Wat is een herinnering? Zie je dat met je ogen? Kan je met je handen de textuur voelen? Ruik je de geuren in een herinnering? Wat is het dat de herinneringen waarneemtquote:Op maandag 26 juni 2006 11:54 schreef Bastard het volgende:
Maar dan is de vraag.. worden die beelden bij je 'binnengebracht' als in een droom.. of ben je daar met je etherische lichaam dan geweest, wat uittreden eigenlijk zou zijn?
Ja dat is wel vaker zo in westerse opvattingen. Of bij beginners bedoel ik eigenlijk.. Voordat je grenzen wilt doen vervagen moet je ze toch eerst enigzins kunnen voorstellen.quote:Wat ik begreep van een proef onder een stel Nederlandse studenten en een trancesessie.. is dat er veel het begin was met beelden van een dijk. Dat ze zich op een dijk bevonden, achter zich land (werkelijkheid) en voorzich de zee (nieuwe wereld) en als zodanig werd het dan ook geinterprteerd door de studenten, als een soort grens.
Wel 'ns nare ervaringen gehad ja, maar niet tijdens een bewuste uittreding. Ik kan zonder dat ook wel in contact komen met bewuste of onbewuste zielen. Maar nogmaals ik heb daar geen behoefte aan.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nare ervaringen mee gehad dan?
En tja, zo'n 'gesprek' verloopt eigenlijk telepatisch en zonder erbij na te denken.
Een herrinering is een "foto" van het gebeuren, waar ik inderdaad de geur, gevoel, en tastbaargevoel nog van kan terug halen.. maar de Sjamaan die je beschrijft had nooit de zee gezien..quote:Op maandag 26 juni 2006 11:59 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Wat is een herinnering? Zie je dat met je ogen? Kan je met je handen de textuur voelen? Ruik je de geuren in een herinnering? Wat is het dat de herinneringen waarneemt
[..]
Ja dat is wel vaker zo in westerse opvattingen. Of bij beginners bedoel ik eigenlijk.. Voordat je grenzen wilt doen vervagen moet je ze toch eerst enigzins kunnen voorstellen.
Ja.. deze mening heb ik ook wel geloof ik.. leven en laten leven, na de overgang zien we wel weer verder.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wel 'ns nare ervaringen gehad ja, maar niet tijdens een bewuste uittreding. Ik kan zonder dat ook wel in contact komen met bewuste of onbewuste zielen. Maar nogmaals ik heb daar geen behoefte aan.
Ik ben nu HIER en met het leven in deze * wereld * heb ik al genoeg te stellen.![]()
Bij mij is een herrinering anders een film die ik ook op pauze kan zetten of vooruit of achteruit kan laten spelen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:09 schreef Bastard het volgende:
Een herrinering is een "foto" van het gebeuren, waar ik inderdaad de geur, gevoel, en tastbaargevoel nog van kan terug halen.. maar de Sjamaan die je beschrijft had nooit de zee gezien..
Nee, je begrijpt me niet denk ikquote:Op maandag 26 juni 2006 12:11 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Bij mij is een herrinering anders een film die ik ook op pauze kan zetten of vooruit of achteruit kan laten spelen.
Die sjamaan had inderdaad nooit iets anders gezien dan de bergen waar zij wonen en de jungle. Hij zit in trance op het strand en heeft gewoon een beetje een andere kijk op de wereldmaar je kan niet kijken naar iets waarvan je het bestaan niet weet.
Who cares?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:25 schreef Bastard het volgende:
Nee, je begrijpt me niet denk ik
Ik bedoel.. word die "herrinering".. bij je gebracht door bijvoorbeeld helpers.. als een droom. Of.. ben je er dan in je geest geweest (uittreden)
Dus, of de beelden worden je gegeven.. in dit geval van de zee... of je bent er zelf geweest.
quote:Op maandag 26 juni 2006 12:28 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Who cares?
Als je in de bioscoop van een goeie film geniet met popcorn en je gaat helemaal op in de film maakt het je toch ook niet meer uit wat je ervoor hebt betaald, wat de naam van het kassameisje was, hoe de lounge van de bioscoop eruitziet of ...
Kun je dan niet beter meteen gewoon een filmpje pikken ? Als het toch al niets met realiteit te maken heeft ?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:28 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Who cares?
Als je in de bioscoop van een goeie film geniet met popcorn en je gaat helemaal op in de film maakt het je toch ook niet meer uit wat je ervoor hebt betaald, wat de naam van het kassameisje was, hoe de lounge van de bioscoop eruitziet of ...
Dus... als jij nu ergens heengaat, bv. boodschappen doen leef je in een droom?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:31 schreef Bastard het volgende:![]()
Nou.. tis anders het essentiele verschil.. tussen trance en uittreden denk ik.. uittreden is ergens heen gaan.. trance zou dus een droom moeten zijn, waarbij je "droomlichaam" plaatjes verwerkt/creerd"
Het is onderdeel van de realiteit ook al staat het vanaf jouw standpunt buiten de realiteitquote:Op maandag 26 juni 2006 12:34 schreef deedeetee het volgende:
Kun je dan niet beter meteen gewoon een filmpje pikken ? Als het toch al niets met realiteit te maken heeft ?![]()
quote:Op maandag 26 juni 2006 11:24 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zijn een aantal redenen om uit te treden. O.a. omdat het gewoon leuk is om tedoenmaar ook omdat je gidsen kunt ontmoeten en andere zielen. Je kunt bepaalde blikken uit de toekomst zien of herrineringen uit vorige levens herleven.
Het waren niet alleen de mannen. Mijn broer bv. sprong net zo hoog als ikquote:Op maandag 26 juni 2006 10:35 schreef The_Shining het volgende:
Wij mannen glibberen doorgaans niet van onze stoel af bij een concert van Robbie Williams.
Ben geen bakvisquote:Verder zie ik regelmatig veel van die bakvisjes helemaal hun dak uitgaan hoor, dus je bent niet te enige.
Hmm dat zou kunnen. Maar het is me bij andere concerten ook al eens opgevallen. Zijn Nederlanders gewoon van nature niet enthousiast? Of minder enthousiast dan voorheen? Ik stoor me er een beetje aanquote:Je bent gewoon te druk om naar anderen te kijken volgens mij
Ik begrijp je wel.. maar ik ben iemand van uiterste, of iets is zwart of is wit, of voor of tegen, open dicht, droom werkelijkheidquote:Op maandag 26 juni 2006 12:44 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Dus... als jij nu ergens heengaat, bv. boodschappen doen leef je in een droom?
Als het universum nou oneindig is hé. Dan betekend dat dat er in werkelijkheid geen grenzen zijn slechts 1 werkelijkheid die in zichzelf overloopt alsof het een kameleon is. Als je naar een kleurenpalet kijkt: http://upload.wikimedia.o(...)circle_(hue-sat).png
Je kan wel de helderste kleur rood benoemen en zeggen "dat is rood en niets anders is rood" maar als je goed kijkt zie je dat het alleen maar een intensiteit is die overloopt in de volgende intensiteit. Deze kleurentabel is dan wel beperkt door je monitor maar als je naar een regenboog kijkt zie je het een beetje beter
Wat koel!quote:Op maandag 26 juni 2006 12:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Dat had ik dus vannacht
Ik ben bewust aan de slag gegaan en ben mijn gids tegen gekomen. Ik ben net wakker en moet straks even weg maar ik wil uitgebreid vertellen erover
Ik heb me laten vertellen dat gidsen je altijd de keuze laten. Dus dan krijg je misschien niet alle antwoorden zoals je dat graag zou willen. Een gids wil dan misschien liever dat je je eigen mening vormt over iets, hij/zij laat je enkel de keuzemogelijkheden zienquote:Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Straks moet ik even medicatie halen. Ik vroeg over advies van medicatie maar daar wist de gids het antwoord niet op. De gids zei wel dat hij mijn omgeving kan veranderen volgens mij. Dat hij mijn situatie kan veranderen waar ik in ga verkeren. Zodat alles beter loopt.
*hap*quote:Op maandag 26 juni 2006 13:05 schreef Geartsjuh het volgende:Ben geen bakvis.
Schaamte?quote:Hmm dat zou kunnen. Maar het is me bij andere concerten ook al eens opgevallen. Zijn Nederlanders gewoon van nature niet enthousiast? Of minder enthousiast dan voorheen? Ik stoor me er een beetje aan. Waarom durven mensen zich niet te laten gaan? Sowieso vind ik mensen nu minder enthousiast en blij dan bv. 5 jaar terug..
Ja, waarom niet?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:13 schreef Dromenvanger het volgende:
Waarom zou je niet in rust kunnen genieten van alles?
Zoals de sjamaan het vertelde is het hem gegeven door de Heer van de Zee. Dus de beelden zijn, als je het echt zo rechtlijnig wilt bekijkenquote:Op maandag 26 juni 2006 12:25 schreef Bastard het volgende:
Dus, of de beelden worden je gegeven.. in dit geval van de zee... of je bent er zelf geweest.
Mijn gids komt volgens mij uit de tijd voor Christus. Ik weet niet zeker of het een man of een vrouw is. Ik moet beter kennis maken met de gids maar dat gaat zeker gebeurenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:10 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wat koel!Hoe zag je gids eruit? Was het een man of een vrouw? Was ie een beetje ok?
Mja, ben bang van welquote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef Metro2005 het volgende:
Nederlanders zijn gewoon een 'nuchter' volkje. Alleen bij voetbal laten ze zich gaan () en voor de rest is het mensenschuw.
Ligt misschien aan de concertenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:05 schreef Geartsjuh het volgende:
Sowieso vind ik mensen nu minder enthousiast en blij dan bv. 5 jaar terug..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |