Gelijk nog maar een keer gedaan...of te kijken of het anders voelde...maar dat was niet het geval.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:55 schreef YesButNoBut het volgende:
Hahaha... maar was je toen geshockeerd of dacht je ach boeit niet?
Geen probleem, d'r is een hele partij mensen waar je zo bij zou kunnenquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:19 schreef YesButNoBut het volgende:
Nee, mijn enige achterneef is 6. dat zou weer andere meningen opleveren![]()
Totdat ze besluiten om hun kinderwens in vervulling te laten gaan.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:46 schreef Oblivion het volgende:
Kennis van mij is getrouwd met een volle neef. En ook weer gescheiden...![]()
Kan gewoon hoor, no problemo!![]()
Nope, net zoveel kans bij twee mensen die elkaar pas kennen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:48 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Totdat ze besluiten om hun kinderwens in vervulling te laten gaan.
Dit is ronduit ziek. Waar is dat? Staphorst?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:46 schreef Oblivion het volgende:
Een tijdje geleden was hier een heel nachtprogramma van radio 538 mee gevuld!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:46 schreef Oblivion het volgende:
Ik vraag me af wanneer zij ongebouwd is.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef YesButNoBut het volgende:
Maar hij zit er een beetje mee dat ze zijn achterneefje is.![]()
quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit is ronduit ziek. Waar is dat? Staphorst?
Heb zelf ook wel eens een verliefde achterneef gehad, maar nee voor mijn gevoel kon het dus ook niet.quote:Achterneef? Men zegt dat het kan, maar toch vind ik het niet echt kunnen. Maar das puur een gevoel.
Op de een of andere manier vind ik het dan weer anders, omdat ze gewoon niet met elkaar opgegroeid zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 07:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen.
Ze kwamen elkaar tegen op Texel, daar woonde hij, werden verliefd, en toen pas kwamen ze er achter dat ze volle neef en nicht waren. Ze kende elkaar helemaal niet.
Familie is zo groot dat niet iedereen elkaar kent.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 05:34 schreef Paddokingnr1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer zij ongebouwd is.![]()
Ja klopt. Als je als achterneef en -nicht bent opgegroeid alsof je neef en nicht bent, dan vind ik het bijvoorbeeld ook weer niet kunnen. Bewn je neef en nicht, maar heb je daar geen flauw benul van, dan vind ik het ergens toch weer wel kunnen. Ik vind het moeilijk om een precieze grens te trekken. En op het moment dat er over kinderen wordt nagedacht, dan wordt het ook weer anders.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:22 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Op de een of andere manier vind ik het dan weer anders, omdat ze gewoon niet met elkaar opgegroeid zijn.
Hap hap hapquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:11 schreef Natalie het volgende:
En zoiets is geen incest, 1299.
Je kunt het makkelijker zeggen: het kind van je vaders/moeders neef of nicht.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:09 schreef Natalie het volgende:
Achternicht- en neef zijn wél verwant aan elkaar. Meestal betreft het dan kleinkinderen van de broer of zus van oma/oma. En da's best een stuk, genetisch gezien, en dus verder ook niet belangrijk. Een huwelijk tussen een directe neef en nicht is trouwens ook toegestaan in Nederland. (maar dan bedoel ik niet in de constructie dat één een een oom- of tantezegger is)
Ik heb zelf ook neef/nicht huwelijk in de familie btw.
Niets vreemds aan. Het komt in bepaalde kringen en culturen wel vaker voor. Al zou ik het niet generaties lang blijven doen.
hehe ik weetquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:11 schreef Natalie het volgende:
En zoiets is geen incest, 1299.
Mensen uit dezelfde familie hebben kans dezelfde kleine afwijkingen in hun genen te hebben.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:46 schreef XiChico het volgende:
Waarom kunnen bloedverwanten die met elkaar neuken eigenlijk mismaakte kinderen krijgen?
Grapje van god?
Recessieve allelen enzo.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:46 schreef XiChico het volgende:
Waarom kunnen bloedverwanten die met elkaar neuken eigenlijk mismaakte kinderen krijgen?
Grapje van god?
Dat had ik ook eerst gedaan. Maar toch maar herleid naar de grootouders, omdat daar de directe connectie zitquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:33 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Je kunt het makkelijker zeggen: het kind van je vaders/moeders neef of nicht.![]()
Geen bloedverwantschap. Helemaal niets.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:44 schreef Daiha het volgende:
Ik heb een leuk geadopteerd nichtje, dat vind ik al problematisch....![]()
Sjeee! Wat een kortzichtige onzin!quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:07 schreef kriele het volgende:
[..]
Dit is ronduit ziek. Waar is dat? Staphorst?
Achterneef? Men zegt dat het kan, maar toch vind ik het niet echt kunnen. Maar das puur een gevoel.
Edit: Botte opmerking van mij.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:41 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Sjeee! Wat een kortzichtige onzin!![]()
Mijn ouders zijn ook neef en nicht (niet eens achter-). Ze voldoen aan geen enkele van de genoemde vooroordelen: Niet afkomstig uit Staphorst / gehucht / van een eiland, niks eng-incestueus, zeker geen mismaakte kinderen gekregen (good for me), heel doorsnee Hollands (dus ze geen Islamieten o.i.d.)... euhmmm... zijn er nog meer vooroordelen te ontkrachten? Kom maar op!
Mag best. Maar hoe kun je in hemelsnaam van een kind verwachten dat ie zijn ouders en zijn eigen gezinssituatie niet normaal vind. Oftewel... het tweede deel van je reactie is prima, staat je volledig vrij, maar het eerste deel is enigzins ontzettend bot.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:23 schreef kriele het volgende:
[..]
Ok, als jij dit normaal vind..........Ik vind het niet normaal. Mag ik?
Ok, je hebt gelijk. Dat was inderdaad bot van me. Excuses aan Patsy.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:32 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Mag best. Maar hoe kun je in hemelsnaam van een kind verwachten dat ie zijn ouders en zijn eigen gezinssituatie niet normaal vind. Oftewel... het tweede deel van je reactie is prima, staat je volledig vrij, maar het eerste deel is enigzins ontzettend bot.
Maar vertel eens wat over jouw ouders vriend...
Aangezien je je post al gewist hebt, weet ik niet precies waar je je excuses voor aanbiedt, maar goed: dank je wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Dat was inderdaad bot van me. Excuses aan Patsy.
Netjes, my respect!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 11:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Ok, je hebt gelijk. Dat was inderdaad bot van me. Excuses aan Patsy.
Dat lijkt me vreemder dan het probleem wat je schetst.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef YesButNoBut het volgende:
dat ze zijn achterneefje is.
my thoughts exactlyquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:10 schreef Apocrypha het volgende:
en je weet zeker dat jij die 'iemand' niet heel stiekem zelf bent?
kan iemand uitleggen wat een achterneef precies is?quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef YesButNoBut het volgende:
Nou, ik ken dus iemand die stapelgek is op haar achterneef. En hij zeker ook op haar.
Maar hij zit er een beetje mee dat ze zijn achterneefje is.Ik vind het wel kunnen, het is geen naaste familie..
Vinden jullie dat hij gelijk heeft of dat hij wat luchtiger moet denken? en waarom?
(we moeten hem overhalen...)
een relatie broer/zusquote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:18 schreef Alicey het volgende:
Het bezwaar tegen relaties met bloedverwanten is dat de kans dat recessieve genen bij hun kinderen tot uiting komen erg groot is, en dan voornamelijk de kans dat recessieve genen die kans geven op bepaalde ziektes of afwijkingen doorkomen. Dat risico is er niet bij een achternicht/neef-relatie.
Los gezien van het "technische" verhaal kan ik me voorstellen dat het problemen geeft in de familie, of dat ze daar bang voor zijn. Zelf zou ik er voor gaan in dat geval, zelfs in een relatie met een broer/zus, al kan ik me er persoonlijk niets bij voorstellen.
Persoonlijk vind ik het eng!!! Mag er niet aan denken met mijn broer of zus het bed te delen... Is gewoon walgelijk!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:10 schreef Natalie het volgende:
Broer en zus? Nee, dat vind ik dan weer niet kunnen
Dit is gewoon ziek!!!! Laat ons hopen dat incest NOOIT aanvaard zal worden in onze maatschappij. Of achterneven en achternichten ook nog tot incest horen, weet ik zo niet. Vind het alleszins niet zo'n leuk idee... Maar je hoort het wel meer hequote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:40 schreef Natalie het volgende:
Broer en zus krijgen derde kind
Duits incestpaar heeft 4 kinderen
en Duits incestpaar opnieuw bestraft
Zal het ook niet. Het incest taboo is de enige echte universele taboo.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:05 schreef jewelsophie het volgende:
[..]
Dit is gewoon ziek!!!! Laat ons hopen dat incest NOOIT aanvaard zal worden in onze maatschappij.
Neequote:Of achterneven en achternichten ook nog tot incest horen.
Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. Doe het eens, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
gestoord volk hier.
als je het met je nicht of neef kan doen, waarom dan niet met je broer/zus/vader/moeder?
![]()
Sukkelquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:45 schreef addictivebeat het volgende:
gestoord volk hier.
als je het met je nicht of neef kan doen, waarom dan niet met je broer/zus/vader/moeder?
![]()
het blijft familiequote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:53 schreef Natalie het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk het topic niet gelezen. Doe het eens, zou ik zeggen.
want? Als die mensen dat zelf willen en niemand tot last zijn?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef jewelsophie het volgende:
Wat een foute boel hier... Het hoort gewoon niet!!!
Uiteindelijk zijn we allemaal familie van elkaar, schatquote:
Och, in het oude Egypte was het heel normaal dat een zoon en dochter van de Farao met elkaar trouwden en nageslacht produceerden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik snap niet dat een incestieuze relatie verboden is. Als die mensen dat zelf willen moet je het toelaten. Het enige wat je kan en moet verbieden is dat ze kinderen mogen krijgen aangezien het risico op een handicap te groot is.
Wie heeft er in godsnaam last als mijn buurjongen zijn zus neukt en ze zijn er allebei tevreden mee? Je kan een gehandicapte toch ook niet verbieden om een relatie aan te gaan?
Kijk maar uit. Straks kom je erachter dat Ewald een lang verloren achterneef van vaders kant van je is.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:46 schreef jewelsophie het volgende:
Wat een foute boel hier... Het hoort gewoon niet!!!
waarom een broer en zus dan weer niet? stel dat ze beiden geen kinderen willen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:57 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Straks kom je erachter dat Ewald een lang verloren achterneef van vaders kant van je is.
Achternicht/achterneef lijkt mij geen enkel probleem. Neef en nicht ook niet zo. Maar broer en zus is naar mijn mening toch wel erg dubieus.
Dat is incest, je bent bloedverwanten in de eerste graad. En naar mijn normen en waarden gemeten behoor je met zulke close familieleden geen seks te hebben. Niet met je ouders en ook niet met je broer en/of zus.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:05 schreef addictivebeat het volgende:
waarom een broer en zus dan weer niet? stel dat ze beiden geen kinderen willen?
3 populaire theorien;quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:03 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik snap niet dat een incestieuze relatie verboden is. Als die mensen dat zelf willen moet je het toelaten. Het enige wat je kan en moet verbieden is dat ze kinderen mogen krijgen aangezien het risico op een handicap te groot is.
Wie heeft er in godsnaam last als mijn buurjongen zijn zus neukt en ze zijn er allebei tevreden mee? Je kan een gehandicapte toch ook niet verbieden om een relatie aan te gaan?
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is incest, je bent bloedverwanten in de eerste graad. En naar mijn normen en waarden gemeten behoor je met zulke close familieleden geen seks te hebben. Niet met je ouders en ook niet met je broer en/of zus.
endogamische huwelijken (trouwen binnen de groep, in dit geval is de groep dus het kerngezin) kunnen erg handig zijn om de macht binnen de groep te houden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:54 schreef Natalie het volgende:
[..]
Och, in het oude Egypte was het heel normaal dat een zoon en dochter van de Farao met elkaar trouwden en nageslacht produceerden.
Ik zie dat verschil tussen broer/zus en neef/nicht wel. Met een broer en zus groei je letterlijk op. Je woont lange tijd in hetzelfde huis, hebt dezelfde ouders. Met neven en nichten is niet alleen de bloed- maar ook de familieband dunner. Maar ik kan me voorstellen dat je, wanneer je heel close bent met je neven en nichten, dat anders ziet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
dat is puur cultureel bepaald omdat je in een bilaterale kingroep zit binnen een kapitalitische maatschappij...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
En omdat jij je neef/nicht ziet als als broer/zus is het voor jouw gevoel incest. Dat klinkt begrijpelijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:14 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
okay, dat snap ik, maar wat is hetgeen dat ten grondslag ligt aan jouw normen en waarden dat je zo een relatie niet vind kunnen? Ik zie namelijk geen verschil tussen broer/zus en de rest van de familie, zoals je neef en nicht. Laatstegenoemde beschouw ik van nature als een broer of zus. Het is gewoon moreel verkeerd.
Zucht, hebt jij uberhaupt iets gelezen uit dit topic? Achterneef en -nicht maakt NIKS uit, neef en nicht meestal ook niet.quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:19 schreef qbvdw het volgende:
gewoon doen... alleen geen kinderen nemen.......
Ik ken ook die verre familie allemaal niet. Ik heb volgens mij 1keer een stel achternichten van mijn vaders kant gezien op een gouden bruiloft ofzo. Ik vroeg me al af wie al die mensen waren, maar dat bleek verre familie te zijn. Als je iemand dan leert kennen en later blijkt diegene verre familie te zijn, is dat natuurlijk heel anders dan familie die je al jaren kent.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef seeya_40 het volgende:
Ontopic: Achterneef en -nicht vind ik niet vreemd, maar ik kom dan ook uit twee grote families waar ik de meeste 'achterfamilie' niet eens ken. Neef en nicht? Tsja, ik weet niet. Zou het raar vinden maar niet afkeuren.
wat had je geantwoord? "mijn vader"?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:42 schreef super-muffin het volgende:
Er was eens een achternicht verliefd op me, maar toen wisten we niet eens dat we familie waren.
Toen was ik daar thuis een keer, zegt d'r moeder, hee ben jij de zoon van..
gozer,quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef YesButNoBut het volgende:
Nou, ik ken dus iemand die stapelgek is op haar achterneef. En hij zeker ook op haar.
Maar hij zit er een beetje mee dat ze zijn achterneefje is.Ik vind het wel kunnen, het is geen naaste familie..
Vinden jullie dat hij gelijk heeft of dat hij wat luchtiger moet denken? en waarom?
(we moeten hem overhalen...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |