abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39126040
Ik heb een heel lange relatie gehad. Hierna 2 maanden geleden ingeschreven op Relatieplanet.

Tot nu toe enkele dates gehad maar telkens viel het me zwaar zwaar tegen (vooral van mijn kant), de meiden zien er niet slecht uit maar het is net of het altijd wat is: ex vrienden die ze niet kunnen vergeten, volop aan de anti depresiva, financiële problemen enz.. Ik heb daar helemaal geen zin in.

Mijn vraag is nu zijn de meiden die je opdoet in real life cafe/bar/discotheek nu echt zo anders dan op een Relatie site??

Je zult je misschien afvragen wat een rare vraag maar dat komt omdat ik geen held ben in Real Life dating dus openingzinnen en het de 1ste keer aanspreken gaat me super slecht af, daarom is Relatie Planet voor mij perfect (dacht ik)
pi_39128254
Deels zal het wel komen omdat het dergelijke meiden ook niet lukt in real life een leuke man te vinden. Deels denk ik dat het komt omdat wanneer je via internet een relatie begint met elkaar je een nogal vreemde start hebt. Je deelt al snel in alle anonimiteit veel met elkaar. Terwijl wanneer je iemand met uitgaan ontmoet je pas heel langzaam iemand beter leert kennen en dus alle details over haar verleden gedoseerd krijgt aangeboden.
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:37:22 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39130290
Er zit wel wat in wat Xennia zegt. De samenstelling van het vrouwvolk is natuurlijk wel afhankelijk van de plek waar je ze ontmoet. Als je kunstgalerijen en -feestjes afloopt vind je veel van die hippe arty vrouwen bijvoorbeeld. Zoek je ze bij een metalconcert dan zie je veel gothics. In de Baja beach club de zonnebanktypes. En op internet, tja, dan krijg je voornamelijk het internet-volk.

In internet-populatie vind je de vrouwen die technologie-minded zijn en natuurlijk met computers omgaan, de nerds dus, en de vrouwen die bang zijn voor real life daten, de verlegen of beschadigde types. Maar er zijn ook gewoon velen, zeker van de jongere MSN-generatie, die het min of meer voor de grap proberen of die het prefereren boven de standaard vleeskeuring in het uitgaansleven. Op zich zit daar wel potentie in. Het is zeker niet zo dat alle vrouwen op zo'n site probleemgevallen zijn. En waar je ook kijkt, iedereen heeft wel wat. Naarmate de levensjaren vorderen wordt iedereen wel een paar keer goed op z'n hart getrapt. Dus dat kan je altijd gebeuren. Maar er zijn op internet zeker gevallen waar je je verre van wil houden.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:43:24 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39130636
TT wat algemener gemaakt.

Verder wel eens met soylent.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 08:19:22 #5
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_39138561
Dat er gevallen zijn waar je je ver vanaf wil houden, geldt zowel voor mannen als voor vrouwen.

Wat mij ook opvalt is dat je er veel leraaressen, kinderverzorgsters en verpleegkundigen ziet. Allemaal mensen die weinig met mannen te maken hebben. Of ze kennen iedereen wel zo'n beetje waar ze vandaan komen en hebben geen zin meer om uit te gaan en weer wanhopig opzoek te gaan naar die ene speciale jongen.

Zelf heb ik ervaring met iemand van internet en mensen die ik tijdens het stappen of op een andere manier irl tegenkwam. Het laatste vind ik toch wel het leukste!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:24:38 #6
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39139492
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:12 schreef colossus01 het volgende:
Mijn vraag is nu zijn de meiden die je opdoet in real life cafe/bar/discotheek nu echt zo anders dan op een Relatie site??

Je zult je misschien afvragen wat een rare vraag maar dat komt omdat ik geen held ben in Real Life dating dus openingzinnen en het de 1ste keer aanspreken gaat me super slecht af, daarom is Relatie Planet voor mij perfect (dacht ik)
Heb ik ook, had ik ook, mijn vriendin heb ik er opgeduikeld. Ze is stabiel op de vlakken die voor mij belangrijk zijn, en bovendien ben ik zelf ook niet echt stabiel op alle vlakken , en wie is dat eigenlijk wel Ik kom in het echte leven ook heel veel meiden tegen waarvan ik denk:

En trouwens, mannen ook. Afijn, point made.

Daarnaast heb ik een ex in het echte leven gehad en dat was een stuk instabieler dan nu.

Ik denk dat het percentage 'instabiele' vrouwen (om het zo maar even te noemen) hoger is op sites als RP ja, dus moet je de goeie eruit kiezen. Ik heb met een paar uitgebreid gechat en gemaild en heb niet gemerkt wat jij nu schetst, dat hun hele hebben en houwen op straat wordt gegooid, integendeel... Het was wel allemaal wat bewuster (in je achterhoofd weet je beiden wat je aan het doen bent) maar daarom niet minder leuk, misschien zelfs wel spannender.

Het gaat denk ik het beste als je RP niet te serieus neemt, dan kom je ook in contact met meiden die RP niet te serieus nemen, en dat is wel een goede eigenschap denk ik Ik probeerde dat door de berichtjes die ik stuurde wel een beetje te doorspekken met ironie.. Van meiden die dat niet oppikten of er te serieus op ingingen wist ik genoeg
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:28:04 #7
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39139572
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:37 schreef soylent het volgende:
In internet-populatie vind je de vrouwen die technologie-minded zijn en natuurlijk met computers omgaan, de nerds dus, en de vrouwen die bang zijn voor real life daten, de verlegen of beschadigde types. Maar er zijn ook gewoon velen, zeker van de jongere MSN-generatie, die het min of meer voor de grap proberen of die het prefereren boven de standaard vleeskeuring in het uitgaansleven. Op zich zit daar wel potentie in. Het is zeker niet zo dat alle vrouwen op zo'n site probleemgevallen zijn. En waar je ook kijkt, iedereen heeft wel wat. Naarmate de levensjaren vorderen wordt iedereen wel een paar keer goed op z'n hart getrapt. Dus dat kan je altijd gebeuren. Maar er zijn op internet zeker gevallen waar je je verre van wil houden.
^dat dus inderdaad
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_39139574
Ach meiden die ik ken via het uitgaan zitten vaak ook op een datingsite.
Er zitten ook 10x zoveel mannen op als vrouwen volgens mij omdat die meer achter de pc zitten.

Net zoals in het echte leven kom je vanzelf een meid/jongen tegen waarvan je zegt: Ja daar wil ik het wel mee proberen.
pi_39139608
Dat is wel een goede tip van liewec, wanneer je echt van die "wanhopige" meiden hebt die maar alles doen om een vriend te krijgen dat lijkt me ook niet alles. Gewoon rustig kijken en dan een beetje bepalen van nou die kijkt er ook losjes tegenaan daar kan ikw el mee daten.
pi_39139790
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:37 schreef soylent het volgende:
Er zit wel wat in wat Xennia zegt. De samenstelling van het vrouwvolk is natuurlijk wel afhankelijk van de plek waar je ze ontmoet. Als je kunstgalerijen en -feestjes afloopt vind je veel van die hippe arty vrouwen bijvoorbeeld. Zoek je ze bij een metalconcert dan zie je veel gothics. In de Baja beach club de zonnebanktypes. En op internet, tja, dan krijg je voornamelijk het internet-volk.

Op 1 of andere manier lijkt de anonimiteit van internet mensen ook de mogelijkheid te geven opener tre zijn over zulke dingen. In real life zullen mensen pas zulke dingen delen na het opbouwen van een persoonlijke band, op internet komen dat soort dingen sneller aan de orde. Ik vind het maar een raar datemedium, de beeldvorming is gewoon ongezond en klopt niet IMHO. Er is overigens weinig mis met de 'vleeskeuring' in het uitgaansleven, er is meer wat mis met een hele onzekere generatie die de 'vleeskeuring' niet meer kan handlen. Deze mensen durven alleen nog via internet te gaan daten, veilig in hun onzekerheid, de anonimiteit en het gemak van communicatie.

Ikzelf ben toch wel tot de conclusie gekomen dat het hele internetdatinggebeuren niet per se iets voor mij is. Ik wil eerst de chemistry in real life voelen, anders hoef ik iemand niet eens te leren kennen. En dat is precies wat er met internetdating gebeurd, op basis van een gezellige msn-babbel komt er een veronderstelling van chemistry. Die chemistry is voor echt puur in real life en dat komt maar zelden overeen met die veronderstelling.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:43:20 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39139879
Och, je moet gewoon een beetje op je hoede zijn, dan valt het wel mee. Er zitten idd veel vrouwen uit vrouwenberoepen maar dat zie ik niet als nadeel. Waar je wel heel erg mee moet uitkijken is de site waar je gaat kijken. De gemiddelde fokker heeft op knuz bijvoorbeeld weinig te zoeken en als je alleen daar kijkt zul je een nogal verwrongen beeld van internetdating krijgen.

* MouseOver heeft z'n huidige vriendinnetje ook gedownload
Vampire Romance O+
pi_39142681
Idd, als je de verpleegster of schooljuf treft die in haar dagelijks leven gewoon geen partner-materiaal tegenkomt is er niets aan de hand.
Maar er zitten ook (mannen net zo goed als vrouwen!!) mensen tussen die teleurgesteld zijn of om bepaalde redenen (dik, medicijnen, ziekte, geld, relatie, KINDEREN) ietsje minder aantrekkelijk zijn dan een alleenstaande gezonde aantrekkelijke achttienjarige nymphomane.

En net zo zitten er (helaas voor de vrouwen) erg veel ICTers tussen die in hun dagelijks leven geen vrouwen tegenkomen.

Er zit dus inderdaad veel tweede keus tussen. Die zit gewoon alleen thuis met de computer.
De eerste keus is ergens leuke dingen aan het doen en komt al leuke mensen tegen.

Maar... er zitten ook normale mensen tussen, en ook die klik naar wie je al tien jaar op zoek was.

Internet: De Wibra van het leven?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:19:19 #13
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39146573
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik vind het maar een raar datemedium, de beeldvorming is gewoon ongezond en klopt niet IMHO. Er is overigens weinig mis met de 'vleeskeuring' in het uitgaansleven, er is meer wat mis met een hele onzekere generatie die de 'vleeskeuring' niet meer kan handlen. Deze mensen durven alleen nog via internet te gaan daten, veilig in hun onzekerheid, de anonimiteit en het gemak van communicatie.
Sorry, maar dit vind ik echt een buitengewoon vreemde redenering. Volgens jou is een beoordeling op uiterlijk WEL een goede start, maar communicatie (weliswaar digitaal) NIET? Volgens mij zijn er bij beide varianten voor- en nadelen, en verdienen ze een andere aanpak, in den beginne.
quote:
Ikzelf ben toch wel tot de conclusie gekomen dat het hele internetdatinggebeuren niet per se iets voor mij is. Ik wil eerst de chemistry in real life voelen, anders hoef ik iemand niet eens te leren kennen.
Dus je hebt nog nooit met iemand gechat, of via een forum o.i.d. leren kennen? Kan (heb ik zelf eigenlijk ook niet echt) maar het kan toch heel leuk zijn? Ja, anders, maar daarom niet per sé kut.
quote:
En dat is precies wat er met internetdating gebeurd, op basis van een gezellige msn-babbel komt er een veronderstelling van chemistry. Die chemistry is voor echt puur in real life en dat komt maar zelden overeen met die veronderstelling.
De enige die hier iets veronderstelt ben jij; Ik ga er niet van uit dat wanneer het klikt op MSN het dus ook klikt in het echt... Maar ja, hetzelfde geldt voor iemand die je in het echt tegenkomt: De eerste avond kan het hartstikke goed klikken maar na een paar weken kan je volledig op iemand uitgekeken zijn.

Kortom, ik vind je nogal kortzichtig
pi_39146976
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:19 schreef Liewec het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik echt een buitengewoon vreemde redenering. Volgens jou is een beoordeling op uiterlijk WEL een goede start, maar communicatie (weliswaar digitaal) NIET? Volgens mij zijn er bij beide varianten voor- en nadelen, en verdienen ze een andere aanpak, in den beginne.
[..]

Dus je hebt nog nooit met iemand gechat, of via een forum o.i.d. leren kennen? Kan (heb ik zelf eigenlijk ook niet echt) maar het kan toch heel leuk zijn? Ja, anders, maar daarom niet per sé kut.
[..]

De enige die hier iets veronderstelt ben jij; Ik ga er niet van uit dat wanneer het klikt op MSN het dus ook klikt in het echt... Maar ja, hetzelfde geldt voor iemand die je in het echt tegenkomt: De eerste avond kan het hartstikke goed klikken maar na een paar weken kan je volledig op iemand uitgekeken zijn.

Kortom, ik vind je nogal kortzichtig
Uiterlijk is altijd het uitgangspunt en daarmee bedoel ik het geheel aan non-verbale communicatie: dus houding, gezicht, uitstraling, etc. Het is een illusie te denken dat je digitaal iemand kan leren kennen of weet hoe iemand communiceert. Dat weet je pas in het 'echt'.

Ik heb wel degelijk mensen leren kennen van een forum of een datingsite. Ik stel enkel dat het niets voor mij is. Die veronderstelling is die van iedereen, je spreekt niet met iemand af waarmee je geen veronderstelde klik hebt in digitale communicatie. Je lult jezelf dus vrij aardig klem hier.

Het risico dat iemand niets blijkt zit er altijd in, maar in 'real life' spreek je af om een geheel aan indrukken en 'digitaal' door een deel van die indrukken waarbij een bepaalde verwachting is. Ikzelf ben er niet voor, een ander moet zelf weten wat diegene doet.

Dat is mijn zaak/probleem niet, net zomin als dat je mensen kortzichtig noemt. Het is net zo kortzichtig om na een vermeende 'leuke' MSN-conversatie af te spreken als je die redenering op wil zetten. Ik blijf echter verre van een redenering naar 1 of de andere kant. Ik vind het niets om de genoemde redenen, een ander moet er maar het zijne/hare van denken.
pi_39147210
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:20 schreef mgerben het volgende:

En net zo zitten er (helaas voor de vrouwen) erg veel ICTers tussen die in hun dagelijks leven geen vrouwen tegenkomen.
Dat stukje kon ik even niet thuis brengen?
A dirty mind is a joy forever
pi_39147740
Lijkt me 3 keer niks die datingsites. Het is toch altijd een 2e keus qua vinden van een relatie, en zal dan ook veel gebruikt worden door mensen die met de 1e keus (real life) niet uitkomen. Dat betekent niet dat ze lelijk en asociaal zijn, maar wel dat er aardig wat mensen zitten die lelijk en asociaal of gewoon oninteressant zijn. Wil je voor een potentieel leuke meid opvallen, moet je enorm je best gaan lopen doen om je te onderscheiden van de grijze massa aan lelijke, asociale en oninteressante mannen die daar rondschuimen op zoek naar pussy. Mij niet gezien, ik weiger me te gaan aanstellen en de leuke jongen te spelen in de hoop dat ik dat online beter kan dan een klootviool die weliswaar irl een sukkel is maar al 10 jaar oefening heeft op online leuk doen.

Komt ook nog eens bij dat ik op basis van zo'n profiel nooit zou kunnen zeggen of ik een vrouw leuk zou vinden of niet. Je kunt er alle onzin neerzetten die je wilt, en erika terpstra verkopen als angelina jolie.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_39148192
Ze beginnen altijd hun profiel met "ik ben niet opzoek hoor"

Die relatie(dating)sites lopen nou eenmaal goed dus er is vraag naar en voor dat type mens is het een uitkomst.

Ik mis daar ook iets, ben meer van het oogcontact veel leuker
Ik ga incognito door het leven..........
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:18:10 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_39148596
quote:
Ze beginnen altijd hun profiel met "ik ben niet opzoek hoor"
Ja, die zijn erg jammer ja

Dan kun je beter het cliche hebben van "Ik heb uitdagende baan, twee lieve hondjes, leuke vrienden, maar er mist toch dat ene..."
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:24:31 #19
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_39148792
als berichtje achterlaten:

Een wortel in je oor?

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_39151090
Weetje waarom het fout gaat:
De non-verbale communicatie en de stem intonatie mis je tijdens het chatten.

Je mist 80% van het communicatie proces. Dit heeft weer tot gevolg dat het sneller tegen kan vallen als je met de persoon in kwestie voor de eerste keer afspreekt. Je hebt een bepaalde persoonlijkheid gevormd van die persoon en die komt veelal niet overeen met de realiteit.
pi_39152919
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:40 schreef korenwolfje het volgende:

[En net zo zitten er (helaas voor de vrouwen) erg veel ICTers tussen die in hun dagelijks leven geen vrouwen tegenkomen.]

Dat stukje kon ik even niet thuis brengen?
De vrouwen hebben vaak al wat ervaring met mannen die nog nooit een vrouw van dichtbij gezien hebben, urenlang of alleen maar over computers kunnen praten, met computers spelen, met computers werken... ICTers dus.
Een oververtegenwoordigde groep op de datingsites, vanwege de elkaar versterkende effecten (geen vrouwen tegenkomen, lichtelijk nerdy zijn, minder sociaal actief, maar wel goed met computers - dus hop! de datingsite op)

Soms zetten ze het er in hun advertentie bij: Geen ICTer!
't is net zoiets als witte sportsokken: Je kunt blijven vragen wat er nou mis mee is, maar het is gewoon geen poesjesmagneet.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 17:02:53 #22
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39154146
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 15:33 schreef von_manstein het volgende:
Weetje waarom het fout gaat:
De non-verbale communicatie en de stem intonatie mis je tijdens het chatten.

Je mist 80% van het communicatie proces. Dit heeft weer tot gevolg dat het sneller tegen kan vallen als je met de persoon in kwestie voor de eerste keer afspreekt. Je hebt een bepaalde persoonlijkheid gevormd van die persoon en die komt veelal niet overeen met de realiteit.
Nogmaals, het gaat niet altijd fout. Typisch weer iemand die het nog nooit heeft geprobeerd. Ja, je hebt gelijk, 80% van de communicatie is non-verbaal, maar ik ben zelf bijvoorbeeld al eens verliefd geweest op een meisje dat ik al veel langer kende, maar nooit echt zag staan. Jou nog nooit overkomen? altijd aantrekking op het eerste gezicht?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 17:04:00 #23
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39154197
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:33 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Uiterlijk is altijd het uitgangspunt en daarmee bedoel ik het geheel aan non-verbale communicatie: dus houding, gezicht, uitstraling, etc. Het is een illusie te denken dat je digitaal iemand kan leren kennen of weet hoe iemand communiceert. Dat weet je pas in het 'echt'.

Ik heb wel degelijk mensen leren kennen van een forum of een datingsite. Ik stel enkel dat het niets voor mij is. Die veronderstelling is die van iedereen, je spreekt niet met iemand af waarmee je geen veronderstelde klik hebt in digitale communicatie. Je lult jezelf dus vrij aardig klem hier.

Het risico dat iemand niets blijkt zit er altijd in, maar in 'real life' spreek je af om een geheel aan indrukken en 'digitaal' door een deel van die indrukken waarbij een bepaalde verwachting is. Ikzelf ben er niet voor, een ander moet zelf weten wat diegene doet.

Dat is mijn zaak/probleem niet, net zomin als dat je mensen kortzichtig noemt. Het is net zo kortzichtig om na een vermeende 'leuke' MSN-conversatie af te spreken als je die redenering op wil zetten. Ik blijf echter verre van een redenering naar 1 of de andere kant. Ik vind het niets om de genoemde redenen, een ander moet er maar het zijne/hare van denken.
Je klinkt nu een stuk minder kortzichtig
pi_39157329
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:04 schreef Liewec het volgende:

[..]

Je klinkt nu een stuk minder kortzichtig
Ik had de eerste keer geen kracht voor een paginalange nuancering, gek he?
pi_39168374
Een lang stukje, maar de moeite waard om te lezen

Je komt zeker niet altijd altijd kansloze meiden tegen op internet. Maar zoals gezegd, er zitten veel mensen op dating- en chatsites die bang zijn om een jongen/meisje aan te spreken die ze niet kennen.

De reden dat ze dit niet durven is omdat ze weinig zelfvertrouwen hebben, en/of een laag zelfbeeld. Ze hebben dat omdat ze psychisch beschadigd kunnen zijn (gepest, bedrogen etc) of ontevreden zijn over hun uiterlijk. Ze verlagen zichzelf dus tot het ontmoeten van andere mensen via internet omdat ze zichzelf over het algemeen niet "goed genoeg" achten om bij een ontmoeting met vreemde in de echte wereld te worden gezien als een potentieële vriend(in). Deze mensen willen dat iemand ze al kent, en bij een eerste date verder kijkt dan de buitenkant. Met andere woorden: angst en niet kunnen omgaan met afwijzing.

Dat daten via internet vaak niet gaat zoals verwacht komt omdat mensen op internet zich beter voor doen dan ze echt zijn, zowel fysiek als mentaal. Jongens scheppen op over bijvoorbeeld het plezier in hun leven, hun status (vrienden, geld, hun kunnen) en meiden doen opvallend vaak of ze gewild zijn, dus daarmee aantrekkelijker.

Maar:

Als de ontmoeting na avonden vol chatten daar is dan heb je een grote kans iemand te ontmoeten die zenuwachtig, verlegen en minder knap is dan op die foto's waar je al een beetje verliefd op bent geworden. Een foto is een momentopname, en daarbij: iedereen stuurt toch de foto waar hij/zij het beste op staat. Want foto's manipuleren doen beide geslachten. In de echte wereld zijn er minder, leugens want lichaamstaal en stem spreken altijd de waarheid. De kans is groot dat je na een internetdate met een teleurgesteld gevoel naar huis gaat. Het contact met die persoon sterft vaak snel af, omdat die date toch niet de moeite waard was. De gevoelens waren al gericht op "mogelijke liefde" en een stap terug naar vriendschap kan niet meer...

Het enige advies dat ik mensen kan geven die bang zijn om mensen in real life tegen te komen is: werk aan de dingen waar je ontevreden over bent. Zoek de oorzaak waarom je bang bent om een gesprek te beginnen. Mannen: vertrouw niet op openingszinnen, maar schep vertrouwen in jezelf. Een echte man heeft geen vloeibaar zelfvertrouwen nodig. Jij hebt die vrouwen minder nodig als zij jou nodig hebben, geloof erin en dingen werken al makkelijk voor je. Ga als man zijnde gewoon eens praten met wat meiden die je niet ziet als mogelijke lovers. Wordt gewoon vrienden, en je praat eens serieus over je problemen, ze zullen je vast willen helpen met vanalles. Lees eens een boek over daten, liefde of aantrekkingskracht (ze zijn er zat, en ze zijn helpen)

Uiteindelijk:

kan je beter naar een plek gaan waar meer jongens/meiden komen die jij aantrekklijk vindt om daar iemand aan te spreken. Als jij houdt van snelle vlotte dames dan ga je naar een hockeyfeest, wil je meer de meisjes met principes, wordt lid van een politieke jongerenpartij. Houdt je van muziek, ga dan vooral naar een jamavond of een optreden.

Als je dan al de moed hebt genomen om iemand aan te spreken en diegene is ongeïnteresserd weet je genoeg, op naar de volgende! Afwijzing is minder erg dan teleurgesteld zijn in een date omdat die persoon zich beter voordeed dan werkelijk het geval. Dus kom achter die pc vandaan en ga écht op jacht. Laat die onzekere grietjes, en kansloze cammertjes maar achter hun pc zitten.
^_
pi_39169842
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 00:48 schreef MadMarco het volgende:
Al zeg je het zelf
pi_39169866
Het zijn meestal wel weirde chicks op z'on site denk ik
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 02:48:52 #28
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39169990
Een vrouw scoren via internet is net zo kansloos als een viergangen menu bestellen bij de Mc Donald's. Om je kapot te schamen dus...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 02:51:21 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39170004
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:48 schreef Xebrozius het volgende:
Een vrouw scoren via internet is net zo kansloos als een viergangen menu bestellen bij de Mc Donald's. Om je kapot te schamen dus...
Ja zeg, neem de helft van de fokrelaties even op de hak..

Zolang ze geen huwelijksaanzoek doen op fok kan het nog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39170009
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:51 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja zeg, neem de helft van de fokrelaties even op de hak..

Zolang ze geen huwelijksaanzoek doen op fok kan het nog.
Nu neem je 2 mensen op de hak,dan is heel Fok nog beter
  zaterdag 24 juni 2006 @ 02:54:36 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39170018
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:52 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Nu neem je 2 mensen op de hak,dan is heel Fok nog beter
Oh.

Nou goed, zolang het geen FA is dan valt 't nog mee lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39170020
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:54 schreef popolon het volgende:

[..]

Oh.

Nou goed, zolang het geen FA is dan valt 't nog mee lijkt me.
pi_39171475
quote:
Als je dan al de moed hebt genomen om iemand aan te spreken en diegene is ongeïnteresserd weet je genoeg, op naar de volgende! Afwijzing is minder erg dan teleurgesteld zijn in een date omdat die persoon zich beter voordeed dan werkelijk het geval. Dus kom achter die pc vandaan en ga écht op jacht. Laat die onzekere grietjes, en kansloze cammertjes maar achter hun pc zitten.
Ga jij even lekker nieuwe concurrentie kweken.
pi_39171506
Ik zal dan wel onder de MSN-generatie "die het voor de grap eens wilde proberen" vallen. Vriend en ik via RP en wonen nu bijna een jaar samen.
The more I see, the less I know / The more I like to let it go
  zondag 25 juni 2006 @ 01:32:16 #35
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_39197022
Ik vind het wel goed werken hoor. Je moet echter even wat regels kennen. Bijvoorbeeld snel een foto vragen als die er niet bij staat. Anders is het een dikke koe. Je moet vragen of ze willen msn-en, na een paar keer msn-en moet je vragen of ze ergens willen gaan drinken. klaar is kees.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_39197094
Ik was eens een maand lid bij relatieplanet en eerlijk gezegd, het begon met een geintje
Goh kom ook daar kun je lachen*chatroom* etc.
Oke so i did...maar ik ging ook die foto's eens bijlangs!
Nu ben ik paranormaal gevoelig en ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoonweg down werd bij al die foto's!
Ik kreeg enorm veel negatieve informatie naar me toe!
Echt niet fijn en zelfs zo erg dat ik er misselijk van werd! Ja lach me maar uit maakt me niets uit en ja call me bad names..maar eerlijk is eerlijk!
datingsites zijn vaak wel voor wanhopige geile mensen!
Ze hebben jeuk aan de leuter of kut enne ze zoeken iemand..
bah bah..is er niets meer dan dit?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 25 juni 2006 @ 01:41:03 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_39197209
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:35 schreef zhe-devilll het volgende:

Nu ben ik paranormaal gevoelig en ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoonweg down werd bij al die foto's!
Echt niet fijn en zelfs zo erg dat ik er misselijk van werd! Ja lach me maar uit
Ok.

pi_39197732
quote:
Op zondag 25 juni 2006 01:41 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ok.

jaja ga je gang!
geloof me maar niet..maakt me niet uit
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zondag 25 juni 2006 @ 02:22:49 #39
82136 Xennia
gekroond
pi_39197987
quote:
Ik was eens een maand lid bij relatieplanet en eerlijk gezegd, het begon met een geintje
Echt niet fijn en zelfs zo erg dat ik er misselijk van werd!
Nou TS, ik hoop dat je ook op je hoede bent voor mensen op RP die beweren paranormaal begaafd te zijn
pi_39198528
quote:
Echt niet fijn en zelfs zo erg dat ik er misselijk van werd!
Waren ze zo lelijk?
pi_39198850
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 02:48 schreef Xebrozius het volgende:
Ja maar, ik weet geen andere manier...
pi_39206143
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:02 schreef Liewec het volgende:

[..]

Nogmaals, het gaat niet altijd fout. Typisch weer iemand die het nog nooit heeft geprobeerd. Ja, je hebt gelijk, 80% van de communicatie is non-verbaal, maar ik ben zelf bijvoorbeeld al eens verliefd geweest op een meisje dat ik al veel langer kende, maar nooit echt zag staan. Jou nog nooit overkomen? altijd aantrekking op het eerste gezicht?
Nou ik ben niet een internetdater. Ik ontmoet mensen veel liever buiten de virtuele omgeving. Dan zie ik binnen 10 sec of het een "go" of een "no-go" is.

Maar als je internetdate dan zou ik een betaalde site aanraden... de onbetaalde cu2 e.d. sites zijn meer de "player" sites voor gratis sex. (mits je er goed uit ziet of graag wil vrijen met nijlpaarden)

Ik heb een paar collega's die heel gelukkig zijn met hun Internetdate's (betaal site geen import vrouwen)
Heb een kamaraad die rond slet op die gratis profiel sites en zo ~4 sex dates per week heeft met grietjes van rond de 20 uit het hele land. Dit doet hij al een jaar of 4 met succes.

Maar ik heb wel gemerkt dat veel serieuze internetdate vrouwen een aanzienlijke rugzak bagage bij zich hebben wat veel al tussen de oortjes zit.
pi_39222443
Tja, ik denk dat iedereen wel wat heeft. Misschien is de eerste date niet het geschikte moment om erover te beginnen, maar aan de andere kant weet je dan wel gelijk wat je krijgt. Ik ben zelf ook niet zo moeilijk met dat soort dingen. Mijn tweede ex heb ik ontmoet toen ik net aan het flippen was van de antidepressiva, dus hij wist gelijk dat ik niet helemaal spoorde, en ik hoefde het ook niet meer te vertellen ;-) Ik zeg ook altijd alles wat mensen misschien af kan schrikken vrij snel. Als ze me niet meer moeten vanwege zoiets onbelangrijks, dan heb ik liever dat ze gelijk opdonderen. Scheelt me veel tijd en moeite.

Ik internetdate trouwens niet.

Maar goed, misschien dat internetdatende vrouwen er dus wat eerder over beginnen, door die 'anonimiteit' van internet en het feit dat je tja... hoe zeg je het, ik vind het een beetje 'wegwerpcontacten'. Klikt het niet, dan heb je nog een heleboel mensen waar het misschien wel mee klikt, dus waarom zou je je überhaupt op je best voordoen? Als je irl iemand ontmoet die je heel leuk vindt, dan moet je toch meer 'werk' doen om iemand 'binnen te halen', terwijl je met internetdaten vrij formeel een eerste date kunt regelen.
Sanity is (not) statistical
pi_39222609
'Damaged goods'.

"Ik ben op zoek naar een vader voor mijn kinderen." Nou, veel succes, vadsige labielo van achttien met een uitkering en twee kinderen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39254249
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 19:13 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik had de eerste keer geen kracht voor een paginalange nuancering, gek he?
Gordon: Ik heb er gewoon de kracht niet voor

<edit: zucht, zelfs in een regeltje van 9 woorden een typo :S >
pi_39274106
quote:
Op zondag 25 juni 2006 14:21 schreef von_manstein het volgende:

[..]

Nou ik ben niet een internetdater. Ik ontmoet mensen veel liever buiten de virtuele omgeving. Dan zie ik binnen 10 sec of het een "go" of een "no-go" is.

Maar als je internetdate dan zou ik een betaalde site aanraden... de onbetaalde cu2 e.d. sites zijn meer de "player" sites voor gratis sex. (mits je er goed uit ziet of graag wil vrijen met nijlpaarden)

Ik heb een paar collega's die heel gelukkig zijn met hun Internetdate's (betaal site geen import vrouwen)
Heb een kamaraad die rond slet op die gratis profiel sites en zo ~4 sex dates per week heeft met grietjes van rond de 20 uit het hele land. Dit doet hij al een jaar of 4 met succes.

Maar ik heb wel gemerkt dat veel serieuze internetdate vrouwen een aanzienlijke rugzak bagage bij zich hebben wat veel al tussen de oortjes zit.
4 sex dates per week.... kijk now we talking , dat moet Bradd Pitt zijn....
pi_39274156
quote:

Je komt zeker niet altijd altijd kansloze meiden tegen op internet. Maar zoals gezegd, er zitten veel mensen op dating- en chatsites die bang zijn om een jongen/meisje aan te spreken die ze niet kennen.

De reden dat ze dit niet durven is omdat ze weinig zelfvertrouwen hebben, en/of een laag zelfbeeld. Ze hebben dat omdat ze psychisch beschadigd kunnen zijn (gepest, bedrogen etc) of ontevreden zijn over hun uiterlijk. Ze verlagen zichzelf dus tot het ontmoeten van andere mensen via internet omdat ze zichzelf over het algemeen niet "goed genoeg" achten om bij een ontmoeting met vreemde in de echte wereld te worden gezien als een potentieële vriend(in). Deze mensen willen dat iemand ze al kent, en bij een eerste date verder kijkt dan de buitenkant. Met andere woorden: angst en niet kunnen omgaan met afwijzing.

Dat daten via internet vaak niet gaat zoals verwacht komt omdat mensen op internet zich beter voor doen dan ze echt zijn, zowel fysiek als mentaal. Jongens scheppen op over bijvoorbeeld het plezier in hun leven, hun status (vrienden, geld, hun kunnen) en meiden doen opvallend vaak of ze gewild zijn, dus daarmee aantrekkelijker.

Maar:

Als de ontmoeting na avonden vol chatten daar is dan heb je een grote kans iemand te ontmoeten die zenuwachtig, verlegen en minder knap is dan op die foto's waar je al een beetje verliefd op bent geworden. Een foto is een momentopname, en daarbij: iedereen stuurt toch de foto waar hij/zij het beste op staat. Want foto's manipuleren doen beide geslachten. In de echte wereld zijn er minder, leugens want lichaamstaal en stem spreken altijd de waarheid. De kans is groot dat je na een internetdate met een teleurgesteld gevoel naar huis gaat. Het contact met die persoon sterft vaak snel af, omdat die date toch niet de moeite waard was. De gevoelens waren al gericht op "mogelijke liefde" en een stap terug naar vriendschap kan niet meer...

Het enige advies dat ik mensen kan geven die bang zijn om mensen in real life tegen te komen is: werk aan de dingen waar je ontevreden over bent. Zoek de oorzaak waarom je bang bent om een gesprek te beginnen. Mannen: vertrouw niet op openingszinnen, maar schep vertrouwen in jezelf. Een echte man heeft geen vloeibaar zelfvertrouwen nodig. Jij hebt die vrouwen minder nodig als zij jou nodig hebben, geloof erin en dingen werken al makkelijk voor je. Ga als man zijnde gewoon eens praten met wat meiden die je niet ziet als mogelijke lovers. Wordt gewoon vrienden, en je praat eens serieus over je problemen, ze zullen je vast willen helpen met vanalles. Lees eens een boek over daten, liefde of aantrekkingskracht (ze zijn er zat, en ze zijn helpen)

Uiteindelijk:

kan je beter naar een plek gaan waar meer jongens/meiden komen die jij aantrekklijk vindt om daar iemand aan te spreken. Als jij houdt van snelle vlotte dames dan ga je naar een hockeyfeest, wil je meer de meisjes met principes, wordt lid van een politieke jongerenpartij. Houdt je van muziek, ga dan vooral naar een jamavond of een optreden.

Je hebt grotendeels wel gelijk maar om nu gelijk over kansloze cammertjes te spreken vind ik een beetje ver gaan. We hebben het wel over mensen en niet iedereen is zo vol van zichzelf. Als ik trouwens af en toe in de kroeg kijk wat er op de bar hangt te leunen en nix aan het klaar maken is (maar als je ze de volgende dag spreekt dan hebben ze weer een one night stand achter de rug, waarschijnlijk met hun rechterhand) Nee, dan is internet zo slecht nog niet . Je kunt het ook zin als een pleziertje of tijdsverdrijf, kan er wat uitkomen dan is het mooi meegenomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door colossus01 op 27-06-2006 04:34:02 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:47:39 #48
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39288974
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:43 schreef MouseOver het volgende:
Och, je moet gewoon een beetje op je hoede zijn, dan valt het wel mee. Er zitten idd veel vrouwen uit vrouwenberoepen maar dat zie ik niet als nadeel. Waar je wel heel erg mee moet uitkijken is de site waar je gaat kijken. De gemiddelde fokker heeft op knuz bijvoorbeeld weinig te zoeken en als je alleen daar kijkt zul je een nogal verwrongen beeld van internetdating krijgen.
* Metro2005 heeft zijn vriendinnetje op knuz leren kennen

Vrouwen op internet zijn net zo divers als in real life. Je hebt er inderdaad wel wat rare figuren tussen maarja die moet je er gewoon tussenuit vissen Ik vind internetdaten best leuk en zeker een goed medium.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39294594
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 04:27 schreef colossus01 het volgende:

[..]

Je hebt grotendeels wel gelijk maar om nu gelijk over kansloze cammertjes te spreken vind ik een beetje ver gaan. We hebben het wel over mensen en niet iedereen is zo vol van zichzelf. Als ik trouwens af en toe in de kroeg kijk wat er op de bar hangt te leunen en nix aan het klaar maken is (maar als je ze de volgende dag spreekt dan hebben ze weer een one night stand achter de rug, waarschijnlijk met hun rechterhand) Nee, dan is internet zo slecht nog niet . Je kunt het ook zin als een pleziertje of tijdsverdrijf, kan er wat uitkomen dan is het mooi meegenomen.
Ik kom af en toe op een chatsite. Als ik zie hoe het meerendeel van de jongens/mannen tegen meisjes/vrouwen praat komt dat op mij over alsof die gasten seksueel gefrustreerd en erg opdringerig zijn. En het is niet op één site, het geslijm zie je echt overal terug. Ik mag maar hopen dat het geen weerspiegeling is van de samenleving, wat is het dan triest gesteld met de Nederlandse mannen. Alleen maar slijmen, en dan hopen op een beetje goedkeuring... en dat nog via de computer

Mensen die uit gaan (uiterlijk in dit geval onbelangrijk) en die geen probleem hebben met het aanspreken van mensen maken gewoon meer kans op de relatie die ze ook echt willen, want laten we eerlijk zijn: het meerendeel van de mannen die een vriendin op internet zoekt heeft gewoon jeuk aan hun piemel. En de echte wereld biedt zoveel meer emoties, alles gaat sneller, niet qua problemen bespreken en diepgaande gesprekken, maar wel gewoon met de interactie zoals oogcontact en aanraken. Dat versnelt het proces zoveel sneller.

Ik heb ook weleens een relatie gehad met iemand die ik via een chatsite heb leren kennen, maar ik geef de voorkeur aan real life In het echt kom je mensen tegen, en je kan na 30 seconden al zeggen of je geïnteresseerd bent in die persoon. Je ziet kleding, uiterlijke verzorging lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen, je hoort een stem, en als laatst... dat wat ze zegt. Dat vergeleken wat lettertjes en een fotootje.. maakt de keuze makkelijk nietwaar.

Natuurlijk doe je aan chat en profielen voor het plezier, maar zowel mannen als vrouwen hopen...dat er misschien iets uitkomt.

[ Bericht 12% gewijzigd door MadMarco op 27-06-2006 19:36:14 ]
^_
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:36:30 #50
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_39294965
O, er zijn ook zat dames die jeuk aan hun doos hebben hoor. Lekker makkelijk op internet, dan word je ook niet zo snel de hoer van een cafe.
Heb het met een ex meegemaakt die op een gegeven moment 3 neukertjes had die ze op afroep kon langs laten komen.

Maar ook mensen die wat verlegen zijn irl, kunnen via een dating site ook een leuke relatie krijgen. Er zijn ook mensen die elkaar dus zo vinden en het begrijpen. Soort zoekt soort zegmaar.

En dat heb je als je uitgaat ook. Ik ga niet iemand versieren die kleren aanheeft die mij totaal niet aanstaan, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_39295540
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:36 schreef Kreupelhout het volgende:
O, er zijn ook zat dames die jeuk aan hun doos hebben hoor. Lekker makkelijk op internet, dan word je ook niet zo snel de hoer van een cafe.
Heb het met een ex meegemaakt die op een gegeven moment 3 neukertjes had die ze op afroep kon langs laten komen.

En jij was één van de 3?
quote:
Maar ook mensen die wat verlegen zijn irl, kunnen via een dating site ook een leuke relatie krijgen. Er zijn ook mensen die elkaar dus zo vinden en het begrijpen. Soort zoekt soort zegmaar.
Uiteraard, het is niet zo zwart wit als mijn stukje misschien deed overkomen.
quote:
En dat heb je als je uitgaat ook. Ik ga niet iemand versieren die kleren aanheeft die mij totaal niet aanstaan, om maar een voorbeeld te noemen.
Soort zoekt soort, dat is logisch, maar dat staat los van dit onderwerp. Internet is anoniem, en mensen die jij misschien wel ziet zitten... hoeveel tijd wil je aan ze gaan besteden voordat je ze uitvraagt. Hoe genaaid voel je je als dat ontzettende knappe meisje achteraf gezien toch best wel goed was in photoshop... ik geef maar een voorbeeld (ja, ik heb het meegemaakt, ze wás goed in PS , aardige meid daar niet van, maar liegen is liegen)

Maar ik kijk ook niet naar het individu, maar naar het verschijnsel "internetdating"

[ Bericht 1% gewijzigd door MadMarco op 27-06-2006 20:57:26 ]
^_
pi_39297751
quote:

Is ook 100% waar, heb ik zelf ook meegemaakt. Wie is dan de hoer?? jij ja...

dinsdag 27 juni 2006 @ 21:14:35 #53
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_39298571
quote:
Echt niet fijn en zelfs zo erg dat ik er misselijk van werd! Ja lach me maar uit maakt me niets uit en ja call me bad names..maar eerlijk is eerlijk!
datingsites zijn vaak wel voor wanhopige geile mensen!
het is niet eens 1 april
don't give me that fucking bullshit
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:14:43 #54
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_39298576
-dubbel-
don't give me that fucking bullshit
pi_39319968
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Op 1 of andere manier lijkt de anonimiteit van internet mensen ook de mogelijkheid te geven opener tre zijn over zulke dingen. In real life zullen mensen pas zulke dingen delen na het opbouwen van een persoonlijke band, op internet komen dat soort dingen sneller aan de orde. Ik vind het maar een raar datemedium, de beeldvorming is gewoon ongezond en klopt niet IMHO. Er is overigens weinig mis met de 'vleeskeuring' in het uitgaansleven, er is meer wat mis met een hele onzekere generatie die de 'vleeskeuring' niet meer kan handlen. Deze mensen durven alleen nog via internet te gaan daten, veilig in hun onzekerheid, de anonimiteit en het gemak van communicatie.

Ikzelf ben toch wel tot de conclusie gekomen dat het hele internetdatinggebeuren niet per se iets voor mij is. Ik wil eerst de chemistry in real life voelen, anders hoef ik iemand niet eens te leren kennen. En dat is precies wat er met internetdating gebeurd, op basis van een gezellige msn-babbel komt er een veronderstelling van chemistry. Die chemistry is voor echt puur in real life en dat komt maar zelden overeen met die veronderstelling.
Ben het hiermee eens, had pas een meid, maanden mee eindeloos gechat, maar in persoon was er geen klik, geen spontaniteit en was gewoon weinig aan. Maar dan IRL kom je soms meiden tegen waar je gewoon vanaf de 1e seconde mee klikt, ookal heb je amper wat tegen elkaar gezegd, gewoon meteen vanaf dat je begint te praten is het al spontaan en energievol en klikt het.. zonder dat je ook maar iets van elkaar weet internet zit je idd vaak de 1e dag al met complete levensverhalen en als je te lang chat dan valt er ook gewoon niets meer te zeggen tegen elkaar na een tijd. Andersom vind ik trouwens vaak ook maar niets, iemand IRL ontmoeten en dan op MSN spreken, ben ik vaak juist onzekerder onder want dan ineens heb je dat oogcontact niet meer waarbij je aanvoelt dat het goed gaat het gesprek, msn kan dat niet (tenzij met cam ofzo maar dat heb ik niet)

Echter is in mijn geval helaas nu zo dat door gebrek aan dagbesteding en niet bekend zijn in deze plaats nog ik buiten weinig mogelijkheden meer heb om mensen beter te leren kennen dus ik kijk nu toch ook weer beetje op internet rond.
  woensdag 28 juni 2006 @ 14:22:36 #56
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39320962
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:52 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Ben het hiermee eens, had pas een meid, maanden mee eindeloos gechat, maar in persoon was er geen klik, geen spontaniteit en was gewoon weinig aan. Maar dan IRL kom je soms meiden tegen waar je gewoon vanaf de 1e seconde mee klikt, ookal heb je amper wat tegen elkaar gezegd, gewoon meteen vanaf dat je begint te praten is het al spontaan en energievol en klikt het.. zonder dat je ook maar iets van elkaar weet internet zit je idd vaak de 1e dag al met complete levensverhalen en als je te lang chat dan valt er ook gewoon niets meer te zeggen tegen elkaar na een tijd. Andersom vind ik trouwens vaak ook maar niets, iemand IRL ontmoeten en dan op MSN spreken, ben ik vaak juist onzekerder onder want dan ineens heb je dat oogcontact niet meer waarbij je aanvoelt dat het goed gaat het gesprek, msn kan dat niet (tenzij met cam ofzo maar dat heb ik niet)

Echter is in mijn geval helaas nu zo dat door gebrek aan dagbesteding en niet bekend zijn in deze plaats nog ik buiten weinig mogelijkheden meer heb om mensen beter te leren kennen dus ik kijk nu toch ook weer beetje op internet rond.
Wat je hierboven dus óók uit kunt concluderen is dat je het beginnen van 'daten' via internet anders aan moet pakken dan 'gewoon' chatten. Ik heb voor ik met mijn vriendin afsprak 2x kort geMSN-ed, en sinds we wat hebben MSN-en we praktisch nooit meer, omdat dat (gek genoeg?) toch niet zo goed klikt..

Bij het contact leggen via RP zou ik altijd het chat-contact kort houden en zsm afspreken. Ik zie contact krijgen via internet alleen als 'contact krijgen', niet als manier om te zien of het klikt, of iemand er leuk uitziet, of om te flirten... Dat heeft inderdaad doorgaans geen zin.

Als mensen als argument geven "ja, ik heb eerst hartstikke leuk gechat, wekenlang, en toen afgesproken en toen was het eigenlijk niet echt leuk", dan heb je het wat mij betreft dus niet handig gedaan. Ten minste, als je doel was om te daten. Je gaat ook niet 3 weken fietsen om daarna het rij-examen voor de auto te doen.
pi_39321690
Ja heb je wel gelijk in maar hoe overtuig je een meid dan ervan dat de eerste date snel moet komen en niet eerst leren kennen zonder een lang verhaal op te houden over slechte ervaringen met eerst via internet enzo zonder dr te vervelen of dat het vreemd overkomt.
pi_39323412
Heb je gelijk in, ik heb wel eens weken en weken gechat met iemand en dan afspreken, heel stom maar je hebt het gevoel dat je niet meer terug kunt. Het liefste zou je ze gelijk verwijderen/blokkeren maar het is inmiddels al iemand geworden die je goed kent. Kon ik maar zo goed lullen in het echt als op chat dan zou het allemaal niet zo'n probleem zijn. Denk dat ik daar maar eens aan ga werken.
  woensdag 28 juni 2006 @ 16:53:49 #59
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39326255
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:43 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja heb je wel gelijk in maar hoe overtuig je een meid dan ervan dat de eerste date snel moet komen en niet eerst leren kennen zonder een lang verhaal op te houden over slechte ervaringen met eerst via internet enzo zonder dr te vervelen of dat het vreemd overkomt.
Als van beide kanten duidelijk is dat je contact hebt om te daten, dan moet je zorgen dat er weinig discussie mogelijk is... Lukt natuurlijk niet altijd, maar als de meid in kwestie echt niet wil, dan zou ik haar lekker in een hoekje parkeren als 'chatvriendin' en verder zoeken (Dan had ze immers in d'r profiel wel eens mogen zeggen dat ze alleen wil chatten ).

Ik heb zelf geluk gehad hoor, mijn vriendin gaf destijds zelf (half onbewust) de voorzet, maar ik kopte hem wel in. Ging iets als van:

[random kennismaak chat]
zij: Mja je moet ook niet te lang op MSN chatten voor je afspreekt denk ik.
ik: Ok, wat doe je vrijdag?
zij: ehh nog niks
ik: Mooi, 21u café [naam]
zij: eh is goed.
[nog ff wat korte blabla]
ik: Maar goed, we praten vrijdag wel verder. Cya!
zij: doei
-> uitloggen.

Werkte wel goed Zeker aangezien achteraf bleek dat zij in het echt nog leuker was dan op de foto en we in het echt veel beter konden chatten dan op MSN
pi_39344966
Hm ja ik vind dat zelf nogal vreemd om in een gesprek te zijn en dan gewoon al snel dus zo van 'Maar goed, we praten vrijdag wel verder. Cya!' want je kapt dus een gesprek af terwijl je eigenlijk op dat moment ook niks beters te doen hebt en dat vind ik dan beetje rare keuze

Maar je hebt helemaal gelijk denk ik, ipv meteen een heel levensverhaal op te hangen is het denk ik veeeel beter om gewoon meteen iets te doen als; 'hey volgende week gaat pirates of the caribbean 2 in premiere en die wil ik wel graag in de bios zien, wil je mee? kunnen we daarna terrasje pakken'

heeft denk ik wel meer succes dan de voorzichtige aanpak ja
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:51:48 #61
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39348201
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 07:29 schreef Hertog_Martin het volgende:
Hm ja ik vind dat zelf nogal vreemd om in een gesprek te zijn en dan gewoon al snel dus zo van 'Maar goed, we praten vrijdag wel verder. Cya!' want je kapt dus een gesprek af terwijl je eigenlijk op dat moment ook niks beters te doen hebt en dat vind ik dan beetje rare keuze
Ik vind het absoluut geen rare keuze, en jij ook niet, als ik lees wat je hieronder post... Maar waarschijnlijk bedoel dat het wat geforceerd is, en dat is natuurlijk wel een beetje zo... Maar het was niet zo dat ik niets anders te doen had, zeker wel, en het leek me wel een goede keus om dat gewoon te gaan doen i.p.v. tijd te verspillen (hoe leuk dat misschien ook is) op een chat.
quote:
Maar je hebt helemaal gelijk denk ik, ipv meteen een heel levensverhaal op te hangen is het denk ik veeeel beter om gewoon meteen iets te doen als; 'hey volgende week gaat pirates of the caribbean 2 in premiere en die wil ik wel graag in de bios zien, wil je mee? kunnen we daarna terrasje pakken'

heeft denk ik wel meer succes dan de voorzichtige aanpak ja
Dat denk ik ook (maar ik weet geen cijfers ) En zoals jij hierboven al zegt is het ook goed denk ik: Jij wil graag naar Pirates, en niet hangerig aan het meisje vragen 'Wat wil jij?'..
Dat doe/deed ik nl. van nature wel een beetje en daar wil ik ook een beetje voor oppassen
pi_39351192
Ja ik bedoelde inderdaad dat het wat geforceerd is en dat het een beetje raar is om er expres voor te kiezen geen contact te hebben op een moment dat dat wel kan en je soms ook niet iets beters te doen hebt. Maar als je beide snapt waar dat goed voor is, is dat geen probleem nee.

En over dat laatste; vrouwen hebben wel een hekel aan mannen die zelf geen beslissingen nemen of niet weten wat ze willen. Typjes die op alles antwoorden 'ik vind alles best, beslis jij maar' zijn niet populair.

Ik heb soms wel echt zoiets van dat het me ook echt niet uitmaakt wat we gaan doen, maar als je dan toch ook maar een hele kleine lichtelijke voorkeur hebt voor iets heb ik wel geleerd dat je die moet uitspreken. Opzich is het wel krom want ondertussen zijn zei dus degenen die zelf ook geen beslissingen maken want ze willen dus graag dat jij die maakt, want als je zelf graag wil dat hun de beslissing maken is het niet ok, andersom wel

Overigens vind ik op vooral relatieplanet.nl irritant dat die profielen zo leeg zijn dat je er niks mee kan. Vooral irritant als zelfs woonplaats niet ingevuld staat. Wat ze ook wel mogen invoeren daar is dat ze verplicht moeten invullen naar wat voor persoon ze op zoek zijn, weet je meteen waar je vooral niet op moet reageren en je kan vaak ook doorhebben wat voor persoon het is aan de hand van de soort persoon die hun als ideaal zien.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hertog_Martin op 29-06-2006 12:37:43 ]
pi_39351452
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:31 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik heb soms wel echt zoiets van dat het me ook echt niet uitmaakt wat we gaan doen, maar als je dan toch ook maar een hele kleine lichtelijke voorkeur hebt voor iets heb ik wel geleerd dat je die moet uitspreken. Opzich is het wel krom want ondertussen zijn zei dus degenen die zelf ook geen beslissingen maken want ze willen dus graag dat jij die maakt, want als je zelf graag wil dat hun de beslissing maken is het niet ok, andersom wel
Zo zwart-wit is het ook niet he. Je mag best een keer zeggen dat het je niet uitmaakt, maar niet te vaak. Als je dat heel vaak doet, lijkt het alsof je nergens meer plezier in hebt.
  donderdag 29 juni 2006 @ 13:14:40 #64
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39352443
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:41 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Zo zwart-wit is het ook niet he. Je mag best een keer zeggen dat het je niet uitmaakt, maar niet te vaak. Als je dat heel vaak doet, lijkt het alsof je nergens meer plezier in hebt.
Idd.
Bij mij was het dermate erg dat ik echt een soort van black-out had als mijn toenmalige vriendin vroeg "Ja maar wat wil JIJ doen?".

Maar bij mijn meisje nu zeg ik inderdaad ook best vaak "maakt mij niet uit", maar als ik inderdaad zin heb om het café in te gaan spreek ik dat maar gelijk uit, met het risico dat het misschien wat overhaast was, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk, na jaren twijfelachtig puppiegedrag
pi_39360615
Ik ken meerdere mensen die op rp oid staan, waaronder ikzelf... Ik ben op rp net zo'n open boek als in het echie, vind het gewoon leuk om op een andere manier ook eens mannen te ontmoeten. Soms voor een lolletje, maar ook al een aantal serieuze dates gehad. Je leert mensen anders kennen dan in de kroeg. Ik heb geen problemen met exen, geld, depressief of wat dan ook. Ben wel normaal en geen contact gestoorde domme bimbo ofzow, heb gewoon een eigen leven en doe wat ik wil. Kwam ook mannen tegen op rp bij mij uit het dorp, dat waren wel de laatsten die ik daar verwacht had! De grootste macho's en popie jopies stonden erop! Mijn beeld over internetdating is iig behoorlijk bijgesteld...
pi_39361433
Een vriend van mij is 31 en al heel lang vrijgezel, en nu komt hij ook niet echt nieuwe dames tegen. Hij is accountant en gaat dus in het weekend meestal met wat vrienden uit het team wat drinken enz. Maar ja dat schiet ook niet op. Ik heb het al eens aan hem voorgesteld maar dat vind hij niks. Er rust toch nog wel een beetje een taboe op.
pi_39364679
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:28 schreef Stansfield het volgende:
Er rust toch nog wel een beetje een taboe op.
5 jaar geleden ja, maar nu toch niet meer???
  donderdag 29 juni 2006 @ 23:04:36 #68
152106 whacky
Zo denk ik erover!
pi_39373472
Persoonlijk vind ik zo'n Datingsite niks, tis net of je voor een auto aan het kijken bent. Zo van zo moet het eruit zien en deze accesoires wil ik hebben en anders hoeft het niet want wees eerlijk je kijkt zeer gericht op zo'n site naar de eigenschappen van de mensen die erop staan.

Ik ga liever naar een kroeg of disco/club, ik ga voor namelijk voor karakter en dat zie je meestal alleen als je een tijdje naar iemand kijkt want daar zijn de mensen meestal zichzelf zonder dat ze verlegen zijn ofzo. Je hebt namelijk al snel door of je het een spontaan/vrolijk persoon is of een 'dooie' en het is dan leuker om in een gesprek dingen van elkaar te horen dan dat ze opgesomd staan op zo'n site.

En zoals al eerder werd vermeld is een afwijzing minder erg dan een teleurstelling. Maar nogmaals tis mijn persoonlijke mening en er is geheid publiek dat bij deze sites baat heeft om naar hun "ideale partner' te zoeken.
Penis Galacticus oftewel Gelul in de ruimte.
pi_39376348
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 19:23 schreef Coolcat het volgende:

[..]

5 jaar geleden ja, maar nu toch niet meer???
Bij mij ook niet hoor, maar die gozer vind het echt helemaal niks. Dus bij een klein aantal mensen nog wel een beetje.
pi_39382933
het headcases-percentage ligt stukken hoger bij meiden op datingsites.

maargoed uitzonderingen heb je overal... de echt erge of wanhopige gevallen haal ik er zo uit op zo'n site...

zelfde geld ook voor gozers overigens hoor...
  vrijdag 30 juni 2006 @ 15:09:19 #71
146230 Liewec
70's movies rule
pi_39393006
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:04 schreef whacky het volgende:
Persoonlijk vind ik zo'n Datingsite niks, tis net of je voor een auto aan het kijken bent. Zo van zo moet het eruit zien en deze accesoires wil ik hebben en anders hoeft het niet want wees eerlijk je kijkt zeer gericht op zo'n site naar de eigenschappen van de mensen die erop staan.

Ik ga liever naar een kroeg of disco/club, ik ga voor namelijk voor karakter en dat zie je meestal alleen als je een tijdje naar iemand kijkt want daar zijn de mensen meestal zichzelf zonder dat ze verlegen zijn ofzo. Je hebt namelijk al snel door of je het een spontaan/vrolijk persoon is of een 'dooie' en het is dan leuker om in een gesprek dingen van elkaar te horen dan dat ze opgesomd staan op zo'n site.
Ben ik nou de enige die vind dat bovenstaande ontzettend hypocriet is?

Je vindt zo'n site kut want dat lijkt te veel op marktplaats.nl, maar je vindt het heel wat anders om in een kroeg te staan en een leuk stukje vlees uit te zoeken. En dan ook nog zeggen dat het om het karakter gaat.

Zoals al eerder gezegd, een aantal eigenschappen zijn op een datingsite/internet inderdaad moeilijker te peilen, maar eerlijk gezegd vind ik dat in het echte leven ook lang niet altijd makkelijk. Vaak genoeg een meid gezien die aantrekkelijk was, tot ze d'r bek open deed. Nou ja, dat heb je dus op internet ook ja.

Punt is dat je zowel in het café als op internet op indrukken afgaat die mogelijk helemaal niet kloppen. Mijn vriendin vindt het best wel een afknapper als iemand heel slecht in grammatica en spelling is, nou dát kan je nou net weer wel op internet zien. Ok I'm reaching
  zaterdag 1 juli 2006 @ 05:22:28 #72
152106 whacky
Zo denk ik erover!
pi_39416228
Hoezo hypocriet? het blijft een stuk spannender als je in een cafe of disco op een meid afgaat om een praatje te maken en als ze der 'bek' opentrekt en het bevalt niet dan laat je het erbij.
In RL haal je de typetjes er ook veel sneller uit zoals Slet, gezellig of rustig en daarbij kijk ik echt niet alleen naar uiterlijk. Het gaat mij meer om de uitstraling en het geheel plaatje en dat zie je niet op een foto of advertentie.

Maar zoals ik al zei het is mijn mening en als er mensen zijn die het leuk/makkelijker vinden om het via een dating site te doen SO BE IT. Ieder zijn eigen ding zeg ik maar en ik hoop voor ze dat ze de 'ware' vinden, het is alleen niet MIJN ding.
Penis Galacticus oftewel Gelul in de ruimte.
pi_39440266
quote:
Op zondag 25 juni 2006 03:06 schreef VD het volgende:

[..]

Waren ze zo lelijk?
*zucht*
pi_39440282
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:14 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

het is niet eens 1 april
kijk dat jij niet weet wat energie inhoudt van foto's
kan mij niks schelen hoor!

maar eh ja je voelt soms enorm wanhopige vibraties
  zondag 29 april 2007 @ 11:05:53 #75
73888 DIA
die ja .....
pi_48827143
even lezen als ik tijd heb
pi_48827261
Mijn ervaring is dat er behoorlijk wat meiden een klap van de molen hebben gehad.
pi_48828306
Ik heb gelukkig mijn stelregel nooit gebroken dat ik nooit voor een datingsite betaal terwijl er ook gratis datingsites op Internet zijn
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 29 april 2007 @ 12:16:39 #78
73888 DIA
die ja .....
pi_48828862
Wat ik mij afvraag bij die site's ... waarom er meiden opstaan.

Het wordt gebruikt om een eerste contact te leggen/zoeken. Wat voor jongens soms moeilijk is omdat ze niet durven, maar voor meiden totaal niet omdat er om de 3 sec een potentiele kandidaat zich voor haar voeten werpt. (mits ze er een beetje gangbaar uitziet).
Zij hebben dus al genoeg keuze, en kunnen in Reallife gewoon zien hoe iemand is, eerst een praatje maken en als het niet bevalt gewoon de volgende proberen... dat is dus veiliger, duidlijker, kost minder tijd én geld...
pi_48828953
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:16 schreef DIA het volgende:
Wat ik mij afvraag bij die site's ... waarom er meiden opstaan.

Het wordt gebruikt om een eerste contact te leggen/zoeken. Wat voor jongens soms moeilijk is omdat ze niet durven, maar voor meiden totaal niet omdat er om de 3 sec een potentiele kandidaat zich voor haar voeten werpt. (mits ze er een beetje gangbaar uitziet).
Zij hebben dus al genoeg keuze, en kunnen in Reallife gewoon zien hoe iemand is, eerst een praatje maken en als het niet bevalt gewoon de volgende proberen... dat is dus veiliger, duidlijker, kost minder tijd én geld...
nu hebben er zich in mijn jong leven nooit veel mannen voor mijn voeten geworpen. Wat een verwrongen beeld hebben mannen toch over het liefdesleven van een vrouw - en ja, ik durft toch wel te stellen dat ik niet lelijk ben.

en volgens mij kost internetdaten juist minder tijd en geld ... ik dacht dat zulke sites gratis waren ? en je moet geen avonden uitgaan vooraleer je eens een man ontmoet die je aanstaat.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_48828981
Je hebt:

- vrouwen met financiele problemen
- vrouwen met gedragsproblemen
- vrouwen met exen die ze niet kunnen vergeten
- vrouwen die niet weten wat ze willen
- vrouwen die niet weten wat ze zoeken
- onzekere types met minderwaardigheidscomplexen
-....

en ook nog

-leuke vrouwen

Het is net als IRL, maar er zitten wat meer types waar iets mis mee is.
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:10 schreef KonnieKipke het volgende:
Mijn ervaring is dat er behoorlijk wat meiden een klap van de molen hebben gehad.
Verbaal terrorist
pi_48829118
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:10 schreef KonnieKipke het volgende:
ik kan mij daar echt zo weinig bij voorstellen...

hoe zien die meider er dan uit ? of wat zeggen ze dan allemaal ?

Moest ik ooit alleen vallen zou ik zeker beroep doen op een datingsite, maar dan zal ik hier waarschijnlijk onder de noemer "wanhopige moeder die haar ex niet kan vergeten en die een vader zoekt voor haar kroost " vallen.
pi_48829124
Ik weet niet of het al eerder gepost is maar meiden hebben ook meer keus op internet.
pi_48829146
dubbel
  zondag 29 april 2007 @ 12:29:58 #84
73888 DIA
die ja .....
pi_48829195
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:20 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

nu hebben er zich in mijn jong leven nooit veel mannen voor mijn voeten geworpen. Wat een verwrongen beeld hebben mannen toch over het liefdesleven van een vrouw - en ja, ik durft toch wel te stellen dat ik niet lelijk ben.

en volgens mij kost internetdaten juist minder tijd en geld ... ik dacht dat zulke sites gratis waren ? en je moet geen avonden uitgaan vooraleer je eens een man ontmoet die je aanstaat.
mevr PL.. je moet natuurlijk niet letterlijk nemen dat mannen zich voor je voeten werpen, ik probeer ermee te zeggen dan als je uitgaat er jongens/mannen op je afkomen als vrouw zijnde... (met een slechte openingszin- complimentje of een praatje)
Ik ben er niet zo in thuis, maar als je serieus wil internetdaten moet je geloof ik wel betalen, en heel lang met elkaar chatten kost natuurlijk tijd... (en stroom
pi_48829343
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:29 schreef DIA het volgende:

mevr PL.. je moet natuurlijk niet letterlijk nemen dat mannen zich voor je voeten werpen, ik probeer ermee te zeggen dan als je uitgaat er jongens/mannen op je afkomen als vrouw zijnde... (met een slechte openingszin- complimentje of een praatje)
Ik ben er niet zo in thuis, maar als je serieus wil internetdaten moet je geloof ik wel betalen, en heel lang met elkaar chatten kost natuurlijk tijd... (en stroom
maar wat als je echt een pokkehekel hebt aan uitgaan? ik vond dat vroeger altijd zooooooo vervelend, en ik heb er nooit een man ontmoet waar het iets mee is geworden.
  zondag 29 april 2007 @ 12:38:07 #86
73888 DIA
die ja .....
pi_48829416
Als iemand een hekel heeft aan uitgaan behoord die misch alwel tot die bovengenoemde groep, dat zijn er nl ook niet veel. (met uitgaan bedoel ik niet alleen in een boerenkroeg hangen of een disco bezoeken)
pi_48829575
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:38 schreef DIA het volgende:
Als iemand een hekel heeft aan uitgaan behoord die misch alwel tot die bovengenoemde groep, dat zijn er nl ook niet veel. (met uitgaan bedoel ik niet alleen in een boerenkroeg hangen of een disco bezoeken)
wat wil je nu eigenlijk zeggen

ik hield van shoppen ja, en van terrasjes, naar de cinema gaan, citytrips ... maar ook daar kom je niet zomaar een vent tegen die je aanspreekt hé
pi_48832963
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:27 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik kan mij daar echt zo weinig bij voorstellen...

hoe zien die meider er dan uit ? of wat zeggen ze dan allemaal ?

Moest ik ooit alleen vallen zou ik zeker beroep doen op een datingsite, maar dan zal ik hier waarschijnlijk onder de noemer "wanhopige moeder die haar ex niet kan vergeten en die een vader zoekt voor haar kroost " vallen.
Nou, of ze hebben een persoonlijkheidsstoornis niet nader omschreven, of er ontbreken lichaamsonderdelen.

Ik heb een keer een grietje gedate die maar 3 vingers aan 1 hand had.. Die hield zo ook angstvallig verborgen..
pi_48833833
Geen idee. Maar ik moet wel heel wanhopig zijn om mijn 'geluk' via een datingsite te beproeven, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_48835372
quote:
Op zondag 29 april 2007 14:53 schreef nozem het volgende:
Geen idee. Maar ik moet wel heel wanhopig zijn om mijn 'geluk' via een datingsite te beproeven, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.
ik dacht dat jij al aan internetdaten gedaan had , misschien heb ik het verkeerd voor.

ik vind de meningen wel triest hier. Op internetfora zitten mag blijkbaar allemaal, maar datingsites, OH NEE !! dat niet.

Ik vind mensen van rond de dertig die single zijn en lopen te janken dat niemand hem of haar wil veel zieliger dan mensen die hun lot in eigen handen willen nemen en dan ook internetdaten eens proberen
pi_48835406
quote:
Op zondag 29 april 2007 11:05 schreef DIA het volgende:
even lezen als ik tijd heb
Je had bijna een jaar de tijd
pi_48839864
quote:
Op zondag 29 april 2007 12:43 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

wat wil je nu eigenlijk zeggen

ik hield van shoppen ja, en van terrasjes, naar de cinema gaan, citytrips ... maar ook daar kom je niet zomaar een vent tegen die je aanspreekt hé
Ze zijn er vast wel. Maar doorgaans is het zo dat mensen voorzichtig zijn. Als je naar een café gaat spreken mannen je echt wel aan, zelfs vrouwen spreken me aan (ben zo gaar met initiatief nemen )

Gelukkig is de paiq hype nu wel een beetje over. Is er hier nog iemand waar dat goed voor heeft uitgepakt?
^_
  zondag 29 april 2007 @ 16:33:26 #93
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_48841117
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:28 schreef Carda het volgende:
Ach meiden die ik ken via het uitgaan zitten vaak ook op een datingsite.
Er zitten ook 10x zoveel mannen op als vrouwen volgens mij omdat die meer achter de pc zitten.
Niet dus, dat komt doordat vrouwen veel makkelijker aan een partner kunnen komen.
Vrouwen op datingsites zijn volgens mij een apart en onaantrekkelijk slag.
Geen ervaring met die sites, maar het lijkt mij over het algemeen vrij logisch dat een goed uitziende en leuke vrouw dat nimmer en te nooit nodig heeft.

pi_48841957
quote:
Op zondag 29 april 2007 16:33 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

Niet dus, dat komt doordat vrouwen veel makkelijker aan een partner kunnen komen.
Geen ervaring met die sites, maar het lijkt mij over het algemeen vrij logisch dat een goed uitziende en leuke vrouw dat nimmer en te nooit nodig heeft.

wat als een goed uitziende en leuke vrouw verkiest eens rond te kijken op een datingsite ipv uit te gaan.

Ik ken genoeg knappe en leuke vrouwen die hun vent hebben gevonden via het internet. Ik werke in de advocatuur, wij hadden een keizware job, je avonden en je weekends wil je dan wel eens lekker thuiszitten ipv uit te gaan op zoek naar een interessante vent. Als ik single was geweest, had ik me zeker ook ingeschreven op een datingsite, ik zou niet geweten hebben waar anders een vent te vinden. Tussen mijn collega's en vriendenkring had ik hem niet gevonden ... en uitgaan heb ik NOOIT graag gedaan, laat staan na mijn 25ste.
pi_48845352
quote:

[..]

Ik zit niet op een datingsite maar ik heb weleens en zo nu en dan zit ik op ee chatbox gewoon voor de gezelligheid en ik zie wel wat ervan komt..
Of ik apart ben? Ligt er aan.. wat vind jij apart? Onaantrekkelijk?? kweenie.. misschien heb ik niet maatje 38 maar ach... wat maakt het uit...
Ben wel nieuwsgierig wat jij apart vind..
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_48845376
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:48 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Ik zit niet op een datingsite maar ik heb weleens en zo nu en dan zit ik op ee chatbox gewoon voor de gezelligheid en ik zie wel wat ervan komt..
Of ik apart ben? Ligt er aan.. wat vind jij apart? Onaantrekkelijk?? kweenie.. misschien heb ik niet maatje 38 maar ach... wat maakt het uit...
Welk maatje heb je dan wel?
pi_48845656
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:49 schreef KonnieKipke het volgende:

Welk maatje heb je dan wel?
toen ik jong was heb ik ook op chatboxen gezeten, wel nooit afgesproken, ik heb maatje 36

mijn broer heeft zijn vriend ontmoet op een chatbox, en mijn broer is gegarandeerd een lekker ding, zijn vriend ook
  zondag 29 april 2007 @ 20:47:54 #98
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_48848358
quote:

[..]

Ik ken wat meisjes die af en toe op datingsites rondzwerven, maar die zijn echt niet onaantrekkelijk of anderszins vreemd. Ze vinden het een leuke manier om veel mensen te ontmoeten. Dat je als aantrekkelijke vrouw makkelijk een vent kan scoren zal best, maar het is nog maar de vraag wat voor soort vent je dan treft. Vaak zijn het de lefgozers die op je afkomen in bijvoorbeeld het uitgaansleven, niet alle vrouwen hebben daar behoefte aan. Een datingsite is dan een leuk en makkelijk alternatief op andere manieren om jongens te ontmoeten.

Een van die meisjes heeft trouwens inmiddels al een jaar een relatie met een jongen die ze op internet ontmoet heeft. Ook een hele normale kerel.
  zondag 29 april 2007 @ 22:54:05 #99
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_48852353
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:48 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Misschien is apart niet het juiste woord. Onaantrekkelijk is beter.
Waarom zou een goed uitziende vrouw die leuk in de omgang is in vredesnaam behoefte hebben aan een datingsite?
Ok, misschien zoals Petit Lapin beschrijft degenen die echt geen tijd hebben om te stappen of niet veel onder de mensen komen buiten hun werk. Maar dat zullen er dan erg weinig zijn.

Wat ik in ieder geval zie is dat vrouwen die er ook maar een beetje aantrekkelijk uitzien gelijk overstelpt worden met aandacht. Vind ik prima, moet iedereen zelf weten, maar volgens mij heb je dan geen datingsite nodig.....
Heb je die wel nodig, dan mis je iets, in veel gevallen uiterlijk. Beetje kort door de bocht maar in de meeste gevallen klopt het wel denk ik....
  dinsdag 1 mei 2007 @ 00:46:18 #100
111964 Jitse
add goes here
pi_48877634
Internetdating klonk voor mij altijd geweldig. Je had in feite een grote catalogus vol vrijgezellen waarop je een zoekopdracht kon draaien zodat er degene uitkwamen, met de haarkleur, leeftijd, lengte en woonplaats van jou keuze. (prachtig, want geef toe, zo'n optie heb je al nooit in het echte leven) Verder kon je rustig peilen naar contact op je eigen manier.

Het daten zelf verliep ook allemaal goed, en vooral snel (intiem worden, seks,...) maar toch had ik het gevoel dat er op de lange duur altijd iets anders was met de dames. Natuurlijk kon ik ook gewoon pech gehad hebben..

Maar overlaatst kwam ik een dame tegen die GEEN pc had, (of msn, of mailadres, ...) wat een verlichting was dat zeg; dacht dat ik goud had ontdekt. Klikte vanaf seconde 1. Had de indruk dat ze veel vrolijker, socialer, ouderwetser en positiever ingesteld was. Werkt voor het leger in dagelijkse leven, is daar een uitstekend scherpschutter, kent niks van computers en zag er vrij goed uit. Een typetje dat je dus nooit via online dating zou ontmoeten.

Het nadeel is dat we ondertussen meer als een maand verder zijn, en ik haar nog altijd niet goed ken of echt hoogte van haar heb.. ook seks is er nog niet aan te pas gekomen. Ik krijg alles gedoseerd binnen van haar (exen, gevoelens, bezigheden) zoals al eerder gezegd, en vanaf hier mis ik het wel dat ik niet met haar kan praten via alternatieve media over dingen die ik (nog) niet durf te vragen.

Het is zelfs zo erg dat ik nog niet eens kan vertellen of ze me nou echt leuk vind of aan het lijntje aan't houden is, maar goed.. IRL close worden vraagt meer tijd blijkbaar.

Online en offline daten.. beide hun voor & nadelen denk ik zo.
or here.. contact me for further information or prices
pi_48885394
quote:

[..]

Het blijft apart om te zien hoe sommige mensen zich, zonder zelf ook maar enige ervaring te hebben met internetdating, zo krampachtig blijven vastklampen aan alle vooroordelen die erover gelden.

Een vorm van zelfbescherming misschien?
You don't need eyes to see, you need vision.
pi_48894472
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:20 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik dacht dat jij al aan internetdaten gedaan had , misschien heb ik het verkeerd voor.

ik vind de meningen wel triest hier. Op internetfora zitten mag blijkbaar allemaal, maar datingsites, OH NEE !! dat niet.

Ik vind mensen van rond de dertig die single zijn en lopen te janken dat niemand hem of haar wil veel zieliger dan mensen die hun lot in eigen handen willen nemen en dan ook internetdaten eens proberen
Ik vind er verschil in zitten of je iemand tegenkomt op een forum als FOK! die je (op basis van zijn/haar posts) wel interessant vindt, daar mee aan de praat raakt en besluit wat af te spreken of dat je doelbewust datingsites afstruint op zoek naar een partner of seksdate. Net zo goed als er verschil zit in het bezoeken van een kroeg met als enige doel om te scoren, of dat je gewoon naar de kroeg gaat voor de gezelligheid en wel ziet wat er op je pad komt.

Dat krampachtige, dat doelbewuste, alles om een partner te vinden, dat is niks voor mij. Maar als andere mensen daar wel bevrediging uithalen is dat natuurlijk prima.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:06:37 #103
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48894594
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:02 schreef nozem het volgende:

Dat krampachtige, dat doelbewuste, alles om een partner te vinden, dat is niks voor mij. Maar als andere mensen daar wel bevrediging uithalen is dat natuurlijk prima.
Ik geloof er niet echt in, daarom doe ik het ook niet meer.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_48895282
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:02 schreef nozem het volgende:

Ik vind er verschil in zitten of je iemand tegenkomt op een forum als FOK! die je (op basis van zijn/haar posts) wel interessant vindt, daar mee aan de praat raakt en besluit wat af te spreken of dat je doelbewust datingsites afstruint op zoek naar een partner of seksdate. Net zo goed als er verschil zit in het bezoeken van een kroeg met als enige doel om te scoren, of dat je gewoon naar de kroeg gaat voor de gezelligheid en wel ziet wat er op je pad komt.

zo heerlijk hypocriet toch weer hé . Uiteindelijk willen de meeste mensen die alleen zijn wel degelijk een relatie, of ze er nu voor uitkomen of niet.

En als je een relatie wil, moet je uit je kot komen, dat kan je op verschillende manieren doen, ook via internet. Ik zie ook geen verschil tussen "versierpogingen" op dit forum of op een datingsite.

En alsof iedereen op een datingsite zo krampachtig op zoek is naar een lief. als ik lees in de topics dat de meisjes bijna op geen enkel bericht van de mannen antwoorden zal dat nog wel meevallen...
pi_48895419
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:06 schreef Plato1980 het volgende:

Ik geloof er niet echt in, daarom doe ik het ook niet meer.
in wat geloof jij wel .

jij gaat echt zo'n verzuurde starre oude vrijgezel worden hé, iedere dag hetzelfde levensritme, niets of niemand waar je inspanningen of toegevingen voor wil doen, en alle vrouwen zijn arrogante kutwijven.

het is dat je het zelf zo wilt ...
pi_48895548
Vrouwen die zich inschrijven op datingsites zijn kansloos, ver uit de buurt blijven. Er is altijd wel iets mis ... je kunt nog beter een bezoek aan http://bride.ru/ brengen. Ook daar zijn is met 9vande10 wel iets mis mee, als in kijk ik heb een kind, mijn Russische vriend heeft zichzelf door het hoofd geschoten tijdens het klaverjassen, etc. ... maar daar is er ten minste niet spraken van de Nederlandse mentaliteit.
pi_48895600
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:26 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

zo heerlijk hypocriet toch weer hé . Uiteindelijk willen de meeste mensen die alleen zijn wel degelijk een relatie, of ze er nu voor uitkomen of niet.

En als je een relatie wil, moet je uit je kot komen, dat kan je op verschillende manieren doen, ook via internet. Ik zie ook geen verschil tussen "versierpogingen" op dit forum of op een datingsite.

En alsof iedereen op een datingsite zo krampachtig op zoek is naar een lief. als ik lees in de topics dat de meisjes bijna op geen enkel bericht van de mannen antwoorden zal dat nog wel meevallen...
Hoezo hypocriet? Ik wil gewoon niet het gevoel hebben krampachtig op zoek te zijn. En de fokdates die ik heb gehad hadden geen relatie als uitgangspunt. Ik denk dat dat toch net iets anders ligt bij dates die via datingsites ontstaan. Waarom anders een naam als 'relatieplanet'? Ik denk dat de meeste mensen die ingeschreven staan op zo'n site toch echt wel behoorlijk op zoek zijn. Ik heb me in ieder geval niet op FOK! ingeschreven omdat ik op zoek was naar een partner.
pi_48895623
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:36 schreef -Angelic- het volgende:
Vrouwen die zich inschrijven op datingsites zijn kansloos, ver uit de buurt blijven. Er is altijd wel iets mis ... je kunt nog beter een bezoek aan http://bride.ru/ brengen. Ook daar zijn is met 9vande10 wel iets mis mee, als in kijk ik heb een kind, mijn Russische vriend heeft zichzelf door het hoofd geschoten tijdens het klaverjassen, etc. ... maar daar is er ten minste niet spraken van de Nederlandse mentaliteit.
dus jij hebt als kansloze man je ingeschreven op een datingsite en al die meiden getest ? als je zo'n oordeel velt, moet je toch wel ervaring hebben met de vrouwen op datingsites
pi_48895752
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:37 schreef nozem het volgende:

Hoezo hypocriet? Ik wil gewoon niet het gevoel hebben krampachtig op zoek te zijn. En de fokdates die ik heb gehad hadden geen relatie als uitgangspunt. Ik denk dat dat toch net iets anders ligt bij dates die via datingsites ontstaan. Waarom anders een naam als 'relatieplanet'? Ik denk dat de meeste mensen die ingeschreven staan op zo'n site toch echt wel behoorlijk op zoek zijn. Ik heb me in ieder geval niet op FOK! ingeschreven omdat ik op zoek was naar een partner.
Hoe ga je dan reageren moest je ooit op een avondje uit toevallig een meisje tegenkomen die op een datingsite is ingeschreven ... wil je haar dan niet meer, omdat ze dan krampachtig op zoek lijkt ...

dat slaat toch nergens op...
pi_48895833
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:38 schreef petitlapin2 het volgende:

dus jij hebt als kansloze man je ingeschreven op een datingsite en al die meiden getest ? als je zo'n oordeel velt, moet je toch wel ervaring hebben met de vrouwen op datingsites
Ik ben blij dat je in ieder geval het niet ontkent wat ik geschreven heb. Waarom je vervolgens mijn persoonlijk weer moet aanvallen is mijn in zijn geheel vreemd.
pi_48895901
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:45 schreef -Angelic- het volgende:

Ik ben blij dat je in ieder geval het niet ontkent wat ik geschreven heb. Waarom je vervolgens mijn persoonlijk weer moet aanvallen is mijn in zijn geheel vreemd.
ik ben nooit op een datingsite geweest, dus ik kan noch ontkennen noch bevestigen wat je geschreven hebt.

Aangezien jij WEL weet hoe de vrouwen op datingsites zijn, moet je er toch al talrijke ontmoet hebben, en aangezien je de vrouwen op datingsites kansloos vindt, moet je jezelf als man ook wel kansloos vinden ...
pi_48896166
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:47 schreef petitlapin2 het volgende:

ik ben nooit op een datingsite geweest, dus ik kan noch ontkennen noch bevestigen wat je geschreven hebt.

Aangezien jij WEL weet hoe de vrouwen op datingsites zijn, moet je er toch al talrijke ontmoet hebben, en aangezien je de vrouwen op datingsites kansloos vindt, moet je jezelf als man ook wel kansloos vinden ...
Ik keek in je profiel daarna was het moeilijk om jouw nog serieus te nemen. Als je een bepaald subforum heel vaak bezoekt dan zegt dit veel.
pi_48896279
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:56 schreef -Angelic- het volgende:

Ik keek in je profiel daarna was het moeilijk om jouw nog serieus te nemen. Als je een bepaald subforum heel vaak bezoekt dan zegt dit veel.
antwoorden op een eenvoudige stelling is blijkbaar te moeilijk voor jou

nu ik weet hoe snel jij oordelen velt over mensen, neem ik je mening over datingsites ook maar met een korrel zout.
pi_48896541
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:00 schreef petitlapin2 het volgende:

antwoorden op een eenvoudige stelling is blijkbaar te moeilijk voor jou
nu ik weet hoe snel jij oordelen velt over mensen, neem ik je mening over datingsites ook maar met een korrel zout.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:20:05 #115
101353 mrbox
Miep miep
pi_48898651
Wat een hopeloos kortzichtige reacties zeg.
Het is een KEUZE
Wil je internet daten prima doe je het ander ook prima. Jemig het is geen verplichting.
Alles heeft zo ze voor en nadelen
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
pi_48899689
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/874654/1/50#39197094]datingsites zijn vaak wel voor wanhopige geile mensen!
Helemaal mee eens! Daarom kan je de zaak ook omdraaien. "Mannen op datingsites anders dan andere mannen".
Ik heb een goede vriendin die ook een tijd op die datingsites heeft gestaan. Gewoon een net profiel met nette foto's. Gewoon voor iets serieus. Ze zat zowel op gratis als betaalde. Die is er dus mee gestopt. Overwegend allemaal sexueel gefrustreerde kereltjes die alleen maar op sex uit zijn zegt ze.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:37:09 #117
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_48904299
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:12 schreef colossus01 het volgende:
Ik heb een heel lange relatie gehad. Hierna 2 maanden geleden ingeschreven op Relatieplanet.

Tot nu toe enkele dates gehad maar telkens viel het me zwaar zwaar tegen (vooral van mijn kant), de meiden zien er niet slecht uit maar het is net of het altijd wat is: ex vrienden die ze niet kunnen vergeten, volop aan de anti depresiva, financiële problemen enz.. Ik heb daar helemaal geen zin in.

Ik ben een jaar of 3 a 4 echt vrijgezel geweest, en ben absoluut geen kroegtijger oid, alle mannen waarop ik viel bleken getrouwd, verliefd, verloofd of home Kortom... geen succes. Viavia ben ik bij een dating site gekomen, ik nam het niet echt serieus, maar ik heb daar toch mijn huidige vriend leren kennen : ja, er is een verschil met iemand in het echte leven ontmoeten! Niet dat dit negatief is, maar je hebt een hele andere start. Met name omdat je vaak het 'daten' stuk deels overslaat.

Ik weet niet hoe de vrouwen zijn bij dat soort sites, ik val immers op mannetjes
Maar qua mannen zie ik ook een enorm verschil, mannen zijn over het algemeen (dus heren: niet iedere man is zo ) onbeschoft, een stuk initiatief rijker en ze bluffen. Maar, blijkbaar zijn ze er wel, de leuke mannen, dus die leuke vrouwen ook wel! Ik gok dat je nu 'pech' gehad hebt, en hopelijk kom je binnenkort wel iemand tegen waarmee het klikt
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:01:27 #118
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_48905481
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:24 schreef Starfighter_Pilot het volgende:

[..]

Het blijft apart om te zien hoe sommige mensen zich, zonder zelf ook maar enige ervaring te hebben met internetdating, zo krampachtig blijven vastklampen aan alle vooroordelen die erover gelden.

Een vorm van zelfbescherming misschien?
Dus je moet overal ervaring mee hebben om een mening te vormen?
Met logisch denken kom je ook een eind.

En inderdaad, zelfbescherming tegen internetdaten. Veelal kansloze vrouwen. Let op: veelal, niet altijd.

welke leuke, knappe meid of gozer heeft in vredesnaam zo'n site nodig om iemand te leren kennen....
pi_48906042
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:01 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

En inderdaad, zelfbescherming tegen internetdaten. Veelal kansloze vrouwen. Let op: veelal, niet altijd.

welke leuke, knappe meid of gozer heeft in vredesnaam zo'n site nodig om iemand te leren kennen....
wie zegt dat al die mensen een datingsite NODIG hebben, misschien hebben ze er gewoon eens zin in ? misschien vinden ze het wel eens leuk ...
pi_48907479
Ik vraag me vaak af waarom je überhaupt via een dergelijk medium aan een partner zou willen komen.. omdat het 'normaal' niet lukt? Dus kom je allemaal mensen tegen waarbij het normaal niet lukt, dus zullen ze vast anders zijn dan andere normale meiden.
pi_48908228
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef OldJeller het volgende:
Ik vraag me vaak af waarom je überhaupt via een dergelijk medium aan een partner zou willen komen.. omdat het 'normaal' niet lukt? Dus kom je allemaal mensen tegen waarbij het normaal niet lukt, dus zullen ze vast anders zijn dan andere normale meiden.
dus alle normale mensen leren elkaar kennen in het dagelijkse leven, en alle abnormale mensen via het internet, zoiets

en ook aan jou de vraag, als je een collega tegenkomt waar je smoor op wordt, maar dan hoor je dat ze ook een profiel heeft op een datingsite, dan beschouw je haar als abnormaal ...?

ik wist eigenlijk echt niet dat die vooroordelen zo diep zaten bij veel mensen, en dan nog bij mensen die dagelijks op het internet vertoeven ...
pi_48909196
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:49 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

dus alle normale mensen leren elkaar kennen in het dagelijkse leven, en alle abnormale mensen via het internet, zoiets

en ook aan jou de vraag, als je een collega tegenkomt waar je smoor op wordt, maar dan hoor je dat ze ook een profiel heeft op een datingsite, dan beschouw je haar als abnormaal ...?

ik wist eigenlijk echt niet dat die vooroordelen zo diep zaten bij veel mensen, en dan nog bij mensen die dagelijks op het internet vertoeven ...
Abnormaal, een groot woord.. maar de strekking is je duidelijk.
Als je er 'smoor' op wordt dan betekent dat dat je die persoon al (redelijk) goed kent, dus zou het al out of the question zijn, en anders vraag je het gewoon.
Misschien moest ik iets genuanceerder zijn; ik heb het idee dat er vooral mensen tussen zitten van 30+ die (redelijk wanhopig zijn en) snel aan een vaste partner willen komen, iemand waarmee ze zelfs de rest van hun leven willen delen.

Grappig, dat surfen op internet boekdelen kan spreken. Je neemt ook aan dat het gedrag van iedereen op dit forum (en elk forum) een exacte reflectie is van hun dagelijks 'echte' leven?
pi_48909350
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:08 schreef OldJeller het volgende:

Grappig, dat surfen op internet boekdelen kan spreken. Je neemt ook aan dat het gedrag van iedereen op dit forum (en elk forum) een exacte reflectie is van hun dagelijks 'echte' leven?
nee, wat ik wil zeggen is dat - als je zelf regelmatig op het internet zit - je zou moeten weten dat zowat iedereen op het net zit, alle soorten van mensen, alle leeftijden, normale mensen, idiote mensen, leuke mensen, iedereen ... en dat dit op datingsites dus waarschijnlijk ook zo zal ijn.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:13:22 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_48909466
Jezus wie heeft dit topic nou weer gekickt
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:14:17 #125
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48909522
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:37 schreef OldJeller het volgende:
Wat is dan een normale manier om iemand te ontmoeten? Tot nu toe heb ik al mijn vriendjes nog ontmoet via de kroeg, of werk, oid. Dat is dan wat jij noemt 'normaal'. Toch heb ik ook weleens een profiel aangemaakt op wat datingsites. Overigens heb ik daar niets mee gedaan, maar ik vond het eigenlijk niet echt 'abnormaal' en de profielen die ik tegenkwam vond ik - uitzonderingen daargelaten - ook vrij normaal. Ik ken toevallig 3 koppels die elkaar via zo'n site hebben ontmoet, dat zijn allemaal erg 'normale'mensen.
pi_48910778
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

nee, wat ik wil zeggen is dat - als je zelf regelmatig op het internet zit - je zou moeten weten dat zowat iedereen op het net zit, alle soorten van mensen, alle leeftijden, normale mensen, idiote mensen, leuke mensen, iedereen ... en dat dit op datingsites dus waarschijnlijk ook zo zal ijn.
Het eerste klopt, internet kan je immers voor bijna alles gebruiken.
Verschil met het laatste is dat je daarbij mensen in jouw leven laat.
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:14 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat is dan een normale manier om iemand te ontmoeten? Tot nu toe heb ik al mijn vriendjes nog ontmoet via de kroeg, of werk, oid. Dat is dan wat jij noemt 'normaal'. Toch heb ik ook weleens een profiel aangemaakt op wat datingsites. Overigens heb ik daar niets mee gedaan, maar ik vond het eigenlijk niet echt 'abnormaal' en de profielen die ik tegenkwam vond ik - uitzonderingen daargelaten - ook vrij normaal. Ik ken toevallig 3 koppels die elkaar via zo'n site hebben ontmoet, dat zijn allemaal erg 'normale'mensen.
OK, 'normaal' is moeilijk te definiëren. Ik bedoelde daarmee in het 'echte leven', waar dat mag zijn maakt weinig uit. Dat is juist het leuke, je ontmoet allerlei mensen (niet alleen partners) op de plekken waar je dat het laatste verwacht.

Het zijn ook geen 'rare' mensen die daar reageren, maar wat ik zei was dat er meestal wel een reden is waarom zij het via die weg doen. En op die manier anders zijn dan 'andere meiden' (TT).
Ik ken er ook een aantal, meestal was er dan inderdaad een soort van reden waarom het via het internet moest. Ik ben blij voor ze, maar persoonlijk vind ik dat jammer.
Maar van datingbureaus en general heb ik al niet zo'n hoge pet op. Vanwaar die hulp, ga naar buiten, ergens heen.. ontmoet mensen. En dat hoeven écht niet cafés of discotheken te zijn, begin eens bij je supermarkt o.i.d.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:45:50 #127
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48911216
Ja dat denk ik stiekem ook nog weleens, zo van 'jammer', dat jullie elkaar zo hebben moeten ontmoeten....Stom eigenlijk. Want: zij zijn happy met elkaar, en dat is toch wat telt? Tja en wat 'hulp' betreft. Ik heb over het algemeen echt geen 'hulp' nodig om een vent te ontmoeten/voor me te interesseren. Alleen merk ik wel steeds vaker dat ik afhankelijk ben van de interesses van mijn vrienden. Die liggen bij hen helaas de laatste tijd vaak anders dan bij mij, waardoor ik niet altijd op de plekken kom waar ik wil zijn. Ja, of ik moet ergens alleen naartoe. Dat vind ik dus wel moeilijk. Das dus wel een nadeel van het ouder worden...Dan is de stap naar een datingsite denk ik ook best snel gezet.
pi_48911341
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:26 schreef petitlapin2 het volgende:

En als je een relatie wil, moet je uit je kot komen, dat kan je op verschillende manieren doen, ook via internet.
Er ligt nogal een groot grijs gebied tussen "het zou leuk zijn als ooit een keer" en "ik moet en zal koste wat kost en wel zo snel mogelijk" he
pi_48911596
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:45 schreef Aventura het volgende:
Ja dat denk ik stiekem ook nog weleens, zo van 'jammer', dat jullie elkaar zo hebben moeten ontmoeten....Stom eigenlijk. Want: zij zijn happy met elkaar, en dat is toch wat telt? Tja en wat 'hulp' betreft. Ik heb over het algemeen echt geen 'hulp' nodig om een vent te ontmoeten/voor me te interesseren. Alleen merk ik wel steeds vaker dat ik afhankelijk ben van de interesses van mijn vrienden. Die liggen bij hen helaas de laatste tijd vaak anders dan bij mij, waardoor ik niet altijd op de plekken kom waar ik wil zijn. Ja, of ik moet ergens alleen naartoe. Dat vind ik dus wel moeilijk. Das dus wel een nadeel van het ouder worden...Dan is de stap naar een datingsite denk ik ook best snel gezet.
Leeftijd speelt bij die sites inderdaad een rol zoals ik al zei, voor mensen die zich 'oud' vinden worden en bang zijn om niet 'op tijd' een partner kunnen regelen i.v.m. kinderwens of andere redenen..

Wat is oud en over wat voor een plekken heb jij het dan, want ik neem aan als jij ergens heen wilt gaan uit interesse en je denkt dat er wel potentiëel relatiemateriaal kan rondlopen, er niet plotseling alleen maar 15-jarigen zijn.
Vergeet zelfs het laatste stuk van die zin, als jij ergens heen wilt gaan omdat je geïntresseerd bent dan doe je dat toch?!
pi_48911748
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:45 schreef Aventura het volgende:
Jij bent ook zo enorm out natuurlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:04:02 #131
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48911866
Zeker, maar je kan het ook omdraaien. Omdat al die anderen het tijd vinden worden voor kinderen en de hele rataplan, betekent automatisch dat je er zelf als vriend/vriendin van diegene daar ook bij betrokken wordt. En helaas ook bij de leefstijl (=weinig/niks doen in het weekend). Gelukkig woon in in een grote stad en is zeker de helft van mijn kennissen/vriendenkring nog relatie- danwel kindloos. En daar doe ik dan ook minimaal 1x per week leuke dingen mee.
En ja natuurlijk kan ik wel zelf dingen gaan doen die ik leuk vind. Sterker nog, dat ben ik de laatste tijd steeds meer aan het doen. Filmpje, naar het park...Het is wel wennen want alleen dingen doen is niet echt mijn ding. Maar beter dat, dan me conformeren aan andermans behoeften en dingen doen die ik niet leuk vind
pi_48912175
Maar je hebt dus een leeftijd bereikt waarbij je geen nieuwe mensen/vrienden kan ontmoeten/maken?
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:20:37 #133
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48912302
Nee hoor, integendeel. Ben de afgelopen week alleen maar weggeweest, waarvan twee dagen met mijn oude 'gang' maar de andere vijf dagen met (oud) collega's, oude kennissen en een vriendin die ik nog maar een jaartje ken.
Het is meer dat mijn hartsvriendin al twee jaar volledig in beslag wordt genomen door haar vlam en zij was altijd mijn partner in crime. Vandaar mijn ietwat frusti post. Maar we gaan offtopic geloof ik
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:21:06 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48912313
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:00 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Jij bent ook zo enorm out natuurlijk.
ik ga nu wel zo out denk ik
pi_48912376
Omdat je zei 'het is wel wennen dingen alleen te doen' dacht ik: dan kan je toch 'daar' nieuwe vrienden maken die dat ook leuk vinden?
Inderdaad, we are.
Don't hold back..
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:56:18 #136
108913 Godshand
guide4you
pi_48913165
quote:
Op zondag 29 april 2007 14:38 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Nou, of ze hebben een persoonlijkheidsstoornis niet nader omschreven, of er ontbreken lichaamsonderdelen.

Ik heb een keer een grietje gedate die maar 3 vingers aan 1 hand had.. Die hield zo ook angstvallig verborgen..
ik had er eentje gedate die hield het niet verborgen maar was uit de disco

dus daar zijn ze net zo
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:57:27 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_48913183
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:56 schreef Godshand het volgende:

[..]

ik had er eentje gedate die hield het niet verborgen maar was uit de disco

dus daar zijn ze net zo
Ja want als je vingers mist door een ongeluk dan ben je

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:00:09 #138
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48916534
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:31 schreef petitlapin2 het volgende:
en alle vrouwen zijn arrogante kutwijven.
Dat heb ik nooit beweerd konijn.
pi_48917179
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:48 schreef thaleia het volgende:

Er ligt nogal een groot grijs gebied tussen "het zou leuk zijn als ooit een keer" en "ik moet en zal koste wat kost en wel zo snel mogelijk" he
je wil me nu toch niet zeggen dat al die mensen op een datingsite " koste wat het kost" en zo snel mogelijk een relatie willen hé ...

het is volgens mij gewoon een leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen, zoals je dat ook kan tijdens het uitgaan, en op zoveel andere manieren... waarom zou een datingsite dwingender en wanhopiger zijn, en gericht zijn op sneller succes ? Er zullen wel wanhopige mensen tussen zitten, maar die kom je in het dagelijkse leven ook tegen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:53:01 #140
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_48917694
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:26 schreef MadMarco het volgende:

[..]

..

Ik heb ook weleens een relatie gehad met iemand die ik via een chatsite heb leren kennen, maar ik geef de voorkeur aan real life In het echt kom je mensen tegen, en je kan na 30 seconden al zeggen of je geïnteresseerd bent in die persoon. Je ziet kleding, uiterlijke verzorging lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen, je hoort een stem, en als laatst... dat wat ze zegt. Dat vergeleken wat lettertjes en een fotootje.. maakt de keuze makkelijk nietwaar.

..
Het uitgaansleven zit vol met mensen die na drie biertjes binnen dertig seconden verliefd zijn hopeloos geil raken en zich de volgende ochtend de tyfus schrikken naast wat een gedrocht ze wakker worden.

'Makkelijker kiezen' in real life, betekent zeker niet 'beter kiezen'.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_48922343
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:01 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:

[..]

Een mening vormen mag altijd.

Maar om deze vervolgens als waarheid te presenteren...
pi_48922404
Het verschil zit hem in het doelgerichte petitlapin. Een datingsite is alleen daarvoor. Dan tref je dus de types die in het dagelijks leven naar de kroeg gaan niet zozeer voor de gezelligheid, maar voornamelijk om te scoren (dat schreef iemand eerder in het topic ook al). Dat zijn wel andere types dan degenen die vooral naar de kroeg gaan voor de gezelligheid.

Ga je internetten voor de gezelligheid, dan neem je geen datingsite, dan neem je een muziekforum o.i.d. En daar kun je best een geliefde tegen het lijf lopen: mijn zusje kent haar huidige vriend via een heavy metal forum
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:25:38 #143
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48924407
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 12:19 schreef thaleia het volgende:
Ga je internetten voor de gezelligheid, dan neem je geen datingsite, dan neem je een muziekforum o.i.d. En daar kun je best een geliefde tegen het lijf lopen: mijn zusje kent haar huidige vriend via een heavy metal forum
Ik denk dat een eventuele ontmoeting in zo'n geval ook in een veel meer ontspannen sfeer zal verlopen.
pi_48925150
Zeker, want hij zei: "kom maar een keer naar mijn bandje kijken", en dat deed ze
pi_48925467
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:49 schreef thaleia het volgende:
Zeker, want hij zei: "kom maar een keer naar mijn bandje kijken", en dat deed ze
ja, en je zusje dacht uiteraard dat het enkel ging voor de muziek

als je je dat jezelf wil wijsmaken, be my guest.

Ergens in een topic zei je " ik ga in de komende tijd nog veel dingen doen waar ik nieuwe mensen kan tegenkomen, wie weet .... ". Dus of het nu in een ongedwongen sfeer is of niet, je bent op één of andere manier zoekend, en daar is uiteraard niets mis mee, ik vind het gewoonweg écht hypocriet om een ontmoeting in een zogezegde "ongedwongen" sfeer zoveel hoogwaardiger en minder wanhopig te vinden. Voor mij komen al die ontmoetingen op hetzelfde neer.
pi_48925588
Dan ben je gewoon een ontzettende zwartwit denker en da's prima, maar gun ons svp dat wij wel de nuance zien
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:02:48 #147
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_48925621
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:02 schreef thaleia het volgende:
Dan ben je gewoon een ontzettende zwartwit denker
Je kent kleinkonijn toch.
pi_48926278
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:02 schreef thaleia het volgende:
Dan ben je gewoon een ontzettende zwartwit denker en da's prima, maar gun ons svp dat wij wel de nuance zien
zwart wit, zozo, ik vind het allemaal hetzelfde, het zijn jullie die er zo'n verschil in willen zien en in zekere zin neerkijken op ontmoetingen in de "gedwongen" sfeer.

in ieder geval, wees er dan maar fier op dat je je toekomstige vriend zal leren kennen in een "ongedwongen sfeer", door die nuance wordt het inderdaad zo'n wereld van verschil, en de ontmoeting zal zoveel waardevoller zijn
pi_48928710
wtf is nou weer een "gedwongen" sfeer ? een date is een date, maakt verder toch geen moer uit ?
Kijk, als je nou nog de leeftijd hebt dat je 2-3x in de week in de kroeg/disco hangen nog leuk vindt, dan kom je daar genoeg mensen tegen die wat dat betreft met jou wel op 1 lijn zitten. Die tijd heb ik wel gehad, ik heb daar geen zin meer in, heb ik ook geen tijd voor, drukke baan, mn kids zijn er regelmatig in de weekenden..... en de vrouwen die ik daar doorgaans tegenkom heb ik niets mee, leuk voor een avondje maar dan houd het ook wel op...
En wat is er nou gedwongen aan een datingsite ? je kletst eens wat op msn, je gaat eens uit, gezellig toch ? kom je nog eens mensen tegen die je doorgaans ws niet had ontmoet. Heb op die manier mn beste vriendin ontmoet, we kunnen het gewoon goed vinden samen, verder niks. Ook zitten er hopeloze gevallen op datingsites, maar die kom je in de kroeg ook wel tegen, maar goed, daar ga je dan ook niet mee uit oid
Ook reageerde er eens iemand op mn profiel die niet eens een foto had in haar profiel, toch heel veel mee zitten chatten, klikte gewoon heeel goed. Uiteindeljik stuurde ze me na een tijdje eens een fotootje, WoW ! laat ik het verder kort houden, we zijn nog steeds gelukkig samen
pi_48931091
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 14:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

zwart wit, zozo, ik vind het allemaal hetzelfde, het zijn jullie die er zo'n verschil in willen zien en in zekere zin neerkijken op ontmoetingen in de "gedwongen" sfeer.

in ieder geval, wees er dan maar fier op dat je je toekomstige vriend zal leren kennen in een "ongedwongen sfeer", door die nuance wordt het inderdaad zo'n wereld van verschil, en de ontmoeting zal zoveel waardevoller zijn
Zie je het verschil dan echt niet?

Persoon A gaat naar de kroeg om te scoren, niet voor de muziek, voor de gezelligheid, maar puur om een partner te vinden, al dan niet voor 1 nacht. Persoon A is tevens hevig teleurgesteld als hij/zij na een x aantal kroegbezoeken nog niet heeft gescoord.

Persoon B gaat naar de kroeg voor de gezelligheid, voor de muziek, voor het bier, om lekker te dansen.. Persoon B zal het een worst wezen als hij/zij op zo'n avond geen intiem contact heeft met de andere sekse. Persoon B vindt het tevens niet erg als het wel gebeurt, maar het is niet het uitgangspunt.

Hoe moeilijk is het nu om deze situatie door te trekken naar de virtuele wereld (met enkele veranderingen her en der) en te constateren dat er wel degelijk verschil is tussen geforceerd op zoek zijn of wel zien wat er op je pad komt?
pi_48933287
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:34 schreef nozem het volgende:

Persoon A gaat naar de kroeg om te scoren, niet voor de muziek, voor de gezelligheid, maar puur om een partner te vinden, al dan niet voor 1 nacht. Persoon A is tevens hevig teleurgesteld als hij/zij na een x aantal kroegbezoeken nog niet heeft gescoord.

Persoon B gaat naar de kroeg voor de gezelligheid, voor de muziek, voor het bier, om lekker te dansen.. Persoon B zal het een worst wezen als hij/zij op zo'n avond geen intiem contact heeft met de andere sekse. Persoon B vindt het tevens niet erg als het wel gebeurt, maar het is niet het uitgangspunt.

Hoe moeilijk is het nu om deze situatie door te trekken naar de virtuele wereld (met enkele veranderingen her en der) en te constateren dat er wel degelijk verschil is tussen geforceerd op zoek zijn of wel zien wat er op je pad komt?
het is gewoon naast de kwestie

de kwestie is, waarom denk je dat iedereen op een datingsite geforceerd op zoek is, misschien heeft hij of zij op die site ook de attitude van " we zien wel wat er van komt".

en dan nog, wat is er verkeerd met actief op zoek te gaan naar een partner, blijkbaar is dat altijd geforceerd , krampachtig, weet ik veel ? Als ik in een meubelwinkel op zoek ben naar een zetel loop ik daar ook niet wanhopig, krampachtig en geforceerd rond.
pi_48936091
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:34 schreef nozem het volgende:

[..]

Blijkbaar best moeilijk.
Want als je deze situatie doortrekt naar de virtuele wereld zijn er op datingsites, net als in de kroeg, zowel mensen van type A als type B te vinden.
Wat naar mijn persoonlijke ervaring ook daadwerkelijk zo is.

Uiteraard is er een duidelijk verschil tussen persoon A en persoon B, maar dat heeft verder weinig met de omgeving (kroeg of datingsite) te maken. Persoon A zal op een datingsite net zo weinig succes hebben als in de kroeg.

Hieruit kun je constateren dat er wel degelijk verschil is tussen het doelgericht zoeken naar een leuke vrijblijvende date en het geforceerd op zoek zijn naar een relatie.
Je kunt dan dus ook niet iedereen die gebruik maakt van datingsites op de grote kansloze hoop gooien. Dat is te gemakkelijk.
pi_48936411
Ik zou het anders doortrekken. In de kroeg komen veel mensen die niet specifiek op 1 ding uit zijn. Op datingsites -volgens mij- veel minder. Wil je gezellig kletsen, zoals in de kroeg, dan ga je naar een normaal forum. Ik zou die kroeg dus vergelijken met een normaal forum, waar soms best eens een relatie voortvloeit uit de opgedane contacten. Of vergelijk de kroeg met internet als geheel voor mijn part. Maar vergelijk de kroeg niet met een datingsite, want dan gaat de vergelijking mank. Ja de Drie Gezusters misschien, die kun je qua publiek vergelijken met een datingsite
pi_48940624
Je kunt natuurlijk ook stellen dat je een kroeg, een datingsite of een forum bezoekt, met als doel om met leuke mensen in contact te komen.
Niks meer, niks minder.

In de kroeg komen net zoveel mensen die specifiek op één ding uitzijn als op een datingsite. Met als grote verschil dat de drempel voor deze mensen om contact te zoeken op een datingsite veel lager is dan in de kroeg (minder anoniem). Door de stortvloed aan berichtjes die deze mensen versturen in vergelijking tot de normale mensen, lijkt het alsof er helemaal geen normale mensen meer op datingsites rondhangen. Maar in werkelijkheid valt dit dus wel mee is mijn ervaring en de normale mensen weten elkaar ook prima te vinden.
pi_48946388
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:51 schreef Starfighter_Pilot het volgende:
In de kroeg komen net zoveel mensen die specifiek op één ding uitzijn als op een datingsite.
Dat denk ik dus niet, want een datingsite is wat het is: een datingsite, en de mensen die voornamelijk voor iets anders komen zullen (ver) in de minderheid zijn. In een kroeg is dat anders, dat is gewoon een plek om leuk met je vrienden een biertje te drinken, en de mensen die voornamelijk voor iets anders komen dan dat zullen in de minderheid zijn.

Ik vind ze echt niet vergelijkbaar. Maar goed jij en pl denken daar anders over, prima
pi_48960654
Ik ben met PL.

De kroegen zitten vol met mensen die 'ongedwongen' uit hun ooghoeken kijken of er wat te scoren valt na elke slok bier. Het volk is precies hetzelfde in een kroeg als op een datingsite, sommigen komen voor de lol, anderen willen neuken, weer andere zoeken hun levenspartner.

Kroegbezoekers kunnen zichzelf makkelijker voorhouden dat ze niet zoekende zijn, datingsite-bezoekers kunnen zichzelf voorhouden dat ze geen bier nodig hebben om een gezellig mens te zijn.

Kroegbezoekers die neerkijken op datingsite-bezoekers omdat die zieliger/wanhopiger zijn, hebben structureel te vaak de bodem van het bierglas gezien. De basis van het hele uitgaansleven is een openbare vleeskeuring niet veel anders dan een grote datingshow.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_48961112
Zoals de waard is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')