abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39243857
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:54 schreef Bastard het volgende:
Maar dan is de vraag.. worden die beelden bij je 'binnengebracht' als in een droom.. of ben je daar met je etherische lichaam dan geweest, wat uittreden eigenlijk zou zijn?
Wat is een herinnering? Zie je dat met je ogen? Kan je met je handen de textuur voelen? Ruik je de geuren in een herinnering? Wat is het dat de herinneringen waarneemt
quote:
Wat ik begreep van een proef onder een stel Nederlandse studenten en een trancesessie.. is dat er veel het begin was met beelden van een dijk. Dat ze zich op een dijk bevonden, achter zich land (werkelijkheid) en voorzich de zee (nieuwe wereld) en als zodanig werd het dan ook geinterprteerd door de studenten, als een soort grens.
Ja dat is wel vaker zo in westerse opvattingen. Of bij beginners bedoel ik eigenlijk.. Voordat je grenzen wilt doen vervagen moet je ze toch eerst enigzins kunnen voorstellen.
  maandag 26 juni 2006 @ 11:59:19 #277
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39243860
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:43 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nare ervaringen mee gehad dan?

En tja, zo'n 'gesprek' verloopt eigenlijk telepatisch en zonder erbij na te denken.
Wel 'ns nare ervaringen gehad ja, maar niet tijdens een bewuste uittreding. Ik kan zonder dat ook wel in contact komen met bewuste of onbewuste zielen. Maar nogmaals ik heb daar geen behoefte aan.
Ik ben nu HIER en met het leven in deze * wereld * heb ik al genoeg te stellen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 26 juni 2006 @ 12:09:23 #278
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39244176
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:59 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Wat is een herinnering? Zie je dat met je ogen? Kan je met je handen de textuur voelen? Ruik je de geuren in een herinnering? Wat is het dat de herinneringen waarneemt
[..]

Ja dat is wel vaker zo in westerse opvattingen. Of bij beginners bedoel ik eigenlijk.. Voordat je grenzen wilt doen vervagen moet je ze toch eerst enigzins kunnen voorstellen.
Een herrinering is een "foto" van het gebeuren, waar ik inderdaad de geur, gevoel, en tastbaargevoel nog van kan terug halen.. maar de Sjamaan die je beschrijft had nooit de zee gezien..
The truth was in here.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:10:39 #279
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39244205
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wel 'ns nare ervaringen gehad ja, maar niet tijdens een bewuste uittreding. Ik kan zonder dat ook wel in contact komen met bewuste of onbewuste zielen. Maar nogmaals ik heb daar geen behoefte aan.
Ik ben nu HIER en met het leven in deze * wereld * heb ik al genoeg te stellen.
Ja.. deze mening heb ik ook wel geloof ik.. leven en laten leven, na de overgang zien we wel weer verder.

Maar het blijft zo reteintressant!!
The truth was in here.
pi_39244249
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:09 schreef Bastard het volgende:
Een herrinering is een "foto" van het gebeuren, waar ik inderdaad de geur, gevoel, en tastbaargevoel nog van kan terug halen.. maar de Sjamaan die je beschrijft had nooit de zee gezien..
Bij mij is een herrinering anders een film die ik ook op pauze kan zetten of vooruit of achteruit kan laten spelen.

Die sjamaan had inderdaad nooit iets anders gezien dan de bergen waar zij wonen en de jungle. Hij zit in trance op het strand en heeft gewoon een beetje een andere kijk op de wereld maar je kan niet kijken naar iets waarvan je het bestaan niet weet.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:25:09 #281
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39244761
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:11 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Bij mij is een herrinering anders een film die ik ook op pauze kan zetten of vooruit of achteruit kan laten spelen.

Die sjamaan had inderdaad nooit iets anders gezien dan de bergen waar zij wonen en de jungle. Hij zit in trance op het strand en heeft gewoon een beetje een andere kijk op de wereld maar je kan niet kijken naar iets waarvan je het bestaan niet weet.
Nee, je begrijpt me niet denk ik
Ik bedoel.. word die "herrinering".. bij je gebracht door bijvoorbeeld helpers.. als een droom. Of.. ben je er dan in je geest geweest (uittreden)
Dus, of de beelden worden je gegeven.. in dit geval van de zee... of je bent er zelf geweest.
The truth was in here.
pi_39244893
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:25 schreef Bastard het volgende:
Nee, je begrijpt me niet denk ik
Ik bedoel.. word die "herrinering".. bij je gebracht door bijvoorbeeld helpers.. als een droom. Of.. ben je er dan in je geest geweest (uittreden)
Dus, of de beelden worden je gegeven.. in dit geval van de zee... of je bent er zelf geweest.
Who cares?
Als je in de bioscoop van een goeie film geniet met popcorn en je gaat helemaal op in de film maakt het je toch ook niet meer uit wat je ervoor hebt betaald, wat de naam van het kassameisje was, hoe de lounge van de bioscoop eruitziet of ...
  maandag 26 juni 2006 @ 12:31:01 #283
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39244996
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:28 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Who cares?
Als je in de bioscoop van een goeie film geniet met popcorn en je gaat helemaal op in de film maakt het je toch ook niet meer uit wat je ervoor hebt betaald, wat de naam van het kassameisje was, hoe de lounge van de bioscoop eruitziet of ...

Nou.. tis anders het essentiele verschil.. tussen trance en uittreden denk ik.. uittreden is ergens heen gaan.. trance zou dus een droom moeten zijn, waarbij je "droomlichaam" plaatjes verwerkt/creerd"
The truth was in here.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:34:46 #284
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39245103
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:28 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Who cares?
Kun je dan niet beter meteen gewoon een filmpje pikken ? Als het toch al niets met realiteit te maken heeft ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39245474
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:31 schreef Bastard het volgende:

Nou.. tis anders het essentiele verschil.. tussen trance en uittreden denk ik.. uittreden is ergens heen gaan.. trance zou dus een droom moeten zijn, waarbij je "droomlichaam" plaatjes verwerkt/creerd"
Dus... als jij nu ergens heengaat, bv. boodschappen doen leef je in een droom?

Als het universum nou oneindig is hé. Dan betekend dat dat er in werkelijkheid geen grenzen zijn slechts 1 werkelijkheid die in zichzelf overloopt alsof het een kameleon is. Als je naar een kleurenpalet kijkt: http://upload.wikimedia.o(...)circle_(hue-sat).png

Je kan wel de helderste kleur rood benoemen en zeggen "dat is rood en niets anders is rood" maar als je goed kijkt zie je dat het alleen maar een intensiteit is die overloopt in de volgende intensiteit. Deze kleurentabel is dan wel beperkt door je monitor maar als je naar een regenboog kijkt zie je het een beetje beter
pi_39245496
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:34 schreef deedeetee het volgende:
Kun je dan niet beter meteen gewoon een filmpje pikken ? Als het toch al niets met realiteit te maken heeft ?
Het is onderdeel van de realiteit ook al staat het vanaf jouw standpunt buiten de realiteit
  maandag 26 juni 2006 @ 12:51:25 #287
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39245751
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:24 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zijn een aantal redenen om uit te treden. O.a. omdat het gewoon leuk is om tedoen maar ook omdat je gidsen kunt ontmoeten en andere zielen. Je kunt bepaalde blikken uit de toekomst zien of herrineringen uit vorige levens herleven.

Dat had ik dus vannacht

Ik ben bewust aan de slag gegaan en ben mijn gids tegen gekomen. Ik ben net wakker en moet straks even weg maar ik wil uitgebreid vertellen erover

Ik zag op een gegeven moment een soort piramide met een donkere kamer. Ik kreeg veel meer te zien van mijn gids, mijn gids liet me allerlei dingen zien die ik dus ook zag als ware het echt

Maar die piramide mocht ik dus niet ingaan Dat was alsof je vroeger aan grafschending doet en dan krijg je een vloek.

Maar die gids zei dat ik veel meer te zien kreeg

Heb nog naar Buddah bar geluisterd. Dream power van Buddah bar. Arabische muziek en ineens kreeg ik in mijn hoofd. " Ik hou van jullie allemaal, en het leven is mooi!!!!!" Boeddistische trance als het ware.

Heb voorwerpen gezien nog. En de gids zei dat ik voortaan beter moet opletten nog. Nog beter moet opletten.

Ik ben warrig aan het schrijven

Maar vannacht lukte het dus. Ik zag ook tunnels weer. En bloemen en nog meer. Ik kreeg van alles te zien

Heb daarna nog pentagrammen getekend met getallen erin. De joden-ster. Je kent dat teken wel. Die 2 driehoeken. En dan getallen schrijven die in me opkomen

Ik dacht eerst dat mijn gids Allah was, maar het kan ook Christus zijn of wat anders. Het maakt niet uit. Als ik vraag naar de naam van mijn gids dan krijg ik nooit duidelijk antwoord.

Hier ga ik dus verder mee
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 26 juni 2006 @ 12:54:30 #288
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39245862
Ahja, over de realiteit. Toen kreeg ik een bezem voor mijn ogen Alsof de gids wilde zeggen, ga maar met de bezem door de realiteit Of van, straks gaat de bezem door de realiteit. Misschien kunnen die gidsen wat doen, maar volgens mij hebben ze mensen nodig om hier het werk op te knappen of niet?

Maar die zwarte deur mocht ik dus niet in. Ben er wel ff ingeweest maar niet helemaal. Alsof die gids mij aan het uittesten was. Hij zei dus ook dat hij me wilde trainen maar dan moet ik wel luisteren naar advies.

Hij wilt me meer wijsheden bijbrengen dus

Of het is een zij, een hij of een zij. Kan allebei

Eerst heb ik dus enigma op gehad met het album " Lsd"

En toen zonder muziek verder gegaan. Ook nog buddah bar geluisterd met mooie klanken dus

En nu even roken

Straks moet ik even medicatie halen. Ik vroeg over advies van medicatie maar daar wist de gids het antwoord niet op. De gids zei wel dat hij mijn omgeving kan veranderen volgens mij. Dat hij mijn situatie kan veranderen waar ik in ga verkeren. Zodat alles beter loopt.
pi_39246222
Zo, zware discussies hier in de slowchat . Straks even goed doorlezen.
quote:
Op maandag 26 juni 2006 10:35 schreef The_Shining het volgende:

Wij mannen glibberen doorgaans niet van onze stoel af bij een concert van Robbie Williams.
Het waren niet alleen de mannen. Mijn broer bv. sprong net zo hoog als ik .
quote:
Verder zie ik regelmatig veel van die bakvisjes helemaal hun dak uitgaan hoor, dus je bent niet te enige.
Ben geen bakvis .
quote:
Je bent gewoon te druk om naar anderen te kijken volgens mij
Hmm dat zou kunnen. Maar het is me bij andere concerten ook al eens opgevallen. Zijn Nederlanders gewoon van nature niet enthousiast? Of minder enthousiast dan voorheen? Ik stoor me er een beetje aan . Waarom durven mensen zich niet te laten gaan? Sowieso vind ik mensen nu minder enthousiast en blij dan bv. 5 jaar terug..
  maandag 26 juni 2006 @ 13:10:39 #290
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39246416
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:44 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Dus... als jij nu ergens heengaat, bv. boodschappen doen leef je in een droom?

Als het universum nou oneindig is hé. Dan betekend dat dat er in werkelijkheid geen grenzen zijn slechts 1 werkelijkheid die in zichzelf overloopt alsof het een kameleon is. Als je naar een kleurenpalet kijkt: http://upload.wikimedia.o(...)circle_(hue-sat).png

Je kan wel de helderste kleur rood benoemen en zeggen "dat is rood en niets anders is rood" maar als je goed kijkt zie je dat het alleen maar een intensiteit is die overloopt in de volgende intensiteit. Deze kleurentabel is dan wel beperkt door je monitor maar als je naar een regenboog kijkt zie je het een beetje beter
Ik begrijp je wel.. maar ik ben iemand van uiterste, of iets is zwart of is wit, of voor of tegen, open dicht, droom werkelijkheid
Zo is mijn karakter denk ik
The truth was in here.
pi_39246417
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat had ik dus vannacht

Ik ben bewust aan de slag gegaan en ben mijn gids tegen gekomen. Ik ben net wakker en moet straks even weg maar ik wil uitgebreid vertellen erover
Wat koel! Hoe zag je gids eruit? Was het een man of een vrouw? Was ie een beetje ok?
pi_39246496
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Straks moet ik even medicatie halen. Ik vroeg over advies van medicatie maar daar wist de gids het antwoord niet op. De gids zei wel dat hij mijn omgeving kan veranderen volgens mij. Dat hij mijn situatie kan veranderen waar ik in ga verkeren. Zodat alles beter loopt.
Ik heb me laten vertellen dat gidsen je altijd de keuze laten. Dus dan krijg je misschien niet alle antwoorden zoals je dat graag zou willen. Een gids wil dan misschien liever dat je je eigen mening vormt over iets, hij/zij laat je enkel de keuzemogelijkheden zien .
  maandag 26 juni 2006 @ 13:13:36 #293
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39246537
Ik ben niet meer zo enthousiast omdat ik de gulden middenweg wil bewandelen en in evenwicht wil zijn. Je moest eens weten over mijn enthousiasme

Enthousiasme gaat richting manische trekjes en dat wil ik niet meer. Dan blijf ik liever nuchter. Hoewel ik toch bezig ga zijn met reizen naar andere werelden. Maar dan in volle rust.

Mijn gids zei me dat gisteren ook, dat voor mij rust belangrijk is. Toen ik met enigma op reis wilde naar andere werelden kreeg ik de hele tijd door dat ik eens moet ontspannen, dat ik eens echt moet ontspannen. Dat ik moet leren ontspannen.

Op fok kom ik dan druk over maar dat valt mee, het is schrijven en bij schrijven kun je al snel de indruk wekken dat je druk bent. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn

Maar mijn gids heeft me verteld dat ik moet leren ontspannen. En zoals gisteren bij het voetballen dus, niet als een gespannen idioot kijken naar een spelletje.

Maar dat was pas na de wedstrijd. Sinds gisteren pas contact gezocht.

Waarom zou je niet in rust kunnen genieten van alles?
pi_39246582
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:05 schreef Geartsjuh het volgende:Ben geen bakvis .
*hap*
quote:
Hmm dat zou kunnen. Maar het is me bij andere concerten ook al eens opgevallen. Zijn Nederlanders gewoon van nature niet enthousiast? Of minder enthousiast dan voorheen? Ik stoor me er een beetje aan . Waarom durven mensen zich niet te laten gaan? Sowieso vind ik mensen nu minder enthousiast en blij dan bv. 5 jaar terug..
Schaamte?
pi_39246633
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom zou je niet in rust kunnen genieten van alles?
Ja, waarom niet?
  maandag 26 juni 2006 @ 13:18:02 #296
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39246695
Nederlanders zijn gewoon een 'nuchter' volkje. Alleen bij voetbal laten ze zich gaan ( ) en voor de rest is het mensenschuw.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39246715
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:25 schreef Bastard het volgende:

Zoals de sjamaan het vertelde is het hem gegeven door de Heer van de Zee. Dus de beelden zijn, als je het echt zo rechtlijnig wilt bekijken , door iets externs bij hem gebracht.

Maar het kan bv. ook zo zijn dat hij en is uitgetreden en het hem is verteld. Oftewel hetgene van hem wat uittrad is op sleeptouw genomen door de Heer van de Zee die hem dingen heeft laten zien. Tja..

Ik denk zelf dat de scheidingslijn erg dun is en dat het ook niet echt uitmaakt of je het nou zelf opgevangen hebt of dat het je is gegeven. In de meest absolute zin zijn beide waar.
  maandag 26 juni 2006 @ 13:19:44 #298
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39246768
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:10 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Wat koel! Hoe zag je gids eruit? Was het een man of een vrouw? Was ie een beetje ok?
Mijn gids komt volgens mij uit de tijd voor Christus. Ik weet niet zeker of het een man of een vrouw is. Ik moet beter kennis maken met de gids maar dat gaat zeker gebeuren

Ik wil iedere avond contact zoeken om zo uit te zoeken wat me te doen staat in mijn eigen leven.

Trouwens nog iets schiet me te binnen. Mijn gids heeft me toegang gegeven tot mijn verleden. Sinds de uitbraak van mijn "ziekte" wist ik niets meer over het verleden en toen heb ik met hulp inzage gezien en zag ik mezelf weer als kind in bepaalde situaties en in een discotheek zag ik mezelf staan.

De gids kan me volgens mij iedere situatie laten zien, en ook misschien van vorige levens.

De gids had trouwens geen gezicht, misschien komt dat nog. Hij of zij had ook niet echt een stem, dat gaat bij mij via gedachtes meestal. Hoewel het via gedachtes echt op praten lijkt.

Maar ik heb dus ook symbolen gezien, en toen moest ik steeds vertellen wat ik zag. Alsof ik les kreeg van mijn gids

Hij was zeker okey, maar hij zegt me ook duidelijk dat ik aandacht moet schenken aan mijn lichaam. Sowieso met alcohol. Dat is sowieso niet goed tijdens het contact met de gids. Hoewel ik gisteren toch een paar flesjes gedronken had. ( een paar dus, niet veel)

Maar ik verheug me dus op het volgende contact. Ik heb pen en papier naast het bed liggen dus, mocht ik getallen doorkrijgen of wat anders, dan schrijf ik dat meteen op.

Ik wilde ook alles opschrijven wat ik had meegemaakt, maar de gids zei dat ik dat moest laten. Dat verstoorde het contact. ( ik wilde het opschrijven op het hier te delen dus )

En als laatste. Het was 00:00 op een gegeven moment. En toen keek ik op de klok na een hele tijd en toen was het 00:05. Alsof ik in 5 minuten tijd, 2 uur tijd heb meegemaakt.

En nu even koffie

Ik wil dus echt op reis hierin. De gids kan me misschien ook vertellen over de realiteit en wat erachter ligt allemaal. Dus ik ben zelf ook heel aardig. De gids is niet streng dus. Gelukkig niet. Maar het is ook een soort zakelijke manier. Ik noem het dan maar zakelijk. Alsof de gids ook profijt heeft aan het contact. Maar dat weet ik dus niet.
pi_39246896
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef Metro2005 het volgende:
Nederlanders zijn gewoon een 'nuchter' volkje. Alleen bij voetbal laten ze zich gaan ( ) en voor de rest is het mensenschuw.
Mja, ben bang van wel . Meer zuidelijke volken hebben wat dat betreft veel meer passie en enthousiasme, alleen kan dat dan ook weer sneller doorslaan in agressie en woede.

De gulden middenweg is dan wel erg ok .
  maandag 26 juni 2006 @ 13:23:09 #300
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39246908
quote:
Op maandag 26 juni 2006 13:05 schreef Geartsjuh het volgende:
Sowieso vind ik mensen nu minder enthousiast en blij dan bv. 5 jaar terug..
Ligt misschien aan de concerten
Ik weet het niet, ik ben voornamelijk naar houseparty's geweest, en daar deed vlgs mij iedereen wat die wilde doen.. boeit mij dan ook niet zo.. als ik het maar naar mn zin heb.
De climax op een feest is vaak zo geweldig.. het gevoel van een grootte menigte, vol happiness, stampende muziek... er bestaat dan als het ware 1 geest lijkt wel. Regelmatig kijk je dan iemand aan, en je ziet dat hij/zij precies hetzelfde voelt.. zo machtig mooi gevoel is dat, helemaal uit je dak dan.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')