisy, en of ze dus dezelfde leeftijd heeft. Gezien haar magerheid (die ze verbergt achter haar weelderige haardos) schat ik haar wel rond de 6 weken.

Beide dames verkeren in redelijke staat. Ze hebben geen duidelijke schurft of schimmelplekken, alleen wat schrale en harde plekjes op de oren. Er bestaat nog een kans dat de dames zwanger zijn: hou daar eventueel rekening mee.
Ze gaan alleen samen weg.

We hebben zelf 10 euro per cavia betaald, dus dat vraag ik er nu ook voor. Post of mail ( mail@zoeperzazke.nl ) me als je interesse hebt.
pi_39510959
Ok, dat ging even snel...

Ze zijn al verkocht! Ze krijgen allebei hun eigen castraat
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:25:28 #159
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39512024

da's snel

Ik had al zoiets van: O MIJN GOD WAAROM HEB IK AL HAMSTERS!!!
Ik heb geen plek voor allebei namelijk

Maar wat een dotjes!!!! Vooral Minnie!
Hopelijk vinden ze een mooi huisje

En weer een teken dat ik met hitte niet naar zielige beestjes in de dierenwinkel moet kijken.
Ik laat m'n vader wel voer halen volgende week

maar 320 gram mijn god, dan zijn maar twee dikke hamsters qua gewicht
Tap tap tap
pi_39514586
Ze heeft geen extreem ondergewicht, maar dik is anders. Op zich moeten cavia's meer dan 300 gram wegen om verkocht te worden dus dat haalt ze wel. Desondanks is het een mager prulletje, maar ik en haar nieuwe baasje gaan goed voor haar zorgen. Met Daisy gaat het uitstekend, dat is zo;n leuk, nieuwsgierig ding... Maar ik kon het niet maken voor mijn gevoel om er maar eentje mee te nemen, dan maar gelijk allebei de dametjes... En ze hebben gelukkig een goed huisje in het vooruitzicht bij een bekende, dus hopelijk mogen het twee dikke, vrolijke dames woren die genieten van het leven!
pi_39517160
Sas wat ontzettend goed van je!!!!!!!!!!!!! en super dat ze al een baasje hebben gevonden!!!!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:22:55 #162
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39517295
wat een enorme schatjes zeg. ik blijf naar ze kijken.
Tap tap tap
  dinsdag 4 juli 2006 @ 20:33:00 #163
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_39517685
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 20:22 schreef CherryLips het volgende:
wat een enorme schatjes zeg. ik blijf naar ze kijken.
Dat heb ik nou vaak met tieten...

Sorry mensen, ik kon het niet laten...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_39523438
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 15:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Als je nu nog eens een cavia met diarree hebt, moet je gastro bestellen via www.knoevel.nl . Uitstekende kruidentabletten die echt binnen een paar uur helpen, is mijn ervaring.

Hoe gaat het trouwens deze dagen met al jullie caafs? Houden ze het een beetje vol?
Thx voor de tip!

Mijn caafs liggen met de pootjes gestrekt op hun zij.
Maar als ik ze roep sprinten ze overeind (als in: eten!).

Met deze dagen heb ik ook een ijspack met een washandje erom heen in het hok liggen. Ze gaan er zo lekker op liggen (koude voetjes).

Groen voer gaat er ook lekker in.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_39526172
Vraagje: mijn cavia eet al bijna 5 jaar andijvie elke dag en nu wil ze dat opeens niet meer. Heeft iemand een tip welke groente nog meer goed voor ze zijn en die ze lekker vinden?
pi_39526501
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 23:58 schreef kroeli het volgende:
Vraagje: mijn cavia eet al bijna 5 jaar andijvie elke dag en nu wil ze dat opeens niet meer. Heeft iemand een tip welke groente nog meer goed voor ze zijn en die ze lekker vinden?
Beetje variatie is goed (niet noodzakelijk).

Witlof, paprika (groen en rood), (bos) peen en het loof bijvoorbeeld.

Qua fruit: appel (oppassen voor gasvorming), banaan en cranberry''s bijvoorbeeld.

Met koolsoorten moet je oppassen. Je kan het wel geven, maar met mate.
pi_39526786
oke, bedankt! Maar het ligt misschien ook wel aan t warme weer want ze eet al 1,5 week zeer weinig. als het wat afkoelt gaat het vast beter
pi_39530939
Kroeli: minder eten is altijd reden tot zorg, ook al is het warm weer. Mijn caafs zijn ook lamlendig, maar ze eten nog wel. Ga haar alsjeblieft wegen en als ze afvalt, ga dan voor de zekerheid naar de dierenarts. Een caafje van 5 jaar valt al in de bajaardenklasse, dus een beetje extra zorg heeft ze wel nodig.
Verder is het over elkaar groeien van de kiezen (haakjes aan de kiezen) een bekend probleem dat eten onmogelijk maakt. Cavia's zijn kampioen pijn verbergen en je merkt vaak pas iets aan ze als het te laat is. Ik raad je dus toch een controle aan, liever een keer te veel dan te weinig...

Wat je verder kunt geven is witlof, dat vinden ze heerlijk, paprika (lekker veel vitamine C enne, 4everblackeyed, geel mag ook gewoon hoor), peterselie als je ze eens echt wilt verwennen (is duur in de winkel, maar ze zijn er gék op), winter- of bospeen, lekker veel komkommer (goed met dit weer)...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:37:48 #169
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39606207
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 08:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Kroeli: minder eten is altijd reden tot zorg, ook al is het warm weer. Mijn caafs zijn ook lamlendig, maar ze eten nog wel. Ga haar alsjeblieft wegen en als ze afvalt, ga dan voor de zekerheid naar de dierenarts. Een caafje van 5 jaar valt al in de bajaardenklasse, dus een beetje extra zorg heeft ze wel nodig.
Verder is het over elkaar groeien van de kiezen (haakjes aan de kiezen) een bekend probleem dat eten onmogelijk maakt. Cavia's zijn kampioen pijn verbergen en je merkt vaak pas iets aan ze als het te laat is. Ik raad je dus toch een controle aan, liever een keer te veel dan te weinig...
Inderdaad! In de natuur wordt een cavia verstoten op het moment dat ie niet meer meekan door ziekte. De ziekte verbergen is dan de enige optie. Als een cavia echt totaal ziek wordt, is het meestal al te laat.

Als een cavia 2 dagen niet eet en schijt, raken zijn darmen al beschadigd (verkleving). Wachten is dus not done. Wegen is de beste optie. Gewoon 1x per week wegen.

[ Bericht 4% gewijzigd door StupidByNature op 07-07-2006 14:44:40 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:44:10 #170
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_39606479
Voor verkoeling heb ik een plateautje in de lengte doorgesneden bakstenen in de kooi gelegd (kooi is erg groot-> 1,50 x 1m per cavia). Hier gaan ze graag op liggen, omdat steen de warmste sneller afvoert.

Ook heb ik een uitgewrongen natte handdoek in de kooi gelegd toen het echt super heet was. Werd ook graag gebruik van gemaakt!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 15:02:41 #171
62419 CherryLips
chocoholic
pi_39607131
ben je dan niet bang dat ze ineens te veel afkoelen en aan de dunne raken?
Tap tap tap
pi_39609326
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Koude stenen zijn altijd een goede optie. Aan de diarree reken ze niet zó heel snel van geleidelijke temperatuurswisselingen, tenzij je cavia echt gevoelige darmen heeft. Diarree wordt vooral veroorzaakt door de voeding.
pi_39628101
Het gaat al veel beter met mijn cavia Ze eet weer redelijk normaal gelukkig, misschien ook omdat het wat minder warm weer is. Ik hou het in de gaten maar ik denk dat het wel goed komt
pi_39637019
m'n zus en ik bekeken gisteren even deze cavia-topics en toen kwamen we ergens een filmpje tegen , volgens mij van Onyx, die aan het piepen was. Volgens mij was het in het vorige topic. We hebben het echt drie keer bekeken omdat het zo schattig was Dat geluidje
Tap tap tap
pi_39642446
Héhé, het is gelukkig wat afgekoeld! Buzz en Woody komen helemaal tot leven nu. De afgelopen week lagen ze uitgeteld in hun kooi. Zo grappig ook, hoe caafjes liggen! Heel hun lijf gestrekt met hun poten languit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')